Nieuwe ferry verbinding
#1
Vanaf volgende week is er een nieuwe ferry verbinding tussen Ravenna - Igoumenitsa en Patras.
Het volgende bericht stond op Griechenland Zeitung.

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(13 February 2015, 21:30)odeprinsjes schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf volgende week is er een nieuwe ferry verbinding tussen Ravenna - Igoumenitsa en Patras.
Het volgende bericht stond op Griechenland Zeitung.

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Is van Grimaldi Lines. 2x per week
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&desc=ravenna-patras
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Die verbinding was er vorig jaar ook al.
Quote
#4
Ravenna-Patras, Catania......
                        [Afbeelding: xbla2o.jpg]
Quote
#5
Net als Karel;
Deze verbinding is niet nieuw.
Was vorig jaar ook al.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#6
Interessant. Ravenna ligt nog boven San Marino zag ik, dat is met 2 chauffeurs in 1 dag te rijden. Ze vertrekken of 's middags of 's avonds laat. Een retour voor 2 personen plus 1 auto komt op 720 euro in de eerste helft van april. Iemand ervaring of dit duur is en of de maatschappij een beetje betrouwbaar is?
Quote
#7
(14 February 2015, 21:42)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Interessant. Ravenna ligt nog boven San Marino zag ik, dat is met 2 chauffeurs in 1 dag te rijden. Ze vertrekken of 's middags of 's avonds laat. Een retour voor 2 personen plus 1 auto komt op 720 euro in de eerste helft van april. Iemand ervaring of dit duur is en of de maatschappij een beetje betrouwbaar is?

Grimaldi is de moedermaatschappij van Minoan en 720, Euro is aan de prijs ter vergelijking ik betaal 380 euro retour Ancona Igoumenitsa voor auto met aanhanger en bed in 4 pers binnenhut. 
Quote
#8
Ik ben een keer met de Zeus Palace van Grimaldi gevaren en vond het zeer matig. Zou het niet meer doen.
Deze prijs is erg hoog, meestal kopen wij twee enkeltjes (van en naar Ancona, een keer naar Patras, en een keer vanaf Igoumenitsa) voor 2 personen en auto en zijn dan nog geen 600 euro kwijt in juni. Soms Minoan, de laatstee keren Superfast ferries.
Quote
#9
(15 February 2015, 11:19)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze prijs is erg hoog, meestal kopen wij twee enkeltjes (van en naar Ancona, een keer naar Patras, en een keer vanaf Igoumenitsa) 

Zonde om enkeltjes te kopen ben je gauw toch 30% duurder uit, je kunt ook open-tickets kopen pak je toch de terugweg korting.
Quote
#10
Punt was dat we ook nog niet wisten met welke maatschappij, namelijk afhankelijk van dag en tijdstip terugreis. Maar je hebt absoluut gelijk, het scheelt veel. Een keer hebben we het ook gedaan.
Quote
#11
(15 February 2015, 00:17)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 February 2015, 21:42)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Interessant. Ravenna ligt nog boven San Marino zag ik, dat is met 2 chauffeurs in 1 dag te rijden. Ze vertrekken of 's middags of 's avonds laat. Een retour voor 2 personen plus 1 auto komt op 720 euro in de eerste helft van april. Iemand ervaring of dit duur is en of de maatschappij een beetje betrouwbaar is?

Grimaldi is de moedermaatschappij van Minoan en 720, Euro is aan de prijs ter vergelijking ik betaal 380 euro retour Ancona Igoumenitsa voor auto met aanhanger en bed in 4 pers binnenhut. 

Moet ik uit die prijs afleiden dat je invalide bent en een korting geniet van 50% ??? Of heb je (beroeps-) chauffeurskorting ??

*  1persoon alleen in 4pers.binnenhut kan al niet
*  prijs is afhankelijk van seizoen; laagseizoen, tussenseizoen en hoogseizoen
*  prijsopgaaf Minoan Lines va. 01-01-2015 (voor 't gemak 't tussenseizoen genomen):

    4 ps binnenhut retour Ancona-Patras (Igoumenitsa) E. 163 + E. 117 = E. 770 (mits gelijktijdig geboekt)
    1 voertuig tot 6 mtr E. 115 + E. 84 = E. 199
    1 trailer tot 6 mtr E. 115 + E. 84 = ook E. 199

Dan heb je nog wel wat kortingen als bv. ANWB lid, leeftijdskorting, invalidenkorting, enz. maar dan is het nog een heel eind van E. 1170 naar E. 380

Hoe bereken jij dat dan? 

Ik vindt jouw E. 380 erg interessant.

    
Quote
#12
[quote pid='39158' dateline='1424089788']

Moet ik uit die prijs afleiden dat je invalide bent en een korting geniet van 50% ??? Of heb je (beroeps-) chauffeurskorting ??

*  1persoon alleen in 4pers.binnenhut kan al niet
*  prijs is afhankelijk van seizoen; laagseizoen, tussenseizoen en hoogseizoen
*  prijsopgaaf Minoan Lines va. 01-01-2015 (voor 't gemak 't tussenseizoen genomen):

    4 ps binnenhut retour Ancona-Patras (Igoumenitsa) E. 163 + E. 117 = E. 770 (mits gelijktijdig geboekt)
    1 voertuig tot 6 mtr E. 115 + E. 84 = E. 199
    1 trailer tot 6 mtr E. 115 + E. 84 = ook E. 199

Dan heb je nog wel wat kortingen als bv. ANWB lid, leeftijdskorting, invalidenkorting, enz. maar dan is het nog een heel eind van E. 1170 naar E. 380

Hoe bereken jij dat dan? 

Ik vindt jouw E. 380 erg interessant.

    
[/quote]
Ik reis vanaf Ancona op 7 juni en terug vanuit Igoumenitsa op 2 juli.

Een bed in een vierperoonshut kan zeker ik doe dit al jaren als ik alleen reis. Je deeld de hut dan met medepassagiers of al je geluk hebt een hut voor je alleen.

Dan 1 vroegboek korting = 20%
ANWB kaart 25%
60+ ook nog eens 10%
Maar om je te overtuigen heb ik de boeking erbij gedaan.

[Afbeelding: fabnnp.jpg]
Quote
#13
Beems bedankt voor je reaktie, je hebt me idd overtuigd van je reissom...
Nu nog even uitzoeken hoe de trip Italie-Patras-Piraeus-Herakleion v.v. zal worden berekend. Het is dus korting óp korting begrijp ik. Mijn boekingen gaan/gingen altijd rechtstreeks via hoofdkantoor Herakleion; dat is/was aanmerkelijjk voordeliger. De tickets liggen dan gewoon klaar op het havenkantoor, net als bij on-line boeken neem ik aan. Ik puzzel nog even  Wink 
Quote
#14
(18 February 2015, 04:19)Ο Μήτσος schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 De tickets liggen dan gewoon klaar op het havenkantoor, net als bij on-line boeken neem ik aan. Ik puzzel nog even  Wink 

Ik ga met de email naar het havenkantoor in Ancona en krijg daar de tickets uitgereikt, een kind kan de was doen.

Veel plezier met de voorpret.

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Op zoek naar een passende ferry-verbinding? Ger 1 1.576 07 May 2017, 17:39
Laatste bericht: kokino17
  Snelle verbinding ATH-Piraeus juni klaar JohannesGR 2 1.878 11 February 2017, 00:48
Laatste bericht: El Greco
  Verbinding luchthaven-Piraeus Patrick 7 2.868 13 December 2016, 19:01
Laatste bericht: El Greco
  Boot verbinding Samos Town- Karlovasi siepke 0 1.713 11 June 2015, 09:14
Laatste bericht: siepke

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)