Grieksegids nieuws
Zullen de Grieken van houding veranderen?
#1
Gisteren vroeg een collega of ik dit jaar nog wel naar Griekenland zou gaan en of ik niet 'bang' was. Ik begreep degene niet goed en zei dat ik misschien met de drachme moest gaan betalen maar dat ik die nog wel had liggen. ;) 
Zij bedoelde echter wat anders en vroeg of ik niet bang was dat de Grieken ons Hollanders zouden wegkijken vanwege Jeroen D. 
Interessante vraag, ik had er zelf nog niet over nagedacht. De laatste jaren lag de nadruk natuurlijk meer op een anti-Duitse houding dan een anti-Nederlandse.
Wij hebben er zelf nog niet mee te maken gehad en ik vond de mensen nog steeds even vriendelijk. 

Hoe denkt de Oriste bezoeker hierover en kunnen de in Griekenland wonende Nederlanders daar al wat over zeggen?

Van tevoren wil ik aangeven dat dit topic NIET bedoeld is voor politieke discussies, daar loopt Oriste momenteel al van over. 
Quote
#2
ik denk dat dat wel mee gaat vallen,maar als je van duitsland bent,en ook duits spreekt zal het wel niet zo leuk zijn
Quote
#3
Goede morgen Vito

Ik denk niet dat de Grieken de buitenlandse toeristen gaan laten vallen want daar moeten zij het juist die zomer maanden van hebben !
Ligt natuurlijk WEL aan de houding van die gasten, de meeste die zich misdragen zijn niet ECHT Griekenland liefhebbers en komen hier dus niet om de mensen of cultuur,
enkeling daar buiten gelaten die het hier wel naar zijn zin heeft en dan ook later meerdere malen terug gaan komen.
Een paar jaar geleden toen het Duitse toerisme was ingezakt, omdat iedereen in Duitsland zich dat afvroeg of zij welkom waren, had ik hier verschillende gasten voor de
modelbaan, niemand begreep waarom de Duitsers weg bleven, want het was toch zo'n aardig en net volk in de dorpen en hotels waar zij kwamen.
Geen wonder, want toen ik de prijzen hoorde die zij moesten betalen en hoe hun het vel over de neus werd getrokken, en allemaal zwarte inkomsten, kan ik het begrijpen.
En de afgelopen zomer is het nog steeds niet anders, de strand tenten zijn het nog niet verleerd, en je ziet het overdreven vriendelijkheid eraf stralen, als je ziet hoeveel
er afgerekend moet worden.
Hier is het wel duidelijk te merken, de laatste jaren kopen Fransen huizen, die spreken geen woord Engels of Grieks, en de Grieken niets anders dan lokaal, maar er zijn familie's
die ineens de deur plat lopen bij dit soort nieuwkomers, of zij..... hun van hun land af willen helpen.
Woon je langer, dan tel je gewoon niet meer mee, je bent die buitenlander waar niets aan te verdienen valt.
En dan is het maar het beste om je maar niet in deze politiek te gaan mengen en de vrede in het midden zien te houden, want leren zullen zij het nooit.
Sorry misschien hoort dit antwoord wel niet helemaal in dit topic, dus laat ik het hierbij.
Quote
#4
(21 February 2015, 09:55)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren vroeg een collega of ik dit jaar nog wel naar Griekenland zou gaan en of ik niet 'bang' was. Ik begreep degene niet goed en zei dat ik misschien met de drachme moest gaan betalen maar dat ik die nog wel had liggen. ;) 
Zij bedoelde echter wat anders en vroeg of ik niet bang was dat de Grieken ons Hollanders zouden wegkijken vanwege Jeroen D. 
Interessante vraag, ik had er zelf nog niet over nagedacht. De laatste jaren lag de nadruk natuurlijk meer op een anti-Duitse houding dan een anti-Nederlandse.
Wij hebben er zelf nog niet mee te maken gehad en ik vond de mensen nog steeds even vriendelijk. 

Hoe denkt de Oriste bezoeker hierover en kunnen de in Griekenland wonende Nederlanders daar al wat over zeggen?

Van tevoren wil ik aangeven dat dit topic NIET bedoeld is voor politieke discussies, daar loopt Oriste momenteel al van over. 

Wiens brood men eet diens woord men spreekt Smile   
Quote
#5
Metadata, je opmerking klopt natuurlijk voor zover het de toeristenindustrie aangaat. De boeren hier hebben daar geen boodschap aan en zijn zeker in staat om hun onvrede af te reageren op de "schuldigen"
En de schuldigen zijn natuurlijk iedereen, behalve de Grieken. Dochter van vrienden van mij krijgt op school al vervelende reacties omdat ze Duits is. Ik denk niet dat die kinderen dat zelf bedenken.
Quote
#6
Ik denk dat je in weinig woorden alles gezegd hebt @metaxa. 
Quote
#7
@chris zou kunnen kloppen wat jij zegt, inderdaad buiten de toeristische omgeving weer een andere situatie.
Quote
#8
De lokale horeca op Samos is maar wat blij met die buitenlanders die langere tijd op het eiland wonen en wel geld hebben om uit eten/drinken te gaan.
Tip: vertel ze eens een keer hoeveel procent belasting we betalen over ons inkomen en dat daar echt geen ontkomen aan is.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick
  Zullen de Grieken het dan toch weer doen? Alepoύ 3 4.185 11 March 2011, 09:00
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)