Winterbezigheid
#1
Bij de afvalbakken vindt je regelmatig beschadigde meubeltjes die weg zijn gegooid. In dit geval betrof het 1 grieks stoeltje waarvan de zitting was gebroken, en twee barkrukken waarvan de gevlochten zittingen totaal verrot waren. Inladen en meenemen naar huis. En dan in de winter de boel repareren, schuren, schilderen. En dan is hier het resultaat.
Het stoeltje is weer zo goed als nieuw, en de twee barkrukken zijn in combinatie met een gevonden keukenkastdeurtje omgetoverd tot side table.
Het ziet er allemaal weer spik en span uit.
Leuke goedkope bezigheid/hobby met uitzonderlijk resultaat, al zeg ik het zelf.



[Afbeelding: 1255riu.jpg]
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
Leuk idee voor de donkere dagen.
Ik zal maar geen foto laten zien wat ik allemaal in de loop van de tijd verzamelt heb, van oude meubeltjes tot ankerkettingen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Arthur,  ik kan mij daar wel iets bij voorstellen.
Als je ziet wat je hier langs de kant van de straat vindt.
Een beetje knutselen en er is vaak nog best iets knaps van te maken.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#4
Het is een leuke bezigheid en het resultaat is heel origineel. Zelf heb ik oude Thonet-keukenstoelen eens helemaal onder handen genomen: Verf met afbijt er helemaal afgehaald, schuren, gronden, 2 x lakken in een trendy aubergine kleur. Bijpassende kussenovertrekjes (stofje van de markt) genaaid voor over een kussentje van een paar euro en voila prachtige nieuwe stoelen.
Quote
#5
Dat is mooi geworden en leuk idee om er een side table van te maken.

Wij wonen vanaf 2011 op Lesbos en zijn ook zo begonnen, 2 tafeltjes gevonden, paar stoeltjes en een ijzeren schooltafeltje en dat gebruiken wij nu als tafeltje voor printer en laptop, de draden kunnen allemaal op het rek onder het bovenblad weggewerkt worden.
Wij hebben geen Grieks blauw, maar "Grieks" bordeau rood gebruikt.

Vinden wel dat er tegenwoordig minder leuks te vinden is.

Groet, Elena
Quote
#6
Mooi gedaan hoor!
Ik heb zelf ook vele meubeltjes opgeknapt en het geeft veel meer voldoening dan om alles nieuw aan te schaffen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)