Welk grieks eiland is het minst toeristisch?
#1
Welk grieks eiland is het minst toeristisch en daardoor het mooiste om te wandelen?
Quote
#2
Telendos... Maar dan ben je wel in een half uurtje uitgewandeld Smile
Quote
#3
(02 March 2015, 20:38)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Telendos... Maar dan ben je wel in een half uurtje uitgewandeld Smile

Omdat?
Quote
#4
(02 March 2015, 20:42)Japio schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 March 2015, 20:38)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Telendos... Maar dan ben je wel in een half uurtje uitgewandeld Smile

Omdat?
Omdat dat echt heel klein is...

Edit: ben eens gaan kijken op het web en zie dat er tegenwoordig een eenvoudig hotelletje is en meerdere restaurantjes: toen ik er was (twintig jaar geleden), was er nog maar 1 hotelletje "Rita" en verder alleen paradijs. Misschien dat het iets groter is dan in mijn gedachten. Het is wel een heeeeeel mooi stekje als je van rust houdt. Als je de enorme rust wilt ontlopen kun je een bootje nemen naar Kalymnos: ok mooi
Quote
#5
(02 March 2015, 20:51)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 March 2015, 20:42)Japio schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 March 2015, 20:38)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Telendos... Maar dan ben je wel in een half uurtje uitgewandeld Smile

Omdat?
Omdat dat echt heel klein is...

Bedankt john voor je reaktie
Quote
#6
Ithaki is niet echt toeristisch maar toch wondermooi en best geschikt voor wandeltochten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Kythira is matig toeristisch en een prachtig wandeleiland. Veel beschreven wandelroutes in een handig (NL-talig) boekje. Ga in voor - of naseizoen voor de meeste rust.
Quote
#8
Ik denk dat Japio dat wel weet, Corry. Hij is immers nog in januari in Kythira geweest voor een uitgebreide wandelvakantie. ;)
Quote
#9
(03 March 2015, 07:21)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat Japio dat wel weet, Corry. Hij is immers nog in januari in Kythira geweest voor een uitgebreide wandelvakantie.  ;)

Hoi Vito, Kythira ach ja dat loop ik inmiddels blindelings maar ga daar nooit weg.

Dus wat ik zoek is eigenlijk een soort 2e Kythira.
Quote
#10
2 jaar geleden naar Leros geweest. Mooi en rustig. Ook leuk voor een uitstapje naar Patmos of Kalymnos. De feestende vakantiegangers blijven achter op Kos.
Quote
#11
Het minst toeristische eiland is waar geen toeristen komen ...... Maar daar zullen dan ook geen pensions of restaurants zijn.......
Quote
#12
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Andros, Kea, Naxos, Sikinos, Amorgos, Serifos en misschien wel het mooiste wandeleiland van allemaal Sifnos.
Quote
#14
Kassos, en als je daar uitgewandeld bent oversteken naar Diafani op Karpathos en van daaruit een keer naar Saria.
Quote
#15
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
De Cycladen niet toeristisch?
Je wordt er letterlijk overspoeld door cruiseschepen.
Quote
#17
De Cycladen niet toeristisch?
Je wordt er letterlijk overspoeld door cruise-schepen.
Quote
#18
(03 March 2015, 13:13)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Cycladen niet toeristisch?
Je wordt er letterlijk overspoeld door cruiseschepen.

Dat geld alleen voor Mykonos en Santorini Smile Exclamation    
Quote
#19
Ik was eind april 2012 op Sikinos. Ik was de enige toerist op het eiland. Niet zo groot, dus niet zo veel te wandelen. Is redelijk heuvelachtig, dus wel klimmen. Mensen waren heel vriendelijk, kreeg regelmatig lift aangeboden.

Cors
Quote
#20
Hallo Japio,

Zou Chios iets voor jullie zijn ??
Groot genoeg voor vele tochten, en zoals jullie met navigatie nog beter te doen.
Wat ik van je lees zo al over Kythira en de tips die we van je kregen, misschien een optie.
Vraag het ook eens aan Frank, hij is er ook al eens geweest lang geleden, zoveel is er niet veranderd.
Succes gewenst!! Wij eerst naar Kythira dit jaar( mei), dan Chios. Evia lijkt ook prachtig.

Groeten Ostria.
Quote
#21
Lipsi en Fourni en Tilos. Geen organisatie die daarheen gaat, dus daarom ook minder druk. Het is goed mogelijk op eigen gelegenheid te gaan. En heerlijk wandelen!
Quote
#22
Alhoewel je op Lipsi en Fourni natuurlijk kunt wandelen, kun je het geen wandeleilanden noemen. Daarvoor zijn ze te klein.
 
Quote
#23
Wij vonden Andros erg mooi, ook mooie wandelingen gemaakt, op de bonnefooi met een goede kaart. Prettig busvervoer, waardoor je ook van A naar B kan lopen en met de bus weer terug naar huis.
Quote
#24
Ik snap niet waarom het per se een eiland moet zijn. Men schijnt te denken dat Griekenland enkel uit eilanden bestaat. Ga toch naar de Peloponnesos. Het Taigetosgebergte bv., of de Mani. Of allebei, dat kán! Heel wat meer ruimte dan op zo'n eiland. Doe eens lekker gek en ga niet naar een eiland!
Quote
#25
voor Telendos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





er waren toen al meer kamers en een hotel
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#26
Griekenland heeft zo'n 6000 eilanden; ongeveer 80 zijn bewoond door ca. 100 of meer inwoners...
Dus je hebt met de overige 5920 ruim keus... Big Grin
Quote
#27
(04 March 2015, 00:22)Stella M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap niet waarom het per se een eiland moet zijn. Men schijnt te denken dat Griekenland enkel uit eilanden bestaat. Ga toch naar de Peloponnesos. Het Taigetosgebergte bv., of de Mani. Of allebei, dat kán! Heel wat meer ruimte dan op zo'n eiland. Doe eens lekker gek en ga niet naar een eiland!

Ehhh dat is de vraag van de steller, dat je dat niet snapt daar kan ik niets aan doen, dat is gewoon een keuze, je kunt je wel meer dingen afvragen die je wellicht niet snapt.
Waarom ga je uberhaupt op vakantie en waarom naar Griekenland?
Maar goed de plop, de mani en het Taigetos heb ik al gezien.
Toch bedankt voor je bijdrage.
Overigens is de plop ook een (schier) eiland...doe eens lekker gek en bekijk de kaart eens goed!
Quote
#28
Denk ook eens aan het (schier)eiland Pilion; samen met Kythira onze absolute wandelfavoriet. Urenlang wandelen door een -ook in de zomer- groene omgeving over oude geitepaden zonder ook maar iemand tegen te komen en van het ene mooie panorama naar het andere terecht komen. Overal vindt je waterbronnetjes. Het voordeel van Pilion is dat het erg smal is. Op een bepaalde hoogte kijk je dus altijd of naar de Pagasitische golf of naar de andere kant, de Aegeische zee inclusief Skiathos en Skopelos.
Pilion is schitterend!
Quote
#29
Het is niet eenvoudig om Kythira te vergelijken met  een ander eiland, maar van de 28 eilanden die wij hebben bezocht,
komt voor ons Skyros toch het meeste in de buurt, was wel in 2005.   
Quote
#30
Je vraagt naar een niet toeristisch eiland.
Wist je dat je op het grootste en meest toeristische eiland van Griekenland weken lang kunt wandelen zonder iemand tegen te komen, behalve wat geiten en een herder.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#31
Ik kan me zeker bij Arthur aansluiten.
Quote
#32
Volgens mij is het eiland Skyros gelegen in de noordelijke Sporaden nog niet aan bod gekomen.  Skyros staat bekend om haar prachtige stranden zoals die van Kalamitsa, Agios Fokas, Molos etc. Skyros is het minst toeristische eiland van de Sporaden en dat heeft als gevolg dat de tradities beter bewaard zijn. Skyros heeft niet alleen prachtige stranden en mooie zeeën, maar ook veel cultuur. De oude gebouwen van Palamari en Markesi zijn de best bewaarde voorbeelden. Verder zijn de oude kerken de moeite waard en het Archeologisch museum. Tevens runt de nederlandse Roosmarijn Mavrikou-Zevenhuizen daar samen met haar Griekse echtgenoot Nikos hun hotel Axilleon. Roos is in het verleden actief geweest op dit forum.


[Afbeelding: 29qmsdd.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#33
(04 March 2015, 00:22)Stella M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik snap niet waarom het per se een eiland moet zijn. Men schijnt te denken dat Griekenland enkel uit eilanden bestaat. Ga toch naar de Peloponnesos. Het Taigetosgebergte bv., of de Mani. Of allebei, dat kán! Heel wat meer ruimte dan op zo'n eiland. Doe eens lekker gek en ga niet naar een eiland!

Ehhh dat is de vraag van de steller, dat je dat niet snapt daar kan ik niets aan doen, dat is gewoon een keuze, je kunt je wel meer dingen afvragen die je wellicht niet snapt.
Waarom ga je uberhaupt op vakantie en waarom naar Griekenland?
Maar goed de plop, de mani en het Taigetos heb ik al gezien.
Toch bedankt voor je bijdrage.
Overigens is de plop ook een (schier) eiland...doe eens lekker gek en bekijk de kaart eens goed!
Quote
#34
Ik hoop dat Chios ook behoort tot de minst toeristische eilanden, ik heb mede hierom tenminste geboekt voor juni 2015.
Wie heeft hier ervaring mee?

Costas
Quote
#35
Ook ik denk dat Kreta een uitstekende keuze is.
Neem bijvoorbeeld Paleochora in het uiterste zuid westen, zeer geliefd bij wandelaars.
Van daaruit zijn namelijk de prachtigste wandelingen te maken, o.a. de E4.
Op de site van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vind je onder "routes" nog een tiental wandelingen.
Quote
#36
Costas,

Over Chios:Wij vonden het nog een heel rustig eiland toen wij er in juni 2008 waren.Aan de oostkant zagen wij de meeste toeristen vooral in de badplaats Karfas.Maar de andere kusten/kanten waren niet toeristisch.Ook toeristen,maar dat is wel logisch,in Pirgi,Olymbi,en Mesta.Olymbi wordt vaak overgeslagen,daardoor wat rustiger.Het landschap is heel afwisselend en de verborgen stad Anavatos is echt verborgen en werd toen gerestaureerd.Wij willen,mede door de rust,er nog wel eens heen!
Quote
#37
Wij zijn er in 2005 geweest aan het einde van het seizoen, maar wij vonden het juist wel toeristisch. Vooral heel veel Nederlanders viel ons op, je struikelde erover. Al met al hadden wij niet zo'n positieve indruk van Chios.
Quote
#38
Costas, maak je geen zorgen over Chios. Behalve in Karvas en de hoofdstad kom je er weinig mensen tegen. Zelf ben ik er 2x geweest en vind het een van de toppers.
Quote
#39
Costas,

Totaal geen zorgen maken, Chios is een prachtig eiland. Gaan al zo'n vijftien jaar!!
Inderdaad is Karfas wat toeristisch maar vergeleken met andere plaatsen valt het wel mee, en inderdaad zijn er Nederlanders op het eiland.
Maar geen Engelsen, Duitsers, en andere nationaliteiten. Een paar Belgen en een wat Noren.

Je kunt er uren wandelen zonder iemand tegen te komen.
Dan nog de afwisselende natuur... helemaal in het noorden groen met veel watervalletjes, hier kom je bijna geen toeristen tegen.
Het midden ruig, de Kambos vol met mandarijnen en statige vila's en uiteraard groen, dan het bijzondere zuiden met de mastiek dorpen.
De westkust met geweldige uitzichten.
Het lijkt mij voor elk wat wils.

De laatste jaren nemen naast Chios, Kythira mee.
Twee bijzondere eilanden, niet met elkaar te vergelijken wel heel mooi.
En we kunnen een beetje meepraten na  meer dan dertig jaar Griekenland.
Fijne vakantie gewenst!!

Groet Ostria.
Quote
#40
Gelukkig ben ik ook pas 20 x in Griekenland geweest dus heb ik ook wel een idee waar ik over praat. Ieder het zijne dus een kritische noot bij wat voor iemand anders zijn favoriete eiland is moet kunnen toch?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Chalki wordt het eerste "ECO"-eiland Patrick 4 786 19 November 2021, 23:43
Laatste bericht: NederGriek
  Speciale maatregelen afgekondigd voor het eiland Poros Patrick 17 3.216 17 August 2020, 20:38
Laatste bericht: chris
  David Gilmour promoot Grieks Eiland metaxa 2 1.059 10 July 2020, 10:58
Laatste bericht: Goedas
  welk eiland met een zoon van 5 Tessa78 5 3.999 04 March 2015, 22:52
Laatste bericht: Erwin
  welk rijbewijs voor scooterverhuur Els Cuijpers 20 14.753 19 July 2014, 11:14
Laatste bericht: Cornelius
  Griekenland het minst genereuze land ter wereld. Aleko 3 3.328 03 December 2013, 20:39
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)