Grieksegids nieuws     
Nana Mouskouri krijgt oevre-prijs
#1
De Griekse zangeres Nana Mouskouri wordt dit jaar onderscheiden met de Echo-muziekprijs voor haar oeuvre. Dat heeft de Phono Akademie in Duitsland meegedeeld.

Gedurende haar 60 jaar durende carrière heeft de vandaag 80-jarige artiest zowel qua genre als over de grenzen heen haar stempel gedrukt op de internationale muziekscène, aldus de Phono Akademie.
"Nana Mouskouri heeft zich op vijf continenten in het collectieve muzikale geheugen van vele landen ingeprent", zei Dieter Gorny, voorzitter van de Duitse muziekindustrie. De
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 worden op 26 maart in Berlijn uitgereikt.


Bron: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  - 4 maart 2015
Quote
#2
Vooropgesteld: la Nana heeft met haar muziek velen gelukkig gemaakt. Maar...er is een tijd van stoppen, liefst voor het verval inzet. In de serie "Greek Odyssey" van Joanna Lumley zingt Nana het "Ave Maria" in het theater van Epidaurus. . La lumley krijgt tranen in haar ogen. Ontroering of was het niet meer om aan te horen? Hopelijk blijft het bij deze laatste birthday tour. Maar gelukkig hebben we dan de herinneringen nog aan een van de belangrijkste vertolksters van de Griekse cultuur!

Meer info? deze column is nog niet vrijgegeven, kijk op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Helemaal met je eens Erwin.Ze is eigenlijk te lang doorgegaan. Overigens hoor ik dat Alexiou ook niet meer aan te horen is. Schijnt heel stevig vals te zingen.
Quote
#4
(06 March 2015, 10:10)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helemaal met je eens Erwin.Ze is eigenlijk te lang doorgegaan. Overigens hoor ik dat Alexiou ook niet meer aan te horen is. Schijnt heel stevig vals te zingen.

Dat is niet te hopen, ik heb kaartjes gekocht en mag er op Het Griekse Feest 2015! in Eindhoven 4 weggeven! Ik heb er geen oordopjes bij gekregen. Overigens heb ik haar twee jaar geleden in Den Haag nog horen zingen, toen was er nauwelijks een valse noot te bespeuren. Nana is een ander verhaal: het is jammer dat deze optredens de herinnering aan een charismaische zangeres toch een beetje bezoedelen.
Quote
#5
In Brussel een paar jaar geleden zong Charoula perfekt. Is kwaaie roddel volgens mij.
Quote
#6
ze is nog steeds zeer goed
Quote
#7
Nee, is geen kwade roddel. Vriendin van mij was twee of drie weken geleden bij een concert van haar, Dalaras en anderen. Mijn vriendin was geschokt door het valse zingen van Charoula. In een paar jaar kan er een hoop veranderen en ik probeer haar niet neer te sabelen, ben al jaren fan van haar. Soms gaan artiesten te lang door.
Quote
#8
Wij gaan zelf ook in april naar haar optreden. Dan zullen we het wel horen. Ik neem dit soort opmerkingen altijd met een tonnetje zout. M.i. is het net als met eten en drinken, wat de een lekker vindt, daar gruwt de ander van. Ooit eens een optreden van Toto meegemaakt, kattegejammer, niet om aan te horen. Lees ik bij recensies dat ze de hemel in geprezen worden!
Mijn advies is om je niks aan te trekken van wat anderen van een optreden vinden (en zeker van restaurantrecensies Cool ), het blijft altijd persoonlijk.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





2014
Quote
#10
@grek: Dat is een studio-opname en die klinkt goed. Eronder is een link naar een optreden in Istanbul in november 2014 en daar klinkt Alexiou alsof ze een zware bronchitis heeft ..... :-(
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  23-25-27 nov 2018: Nana Mouskouri naar België en Nederland Ger 1 1.838 20 October 2018, 14:09
Laatste bericht: Ger
  Nieuws over Nana Mouskouri Aleko 4 2.686 07 February 2018, 19:33
Laatste bericht: Ger
  Nana Mouskouri in Utrecht en Rotterdam Ger 14 9.611 25 June 2013, 16:58
Laatste bericht: Julia

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)