Kalives: wat is hier te doen
#1
Kalives is een leuk authentiek Grieks vissersplaatsje. Wij wonen hier sinds 7 jaar.
Er zijn verschillende stranden en goede taverna's. Er zijn diverse slagerijen, groentewinkels, bakkers, supermarkten en een klein postkantoortje.
Op het pleintje bij de kerk zijn 3 kafenions waar je gezellig buiten kan zitten met een drankje.
Zoals gezegd er zijn goede taverna's o.a. Icaros aan het strand, heerlijke kleftiko, giouvetsi en leuke menu's in de zomer voor een redelijke prijs en natuurlijk veel meer. O Yallos aan het strand, veel keuze en ook goede visgerechten.
Dan is er ook nog Mistrali, Elena, Il Forno (Italiaans) en in het dorp zelf zitten 2 hele goede gyrostentjes, niet alleen heerlijke pitta gyros maar ook salades, lamskoteletjes, karbonaad van de gril en nog veel en veel meer. In het dorp ook nog taverna Mythos. Grote familie taverna met uitgebreide kaart en zeer schappelijke prijzen.
Je kan hier vanuit Kalives mooie wandelingen maken door de olijfgaarden naar o.a. Armeni, Neo Chorio en de andere kant op naar Almyrida, Plaka.
Kalives ligt ongeveer 20 min. met de auto van Chania af en 25 minuten van de badplaats Georgopouli en 45 min. vanaf Rethymnon.
Ook is het vanuit Kalives zeer goed te doen om de Samaria kloof of de Imbros kloof te lopen. Meer info kunnen wij geven via een persoonlijk bericht. Groeten uit Kalives. zwaaivlag
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#2
Nou, klinkt allemaal veel belovend. We gaan het meemaken en komen er zeker een paar keer vanuit Agia Marina. Volgens mij is het te lopen en anders met de huurkoets.
Quote
#3
Natuurlijk is het te lopen Wim, maar ik denk toch dat je even op de kaart moet kijken...
Quote
#4
Tongue 
Of je moet van lange wandelingen houden natuurlijk.
Quote
#5
Valt best mee, over de snelweg (maar daar mag je alleen snel lopen @Wim Big Grin)   28 km en binnendoor ik denk 5 km korter enkele reis
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Ja, dat is duidelijk. Jullie zijn kanjers! Het wordt dus de bus of een huurauto.
Quote
#7
Vanuit Agia Marina kun je met de bus naar Chania, Op het busstation kun je dan overstappen op de bus naar Kalives.
Dit is zeker in de zomer een zeer regelmatige verbinding.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#8
@Damiaatje. Dank je wel! Denk, dat er een olijf in mijn oog zat toen ik op de kaart keek. Het ligt inderdaad aan de andere kant van Ghania.
Quote
#9
Nou Wim, gelukkig was het een olijf en geen olijftak. Wie weet komen we elkaar tegen deze zomer in Kalives op het pleintje bij de kerk.
Altijd gezelligWink
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#10
Of was het een karafje raki @Wim, als je daar genoeg van op heb ga je ook slecht zien Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
wow wat een tips water loopt mij al in de mond van al die lekkere restaurants super ik kan niet wachten aftellen is begonnen! thanks@haarlemse mug
Quote
#12
Zorbathagreek waar logeren jullie in Kalives? Er zijn hier zoveel accommodaties. Of moeten jullie nog boeken??
Nog een leuke tip: in een dorp verderop, Almyrida is een hele leuke bar (Captain Jack) gerund door Nederlanders. Je kan er heerlijk buiten zitten op het nieuwe gerenoveerde terras met uitzicht op zee en ze hebben een uitgebreide kaart. Ook (voor de liefhebbers) Nederlandse snacks.
Voor de rest zijn er heel veel andere barretjes en eetgelegenheden in Almyrida. Maar hier in Kalives heb je dus keuze genoeg (zoals je hebt gelezen).
dizzy   
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#13
We zitten in Kalithea Apt.
Quote
#14
Leuk appartement. Leuke plek. net even buiten het dorp en vlak bij de supermarkt en het rustige strand. Wij zitten altijd op het andere strand. Daar heb je taverna's, een supermarkt en een beetje gezellig druk. Het is maar wat je wil.  Big Grin
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#15
Ja dat had ik al gezien maar kon niet echt wat vinden bij het " centrum" en dit zag er wel heel goed uit, hoe lang is het lopen naar het andere strand minuut of 10?
Quote
#16
Ongeveer 15 minuten. En met een scooter ongeveer 5 minuten rijden. Je loopt door het dorp dus een gezellige wandeling. Wij vinden het daar gezelliger zoals ik al schreef maar het is maar wat de mensen willen. Er is daar 1 strandbarretje en een hotel met zwembad en buitenbar. 
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#17
Is er een fietsverhuurder in Kalives?
Quote
#18
Nee alleen scooters, motoren en auto;s. Sommige accommodaties hebben fietsen staan voor hun gasten maar ik weet niet of Kalitea dat ook heeft. Ik weet dat Kalives Appartments ze heeft. Je zou van te voren eens kunnen mailen naar ze of ze dat zouden kunnen regelen. Je weet maar nooit.  Rolleyes
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#19
De fietsenmaker in kalives gaat dit seizoen fietsen verhuren.
Quote
#20
Hi Chris heeft die fietsenmaker een emailadres/website?
Quote
#21
Dat denk ik niet, te modern. Ik kan wel een tel.nr voor je vonden
Quote
#22
Hoeft niet hoor Chris we gaan er wel even heen als we er zijn waar zit ie ergens?
Quote
#23
Hij zit aan de weg van kalives naar de "snelweg". Linkerkant vanaf het dorp gezien.
Quote
#24
Mmm dat zegt mij even niks aangezien ik het dorp nog niet echt voor mij heb ( geografisch ) gezien, adres misschien ? Dan zoek ik even op Google maps Smile
Quote
#25
Op googlemaps aangegeven als paleo odos Chania Rethymnon . En dan in hetbstuk dat van de stranzijde naar de snelweg loopt. De fietsenmaker heeft flink geïnvesteerd. 35 nieuwe fietsen en een aantal 4 persoons trapauto/fietsen.
Quote
#26
[Afbeelding: 339hvyf.jpg]De naam van deze fietsverhuurder is Nikos Adamakis. En zijn zaak is te vinden aan de weg vanuit Kalyves richting Armeni, Aan de linkerkant vlak voor het EKO tankstation.
Hieronder ook een foto.[Afbeelding: 2md4b2b.jpg]
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#27
He Damiaatje wat goed van je ! Ga ik zeker vinden zo
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)