GPS wandelen op Samos
#1
Heeft iemand ervaring met het wandelen met GPS in Griekenland? Dit voorjaar willen we gaan wandelen op Samos. Ik heb er al eens met een groep gewandeld maar wil nu met zn tweetjes op pad. Tot nu toe heb ik nog geen gedetailleerde kaart gevonden en het leek mij de oplossing om een GPS apparaatje aan te schaffen. Na wat vooronderzoek op internet, kom ik alleen maar een vrij "grove" wegenkaart tegen en ik vraag me af of dit wel werkt omdat er dus geen kleine weggetjes op staan. Groet, Wies.
Quote
#2
(12 March 2015, 21:46)wies1962 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heeft iemand ervaring met het wandelen met GPS in Griekenland? Dit voorjaar willen we gaan wandelen op Samos. Ik heb er al eens met een groep gewandeld maar wil nu met zn tweetjes op pad. Tot nu toe heb ik nog geen gedetailleerde kaart gevonden en het leek mij de oplossing om een GPS apparaatje aan te schaffen. Na wat vooronderzoek op internet, kom ik alleen maar een vrij "grove" wegenkaart tegen en ik vraag me af of dit wel werkt omdat er dus geen kleine weggetjes op staan. Groet, Wies.
Misschien kan dit helpen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Een gemakkelijke functie in dit forum, is de zoek functie.
Gewoon gebruiken.
Typ het woord "GPS" in en je krijgt de meest waardevolle adviezen van je mede forum gebruikers.
Die hebben hun stinkende best gedaan om hun ervaringen over bv GPs met ons te delen.
SUC6
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#4
Dank voor jullie snelle reacties. Ik zie nu ook dat ik het binnen de verkeerde groep heb geplaatst, dus zal mijn berichtje maar snel weghalen. Zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik niet zo thuis op fora. Gr. Wies




Opmerking moderator:
Geen probleem hoor Wies; ik heb je berichtje inmiddels naar de juiste rubriek verplaatst.
Quote
#5
@Wies: geeft niet hoor. Je kunt op Samos bv. In Pythagorion een redelijk gedetailleerde kaart kopen. Weet niet meer hoe hij heet maar is met een turquoise voorkant met foto. Ook zijn er in NL diverse boekjes met mooie wandelroutes te koop. Let echter wel op dat er door de zware regens eind januari mogelijk stukken onverharde weg verdwenen zijn en je plots voor een afgrond staat.....
Quote
#6
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor Gps je gebruikt, een losse handheld of een simpele via je smartphone.
Uiteraard zijn de losse Gps toestellen beter omdat daar een betere ontvanger inzit, denk aan Garmin toch wel de grootste op dit gebied.
Gebruik je een smartphone bedenk je dan wel dat deze een gps ontvanger moet hebben en niet je provider gebruikt voor kaarten en je lokatie down te loaden want dat kost heel veel centjes.
De Citynavigator 2015 van Garmin is uitstekend voor gebruikt om te wandelen en je vindt er zelfs de onverharde wegen op.
Anders zijn er ook nog Topo "kaarten" van griekenland.
De kunst is echter de GPs onder de knie te krijgen voor je op vakantie gaat.
Ik hoop dat je eruit komt, vermeld even om wat voor gps het gaat.
Quote
#7
@Japio: GPS is handig ik gebruik het wel op kaarten die ik van tevoren heb gedownload op de iPhone. Echter het neemt niet weg dat er geen informatie over de recente conditie van de (onverharde) wegen op staat .... Smile Of loop ik nu hopeloos achter?
Quote
#8
sorry Els maar ik gebruik alleen echte gps toestellen, geen iphone o.i.d navigatie op de iphone is meestal gebasseerd op autowegen mag ik vragen welk programma je gebruikt?
Quote
#9
@Japio: Gewoon Apple Maps, staan ook onverharde wegen op. Via de GPS-functie kun je behoorlijk nauwkeurig zien waar je je bevindt. Geen geitenpaden, dat weer niet. Een "echte" GPS voor te wandelen is veel nauwkeuriger waarschijnlijk. Maar waar het me om gaat is om te waarschuwen dat sommige onverharde wegen en geitenpaden op Samos misschien afgelopen winter weggeslagen zijn door de zware regenval eind januari. Dan maakt het niet zoveel uit of je met een iPhone of met een echte wandel-GPS loopt, je moet gewoon terug.
Quote
#10
Dank voor jullie reacties. Zoals degene die dit forum gestart heeft, ben ik ook eens bij een Waypoint winkel wezen kijken. Eerdaags gaan we voor een week een GPS huren en kijken of het ons iets lijkt. Van de verkoper kreeg ik een link doorgestuurd om een gratis wandelkaart van Griekenland te kunnen downloaden. Hierbij geef ik hem ook aan jullie door.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Wanneer je werkt met Garmin Basecamp, is het goed te gebruiken. Het is een zogn. routeerbare kaart.

Groetjes, Wies
Quote
#11
Hoi in gebruik ook de Freizeitkarte voor Geocaching en wandelen in Griekenland prima kaart er staan echt veel kleine paadjes en weggetjes op, de kaart al op vele eilanden gebruik en zelfs in Athene. ik gebruikt de kaart in GPS garmin Dakota 20 en Oregon 650t
Quote
#12
Nog even een correctie. De volgende kaart is veeel gedetailleerder en deze bedoelde ik eigenlijk.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op deze kaart staat niet alleen Kreta zoals het adres zou doen vermoeden maar geheel Griekenland. Kwestie van je bestemming aanklikken en downloaden.
Quote
#13
(15 March 2015, 11:05)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Japio: Gewoon Apple Maps, staan ook onverharde wegen op. Via de GPS-functie kun je behoorlijk nauwkeurig zien waar je je bevindt. Geen geitenpaden, dat weer niet. Een "echte" GPS voor te wandelen is veel nauwkeuriger waarschijnlijk. Maar waar het me om gaat is om te waarschuwen dat sommige onverharde wegen en geitenpaden op Samos misschien afgelopen winter weggeslagen zijn door de zware regenval eind januari. Dan maakt het niet zoveel uit of je met een iPhone of met een echte wandel-GPS loopt, je moet gewoon terug.

Kun je kaarten van apple maps downloaden?
Wil ik wel weten hoe
Quote
#14
(15 March 2015, 17:40)wies1962 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog even een correctie. De volgende kaart is veeel gedetailleerder en deze bedoelde ik eigenlijk.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Op deze kaart staat niet alleen Kreta zoals het adres zou doen vermoeden maar geheel Griekenland. Kwestie van je bestemming aanklikken en downloaden.

Zijn kaarten van 2009
Quote
#15
@Japio: ik zet thuis de kaart op die ik wil gebruiken (bv Kokkari en omstreken). Als ik dan bij Kokkari ben zet ik Apple Maps weer aan en dan zit die nog in het geheugen van de iPhone. Via de locatie-functie zie je dan een blauw bolletje waar je bent. Dat schuift mee als je gaat bewegen, vrij nauwkeurig.
Je moet dan wel niet een andere kaart proberen op te zetten (zonder internet-verbinding) want dan ben je alles kwijt.
Maar kleine paadjes staan daar dus niet op. Dat is weer het nadeel van deze prima (gratis) voorziening verder.
Overigens is de gratis app MyTracks heel leuk als je wilt zien hoeveel je gelopen hebt en waar. Je kunt hem off-line aan-en uitzetten en dan thuis, als je weer internet-verbinding hebt, de hele route zichtbaar maken.
Quote
#16
(16 March 2015, 08:15)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Japio: ik zet thuis de kaart op die ik wil gebruiken (bv Kokkari en omstreken). Als ik dan bij Kokkari ben zet ik Apple Maps weer aan en dan zit die nog in het geheugen van de iPhone. Via de locatie-functie zie je dan een blauw bolletje waar je bent. Dat schuift mee als je gaat bewegen, vrij nauwkeurig.
Je moet dan wel niet een andere kaart proberen op te zetten (zonder internet-verbinding) want dan ben je alles kwijt.
Maar kleine paadjes staan daar dus niet op. Dat is weer het nadeel van deze prima (gratis)  voorziening verder.
Overigens is de gratis app MyTracks heel leuk als je wilt zien hoeveel je gelopen hebt en waar. Je kunt hem off-line aan-en uitzetten en dan thuis,  als je weer internet-verbinding hebt, de hele route zichtbaar maken.
Ja klopt die gebruik ik wel eens voor de fiets, een gps slaat deze automatisch op als track bestand zodat je die kunt bekijken thuis op bijvoorbeeld google earth en kunt delen met anderen
Quote
#17
[Afbeelding: DCD4C875-5EE0-4443-BFD7-A4D8BD795982.jpg]
Quote
#18
Ik gebruik op mijn iPhone de app Galileo Pro. Dit is ook een fijn gps-programma.
Quote
#19
@José5 kun je aub toelichten wat er extra is aan zo'n app tov Apple Maps + MyTracks? Hij kost €3,99 zie ik, bij de gratis versie moet je bijbetalen voor kaarten die je downloadt.
Quote
#20
welke map kaart is deze rechts onder
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gpx gps tracks Athene (gezocht) Japio 2 2.913 05 May 2019, 20:07
Laatste bericht: Japio
  Informatie GPS Angeliki 23 16.167 29 January 2016, 09:48
Laatste bericht: Xander
  Interesant voor gps gebruikers Japio 0 4.627 12 November 2010, 10:17
Laatste bericht: Japio

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)