Merkwaardig....
#1
Als gastheer en organisator heb ik tot vier maal toe geprobeerd de aankondiging van Het Griekse Feest 2015! op de pagina van Uit in Brabant te plaatsen.Helaas is dat niet gelukt: paddenstoelenwandelingen, concerten, noem maar op: het staat op Uit in Brabant online. Ons feest niet! Discriminatie? Vooroordelen? Wij proberen zoveel mogelijk mensen met belangstelling voor de Griekse cultuur te bereiken. Het is overerduidelijk dat de redactie van Uit in Brabant niets op heeft met Het Griekse Feest: ik heb om een verklaring verzocht waarom zij de aankondiging niet wilden plaatsen: nooit een antwoord ontvangen...
Quote
#2
(13 March 2015, 02:53)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als gastheer en organisator heb ik tot vier maal toe geprobeerd de aankondiging van Het Griekse Feest 2015! op de pagina van Uit in Brabant te plaatsen.Helaas is dat niet gelukt: paddenstoelenwandelingen, concerten, noem maar op: het staat op Uit in Brabant online. Ons feest niet! Discriminatie? Vooroordelen? Wij proberen zoveel mogelijk mensen met belangstelling voor de Griekse cultuur te bereiken. Het is overerduidelijk dat de redactie van Uit in Brabant niets op heeft met Het Griekse Feest: ik heb om een verklaring verzocht waarom zij de aankondiging niet wilden plaatsen: nooit een antwoord ontvangen...

Maar waarom plaats je dat hier op Oriste Erwin, wat wil je er mee zeggen? 
Je kunt die vraag toch veel beter bij de krant in kwestie neerleggen en aan blijven dringen op een antwoord?
Quote
#3
Diezelfde vraag kwam bij mij op. Het antwoord zal in ieder geval niet op dit forum gevonden worden. Hoe dan ook, niet in het lokale blaadje maar wel op dit forum is de aandacht op het feest weer gevestigd.
Quote
#4
Het gaat niet om een lokaal blaadje, het gaat om een officiële website van evenementen in Brabant. Ik heb 4 maal tekst en foto 's aangeleverd, 2 maal om uitleg gevraagd. Dit kan geen toeval zijn maar in mijn ogen pure minachting van een Grieks evenement. In een ander topic werd gevraagd of wij als Nederlanders zouden worden gediscrimineerd als vakantieganger in Griekenland. Welnu: dit is wat Grieken overkomt in Nederland. Het wachtren is op de eerste meldingen van mensen die hun restaurantrekeningen niet willen betalen omdat we al zo veel in Griekenland investeren. Gelukkig kan ik op Oriste wel geïnteresseerden op de hoogte houden. Toen ik 5 jaar geleden naar mogelijkheden bij diverse hotels en zalen in Einhoven informeerde, stond niemand te juichen om het feest dat al ruim 33 jaar bestaat te huisvesten. Gelukkig zijn er ook zalen als de Steenoven in Helmond en het Stadspaviljoen in Eindhoven die geen vragen stellen maar het een eer vinden het feest te huisvesten. Er heerste duidelijk een bevooroordeelde stemming jegens Griekenland: ook op een website als Uit in Brabant!
Quote
#5
Inderdaad erg merkwaardig verhaal Erwin Confused 
Maar desalniettemin veel plezier morgenavond. En mochten er 'Oristianen' naar toe gaan horen we natuurlijk graag hoe het allemaal is bevallen.
Misschien zorgen wat sfeerbepalende foto's en/of filmpjes voor een extra motivatie om volgend jaar ook van de partij te zijn Smile

Fijn feest allemaal sirtaki sirtaki
Quote
#6
[Afbeelding: 2mwtdvd.jpg]

Ook voor foto 's edities 2012 2013 2014
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bedankt Ger! We mogen gasten ontvangen uit: Zandvoort (voor vierde maal zeven gasten) Utrecht Rotterdam Venlo en Linne (limburg) Komt u van ver: boek online : verzekerde toegang tot een van de mooiste Griekse feesten in Nederland. Welkom! Dank aan Oriste!
Quote
#7
@Erwin: "er heerste duidelijk een bevooroordeelde stemming jegens Griekenland"  Die ' stemming' proef ik bij sommigen hier op Oriste ook al 'n tijdje. 


Maar, 'n mooi feest met veel gelijkgestemden toegewenst morgen!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#8
Een leuk feest gewenst, Erwin.
Ondanks de wat grotere vraagtekens bij de hele Griekse situatie en crisis, mag zeker niet het mooie aan de Griekse cultuur vergeten worden.
Hopelijk morgen veel Griekse muziek en dans, en lekkere hapjes, en vooral een goede sfeer!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#9
(13 March 2015, 22:06)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een leuk feest gewenst, Erwin.
Ondanks de wat grotere vraagtekens bij de hele Griekse situatie en crisis, mag zeker niet het mooie aan de Griekse cultuur vergeten worden.
Hopelijk morgen veel Griekse muziek en dans, en lekkere hapjes, en vooral een goede sfeer!
Hopelijk zien we jullie ook, je woont immers dichter bij Eindhoven dan de meeste van onze gasten. Het Griekse Feest! is [Afbeelding: wina8n.jpg]uitgegroeid tot een van de meest toon aangevende Griekse feesten in Nederland. Zo ontvangen wij dit jaar voor de vierde keer gasten uit Zandvoort..., uitnodigingen gaan eveneens naar bijvoorbeeld de Griekse consul, ambassadeur en naar de Omospondia. Er zijn nog een beperkt aantal kaarten verkrijgbaar. Boek online als u van ver komt!

ps er is een multiculturele organisatie die vorig jaar nog een samenwerking wilde, maar dit jaar niet eens de moeite nam om op mijn email te reageren. Ik bedoel maar: dank aan Oriste!
Quote
#10
Ik zou wel graag willen, Erwin, maar we hebben op hetzelfde moment een familiale aangelegenheid.
Misschien een volgende keer.
O ja, ik heb op uw website gezien dat ook de groep Assos2 komt. Goede sfeermaker! Ik heb ze al enkele keren gezien, o.a. op het Grieks feest in Bredene, maar ook op het groot Grieks Feest in Huizingen nabij Brussel (jaarlijks op 2de Pinksterdag). Als ik de link naar een sfeerfilmpje mag plaatsen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit waren er ook nog met Assos2... zoals je ziet: sfeermakers!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Veel plezier morgen!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#11
(13 March 2015, 23:15)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goede sfeermaker! Ik heb ze al enkele keren gezien, o.a. op het Grieks feest in Bredene, maar ook op het groot Grieks Feest in Huizingen nabij Brussel (jaarlijks op 2de Pinksterdag).

Is dat dit jaar niet het geval in Huizingen Vlagreco? Ik kan er namelijk niets over vinden op het www.
Misschien toch maar even in de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zetten?
Quote
#12
Het is al sinds 1959 een traditie dat de Griekse gemeenschappen uit België, Duitsland, Frankrijk, Nederland en Luxemburg op Pinkstermaandag verzamelen in het provinciedomein van Huizingen voor een groot Helleens feest. Eigenlijk is het feest op initiatief van het Oekumenisch Patriarchaat Aartsbisdom van België.
Dit jaar zal het Grieks Feest dus op maandag 25 mei plaatsvinden.
Het merkwaardige van het Grieks Feest is dat er meestal geen affiches zijn, geen aankondigingen, geen uitnodigingen,... Het is gewoon een stille afspraak, algemeen bekend, dat het feest elk jaar op Pinkstermaandag plaatsvindt.
Meestal is er heel veel volk. Twee à drie jaar geleden zouden er zelfs 20.000 bezoekers geweest zijn. Het was die dag toevallig prachtig weer (Grieks weer Wink) en dat speelt natuurlijk ook een rol. Het jaar nadien was het onweerachtig, en dan is het natuurlijk geen pretje om op nat gras te lopen (of te zitten als je eens wil rusten), en uiteraard ook niet voor de danslustigen om in de modder rond te huppelen.
In elk geval: voor de Griekse gemeenschap in België en rondom is dit steeds een hoogdag. Elk jaar zien we ook steeds meer en meer niet-Grieken tussen de bezoekers; iedereen is welkom.
Dus, beste Ger, zet het gerust in de evenementenagenda... ook al voor de komende 20 jaar Wink.
Nog een goede impressie van het feest: in het filmpje, van Wendy Nikolidakis, van De Griekse Gids, enkele jaren geleden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
Bedankt voor de info Vlagreco; het staat inmiddels in de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)