Fodelianakis olijfolie                 
Even voorstellen
#1
Beste lezers,

Mijn naam is Alice (39). In mei ga ik voor het eerst naar Griekenland, een ticket naar Athene, rugzak mee. Alleen nog een eilandengroep kiezen... Volgens mij moet dat gaan lukken met alle beschikbare informatie binnen de forums!
Quote
#2
Dag Alice, welkom op dit boeiend forum met inderdaad boordevol informatie.
Mijn tip: aangezien je een ticket naar Athene hebt, zou het misschien boeiend voor jou kunnen zijn om eerst 2 à 3 dagen Athene te verkennen, en daarna de Saronische eilanden Aegina, Poros en Hydra te combineren. Die eilanden liggen ten zuiden van Athene, en vanuit de haven van Piraeus gemakkelijk en zowat dagelijks te bereiken na een relatief korte overtocht (Aegina al op ong. 45 minuten). Je moet maar eens (onder andere) kijken op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De combinatie van Aegina, Poros en Hydra zullen je al een vrij goede verscheidenheid van Griekse eilanden geven. Het zijn weliswaar niet de grote en bekendste eilanden die de touroperators in hun kleurrijke brochures hebben staan, maar net daarom bieden ze net dat 'charmante ietsje meer'.
Op Aegina kan je o.a. de bekende tempel van Aphaia bezoeken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Poros is bijzonder omwille van het stadje op de flank van de heuvel, en vooral omwille van de nauwe vaargeul voor de ferry:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vooral Hydra vond ik bijzonder charmant (vooral om te wandelen, want er zijn zo goed als geen wegen, het havenstadje is heel leuk):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Er zijn natuurlijk nog heel veel andere toffe eilandengroepen in Griekenland, maar de Saronische eilanden liggen zowat het dichtst bij Athene.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Hallo Alice

Welkom hier.
Veel plezier met het voorbereiden van je reis.
Zal met alle info hier best lukken.
Quote
#4
Welkom op dit forum Alice!
Véél lees- en schrijfplezier hier op Oríste.
Hopelijk word je eerste kennismaking met het mooie Griekenland, mede door de tips van dit forum, een onvergetelijke Smile
Quote
#5
Hoi Alice. Je doet Griekenland op de manier die ik als jonge vrouw ook heb gedaan ........ Veel plezier. Gebruik vooral een gezonde dosis boerenverstand en dan kan er weinig misgaan! Indachtig het gezegde wat op Marktplaats wordt gebezigd: Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook waarschijnlijk. Smile
Quote
#6
Welkom op dit informatieve forum!
Veel plezier met de voorbereidingen, maar let op: Griekenland kan verslavend werken...
Quote
#7
welkom op dit mooie forum,het genieten kan vanaf nu starten
Quote
#8
Welkom Alice! Veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk straks in Griekenland. Wordt vast een prachtervaring!
Quote
#9
Hoe lang ga je?
Quote
#10
Dag Alice,

Mei is een mooie tijd om kennis te maken met wat Griekse eilanden en hun bewoners. Meestal mooi weer, niet zo heet nog, qua toeristen nog vrij rustig.

Heb je al een idee waar je naar toe gaat en wat je zou willen doen, zien en beleven in je vakantie?

Mijn ervaring met reizen als vrouw alleen in Griekenland: nooit enig serieus probleem gehad. Zelfs 's avonds laat met iemand meeliften b.v.; soms worden er avances gemaakt, altijd was er respect als je daar niet op in wou gaan.

Zelf had ik altijd veel plezier van de Lonely Planet gidsen bij het voorbereiden van een vakantie. Veel info over wat er te doen en te zien is, over accomodatie, horeca, prijzen, enz. (bieb, boekhandel).      groet
Quote
#11
(14 March 2015, 23:42)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Alice, welkom op dit boeiend forum met inderdaad boordevol informatie.
Mijn tip: aangezien je een ticket naar Athene hebt, zou het misschien boeiend voor jou kunnen zijn om eerst 2 à 3 dagen Athene te verkennen, en daarna de Saronische eilanden Aegina, Poros en Hydra te combineren. Die eilanden liggen ten zuiden van Athene, en vanuit de haven van Piraeus gemakkelijk en zowat dagelijks te bereiken na een relatief korte overtocht (Aegina al op ong. 45 minuten). Je moet maar eens (onder andere) kijken op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De combinatie van Aegina, Poros en Hydra zullen je al een vrij goede verscheidenheid van Griekse eilanden geven. Het zijn weliswaar niet de grote en bekendste eilanden die de touroperators in hun kleurrijke brochures hebben staan, maar net daarom bieden ze net dat 'charmante ietsje meer'.
Op Aegina kan je o.a. de bekende tempel van Aphaia bezoeken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Poros is bijzonder omwille van het stadje op de flank van de heuvel, en vooral omwille van de nauwe vaargeul voor de ferry:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vooral Hydra vond ik bijzonder charmant (vooral om te wandelen, want er zijn zo goed als geen wegen, het havenstadje is heel leuk):  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Er zijn natuurlijk nog heel veel andere toffe eilandengroepen in Griekenland, maar de Saronische eilanden liggen zowat het dichtst bij Athene.

Dank voor je info, vooral de hydra tip is top!
Quote
#12
(15 March 2015, 17:08)coby schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Alice,

Mei is een mooie tijd om kennis te maken met wat Griekse eilanden en hun bewoners. Meestal mooi weer, niet zo heet nog, qua toeristen nog vrij rustig.

Heb je al een idee waar je naar toe gaat en wat je zou willen doen, zien en beleven in je vakantie?

Mijn ervaring met reizen als vrouw alleen in Griekenland: nooit enig serieus probleem gehad. Zelfs 's avonds laat met iemand meeliften b.v.; soms worden er avances gemaakt, altijd was er respect als je daar niet op in wou gaan.

Zelf had ik altijd veel plezier van de Lonely Planet gidsen bij het voorbereiden van een vakantie. Veel info over wat er te doen en te zien is, over accomodatie, horeca, prijzen, enz. (bieb, boekhandel).      groet

Kan nog geen keuze maken.., heb inderdaad een lonely planet gehaald. Ben een wandelfan, uurtje bakken op het strand per dag is de max.
Quote
#13
(15 March 2015, 14:42)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe lang ga je?

Ongeveer een dag of tien om te hoppen.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)