filmpje honden-opvang Corfu
#1
Video 
Een vrij recent filmpje, om een idee te geven van hondjes op Corfu, die ín de aanbieding zijn voor adoptie:                                                                  
                                 
                                         

Als je de opvang wilt bezoeken (met de bus te bereiken vanuit Corfu-stad), gewoon om eens te kijken, graag eerst even contact opnemen met de (Nederlandse) Louisa: 00306979798202. Zij zegt dan wel wanneer het uitkomt en waar de opvang te vinden is.

Geregeld zijn er 'hondenbegeleiders' nodig voor honden die in Nederland een nieuwe baas hebben gevonden.
De hond wordt in het ruim vervoerd. Maar zijn/haar ticket moet gekoppeld worden aan dat van een persoon.
Er is hulp op het vliegveld van vertrek, van iemand van Stichting 'de Ark' op Corfu.
Bij aankomst in Nederland staat de nieuwe eigenaar klaar om de hond in ontvangst te nemen.  
Misschien voel je er iets voor om b.v. aan het eind van je vakantie een hond te 'begeleiden'?

Voor meer video's en info zie ook de website van St. AAI:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





                             
en:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Hier op Kos wordt de hondenopvang o.a. geregeld door GASAH ( Greek and swiss animal help). Overal borden,
ze zamelen geld in etc etc. Prima allemaal. Nu hoor ik echter dat ze hier in het centrum van het dorp, een hond mee hebben
genomen vanaf het terras van de eigenaar. Mensen wonen gewoon daar, hebben twee winkels stukje verderop,
dus t is niet zo dat t huis verlaten is of zo. Eigenaar is gelijk naar die opvang gegaan, moest 3 (!) uur wachten maar de
verantwoordelijke van de organisatie was er niet. Dus ze kregen hun hond niet te zien.
Het gaat om een 15 jaar oude hond, blind en met een tumor die niet te opereren is, volgens de dierenarts.
Mag Gasah zo maar een hond van prive terrein meenemen?
Quote
#3
Nee,dat mogen ze niet. Maar dit is ook een verhaal dat,in soortgelijke vorm,overal opduikt om de hulporganisaties in diskrediet te brengen.
Quote
#4
In dit geval in ieder geval een waargebeurd verhaal. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren,
die eigenaar is niet t type dat t er bij laat zitten en wil zijn"Tonia" terug.
Quote
#5
Zomaar en hond meenemen is zeker niet de bedoeling, vind het ook een beetje raar dat er niet navraag is gedaan of iemand weet van wie de hond is aangezien dat vast bekend is.
Quote
#6
Het schijnt dat toeristen Gasah "gealarmeerd" hebben over het hondje. En Gasah zegt dat zij t beestje konden meenemen
omdat t geen chip heeft. Hebben alle honden in Griekenland een chip dan? Dit beestje zat gewoon op "eigen terrein"
Ja t is mager, t is blind en ziet er niet goed uit, maar t beestje is 15 jaar oud.....
Quote
#7
Nee meeste honden zullen niet gechipt zijn, daar zijn ze niet zo mee bezig .
Als er inderdaad meerdere toeristen iets doorgegeven hebben gaan ze inderdaad wel kijken maar zou op zich wel handig zijn dat als je een hond weghaalt van een plein of terras dat je eerst even navraagt aan de lokale bevolking hoe of wat, maar ja snap ook wel als ze zo een dier zien dat ze deze meenemen... lastig.
Als ik als toerist zo een dier zie zou ik zeer zeker vragen aan de lokale bewoners of ze de hond kennen en weten van wie die is... en mocht ik daar geen antwoord op krijgen dan een instantie inschakelen.
Quote
#8
Ik krijg het heen en weer van die hulporganisaties (zowel voor mensen als dieren) die denken dat ze zomaar alles mogen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(27 August 2018, 09:04)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik krijg het heen en weer van die hulporganisaties (zowel voor mensen als dieren) die denken dat ze zomaar alles mogen.

nee je krijgt het heen en weer van berichten die waarschijnlijk niet eens kloppen aangezien dit ook een 1-zijdig bericht is.
De hulporganisaties doen verdomd goed werk, je weet niet eens wat ze allemaal doen voor de mensen en de dieren en dan bij een misschien negatief bericht meteen roepen dat je het heen en weer ervan krijgt vind ik vrij kortzichtig.
Je zou voor de "grap" eens een dagje mee moeten lopen en kijken wat voor leed deze mensen aantreffen zowel bij de dieren als bij de mensen, dagelijks worden deze geconfronteerd met leed waar geen einde aan lijkt tekomen en ze blijven zich inzetten, onvoorwaardelijk.
Zonder deze hulporganisaties zouden er vele mensen en dieren verloren zijn of doodgaan … en elk verhaal heeft  kanten.
Quote
#10
Vocal waar wij ons voor inzetten vangt alleen stray cats, meestal zie je wel of het een huiskat is, die worden goed verzorgd, zien er goed uit en komen bijna niet op het lok voer af, elke kat die gevangen wordt krijgt een chip, wordt gesteriliseerd en krijgt een knipje in het linkeroor, zo kunnen we zien welke al gedaan zijn, tevens worden ze ook nog een tijd lang bijgevoerd, hier heb al ik eens een foto van geplaatst.
Daarom moeten we oppassen met verkeerde katten vangen, de meeste Grieken zijn hopeloos ouderwets en zeggen dat een hond of kat eerst jongen moet krijgen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
(27 August 2018, 10:57)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 August 2018, 09:04)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik krijg het heen en weer van die hulporganisaties (zowel voor mensen als dieren) die denken dat ze zomaar alles mogen.

nee je krijgt het heen en weer van berichten die waarschijnlijk niet eens kloppen aangezien dit ook een 1-zijdig bericht is.
De hulporganisaties doen verdomd goed werk, je weet niet eens wat ze allemaal doen voor de mensen en de dieren en dan bij een misschien negatief bericht meteen roepen dat je het heen en weer ervan krijgt vind ik vrij kortzichtig.
Je zou voor de "grap" eens een dagje mee moeten lopen en kijken wat voor leed deze mensen aantreffen zowel bij de dieren als bij de mensen, dagelijks worden deze geconfronteerd met leed waar geen einde aan lijkt tekomen en ze blijven zich inzetten, onvoorwaardelijk.
Zonder deze hulporganisaties zouden er vele mensen en dieren verloren zijn of doodgaan … en elk verhaal heeft  kanten.

Als je het goed leest wat ik geschreven heb zal je snappen wat ik bedoel, namelijk dat ze soms als een olifant in een porseleinenwinkel tekeer gaan.  Ook een hulporganisatie heeft zich aan regels en wetten te houden. En wat me vooral stoort is wanneer ze dat niet doen.
Ik betwist helemaal niet dat ze ook goed werk leveren.
En hoe kan nu jij weten of dit een 1-zijdig bericht is? Dan kan je net zo goed schrijven dat de persoon die dat geplaatst heeft liegt. En dat is pas vrij kortzichtig en helemaal "not done".
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Het was zeker niet mijn bedoeling om een algemeen slecht beeld van hulporganisaties te schetsen.
Ik weet heel goed dat er ook goed werk verricht wordt. Maar helaas heeft Patrick ook gelijk, sommige mensen
vinden het leuk om op hun cv te kunnen schrijven dat ze zich als vrijwilliger ingezet hebben voor wat dan ook,
maar hebben geen flauw idee waar ze mee bezig zijn. Dat was hier ook heel duidelijk te merken tijdens de
vluchtelingenopvang. En het idee van "wij zullen "ze" wel eens even laten zien hoe het "moet", sommige
echt bij t brutale af. Bekenden van mij wonen bij een plaats waar opvang werd geboden en hebben veel mee gemaakt op
dit gebied.

Dit geval met dat hondje, weer zo iets. Zia heeft 60 inwoners, een toerist heeft gemeld dat hij een zielig hondje heeft gezien.
Gasah is de hele zomer hier in t dorp geweest om geld in te zamelen en info te geven aan toeristen waar ze mee bezig zijn.
Dus je zou zeggen ze "kennen" het dorp, weten in ieder geval hoe klein t is. Vraag even na....kent iemand t hondje?
Nee hoor zij nemen dat beest gelijk mee, geven t verkeerde medicijnen zonder bij een dierenarts te zijn geweest,
laten de eigenaar niet eens t beestje zien, gingen zelfs niet in op contact dat eigenaar zocht.
Ze hadden toen de eigenaar zich meldde ook toe kunnen geven dat ze fout zaten? Wie werkt maakt fouten, zo is dat nu eenmaal.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Honden"liefhebber" gezocht JohannesGR 9 1.189 19 November 2023, 12:23
Laatste bericht: JohanV
  gezocht vluchtbegeleiders voor onze griekse honden Αγγελικη 26 20.718 09 August 2013, 16:26
Laatste bericht: Farida

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)