Ingeborg Beugel
#1
Vanavond, donderdag 19 maart 2015, werd ingeborg Beugel wederom uitgenodigd als pleitbezorger voor de Grieken bij "Pauw" op NPO1.

Vooropgesteld dat ik dit bericht op persoonlijke titel schrijf:

ik heb diep respect voor Ingeborg Beugel. Telkens opnieuw neemt zij het op voor de Grieken in een tijd waarin een anti Griekse stemming ontstaat.

Tijdens de uitzending liet zij zich geen woorden in de mond leggen. Nam het op voor de Grieken maar verklaarde tevens dat zij niet onvoorwaardelijk achter hun acties staat. Zij probeerde een en ander in historisch perspectief te plaatsen: iets wat ikzelf ook middels een historisch column welke ruim 48 uur gekost heeft om te schrijven, ook geprobeerd heb te berwerkstelligen. Zonder historisch besef begrijp je een volk niet. Hoe kun je onder druk van tijd en kritiek begrip vragen voor de Grieken?  In noord Europa is Griekenland synoniem aan "Luilekkerland". In een anti Grieks klimaat het opnemen voor mede Europeanen die ver beneden de armoedegrens leven, verstoken zijn van alle medische zorg...ik heb diep respect voor haar!


[Afbeelding: 2hcf15h.jpg]
Quote
#2
Ik ben het helemaal met je eens Erwin. Ingeborg Beugel heeft jarenlang in Griekenland gewoond. Heel goed dat zij aandacht besteed aan de armoede en ellende waarin heel veel Grieken moeten leven, veroorzaakt door de snoeiharde bezuinigingen van de afgelopen jaren. Ik heb de uitzending niet gezien maar ga 'm bekijken op uitzending gemist, bedankt voor de tip.
Quote
#3
Ook mee eens @Erwin! 
Jammer alleen dat Duitsland-correspondent Wierd Duk, de opponent van Ingeborg in het gesprek, maar weinig 'openstond' voor de al de Griekse ellende zoals door Ingeborg ter sprake gebracht....

[Afbeelding: e9gq2s.jpg]  
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#4
hoe wel ik ben een fan van haar, zij is niet meer zo scherp. bv een van de voorwaarden van de Maastricht regels was als eerst door Duitsland niet nageleefd, de 3% te kort is vaak ook door meerdere landen niet bereikt.
en ook bijna achter iedere schandaal in griekenland zit een groot Duits bedrijf, en dat kon de beste man van de NOS moeten weten. of het nu Hochtiff is met de vliegveld in Athene of andere duitse bedrijf is altijd wat mis. bv
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@Tzimis: Ingeborg kreeg nauwelijks de tijd om een beeld te scheppen hoe de "gewone" Griek op dit moment leeft. Over de gaarkeukens, daklozen, over de mensen die geen gezondheidszorg meer hebben, geen electriciteit, etc en enz.  Eigenlijk is het programma geen goed podium om deze problematiek te behandelen: het is een populair programma waarin voor  ieder onderwerp ongeveer een kwartiertje ingeruimd. Daarin moet dan ook nog worden gediscussieerd. Nog meer onderwerpen waren volgens mij niet eens aan bod gekomen. Het wordt tijd dat een omroep eens een gedegen programma maakt waarin zonder omhaal de leefsituatie van de "gewone" Griek eeens wordt toegelicht. Een programma waarin mensen die altijd hard hebben gewerkt hun huis verliezen, of familieleden die achter blijven omdat een geliefde is overleden omdat de medicatie niet meer kon worden betaald. Dàt blijft onderbelicht, maar dàt verklaart wel het waarom. In de donorlanden ligt de nadruk op de miljarden die in het land worden gepompt. Menig stemming makend journalist vermeldt daarbij dat het nog maar de vraag is of we het geld ooit terug zullen zien. Met de beelden van de demonstraties wordt een beeld geschetst van ontevreden Grieken die jengelend als een klein kind het geld uit de Eurogroeplanden, EU en IMF ontvangen maar zich niet willen houden een de door de trojka opgelegde maatregelen. De keerzijde van die maatregelen komt nauwelijks aan bod. Ik denk dat Ingeborg de humanitaire kant voor het voetlicht wilde brengen en andere kwesties, hoe (mogelijk) zeer waar dan ook meer als olie op het vuur gooien zou kunnen worden opgevat, en daarmee is niemand gebaat. Begrip kweken door achtergrondinformatie te geven wel. Helaas zijn er maar weinig integer programmamakers die zich daar aan wagen...
Quote
#6
Henk en Ingrid willen graag over boer zoekt vrouw weten en weinig over politiek, want het is een politieke kwestie. je ziet het aan het percentage dat heeft niet gaan stemmen vorige week, maar overal commentaar wel heeft. zelfs gisteren avond hadden ze op de radio tegen Bruno een kenner van de Duitse kwesties, en ik moet aan geloven dat al de mensen die dat bewegen in griekenland dom zijn . het is niet zo, het is gebeurt wat is gebeurt , zand er over. Nazisme komt over al terug ( toevallig gisteren iets op het nieuws over een nazi muziek bandje die een optreden wou doen in een dorpje in de Achterhoek) , en wij zullen ze blijven aan herinneren. gelukkig doen ze dat in Duitsland ook.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ingeborg Beugel Aleko 6 5.628 26 September 2016, 10:16
Laatste bericht: Arthur
  Ingeborg Beugel over de laatste ontwikkelingen Irini45 2 2.794 28 September 2013, 23:10
Laatste bericht: Wilma

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)