Grieksegids nieuws     
Suske en Wiske in het Grieks?
#1
Misschien een gekke vraag maar aangezien ik een fervent Suske en Wiske verzamelaar ben vraag ik me af of de strips ook in Griekenland bekend zijn?
En zo ja, hoe heten ze daar?

Fleur.
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote
#2
(25 April 2010, 21:48)Fleurootje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien een gekke vraag maar aangezien ik een fervent Suske en Wiske verzamelaar ben vraag ik me af of de strips ook in Griekenland bekend zijn?
En zo ja, hoe heten ze daar?

Fleur.

Suske=Bobi
Wiske=Lou
In het Grieks: "Μπομπι & Λου"

Enne...helemaal geen gekke vraag hoor!


Als we het dan toch over Suske en Wiske hebben:

Tante Sidonia-Ande Ya
Jerom-Zerom
Lambik-Lambik
Barabas-Varavas
Alleen Schanulleke, het popje daar weet ik de Griekse naam niet van Huh
Quote
#3
Ik vond dit zo'n leuke vraag (ben zelf ook Suske en Wiske-fan) dat ik ook even op zoek ben gegaan. Volgens deze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heeft men ooit plannen gehad om 40 afleveringen in het Grieks te maken. Uiteindelijk zijn er 3 daadwerkelijk uitgebracht, allemaal in 1985.

[Afbeelding: 01.gif] [Afbeelding: 02.gif] [Afbeelding: 03.gif]

De namen heb je al van Sylvia gekregen. Nu alleen Schanulleke nog ;)
Quote
#4
Ontzettend bedankt voor deze informatie Sylvia en Eleni.

efxaristo
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote
#5
Ken je deze al:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Niet in het Grieks, maar wel Grieks getint. De link is als voorbeeld hoor, ik heb niets te maken met de verkoper Big Grin maar het was het enige voorbeeld dat ik op internet vond. En ben even te lui om mijn exemplaar te fotograferen..
Quote
#6
Die heb ik al Corry maar evengoed :efch: voor de tip hoor!
Fleurootje's signatuur Bij vlagen ben ik geniaal maar helaas is het vrijwel altijd windstil......
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)