Perdika Dimitri
#1
Het is alweer ff geleden dat ik wat op Oriste schreef. Met het wegvallen van de Epirus site (waar ik veel op schreef) is het wat stil geworden rond om huize Cornelios en Marijke. Onze gezondheid ging achteruit en onbewust raakte wij het contact kwijt op het prikbord. 


De laatste jaren is het er niet van gekomen om actief op het PB te schrijven. Het is goed om te horen dat er lezers zijn die ons missen en de vraag stellen hoe het met ons gaat.

Het gaat op dit moment redelijk goed, dit zowel mij als met Marijke. Maar het is geen hoera. Het ziekenhuis wordt door ons dan veel bezocht. We zijn nu voor de vier de maal van woning veranderd in Griekenland. Dat heeft ook zijn sporen achtergelaten. Op dit moment heeft onze oudste dochter een woning gehuurd (via ons) en wij huren het dan weer van hun. Normaal zijn we er nu, van midden April tot begin augustus daar. Vanaf begin september tot eind september zijn zij daar ook. Nu, voor het eerst zijn zij er met de Pasen daar. Dit voor de eerste keer.

Al met al, best wel druk maar er is wel een last van ons afgevallen dat zij het  nu huren. Dit allemaal ff geschreven te hebben verblijven wij, Marijke en Cornelios.
Quote
#2
Leuk te horen Cornelios dat je weer aan prikken toe komt.
Het ga jullie goed,
Wim
Quote
#3
Welkom terug, je weet toch dat krakende wagens het langste lopen, dus we horen nog lang van jullie.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Fijn weer wat van je te lezen Cornelius.
Sterkte met jullie gezondheid en geniet van Perdika en omgeving!
Quote
#5
Hé wat leuk Cor om weer eens iets van jou en Marijke te lezen; da's inmiddels alweer een hele poos geleden zeg. Toevallig hadden Nieke en ik het vorig weekend nog over jullie en onze ontmoeting in 'jouw' Perdika. Wát een warme ontvangst en wát een leuke middag mét bijbehorende rondleiding door Perdika kregen we van jullie zeg.
Omdat we onaangekondigd bij je op bezoek kwamen hebben we even naar jullie stekje moeten zoeken, maar toen we in het eerste de beste kafeneion naar 'Cornelios Ollandia' vroegen werden werden we met drie man sterk naar jullie plekje geëscorteerd. Het was een indrukwekkende maar voral grappige vertoning. Cornelios en Marijke zijn in Perdika een begrip; dát was wel overduidelijk Big Grin 

Jammer om te lezen dat jullie nogal in de lappenmand zitten op dit moment. Doe vooral rustig aan en geniet zoveel mogelijk van het (ook Griekse) leven.

[Afbeelding: 2a61gkg.jpg]

[Afbeelding: aon6o7.jpg]

[Afbeelding: ico9de.jpg]

En ook al ben je inmiddels al meerdere keren verhuisd in de regio Parga, we weten je als plaatselijke beroemdheid heus wel weer te vinden hoor  Smile

Jammer inderdaad dat het oude Parga-prikbord ter ziele is gegaan maar er was gewoon geen eer meer aan te behalen. De (verplichte) overgang naar die nieuwe prikborden voelde als terug naar de forum-middeleeuwen. Ik kon niet anders dan de stekker eruit trekken.

Maar ook hier op Oríste! is er een 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dus ga gewoon verder waar je toen gestopt bent zou ik zeggen.

Welkom terug op Oríste!
Quote
#6
Welkom terug Marijke en Cor we hebben je verhalen gemist, zelf rijden we over circa 7 weken weer richting Griekenland, dit keer naar Pilion met een tussenstop in Paralia Panteleimonos.
Quote
#7
Leuk weer van jullie te horen. Heb jullie nog nooit ontmoet, maar wel een keer Cornelios in de auto in Perdika zien rijden.
Fijne tijd en vooral een goede gezondheid gewenst daar!
Quote
#8
mooi om te horen,en verder een goede gezondheid toe gewenst
Quote
#9
Hi allemaal, goed om te lezen dat er vele aan ons denken en zeker bedankt bij deze van alle reacties. Het doet ons goed dat we weer de draad hebben op gepakt naar het PB, Oriste.

Zonder iemand te kort aan te doen, vele vele en nogmaals vele dank dat er door jullie zo spontaan gereageerd is, dat doet ons goed.

Op één v/d toegevoegde foto's, van Ger en Nieke (de kerk) daar pal achter verblijven wij, van midden April tot eind juli 2015. Het kan zijn dat ik nu een mail dubbel laat toekomen, zo ja, veel lees plezier, en tot later op het PB.

Hierbij toch nog ff een antwoord die ik dacht verzonden te hebben, nogmaals de mail. O ja, het straat bordje zal ik t.z.t naar je verzenden.

Hi Angeliki en vele mede Oriste. Het is goed te lezen en te horen, dat
jullie aan ons denken. Om met de deur is huis te vallen, gaat het niet echt
goed met de gezondheid van ons tweeën.
Het is ook weer niet zo, dat het heel ernstig is, maar zoals ik net schreef,
mankeren wij beiden iets aan de gezondheid. Met Marijke gaat het het
slechtste van ons twee, ook weer niet zo dat ze niets meer kan, maar de lust
en plezier is stukken minder geworden. De boekingen naar Perdika zijn (toch)
weer geregeld en zijn wij daar omstreeks 26 April 2015 en vertrekken we 1
augustus 2015.

Inderdaad is het zo, dat wij zelf niet meer de woning huren, dat is nu
weggelegd door Donna (onze oudste dochter en Jim onze schoonzoon)zij huren
nu in Perdika een app: Wij huren het dan weer van hun. Zij zijn er nu met de
Paska twee weken en daarna de hele maand september zijn ze daar. Het app: is
niet erg groot, voor meerder personen te leven. Het voldoet aan alle eisen
en de ligging is geweldig.

Ja, met het wegvallen van de Epirus site, is alles anders geworden. Zelf
vond ik het persoonlijker, de Epirus, maar goed dat is dan geweest. Vind het
fijn om te lezen dat jullie en ook andere, aan ons denken en dat jullie nog
steeds genieten van het setje.

Goed om te lezen dat andere ons missen, en wij missen jullie ook hoor. Ik
ben in het bezit van een Grieks straat naam bordje, misschien vind je dat
leuk om dat te bezitten. Als je dat wil hebben, dan kan ik het tegen
kostprijs, naar je verzenden.
Quote
#10
Wat staat er op je Griekse straatnaam bordje?
Quote
#11
Cor wat leuk om weer wat van jullie te horen alleen erg jammer dat het met de gezondheid van Marijke en jouw niet goed gaat,zo zie je maar,je gezondheid is toch het allerbelangrijkste.
Cor,jouw prachtige Griekse blauwe stoeltjes met de tafel staan alweer  buiten hier in Fryslan,heb er net een paar uurtjes met een mooi boek  en een bakkie stil in mijn tuin van zitten te genieten.
Ga heerlijk genieten in Perdika,
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#12
hallo wie weet een mooi en goedkoop pensionnetje in perdika town periode 31/07/ tot 07/08/2015 dank u
Quote
#13
Hi beeken, ja precies in het hoog seizoen. als het om een goedkoop pensionnentje gaat. Over een goed een maand ben ik daar (in Perdika) en zou ik kunnen kijken naar je gevraagde goedkoope pensionnentje.

Gr Cornelios
Quote
#14
οδός ΚΩ /nοy kanaph
Quote
#15
oke papajani , kijk eens als ge wilt
en kijk ook eens naar pension dioynios in perdika
dank bij voorbaad
Quote
#16
papajani de juiste naam is dionysias rooms bed & breakfast hotel perdika harbour
wij zitten graag overal kort bij voor te eten en drinken bwj 1952
grt
Quote
#17
Hi, ik heb het één en ander opgevraagd (als het gaat om de gevraagde hotel) De enige wat ik ken en wat ik weet, is een hotel (pas twee jaar open) Maar zeer duur is, en zeker de genoemde d.d die je.

Ik blijf voor je zoeken en als ik wat weet schrijf ik het op het PB
Quote
#18
sorry papajani ik bedoel wel op aegina , perdika zitten wij op de zelfde golflengte
Quote
#19
Ook van onze kant wensen we jullie een goede gezondheid toe. Geniet straks van je geliefde Perdika en Parga. Fijn om al je bekenden weer te ontmoeten. Wij gaan er in september weer naar toe. Wordt voor ons de 4e keer Parga. Is elke keer weer thuiskomen, maar dat heeft ieder op zijn geliefde stukje Griekenland. Ben benieuwd Cornelios of er ook dingen zijn veranderd.....
Quote
#20
Hier en daar zijn er wat veranderingen maar niet veel, De dag nadat ik aankomt zit ik in Parga. Het eerst wat je hoort is, dat er een aantal overleden zijn. Dit vanaf augustus 2014 tot heden, sowieso zijn dat er drie bekende van ons.

Wordt vervolgd,

Cornelios
Quote
#21
Papajani je bent echt geïntegreerd in de dorp, dat is de eerste dat ik ook hoor als ik terug kom in ons dorp. je merkt ook aan de zwart wit meldingen die aan de elektriciteitspalen plakken de grieken over de begrafenissen .of doen ze dat niet in Perdika?
Quote
#22
Hi een wat latere reactie Tzimis, van mij. Ja dat zie je niet overal meer. Onze oudste dochter is er nu met schoonzoon. Het is voor het eerst dat zij dat gaan meemaken.

Gr: uit het westland
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Perdika Den Haag papajani 10 4.384 17 November 2016, 22:04
Laatste bericht: papajani
  De weg van Perdika naar Agia (Anthousa) papajani 2 2.697 09 August 2012, 20:38
Laatste bericht: papajani
  Perdika nieuws papajani 3 2.570 25 March 2012, 00:50
Laatste bericht: papajani
  Een teken van leven van uit Perdika papajani 27 17.606 27 January 2012, 21:21
Laatste bericht: papajani
  2011 OXI Perdika papajani 0 1.775 16 November 2011, 17:50
Laatste bericht: papajani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)