S.O.S.
#41
(09 April 2015, 17:10)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is maar een tip om ieder te helpen om uit de problemen te blijven en als zodanig goed bedoeld...
Da's een mooie en oprechte instelling van jou @JohanV
Wordt zéker gewaardeerd.....!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#42
(09 April 2015, 17:10)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Fyfika, het was mij niet duidelijk dat die tekst een link was. Normaal gesproken wordt een link toegelicht en onderstreept, vandaar dat ik het niet als zodanig heb opgemerkt.
Dat laat echter onverlet dat bronvermelding van een gepubliceerd stuk de normaalste (en ook verplichte) zaak van de wereld is, toch? Er zijn namelijk bronnen waarvan iemand bv zegt, daar kijk ik zowiezo niet op. Of: Dat is vertrouwd, even kijken. Verder rusten er meestal rechten op publicaties die aangetast worden door de bron niet te vermelden.
Het is maar een tip om ieder te helpen om uit de problemen te blijven en als zodanig goed bedoeld...

[Afbeelding: ixfskj.jpg]
Quote
#43
Een alarmerend bericht van anderhalf jaar geleden; zou hier inmiddels iets aan gedaan zijn en zo ja, wat dan en door wie? Ik betwijfel het ten zeerste.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  *)

*) De bronvermelding zit onder de link ("Private...etc"); het is door mij wel onderstreept, maar dit is helaas niet overgekomen.
Quote
#44
                                                             [Afbeelding: 2iqy8lg.jpg]
Quote
#45
Je zou je zo langzamerhand haast gaan schamen om Griek te zijn.....


[Afbeelding: ogi3at.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#46
Overgenomen van Siepke, 19 april 2015: Gezondheidszorg op Samos

Gesundheitswesen mit halber Dosierung

Griechenlands Finanzkrise hat die Regierung zu harten Einschnitten im Gesundheitswesen gezwungen. Mit teilweise fragwürdigen Resultaten, wie ein Augenschein auf der Insel Samos zeigt.


Es sind Entscheide über Leben und Tod, die im Spital von Vathy gefällt werden – nicht im Operationssaal, sondern in der Telefonzentrale. Dort wird in Absprache mit einem Arzt entschieden, wohin die einzige voll funktionsfähige Ambulanz fährt. Einmal waren die Rettungsleute auf der kurvenreichen, 33 800 Einwohner zählenden Insel unterwegs, um das Opfer eines Verkehrsunfalls zu versorgen. Einen Infarktpatienten, der gleichzeitig Hilfe gebraucht hätte, erreichten sie erst, als dieser schon tot war. Bis in entlegene Winkel der Insel braucht die Ambulanz zwei Stunden.

Psychiatrie ohne Psychiater
In der Notfallstation stösst der Krankenpfleger Stamatis Filippis die Türe zum Vorplatz auf und zeigt drei Ambulanzen auf dem Parkplatz. «Für zwei der drei Fahrzeuge haben wir kein Personal», sagt er. Manchmal würden Patienten von ihren Angehörigen mit dem Kleinlastwagen eines Bauern ins Spital transportiert. «Wie in einem Drittweltland», empört sich der Pfleger auf dem von Palmen umgebenen Spitalparkplatz. Wieder drinnen, führt Filippis durch Gänge mit blauen Linoleumböden. Verschiedene Uhren im Gebäude, das 1948 errichtet worden ist, stehen still, und die letzte Renovation liegt zwei Jahrzehnte zurück. Der Krise zum Opfer gefallen sind manche Behandlungsangebote: Es gibt zwar eine Psychiatrieabteilung, aber keinen Psychiater. Ärzte, Pfleger und das administrative Personal wurden frühzeitig pensioniert. Für die Chemotherapie würden die Patienten jetzt nach Athen geschickt. Engpässe treten auch bei medizinischen Geräten und Materialien auf. So müssen sich die Notfallabteilung und die Maternité ein EKG-Messgerät teilen, und manchmal fehlt es an Kathetern und Spritzen.

Der Pfleger Filippis, der in der Gewerkschaft des Gesundheitspersonals organisiert ist, stellt nicht in Abrede, dass im Gesundheitswesen teilweise übermarcht wurde, besonders bei der Medikamentenabgabe. Aufgrund regulativer Bestimmungen hatten die Ärzte keine Anreize, kostengünstigere Generika zu verschreiben. Stattdessen wurden Originalmedikamente abgegeben und mit Steuergeldern finanziert – 2010 wurden dafür 4,37 Mrd. € aufgewendet. Griechenland habe zu lang mehr als was nötig war für das Gesundheitswesen ausgegeben, notierten Experten der Europäischen Kommission bereits 2010. Vereinbart wurde daher, mithilfe von Strukturreformen die Effektivität des Gesundheitssektors zu erhöhen.

Am falschen Ort gespart?
Trotz der unabdingbaren Entschlackung fragt man sich, ob nicht falsche Akzente gesetzt wurden. Wie ein Wissenschafterteam der Universitäten Cambridge und Oxford sowie eines Londoner Instituts in einem Beitrag für«The Lancet» darlegte, sind in Griechenland erstmals seit 40 Jahren wieder Malariafälle aufgetreten. Zuvor war das Budget für Sprühaktionen gegen Moskitos gestrichen worden. Zwischen 2007 – zwei Jahre vor der Krise – und 2011, als die wirtschaftlichen Verwerfungen auf ihren Höhepunkt zusteuerten, stieg die Zahl der Selbstmorde um 45% an. Drastisch zurückgefahren wurden in der ersten Sparrunde auch die Betreuungsprogramme für Drogenabhängige, mit der Konsequenz, dass die Zahl der HIV-Infizierten rasant zunahm. Laut den Angaben der Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (OECD) sanken die Gesundheitsausgaben pro Kopf zwischen 2009 und 2012 um rund 20% auf 2400 $ (kaufkraftbereinigt), was ungefähr dem Niveau von 2005 entspricht.

Abbau mit dem Fleischermesser
Während manche Griechen dazu neigen, die Verantwortung für die Ausgestaltung der Sparpolitik den «Institutionen» (Europäische Kommission, Europäische Zentralbank, Internationaler Währungsfonds) zuzuschieben, sagte der ehemalige Gesundheitsminister Andreas Loverdos, die griechische Bürokratie greife zum Fleischermesser, um die Vorgaben der Kreditgeber zu erreichen. Aus dem Umfeld der «Institutionen» ist zu hören, dass die Griechen Spielräume für eine sinnvolle Sparstrategie nicht genutzt hätten.

Samos liegt nur wenige Kilometer vom türkischen Festland entfernt und hat daher eine hohe Militärpräsenz. Diesen Umstand machen sich die Gesundheitsbehörden jetzt zunutze. In Notfällen kann die Ambulanz der Armee angefordert werden, und es besteht die Möglichkeit, psychisch Kranke durch einen Militärarzt behandeln zu lassen. In verschiedenen griechischen Regionen geben Hilfsorganisationen Medikamente an Bedürftige ab, zumal 2,5 der 11 Mio. Griechen nicht mehr krankenversichert sind. Der Anfang Jahr gewählte Ministerpräsident Alexis Tsipras klagte über die «barbarischen Zustände» im öffentlichen Gesundheitswesen – es sei ein Opfer der Austerität. Tsipras versprach, den Stellenetat wieder aufzustocken.

Wie in anderen Regionen Griechenlands gibt es auch auf Samos privat praktizierende Ärzte, doch können sich nur wenige eine solche Behandlung leisten. Seit 2010 ist das real verfügbare Einkommen der Haushalte um rund ein Drittel eingebrochen. Stamatis Filippis, der Pfleger im Inselspital von Vathy, musste eine Lohneinbusse von nahezu 50% hinnehmen: Trotz 25 Jahren Diensterfahrung erhalte er monatlich noch 850 €. Für den einstündigen Flug in die Hauptstadt Athen geht für ein Retourbillett rund ein Fünftel des Monatssalärs weg. Inselbewohner berichten von einem stark redimensionierten Flugangebot im Zuge der Krise, was dazu geführt habe, dass sich die Preise nahezu verdoppelt hätten. Die Alternative, eine zehnstündige Reise auf veralteten Fähren, ist gerade für Patienten, die einer Behandlung wegen nach Athen müssen, kaum zumutbar.

Versteckte Armut
Es mag auf den ersten Blick erstaunen, dass die Bars und Cafés an der Strandpromenade von Vathy gut besetzt sind, obwohl die Touristensaison noch nicht begonnen hat. Einheimische sitzen allerdings sehr lange vor der immer selben Kaffeetasse, und in der grössten Inselstadt richten sich einige Geschäfte an einkommensschwache Schichten. Die katholische Kirche, deren Bau dringend eine Renovation nötig hätte, vermietet das Erdgeschoss an chinesische Händler, die Hosen und Blusen ab 3 € verkaufen. Dass Hausfrauen bei gemeinnützigen Einrichtungen ihr Essen holen und dies aus Scham vor der eigenen Familie verbergen, hört man vielerorts in Griechenland.

An seinem freien Tag will Filippis dem ausländischen Besucher noch einen Bekannten vorstellen. Filippis, der schon bei einem früheren Treffen in Athen dieselben Kleider trug, fährt einen zerkratzten Kleinwagen, dessen Steuer halb abgebrochen ist, zur Kooperative der Weinbauern. Er will zeigen, wie die wirtschaftlichen Verwirrungen nicht bloss das Gesundheitswesen in Mitleidenschaft gezogen haben.

Samos' 3000 Winzer produzieren auf kleinen Flächen einen süssen Muscat, der vor allem nach Frankreich, aber auch nach China exportiert wird. Der Weinbauer Stelios Giannikakis sorgt sich aber nicht primär um den Absatz. Finanziell in der Bredouille befinde sich die Kooperative wegen des massiven Anstiegs der Liegenschaftssteuern und wegen der höheren Kreditzinsen: «2010 mussten wir für unser Darlehen einen Zins von 2,7% bezahlen, jetzt beträgt er 11,75% – so einen Sprung könnte nicht einmal ein Konzern wie Coca-Cola bewältigen», beklagt sich Giannikakis.

Die ägäische Insel, die den Mathematiker Pythagoras zu ihren berühmtesten Bürgern zählt, gab bei der Parlamentswahl vom Januar ihre Stimme mehrheitlich dem Bündnis der radikalen Linken (Syriza), die nur knapp eine absolute Mehrheit verpasst hat. In einem Café an der Uferpromenade sind die Meinungen darüber, ob man an einen wirtschaftlichen Umschwung unter der linken Regierung glauben soll, geteilt. Die Besitzerin einer Pension meint, ausschlaggebend für Samos sei der Tourismus, und ob «die Deutschen» weiterhin auf der Insel Ferien machten.

Keine Hilfe aus Athen
Stamatis Filippis, der Krankenpfleger, erzählt, wie er nach dem Regierungswechsel mit einer Delegation des Inselspitals nach Athen gereist sei, wo sie vom stellvertretenden Gesundheitsminister empfangen wurden. Hoffnung darauf, dass sich das Gesundheitswesen wieder an das Vorkrisenniveau heranführen liesse, kam offenbar nicht auf. Ebenso wie andere öffentliche Einrichtungen wurde auch das Spital von Vathy offenbar «gebeten», finanzielle Reserven an die Zentralregierung abzuliefern. Diese muss jeden Euro zusammenkratzen, um die nächste Schuldenzahlung zu begleichen.
Quote
#47
Bij die opmerking van Siepke  Op een totaal  heel ander ander  draadje van 3 dagen terug hierover heeft  helemaal niemand  op gereageerd!
Waarom moet dit weer herhaald worden op een totaal  een heel ander andere draad?




[Afbeelding: a5i7v6.jpg] Dussss niet !!
Quote
#48
Beste Ger en Fyfika, allereerst petje af voor wat jullie proberen te organiseren. Beetje een late reactie van mij, maar ik was door omstandigheden even niet actief op het forum. Ik loop ook al een tijdje met de gedachten om (nieuwe ongebruikte) medicijnen te sturen. Ik sprak met mijn schoonzus uit Volos en zij vertelde me dat als zij die zelf heeft of krijgt zij ze aan de kerk krijgt. Ook lees ik op de Griekse MKIE site een tweet van 14 april dat er 3 Zwitsers en een Griek 4 koffers met medicijnen hebben gebracht. Bravo tous! Zouden wij Nederlanders een voorbeeld aan kunnen nemen! Ik zal de ontwikkelingen hier proberen bij te houden. Zelf gaan we ook spullen meenemen als we gaan van de zomer (met de auto wat makkelijker). Succes verder!
Quote
#49
Dit soort zaken moet je niet gaan organiseren. Dan loopt het vast op wetgeving en dergelijke. Ik breng al enkele jaren medische hulpgoederen mee en soms medicatie. Dus ik denk dat een individueel initiatief soms het verschil maakt.
Quote
#50
Dank je Irini45. Helaas moet ik je teleurstellen, ik was niet van plan een grootscheepse aktie op touw te zetten of te organiseren. Ik denk dat Ger dat ook beter kan en bovendien is hij hier al een tijdje mee bezig, zoals hij zegt.
Mijn idee was meer dat een ieder z'n steentje kan bijdragen, als hij/zij dat wil, door bv. ipv het bekende delftsblauwe zoutvaatje of de zak drop (die ze daar toch niet lusten) mee te nemen naar vrienden en bekenden, misschien thuis nog (vooral) goede medicijnen, babyluiers, enz. enz. hebben liggen en dit mee kunnen nemen om te doneren.

Zelf hebben wij enkele vertrouwde adressen waar wij spulletjes kunnen brengen, waar dan weer gezorgd wordt dat het verder dáár terecht komt waar de nood het hoogst is. De auto is dan ook afgeladen als we heen gaan....
(Goede) kleding inleveren bij de pappa's van de kerk in de wijk waar wij verblijven; enkele kilo's vlees of met de feestdagen een schaap doneren bij een contactpersoon, welke voor verdeling onder de echt armen zorgt. Of eens bij een willekeurige supermarkt wat artikelen méér winkelen en doneren in de bakken van bijvoorbeeld  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 


 
 
Quote
#51
(27 April 2015, 03:29)Fyfika schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik was niet van plan een grootscheepse aktie op touw te zetten of te organiseren. Ik denk dat Ger dat ook beter kan en bovendien is hij hier al een tijdje mee bezig, zoals hij zegt.

Helaas moet ik je teleurstellen Fyfika, ik heb gisteren besloten er niet meer mee verder te gaan. Tenminste niet meer op grote(re) schaal. Na enkele weken schrijven, bellen, mailen en leggen van persoonlijke contacten blijkt dat:

  • Ik voortdurend tegen allerlei regeltjes en wetten aanloop welke een grootscheepse actie nagenoeg onmogelijk maken;
  • Logistieke problemen, en vooral transport een bottleneck is, iedereen wil er blijkbaar aan verdienen.
  • Er maar weinig animo bestaat om het land te helpen; men is "het gezeur over Griekenland" moe en er zijn "ernstigere (natuur)rampen die acuter hulp behoeven". Voor alle duidelijkheid en voordat ik weer een emmer kritiek over me heen krijg, dit zijn de woorden van mensen waarmee ik contact zocht, niet de mijne).
  • Na enkele zeer vervelende en ongepaste opmerkingen -zowel op het forum als per PB/mail- mijn motivatie tot het nulpunt is gedaald. "wat duurt het allemaal lang", "je hebt het blijkbaar drukker een ballonvlucht boven Griekenland uit te zoeken dan de actie verder op touw te zetten", "wat verdien je er aan?". Walgelijk om zulke berichten te krijgen; ik ben gewoon een liefhebber van het land en de bevolking ervan, en probeer belangeloos iets voor hen te betekenen. Mag blijkbaar zelf geen leuke vakantie hebben.
Kortom, ik stop er noodgedwongen mee en draag het stokje graag over aan iemand die een betere oplossing weet en deze ook uit weet te voeren. Ik zal me gaan oriënteren op steun via reeds bestaande particuliere initiatieven en zal uiteraard ook op kleinere basis spullen meenemen als ik naar het land ga, en dat daar afgeven in overleg met de plaatselijke bevolking. En natuurlijk blijft dit forum als platform voor nieuwe initiatieven beschikbaar.

Ger
Quote
#52
Hi Ger,
Met kromme tenen je relaas gelezen. Vooral het stukje over de ballonvaart sneed door mijn hart.
Ben geen Griekenlandkenner en kom er als toerist en zie de ellende achter de voordeur niet. Wel de dure auto's (Parga) en de rokende baasjes, terwijl de buitenlandse blondjes zich te pletter lopen op een terras en de buitenlandse arbeiders hun leven wagen en de straten gelegd worden door Albanezen. Vorig jaar nog in Zuid Afrika geweest, nou wanneer je ellende wil zien aan de openbare weg ga er eens kijken. Toch ben ik aan het aftellen voor Kreta, kan niet wachten.
Wim
Quote
#53
Bah Ger, wat een misselijke reacties van andere forumleden.
Ik kan me voorstellen dat je dan zelfs overweegt om de stekker van het forum eruit te halen, ik denk echt dat ik dat gedaan zou hebben na zulke PB 's.

Jammer dat je op zoveel weerstand stoot, maar ik begrijp het wel door het beeld dat geschetst wordt in de media van Griekenland.
Ik denk dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat er zoveel armoede is in Griekenland.
Quote
#54
(27 April 2015, 09:40)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  • Na enkele zeer vervelende en ongepaste opmerkingen -zowel op het forum als per PB/mail- mijn motivatie tot het nulpunt is gedaald. "wat duurt het allemaal lang", "je hebt het blijkbaar drukker een ballonvlucht boven Griekenland uit te zoeken dan de actie verder op touw te zetten", "wat verdien je er aan?". Walgelijk om zulke berichten te krijgen; ik ben gewoon een liefhebber van het land en de bevolking ervan, en probeer belangeloos iets voor hen te betekenen. Mag blijkbaar zelf geen leuke vakantie hebben.

Hoe belachelijk kunnen sommige mensen zich maken door je dergelijke berichten toe te sturen. Het bewijst enkel waar het verstandelijk niveau van die personen zit. Walgelijk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#55
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: careaboutgreecev1%20copy.png]
Quote
#56
Hier kunnen we allemaal iets voor de gezondheidszorg in Griekenland doen; het kost geen cent, er zijn geen papieren nodig; het is in 2 minuten gebeurd en je hoeft zelfs je naam niet op oriste bekend te maken .....
Lees en als je het er mee eens bent teken dan de bedoelde petitie. Of het veel uithaalt valt niet te zeggen, maar niet geschoten is altijd mis.


Medical Association denounces Social Clinic for the poor as “illegal” & creating “unfair competition”!!!

Greece is a country always good for surprises! And here comes a painful injection to the hundreds of volunteers offering their services to the poor of the IMF-austerity hit country. After a couple of years of social practice and solidarity in the field of health care and 51 units across the country providing the basics free of charge to the millions of uninsured and zero-income citizens, a local medical association came out to denounce social clinics and pharmacies as illegal due to unfair competition.

In an announcement the
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Western Greece,  denounced as illegal the operation of a Social Clinic and Pharmacy stressing at the same time that the operation of a clinic offering health services free of charge to vulnerable members of the society was creating unfair competition.

“It is not known in what working relations the doctors provide their services, whether they are employed or work as freelancers or they offer voluntary work. The legitimate interests of the physicians members of the Medical Association of Arta should be  particularly been taken care of in the context of the unfair competition these polyclinics create,” the statement notes adding that according to the Law of 2014 Greeks and foreigners with social security number have access free of charge to public health care.

Of course, things are not as simple as stated by the Law. In a country where one in four Greeks is unemployed and consequently uninsured, public hospitals treat only ‘emergencies’ of uninsured and then again only if they fulfill certain conditions.

KTG personally was eye-witness to a incident where the doctors told a man with a broken arm that he had to have certain insurance stamps before he lost his job in order to be treated free of charge, otherwise he had to cover all expenses.

Exactly this situation of “treatment free of charge …but” was stressed by the
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 in a statement adding that after the many austerity cuts in health care and pensions and the skyrocketing of the unemployment, many citizens were even unable to pay their participation in order to buy their prescription medicine. Therefore the social clinics and pharmacies are a necessity,  “creating a protection shield and cohesion in the society through social solidarity networks so that the society resists and imposes alternative solutions in the crisis.”

To the Medical Association claim that its members treat poor citizens free of charge, the Arta Clinic invited all doctors of the area to join the social clinic and offer voluntarily their services.

If you want to support the Social Clinic and Pharmacy of Arta, you can sign
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 and ask the local medical association to withdraw its announcement, which is in practice a decision against the social clinic.

The Medical Association announcement triggered anger also among the other social clinics across the country, which operate on voluntarily basis of medical personnel and citizens volunteers.

PS it is high time for Greeks to change their mentality and accept alternative solutions amid the economic crisis that still troubles millions of people, especially the vulnerable ones with the social state to have collapsed long ago.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Langs google translate komt er zo ongeveer uit:

Medical Association hekelt Sociale Clinic voor de armen als "illegaal" en het creëren van "oneerlijke concurrentie" !!!

Griekenland is een land dat altijd goed is voor verrassingen! En hier komt een pijnlijke injectie voor de honderden vrijwilligers die hun diensten aanbieden aan de armen van het door IMF-bezuinigingen getroffen land. Na een paar jaar van de sociale praktijk en solidariteit op het gebied van de gezondheidszorg en 51 eenheden door het hele land die de basisprincipes gratis aan de miljoenen onverzekerden en burgers zonder enig inkomen, een lokale medische vereniging kwam om sociale klinieken en apotheken kaak te stellen als illegaal, vanwege oneerlijke concurrentie.

In een aankondiging van de Raad van de Medical Association van Arta, West-Griekenland, werd aan de kaak gesteld als illegaal de werking van een sociale Clinic en Farmacie en tegelijkertijd werd benadrukt dat het creëren van oneerlijke concurrentie is als een clinic medische diensten gratis aanbiedt aan kwetsbare leden van de samenleving.

"Het is niet bekend in wat voor werkrelaties de artsen hun diensten aanbieden, of ze in dienst zijn van of werken als freelancer of als ze vrijwilligerswerk doen. De rechtmatige belangen van de artsen-leden van de Medical Association van Arta moet vooral in het oog worden gehouden met betrekking tot het kader van creëren van oneerlijke concurrentie van deze poliklinieken, "de verklaring voegt toe dat volgens de wet van 2014 Grieken en buitenlanders met een sofi-nummer gratis toegang tot de openbare gezondheidszorg hebben.

Natuurlijk, zijn de dingen niet zo eenvoudig als aangegeven door de wet. In een land waar één op de vier Grieken werkloos is en dientengevolge onverzekerd, behandelen openbare ziekenhuizen alleen 'noodgevallen' van onverzekerden en dan weer alleen als ze aan bepaalde voorwaarden voldoen.

KTG was zelf ooggetuige van een incident waarin de artsen een man met een gebroken arm vertelden dat hij bepaalde verzekeringszegels moest hebben van voordat hij zijn baan verloor om kosteloos te kunnen worden behandeld, anders moest hij alle kosten zelf dekken.

Precies deze situatie van "kostenloze behandeling ... maar" werd benadrukt door de Arta Sociale Kliniek en Apotheek in een verklaring hieraan toevoegend dat na de vele bezuinigingen op de gezondheidszorg en de pensioenen en het de pan uitrijzen van werkloosheid, veel burgers zelfs niet in staat waren om hun deelname te betalen om hun geneesmiddelen op recept te kunnen kopen. Daarom zijn de sociale klinieken en apotheken een noodzaak, "het creëren van een beschermend schild en cohesie in de samenleving door middel van sociale solidariteits netwerken, zodat de maatschappij kan worden en stelt alternatieve oplossingen in de crisis.

Om de Medical Association beweren dat haar leden behandelen arme burgers kosteloos, de Arta Clinic alle artsen van het gebied uitgenodigd om de sociale kliniek te sluiten en bieden vrijwillig hun diensten.

Als u het Sociaal Clinic en Farmacie van Arta wilt steunen, kunt u hier de petitie ondertekenen en vragen de lokale medische vereniging haar aankondiging, dat in de praktijk een besluit tégen de sociale kliniek is, in te trekken.

De aankondiging van de Medical Association veroorzaakte woede ook onder de andere sociale klinieken in het hele land, die werken op vrijwillige basis van medisch personeel en burgers (vrijwilligers).
Quote
#57
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Μπορούμε
Ευχαριστούμε πολύ την κ. Άννη που διάβασε την ανάρτησή μας ότι χρειάζονται τρόφιμα στη Νίκαια και μας πήρε τηλέφωνο για να βοηθήσει. Αυτό το τόσο απλό και δυνατό πράγμα είναι, για μας, αλληλεγγύη.
Vertaling bekijken
Quote
#58
Sorry, iets helemaal de mist in gegaan. PC total loss?? Kom er later op terug.
Quote
#59
Het kán dus wél:

AHEPA’s Fifth Shipment of Medical Supplies Arrives in Greece
[Afbeelding: ahepa1-640x336.jpeg]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






A shipment of critically needed medical supplies, including life-saving equipment, worth over $650,000, is on its way to Athens thanks to the
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(AHEPA) and the International Orthodox Christian Charities (IOCC).

This month’s shipment – the fifth since last year – will be directed to Evangelismos Hospital in downtown Athens.

Since teaming up with the IOCC (the official humanitarian aid agency of the Assembly of Canonical Orthodox Bishops of North and Central America) last year, AHEPA has managed to secure the shipment of four containers filled with medical supplies worth a whopping $3.25m to send to Greece.

AHEPA, which is the largest and oldest grassroots association of American citizens of Greek heritage and Philhellenes with more than 400 active chapters across the United States, Canada, Greece and Cyprus, donated $17,000 to secure the shipping container. The IOCC assembled the medical supplies and equipment.

“Austerity measures [in Greece]have had a devastating impact on public health spending,” said AHEPA’s Supreme President Kouzounis in a press release.

The cash-strapped government reduced public health spending by 25% between 2009 and 2012.

“The ability of hospitals to purchase medical supplies and equipment has been hampered,” added Kouzounis. “The need is very real, and AHEPA, working in cooperation with the IOCC, is proud to be able to facilitate the shipment of a significant amount of aid to help address the medical supply shortage in Greece.”

The funds for the shipping container were raised through donation drives organized by members of AHEPA Region 6 (Indiana, Minnesota, Illinois, Iowa, North and South Dakota and parts of Missouri and Nebraska). In August, members of the AHEPA Region 6 presented raised a total $25,270 in donations. AHEPA Chapter 66 (Minneapolis) raised more than half of the amount – $14,820.

“We thank the community for helping to make this important shipment of medical supplies a reality through its contributions and donations,” Kouzounis said. “The spirit of philanthropy is alive and well and it must continue to flourish if we are to meet the dire needs the people of Greece are enduring during this most difficult time. We are proud of the Greek American community’s action, especially of those Ahepans in Region 6, and we encourage individuals and organizations to continue to donate to worthy causes that help Greece.”

Last March, AHEPA Canada donated a rigid bronchoscope machine valued at $12,000 to Evangelismos Hospital where AHEPA has a wing named after it. The rigid bronchoscope is used to prevent lung bleeding while positioning stents in tumors.

AHEPA, together with its Daughters of Penelope, has donated nearly $100,000 to Apostoli Mission, a food bank charity run by the Church of Greece, to help feed thousands of homeless and needy.

Each $10,000 donation prepares about 500 food package kits. Each food kit contains dry food and goods that will last a family of four about 20 days. Some food packages are tailored specifically for a family’s needs, for example, containing powdered baby formula and diapers for families with babies.

To date, AHEPA has raised nearly $200,000 for humanitarian aid for the people of Greece.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Gregory Pappas

The Pappas Post
25-54 Crescent Street
Apartment 3A
Astoria, NY 11102

.......It’s hard to define who I am and what I do in a single description. At any given moment of my life, I might be planning communications and marketing strategies for clients, on a skype call with a film production team discussing a script, writing a story for my news and blog website, or spending time interviewing potential scholarship recipients for my non-profit organization. I split my time between New York City and I run a New York City and Athens-based public relations and event planning firm called the Pappas Media Group to make a living; and, founded a charity called the 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 that I run as a volunteer to feed my soul and help others connect with their Greek heritage..... (en meer)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 (Natascha Neef)
"Tips, vragen of opmerkingen? Neem contact op...."
Quote
#60
[Afbeelding: snoy02.jpg]

Voor degenen die willen helpen maar geen spullen vanuit thuis willen/kunnen meenemen is onderstaande actie misschien ook een goed idee? Je koopt wat extra spulletjes en deponeert deze in een extra mand waarna deze door de initiatiefnemers worden verdeeld onder de hulpbehoevenden.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kent iemand dit systeem? Is het betrouwbaar/komen de spulletjes op de juiste plek terecht?
Quote
#61
In alle supermarkten vind je deze bakken waarin je spullen kunt deponeren; al 3 jaar trouwens.
Wij doneren elke keer en ik moet zeggen, de bakken worden goed gevuld.
Of het daadwerkelijk op de juiste plaatsen terecht komt weet ik niet.
Volgens mij verdeelt o.a. de kerk alle giften.
Quote
#62
Op de Duitse tv was een schrijnend berichtje over een hulpverlener uit Oostenrijk, die wekelijks of in ieder geval paar maal per maand naar GR met een grote lading hulpgoederen voor ziekenhuizen en weeshuizen rijdt.
Die man (Erwin Schrümpf, Salzburg) probeert ook andere (prive) hulpbronnen aan te boren, als iemand zich dus
aangesproken voelt: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)