Fodelianakis olijfolie                 
TV-tip: Joanna Lumley in Griekenland op Één
#1
Één - zondag 29 maart van 22:10 - 22:55

Joanna Lumley in Griekenland

The land of the Ancient Greeks
Vierdelige documentaire reeks waarin de bekende Britse actrice Joanna Lumley op zoek gaat naar de geschiedenis, mythes en romantiek van Griekenland, het land dat wel eens de wieg van de Westerse beschaving wordt genoemd. Ook het hedendaagse Griekenland komt ruim aan bod.
Joanna's Griekse odyssee begint bij het Parthenon in Athene. Hier werden 2500 jaar geleden de kiemen gelegd van de Westerse beschaving: het ontstaan van o.m. democratie, wetenschap en geneeskunde. Van hieruit trekt Joanna verder naar het zuiden, meer bepaald naar Peloponnesos. Daar bezoekt ze spectaculaire mythische en historische locaties, en onderweg ontmoet ze Grieken die nog steeds beïnvloed worden door deze antieke regio. Haar route wijkt af van de toeristische trekpleisters naar plekken waar oude mythes en culturen nog steeds verder leven: de poorten van Hades (de onderwereld) en het verlaten schiereiland Mani bijv. Ook ontmoet ze dorpelingen die enkel al fluitend met elkaar communiceren en een van de meest bekende zangeressen ter wereld: Nana Mouskouri.
Beschikbaar in NET GEMIST.

Meer info:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Deel 2: Zondag 5 april 22:05
Deel 3: Zondag 12 april 22:05
Deel 4: Zondag 19 april 22:05
Quote
#2
Zitten een aantal prachtige zaken tussen. Heb de serie eerder al gezien, maar ga zeker opnieuw kijken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ik heb ze ook al een keer eerder gezien, prachtige serie!
Quote
#4
en net op 24 kitchen Jamie op een griekse eiland. binnen no time aan de strand tonijn op de houtskool met olijfolie citroen saus , brood met griekse tomaat en pepers. er is paradijs op aarde.
Quote
#5
Erg mooie serie, is volgens mij in z'n geheel te zien op Youtube, heb daar onlangs nog een topic over gelezen.
Quote
#6
@ Pa Rakalo, ja: kijk eens op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#7
Hoi,Ik heb afgelopen zondagavond echt genoten,deze aflevering ging met name over de Griekse eilanden.
Inderdaad de moeite om de afleveringen weer te zien.
Zoals Ger al opmerkte a,s zondag deel 4,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#8
Ik heb ze allemaal op Youtube gezien.
Erg leuke serie.

Ook leuk om naar haar Engels te luisteren. Laten we zeggen: Ietwat snobby Wink
Quote
#9
(14 April 2015, 19:47)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook leuk om naar haar Engels te luisteren. Laten we zeggen: Ietwat snobby Wink

Maar wel leuker én beter begrijpbaar dan wat de meeste Engelsen praten. Wink
Heb de serie ondertussen al een 3-tal keren gezien maar blijft leuk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Patrick en Xander,
Gelijk hebben jullie,maar ik vond met name Joanna een erg prettige stem hebben om naar te luisteren.
Na 30 jaar als receptioniste/telefoniste te hebben gewerkt,ben ik erg gevoelig voor  stemmen.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kijktip: Joanna Lumley in Griekenland Angeliki 12 8.809 08 April 2013, 20:14
Laatste bericht: Margaritha
  Joanna Lumley's Greek Odyssey Patrick 6 6.227 03 January 2012, 20:32
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)