Grieksegids nieuws
Met eigen auto naar Kreta in April, wie gaat er ook? Eventueel samen rijden?
#1
Hoi!

Ben benieuwd of er nog mensen zijn die ook met de eigen auto vanuit Nederland naar Kreta gaan in April, op zeer korte termijn dus.

Aangezien we van plan zijn 6 maanden op Kreta te verblijven, overweeg ik om mijn eigen auto mee te nemen ipv te vliegen.

Moet eerlijk bekennen dat ik wel enigszins tegen de hele reis op zie, maar het aan de andere kant ook als een uitdaging zie en het grote voordeel is natuurlijkde beschikbaarheid van je eigen auto op Kreta voor de hele lente/zomer.  (heb geinformeerd voor longterm autohuur op Kreta, maar van die prijzen wordt je niet echt vrolijk).

Is er iemand die op korte termijn ook de tocht per auto gaat maken en eventueel interesse heeft om samen op te rijden?  Zowel met de veerboot via Italie als ook de landweg via oost-europa naar Piraeus zijn voor mij een optie.

Ben benieuwd!

groeten!

PlakaJoe
Quote
#2
Wij vertrekken 3 mei naar Griekenland voor 4 maanden.
Dit hebben we al een paar keer gedaan dus is het voor ons gesneden koek.

Zie onze blog / website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met de auto gaat het wel sneller als met een camper en het is maar ongeveer 3500 km naar Pireaus.
Dat is 35 uur rijden. Deel dat door 6 dan is het 6 dagen rijden. Een dag op de boot en je bent er.
De landroute via Wenen , Budapest Belgrado Skopje Thessaloniki Athene Pireaus zijn alleen maar autobanen dus geen gedoe met binnen door rijden.
Tol tot in Macedonie goed met Visa. Griekenland veel contant te betalen, maar dat zijn tot nu toe nog euries.

Wij doen er minimaal 10 dagen over tot bij Thessaloniki dan gaan we de binnenlanden in.

Wil je meer weten of achter ons aan kachelen stuur een mail o.i.d.

Tongue 
Rene
Quote
#3
(05 April 2015, 13:06)digiwalker schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij vertrekken 3 mei naar Griekenland voor 4 maanden.
Dit hebben we al een paar keer gedaan dus is het voor ons gesneden koek.

Zie onze blog / website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met de auto gaat het wel sneller als met een camper en het is maar ongeveer 3500 km naar Pireaus.
Dat is 35 uur rijden. Deel dat door 6 dan is het 6 dagen rijden. Een dag op de boot en je bent er.
De landroute via Wenen , Budapest Belgrado Skopje Thessaloniki Athene Pireaus zijn alleen maar autobanen dus geen gedoe met binnen door rijden.
Tol tot in Macedonie goed met Visa. Griekenland veel contant te betalen, maar dat zijn tot nu toe nog euries.

Wij doen er minimaal 10 dagen over tot bij Thessaloniki dan gaan we de binnenlanden in.

Wil je meer weten of achter ons aan kachelen stuur een mail o.i.d.

Tongue 
Rene

Leuke anekdote, 
Iemand die ik ken heeft de afstand Ekeren (Antwerpen) > Pireus ooit eens afgelegd met een Golf nr.? op 32 uur. 
Twee jaar later heeft hij dat nog eens over gedaan met een Alfa 164, toen in 24h.  Big Grin (dan ben je niet goed bezig)...
Daar zijn toen nog (voor het You Tube-tijdperk) beelden van gemaakt van uit een auto waarbij ze door Joegoslavië reden en een vliegtuig filmden waarvan ze van weg reden... Cool Big Grin
Quote
#4
@DW, in die tijd als jij in Saloniki aankomt bent ben al ik op mijn gemak op en neer gereden van Utrecht naar Pireus, dat alles met een 40 tonner en heb ik onderweg ook nog tijd om te picknicken.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Ha Arthur

Jij moet dat wel doen anders krijg je geen pensioen, en dat heb ik al!! Dus kan ik het kalmpjes aan doen.  Maar misschien kan de TS wel bij jou achter in?

lovegreece 

Rene
Quote
#6
Ik doe (deed) het tig keren op mijn gemakje. Na het werk, zo rond 5 uur vertrekken richting zuiden, na 400 km overnachten in bijv. Mespelbrunn, volgende dag 800 km naar modena, via Oostenrijk, daarna door naar Ancona en de boot op.Bij aankomst in Patras even een sprint naar Piraeus voor de boot naar Kreta. Ik vertrok meestal donderdagavond en was dan op maandagmorgen 6 uur op kreta.
Reserveer wel vooraf de boot, want het kan, ook buiten het seizoen, voorkomen dat de boot vol is. Reservering kun je tot kort voor vertrek nog wijzigen.t
Quote
#7
@ digiwalker,zowel Arthur als ik hebben al pensioen, dus we hoeven niks.
Quote
#8
Ik ben al 5 jaar met prepensioen, vorig jaar oktober ben ik echt van Drees gaan trekken toen ik 65 werd.
Vroeger heb ik die route 2 keer in de maand gereden in mijn truckers tijd en dat bijna 25 jaar, dat mag mij wel een oude rot in het vak noemen, hoe kom je aan die 3500 km?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
oeps verkeerd geschat
moet dus 2882 km zijn
sorry boys pensionadas Smile 

Rene
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  met lege auto naar kreta johancrete 1 2.315 18 July 2013, 15:33
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)