Agios Gordis op Corfu
#1
Is er al iemand van dit forum in Agios Gordis op Corfu geweest? Is het een leuke plek? We hebben appartement Lido Sofia op het oog, kent iemand het? Ik weet dat er een Nederlandstalige website met forum over bestaat maar heb de indruk dat daar alleen positieve berichten zijn toegestaan en dus niet erg betrouwbaar is.

Tips over zowel de plaats als het appartement zijn zeer welkom!
Quote
#2
Wij zijn er wel eens geweest en zelfs ook in Lido Sofia. Ik vond het een erg leuk dorpje. Appartementen zijn vrij basic. Je zit wel bovenop de berg dus aardig wat klimmen en afdalen als je naar het dorp gaat of het strand.
Ik vond het voor een week prima voor de prijs die we betaald hadden (last minute en goedkoop) maar voor mijn 'hoofdvakantie' vind ik het persoonlijk te simpel.
Quote
#3
Agios Gordis is een leuk plaatsje met veel restaurantjes en winkeltjes. Ziet er altijd gezellig uit. De appartementen liggen inderdaad wat hoger en als je 2x per dag alleen naar het strand zou gaan kan dat bezwaarlijk zijn. Wel een mooi uitzicht over de baai en het zwembad ziet er ook niet verkeerd uit. Zeker als je over eigen vervoer beschikt is het geen verkeerde plek om te verblijven. Toen Lido Sofia nog via Olympia reizen te verkrijgen was heb ik alleen maar positieve berichten gehoord, maar dat is al een paar jaar geleden.
Quote
#4
[Afbeelding: 1675k4n.jpg]

[Afbeelding: i6a73d.jpg]

[Afbeelding: 14snq6o.jpg]
Hoi Leon10
Wij zijn hier 10 jaar geleden geweest en hebben een heerlijke tijd gehad. Studio's zijn simpel en aan de kleine kant. Prima om te overnachten maar niet geschikt om te "wonen".  Mooi zwembad met een prachtig uitzicht. Gastvrije en hulpvaardige eigenaren. Je moet wel goed te been zijn want het is hier erg steil. 
Quote
#5
Agios Gordis!

Ahhhh wij persoonlijk vinden dat een heerlijk dorpje!
Het is niet groot en uiteraard zitten er heel wat restaurantjes, ook een supermarkt ontbreekt niet, in 2013 waren er zelfs al 2 ;)
autoverhuur, scooter en fietsverhuur, toeristenwinkeltjes alles is wel aanwezig.
Een fantastisch strand dat inderdaad een behoorlijke tippel is maar op de weg terug kun je gelukkig her en der even bijkomen in een winkeltje of op een terrasje.
Lido Sofia ligt dacht ik iets verder heuvel opwaarts dan Angelica Appartments... Als je de mogelijkheid hebt zou ik een keer bij Angelica gaan eten, ze kookt goddelijk!
Op donderdag hebben ze daar ook een leuke barbecue-avond (in ieder geval in het hoogseizoen).

Bij de supermarkt stopt de bus naar Kerkyra stad, dus als je geen auto/scooter wilt huren ben je niet echt gebonden, de bus rijd geloof ik zo'n 4 x per dag.

Heeeeeel veeeeeeeeeeeel plezier in Agios Gordis!
Quote
#6
Bedankt voor al jullie tips, we gaan ons de komende tijd beraden wat we gaan doen!
Quote
#7
3 jaar geleden hier geweest ook in Lido Sofia. Topvakantie gehad en een leuk appartement. Wellicht vind je leuke tips op ons blog over Corfu en Lido Sofia.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Wat een mooi en gedetailleerd reisverslag Pippelientje!

Wij waren in 2007 ook in Agios Gordis en zelfs in Lido Sofia en hebben er ook een -bescheiden- reisverslag over gemaakt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Dank je Ger, die van jou ziet er ook goed uit hoor!
Quote
#10
Dank Ger en Pippelientje. Over een maand hopen wij een week te gaan genieten van alles wat in en om Agios Gordis en verderop op Corfu te vinden is. Dit was fijne voorpret, en geeft mooie inspiratie voor wat we allemaal kunnen gaan doen, en ook wat we wel kunnen overslaan omdat het ons minder zal aanspreken. Selecteren zal nodig zijn en een week te kort zo te zien... Gelukkig mogen we in september nog een keer naar GR. ☺
Quote
#11
Wij zijn in 2013 en 2014 in Agios Gordis geweest.
Prachtige plek om te zwemmen. We zaten beide keren in Appartementen Summer Dream. Net buiten het dorp, heerlijk rustig, en maar 60 meter van de zee vandaan. Ook kun je hier vandaan mooie wandelingen maken. Tip voor de actieve fietser, huur in MTB in Dassia, daar zit een hele goede fietsverhuur.  Ze hebben er de complete uitrusting zoals helmen, pedalen, bandenplakspul, enz.  Fiets de Pantokrator op. Een schitterende route voert je omhoog.

Veel plezier in Agios Gordis, we gaan er ook vast nog eens heen.
groetjes,
willem.
Quote
#12
Vanmiddag terug gekomen van een topweek in Agios Gordios. En Summer Dream was inderdaad een heerlijke plek. Erg fijn om juist onderin het dorp (maar wel aan de rand) te verblijven, dichtbij de zee, heerlijk rustig en ook vandaar elke avond een prachtige zonsondergang. En een paar uurtjes later gaan slapen en weer wakker worden met de heerlijke geur van de door Vasilis liefdevol verzorgde jasmijnstruiken en op de achtergrond het geluid van golven en vele vogels, wat was dat goed.
Agios Gordios had alles wat we nodig hadden, een fijn dorp voor het voor- en naseizoen. Ik kan me wel voorstellen dat het in het hoogseizoen erg vol loopt.
Quote
#13
Fijn te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben gehad.
Quote
#14
[Afbeelding: aaujqc.jpg]
De jasmijnheg om het complexje heen en voor ons balkon

[Afbeelding: 2wc2ubs.jpg]
Paadje van appartement naar strand met een paar erg leuke taverna's
(Favorieten aan het strand: Ortholithi en Elena's)

[Afbeelding: 144d26u.jpg]
Een van de vele mooie zonsondergangen vanaf ons balkon

[Afbeelding: snpipx.jpg]

[Afbeelding: 2euit04.jpg]
In het dorp

[Afbeelding: 2zsaezb.jpg]
Koumquats

[Afbeelding: 28qroxy.jpg]
???

[Afbeelding: 2zsa2vn.jpg]
Artichok

We hebben in onze vakantie vooral genoten van veel mooi strandweer. Natuurlijk Corfu stad bezocht, het Achilleon en een mooie wandeling gemaakt door de duinen bij het Korissonmeer. De fout gemaakt om bij het rondrijden in Kavos te belanden (een nu nog leegstaande Britse toeristenstrip - afschuwelijk - snel omgekeerd), maar vervolgens ook een spannende autotocht over een bijzonder smalle weg door prachtige olijfboomgaarden en langs een paar akelige haarspelbochten en mooie dorpjes. Kortom, buiten het dorp nog veel meer moois gezien dan wat hierboven staat.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)