Bellen met WhatsApp vanuit Griekenland
#1
[Afbeelding: 29gd05i.png]

Veel fanatieke WhatsAppers zullen het al gemerkt hebben: na de app te hebben ge-updated is het mogelijk om ermee te telefoneren naar andere WhatsAppers.
Ik heb zelf wat testjes gedaan maar ben vooralsnog niet enthousiast over de geluidskwaliteit. Maar dat kan natuurlijk ook aan de gebruikte Wifi-verbinding hebben gelegen. Wie heeft het al gebruikt en hoe is dat bevallen? Zou het een interessant (en gratis) alternatief kunnen zijn voor het bellen via vaste en mobiele lijnen vanuit en naar Griekenland?

Wie heeft het al getest / wie wil het gaan testen?
Quote
#2
Ik heb het gebruikt in GR om met iemand in NL te bellen.
De geluidskwaliteit was goed genoeg. Wat wel vervelend was, was de echo. Je hoort jezelf met enige vertraging terug in het gesprek. Daarnaast duurde het steeds even voordat je kon antwoorden vanwege de vertraging. Echt een dynamisch gesprek voeren zoals met een gewone telefoonverbinding kan niet. Althans, mijn ervaring in 3 gesprekken vanuit GR.

Bij mijn weten verliep het gesprek over een goede, snelle, en stabiele WiFi verbinding aan mijn kant. Mijn gesprekspartner belde met WhatsApp over een 3G verbinding met een Android toestel. Ik zat met een Android toestel op wifi.

Via 3G of 4G is het data verbruik ongeveer 5 Mb per minuut heb ik ergens gelezen.
Quote
#3
(12 April 2015, 19:48)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De geluidskwaliteit was goed genoeg. Wat wel vervelend was, was de echo. Je hoort jezelf met enige vertraging terug in het gesprek.

Dat bedoelde ik inderdaad ook te zeggen met 'geluidskwaliteit' Xander, die echo was ook het probleem bij mijn tests. Merkwaardig, daar moet toch nog iets aan te doen zijn door de techneuten van WhatsApp zou je toch zeggen.......
Quote
#4
Hey,

Wij zijn er er ook niet tevreden over.
Ook een dikke echo erop.

Zal bij iedeeen wel zo zijn denk ik.
Misschien een kinderziekte die wel verholpen zal worden.

Marcellos
Quote
#5
Ik heb dezelfde ervaring met de echo, binnen NL. Ik zat op Wifi. Het was zo erg dat we zijn gestopt met bellen. Overigens hoorde degene die mij belde alles wel goed.
Quote
#6
Hebben andere apps zoals bijvoorbeeld Skype ook last van een echo en/of vertraging?
Quote
#7
Vertraging heb ik altijd met skype @Xander, die echo komt af en toe voor.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
(13 April 2015, 09:23)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hebben andere apps zoals bijvoorbeeld Skype ook last van een echo en/of vertraging?

Beroepshalve maak ik zeer frequent gebruik van Skypeverbindingen en heb eigenlijk nooit last van vertraging en/of echo.
Wel een heel enkele keer uitval of een hapering; maar dat kan net zo goed aan het netwerk/wifi liggen.
Een Skype-verbinding is wat mij betreft doorgaans van goede kwaliteit en redelijk betrouwbaar.

Maar goed, we hadden het hier natuurlijk over Whatsapp  Wink  
Quote
#9
Waarom bellen jullie niet met Viber? Gratis en geen storingen of echo`s, dat is onze ervaring  Smile
Quote
#10
Sophia je bent me net voor. Ik dacht hetzelfde. Viber is super en gratis over WiFi.
Naar vaste nummers bel ik altijd vanuit Griekenland naar Nederland via Skype. Minder dan € 0,03 cent per minuut. En prima kwaliteit.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#11
Ik lees inderdaad veel positiefs over Viber. Het lastige is echter dat het (nog) vrij onbekend is en dat niet veel mensen het gebruiken. En da's natuurlijk een vereiste om in contact te komen. WhatsApp is inmiddels helemaal ingeburgerd en op vrijwel elke smartfone/tablet aanwezig en ook Skype is inmiddels een vrij bekend verschijnsel........
Quote
#12
Ik bel naar vele landen, o.a. Nederland gratis, ik heb een abbonement bij Wind voor 25,- per maand, dat is incl. gratis bellen naar vaste nummers ook in buitenland en internet. Ook zit daarbij 5 uur per maand naar mobiel bellen vanaf de vaste lijn en je krijgt elke maand 150 belminuten op je mobiel erbij.
Quote
#13
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(18 April 2015, 08:23)siepke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Inderdaad terecht dat je even waarschuwt Siepke; ik kreeg deze week ook al zo'n mail en vond het ook al verdacht uit zien.

Ook opgelicht.nl besteedde er aandacht aan:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een gewaarschuwd mens telt voor twee, toch?
Quote
#15
(18 April 2015, 08:23)siepke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Inderdaad terecht dat je even waarschuwt Siepke; ik kreeg deze week ook al zo'n bericht en vond het zelf ook al verdacht uit zien. Inmiddels wel geupdated via de officiële WhatsApp-site in Google play.

Ook opgelicht.nl besteedde er aandacht aan:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Een gewaarschuwd mens telt voor twee, toch?
Quote
#16
Maar die twee kunnen dan toch wel één bericht lezen? Big Grin Big Grin Big Grin (zie #14 en #15).
Quote
#17
(18 April 2015, 12:15)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar die twee kunnen dan toch wel één bericht lezen? Big Grin Big Grin Big Grin (zie #14 en #15).

Inderdaad Cor; daar ging duidelijk iets mis Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Tongue Mobiel bellen vanaf 15 juni 2017 Buurman 6 6.290 19 June 2017, 15:34
Laatste bericht: Arthur
  Bellen naar Grieks mobiel nummer Opreis 39 29.196 21 October 2012, 11:02
Laatste bericht: Margaritha
  Telefoneren vanuit / naar Griekenland Ger 34 40.445 29 May 2011, 16:53
Laatste bericht: papajani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)