Ballonvaarten boven Griekenland
#1
Misschien een rare vraag maar zijn er Oríste-leden die al eens een ballonvaart boven Griekenland hebben gemaakt?
Ik heb het een paar keer boven Zuid-Limburg gedaan en moet zeggen dat het een geweldige ervaring is. Het lijkt me fantastisch om dat ook eens boven een mooi gebied in Griekenland te gaan doen maar ik heb er eigenlijk nog nooit heteluchtballonnen gezien.
Iemand die er meer over kan vertellen?
Quote
#2
Op Kreta heb ik ze nog nooit gezien, misschien vanwege de wind die onverwacht flink aantrekt, daarbij komt ook nog dat er over het hele eiland wel ergens een berg in de weg zit waar je over heen moet en dan heb je nog een klein dingetje, rondom is water en daar wil je niet in landen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Heb nog nooit gehoord dat iets dergelijks mogelijk is. Ik heb ook eens rondgesurfd maar nergens iets gevonden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4


Ik weet niet of deze nog bestaat?
Quote
#5
Even google gebruiken met ballooning in greece. Youtubefilmpje van Aeronautis ballooning club in Athene komt tevoorschijn.
Quote
#6
(14 April 2015, 22:33)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even google gebruiken met ballooning in greece. Youtubefilmpje van Aeronautis ballooning club in Athene komt tevoorschijn.

Dat heb ik uiteraard al gedaan Chris, maar helaas is daar weinig te vinden behalve in de regio Athene. Ik zoek eigenlijk meer in regio's zoals Epirus, Pilion en meer van dit soort mooiere gebieden. Kan me natuurlijk voorstellen dat dit moeilijk zal worden, in die regio's kan je natuurlijk niet zomaar overal landen.
Mocht er verder nog iemand tips hebben hou ik me aanbevolen. Ballonvaren is een schitterende ervaring; kan het iedereen aanraden om het een keertje te doen. Vooral hier in Zuid-Limburg is het fantastisch om te doen, ook Luxemburg is helemaal te gek voor zo'n avontuur.
Quote
#7
Mijn partner gaat dit jaar bij Canyonlands NP in de VS ballonvaren, lijkt me ook een unieke ervaring.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Idd jammer dat dit in Griekenland niet aangeboden wordt. Zou het niet kunnen vanwege thermiek e.d. of is er gewoon geen Griek die dat bedenkt?
Quote
#8
@Ger, zou een mailtje naar de club in Athene geen uitkomst kunnen bieden?
Quote
#9
(19 April 2015, 09:40)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger, zou een mailtje naar de club in Athene geen uitkomst kunnen bieden?

Heb ik inderdaad al gedaan Chris, wacht nog even op antwoord. Zag zojuist wel dat er op Corfu mogelijkheden zouden zijn.
Quote
#10
Ik denk dat er op Corfu géén ballonvaarten zullen zijn. Het eiland is te klein en de kans dat je naar b.v. Albanië of het vasteland wordt geblazen is redelijk groot. Naar het noorden of het westen zijn er op zee ook weinig landingsmogelijkheden Smile

Verder zal het vliegverkeer geen hinder mogen ondervinden en kan ik mij voorstellen dat dat er daarom geen toestemming gegeven zal worden.
Verder heb ik op Corfu nog nooit een ballonvaart gezien, maar dat is niet doorslaggevend.
Er zijn wel goede mogelijkheden voor parasailing en paragliding, wat 's zomers redelijk veel gedaan wordt aan de westkust.
Quote
#11
Misschien uitstapje naar Cappadocia, Ger??? Wink

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Ballonvaarten Kalamata Smile

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
(18 April 2015, 18:23)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 April 2015, 22:33)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even google gebruiken met ballooning in greece. Youtubefilmpje van Aeronautis ballooning club in Athene komt tevoorschijn.

Dat heb ik uiteraard al gedaan Chris, maar helaas is daar weinig te vinden behalve in de regio Athene. Ik zoek eigenlijk meer in regio's zoals Epirus, Pilion en meer van dit soort mooiere gebieden. Kan me natuurlijk voorstellen dat dit moeilijk zal worden, in die regio's kan je natuurlijk niet zomaar overal landen.
Mocht er verder nog iemand tips hebben hou ik me aanbevolen. Ballonvaren is een schitterende ervaring; kan het iedereen aanraden om het een keertje te doen. Vooral hier in Zuid-Limburg is het fantastisch om te doen, ook Luxemburg is helemaal te gek voor zo'n avontuur.

Nog steeds interesse Ger?
Dan lijkt me deze - Meteora - wel iets voor je:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(21 July 2016, 21:41)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog steeds interesse Ger?
Dan lijkt me deze - Meteora - wel iets voor je:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ziet er prima uit Patrick; zeker in deze schitterende regio.
Wie weet gaan we het ooit wel doen Smile
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Politici en eigenbelang, boven het belang van de bevolking Ernst 4 2.038 12 April 2019, 08:02
Laatste bericht: Markos
  Wolken boven de horizon...! Bart0riste 12 7.739 10 August 2012, 10:38
Laatste bericht: Arthur
  Venus passage boven Gr. Tana 10 6.202 06 June 2012, 17:00
Laatste bericht: Jef Dockx
  Nederland van boven ADO 1 2.753 29 March 2012, 07:03
Laatste bericht: Ger
  Sterren boven Griekenland. Leo en Sonja 0 1.697 18 March 2012, 12:17
Laatste bericht: Leo en Sonja
  Donkere wolken boven Athene? Ger 1 2.668 19 June 2011, 10:28
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)