Konijn in tomatensaus met tagliatelle.
#1
In Griekenland hebben wij regelmatig konijn in tomaten cq tomatensaus gegeten met frites of pasta.  Wij vinden dit bereid op de Griekse wijze heerlijk!

Ik heb dit diverse malen getracht om dit thuis in Nederland te maken maar het lukt mij niet echt zoals in Griekenland. hmmmIk heb veel Griekse kookboeken maar er staan daar weinig tot geen recepten in bereid met konijn. Heeft iemand voor ons misschien een goed en simpel recept voor konijn in tomatensaus op Griekse wijze?

Ik hoor het graag!

Martino.  
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
Als je op Google gaat zoeken in het Grieks op  κουνέλι με/σε σάλτσα ντομάτασ kan je genoeg recepten vinden.

Begrijp je het Grieks niet even op de vertaler zetten.

Succes en eet smakeljk


Elena
Quote
#3
Thumbs Up 
Hallo Elena,

Bedankt voor je super goede tip!  Smile

Onderstaande site gebruikt en laten vertalen door google. Vertaling was wel matig maar heel goed te gebruiken.
Op deze manier nog veel meer leuke recepten gevonden om uit te proberen,

Heerlijk konijn in tomatensaus met pasta gegeten! Ouzootje en een wijntje erbij maakte het helemaal perfect.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Nogmaals dank, Martino up
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#4
(14 April 2015, 22:57)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Griekenland hebben wij regelmatig konijn in tomaten cq tomatensaus gegeten met frites of pasta.  Wij vinden dit bereid op de Griekse wijze heerlijk!

Ik heb dit diverse malen getracht om dit thuis in Nederland te maken maar het lukt mij niet echt zoals in Griekenland. hmmmIk heb veel Griekse kookboeken maar er staan daar weinig tot geen recepten in bereid met konijn. Heeft iemand voor ons misschien een goed en simpel recept voor konijn in tomatensaus op Griekse wijze?

Ik hoor het graag!

Martino.  


Ik heb bovenstaand bericht enkele jaren geleden al eens gepost. Misschien is er nu iemand die een goed recept hebt. Ik krijg nog steeds niet de goede verhoudingen.
Moet ik dan toch naar Griekenland  Wink ?

Hoor het graag!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#5
Denk er wel aan dat een wilde konijn die je meestal krijgt heel anders smaakt als een tamme, vergelijk het maar met wild en gevogelte, wat een andere smaak heeft als de koe uit de wei en de huis kip.
Ik heb op Kreta in het seizoen altijd mijn eigen konijn geschoten.
JohanV kan je daar alles over vertellen, (niet over dat schieten maar het recept).
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
Werk aan de winkel JohanV.
Ik dacht aan konijn stifado, maar dat zal denk ik Martino niet bedoelen, dat recept hebben we al eens gekregen.
Quote
#7
Hehe, in 2016 recept konijnstifado al gepost.Heb weer zes heerlijke boutjes in de vriezer liggen.

Klik hier maar even:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Je zou anders eens het volgende kunnen uitproberen:

Vervang in het recept voor sofrito of kokinisto het vlees door de konijnenbouten. Of gebruik de saus van soutsoukakia. Misschien dat die combi's bevallen?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
(07 December 2020, 11:41)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk er wel aan dat een wilde konijn die je meestal krijgt heel anders smaakt als een tamme, vergelijk het maar met wild en gevogelte, wat een andere smaak heeft als de koe uit de wei en de huis kip.
Ik heb op Kreta in het seizoen altijd mijn eigen konijn geschoten.
JohanV kan je daar alles over vertellen, (niet over dat schieten maar het recept).

Helaas is het knalfeest hier ook weer begonnen ,net als ieder jaar tegen de feestdagen ,Hazen -Konijnen - Fazanten en Hertjes
alles wat ze maar kunnen raken ,BAH Angry
Quote
#9
(07 December 2020, 17:47)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(07 December 2020, 11:41)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk er wel aan dat een wilde konijn die je meestal krijgt heel anders smaakt als een tamme, vergelijk het maar met wild en gevogelte, wat een andere smaak heeft als de koe uit de wei en de huis kip.
Ik heb op Kreta in het seizoen altijd mijn eigen konijn geschoten.
JohanV kan je daar alles over vertellen, (niet over dat schieten maar het recept).

Helaas is het knalfeest hier ook weer begonnen ,net als ieder jaar tegen de feestdagen ,Hazen -Konijnen - Fazanten en Hertjes
alles wat ze maar kunnen raken ,BAH Angry

Is je goed recht om dat BAH te vinden, maar alleen omdat je vegetariër of veganist bent.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Wanneer je de tomatensaus Wat vlak van smaak is, prak er wat ansjovis door,even laten meepruttelen. Er komet beslist geen vissige smaak aan de saus. Ansjovis werkt als smaakversterker.
Quote
#11
(08 December 2020, 16:47)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wanneer je de tomatensaus Wat vlak van smaak is, prak er wat ansjovis door,even laten meepruttelen. Er komet beslist geen vissige smaak aan de saus. Ansjovis werkt als smaakversterker.

Dat klopt, de Pontis hebben zo een pasta gemaakt van allerlei vis onderdelen wat ze laten fermenteren en dat voegen ze toe aan gerechten voor een betere smaak. In de Indische keuken heb je de beroemde garnalen pasta Trassi wat hetzelfde teweeg brengt, bij het bereiden van het eten stinkt het maar heeft een o zo lekker effect.

Fijne dag,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Youvarlakia in tomatensaus chris 3 2.421 05 February 2016, 09:44
Laatste bericht: Nanny

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)