Prepaid internet
#1
Bestaat dit in Griekenland en zo ja, wat zijn de kosten ervan?
Is dit een handige oplossing om te internetten op vakantie, als er geen wifi beschikbaar is?
We willen het gebruiken voor een iPad.
Quote
#2
Ik ben in april/mei 5 weken naar Griekenland geweest en heb toen een Vodafone prepaid SIM kaart gekocht in een Vodafone winkel. Kost 5 euro en als je opwaardeerde kreeg je 60MB internet gratis er bij. In september was dat nog steeds zo. Wel zorgen dat je paspoort bij je hebt om SIM kaart te activeren.

Cors
Quote
#3
Maar kun je die ook in een iPad stoppen? Ik ben echt digibeet dus vandaar misschien deze domme vragen.
Quote
#4
Op een prepaid telefoonkaart van Vodafone kun je met je smartphone ook internetten. Is wel redelijk duur. Als je een iPad met 3G hebt kun je de simkaart van je telefoon dan in je iPad stoppen. Je kunt ook een Vodafone startpakket internet voor 10 dagen kopen a 19 euro. Moet je wel dus ook een iPad met 3G hebben om je simkaart ergens in te kunnen stoppen. Wind heeft soms ook leuke aanbiedingen maar je moet wel even het bereik van Wind checken, is minder dan Vodafone is mijn ervaring.
Heb je een iPad met alleen Wifi dan ben je aangewezen op de tavernas en hotels die Wifi aanbieden. Dat wordt meer en meer gratis voor de klanten.
Quote
#5
We hebben wel een iPad met 3 G, dus dat betekent dan dat je een gewone SIM-kaart erin kunt doen?
Quote
#6
(31 December 2012, 14:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hebben wel een iPad met 3 G, dus dat betekent dan dat je een gewone SIM-kaart erin kunt doen?

Ja, dat kan.

Ik gebruik al een paar jaar mobiel internet van Vodafone op mijn smartphone. Het bereik is overal prima.
Over Wind en Cosmote hoor ik minder goede ervaringen.
Quote
#7
Als ik niet in Athene ben gebruik ik Cosmote voor mijn internet, daar ben ik over het algemeen tevreden over. En inderdad Wind heeft niet zo'n goede dekking in heel Griekenland (van Vodafone weet ik het niet).
ADO's signatuur Αύριο πάλι.....Morgen weer
Quote
#8
Kun je ergens de dekking checken? Wij gaan naar de Pilion. Zou een beetje zonde zijn een Vodafone kaart te kopen als er toch geen dekking is. Meestal schakelt mijn telefoon over naar Cosmote of Telestet in Griekenland.
Quote
#9
Iedere provider heeft wel een mooi kaartje met de dekking op de website staan. Hecht daar niet teveel aan, ze geven allemaal aan dat ze (vrijwel) overal snel internet bereik hebben.
Er is in dit geval maar één ding wat echt telt en betrouwbaar is, en dat is wat de ervaring van gebruikers ter plaatse is.

Check bij mensen die rond Pilion wonen, en vraag naar hun ervaringen voor dat je ter plaatse een sim kaart koopt !
Quote
#10
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bekijk deze site eens!!

Gr Siepke
Quote
#11
(31 December 2012, 16:29)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kun je ergens de dekking checken? Wij gaan naar de Pilion. Zou een beetje zonde zijn een Vodafone kaart te kopen als er toch geen dekking is. Meestal schakelt mijn telefoon over naar Cosmote of Telestet in Griekenland.

Vodafone staat niet alle NL providers toe. Houden zo'n beetje een monopolie positie aan. Veelal eigen gebruikers. Kijk maar eens wanneer je in Griekenland bent welke providers je kunt oppikken door handmatige instelling. Vaak alleen Cosmote of Telestet (Wind)toegestaan en Vodafone niet. Op de site van je eigen provider kun je ook vaak terugvinden met welke providers in het buitenland men een contract heeft.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#12
Maar je moet het ook niet via je NL provider laten lopen. Bereduur! NL simkaart eruit en Griekse erin.
Quote
#13
(02 January 2013, 20:50)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar je moet het ook niet via je NL provider laten lopen. Bereduur! NL simkaart eruit en Griekse erin.

Vito had het erver dt zijn telefoon automatisch naar Cosmote en Wind loopt.

En ja normaliter is een Griekse kaart goedkoper, maar niet als je werkgever je Europadekking betaalt. Zo kun je internetten, bellen en je (werk)mail lezen en beantwoorden. En dat geeft weer een stuk relaxer terugkomen op je werk, want je mailbox heb je tot een minimum beperkt. Je hebt tijdens je vakantie altijd wel even een verloren uurtje waarop je dit kunt doen. Maar dat werkt alleen in samenhang met m'n NL provider SIMcard. Uiteraard maak je dan wel ook zoveel mogelijk gebruik van Wifi, maar is dat er niet ...... Dus een Griekse sim is voor mij niet handig.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#14
(02 January 2013, 20:50)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar je moet het ook niet via je NL provider laten lopen. Bereduur! NL simkaart eruit en Griekse erin.

Helaas dit gaat niet altijd lukken, vele toestellen hebben een simlock waardoor het toestel niet werkt op een andere simkaart. Overigens wordt er geen provider geblockeerd maar alleen de voorkeur-provider aangegeven.

Kali Mera,

Dick
Quote
#15
Ik dacht dat iedere provider voor een toestel van 1 jaar of ouder (gratis?) de unlockcode moet geven als de klant daarom vraagt. Anders kunnen de vele telefoonwinkeltjes (niet de winkels van providers) dat voor een paar euro risicoloos voor je doen.

In een toestel met simlock van Vodafone NL kan je overigens geen simkaart van Vodafone GR stoppen is mijn ervaring van een paar jaar geleden.
Quote
#16
(03 January 2013, 13:02)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht dat iedere provider voor een toestel van 1 jaar of ouder (gratis?) de unlockcode moet geven als de klant daarom vraagt. Anders kunnen de vele telefoonwinkeltjes (niet de winkels van providers) dat voor een paar euro risicoloos voor je doen.

In een toestel met simlock van Vodafone NL kan je overigens geen simkaart van Vodafone GR stoppen is mijn ervaring van een paar jaar geleden.

Het vrijgeven van het toestel is afhankelijk van het contract wat je met het toestel bent aangegaan. De provider heeft het toestel gesponserd en wil daarvan wel zijn revenuen zien.
Dat een toestel van Vodafoon NL niet met een Griekse Vodafoonkaart werkt is ook weer logisch, ieder Vodafoonland moet zijn "eigen broek ophouden" je betaald ook gewoon roamingprijzen als je met je Vodafoon NL op het Vodafoon GR netwerk belt.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#17
ik ben ook bezig,(zoeken voor een nieuw smartphone, ipad kopen of niet,Cosmote internet on the go kijken), eind van de maand ben ik een week in griekenland, ik dacht ik neem de kleine laptop mee, maar ik ga het proberen een week zonder internet. ik ben benieuwd of het zou goed gaan.
Quote
#18
(05 January 2013, 12:33)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik ben ook bezig,(zoeken voor een nieuw smartphone, ipad kopen of niet,Cosmote internet on the go kijken), eind van de maand ben ik een week in griekenland, ik dacht ik neem de kleine laptop mee, maar ik ga het proberen een week zonder internet. ik ben benieuwd of het zou goed gaan.

Maar één week. Joh is een makkie. Tijdens mijn verblijven in Griekenland gebruik ik nooit internet. Tot afgelopen keer. Toen moest ik wel om te kijken of mijn vlucht geen vertraging had want herbevestigen is geen optie meer. En ik zo'n mooie smartphone kreeg om mijn mail te checken. Maar meer dan dat doe ik ook niet. No need. In mijn familie daar is wel internet, maar vaak is dit ook het eerste dat niet betaald wordt wanneer er gebrek aan geld is. En gelijk hebben ze eten is belangrijker.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#19
Ik was toch heel blij met internet de laatste keren, wij moesten tickets omboeken en dan is het wel zo handig als je internet hebt. Bovendien wil mijn wederhelft graag bereikbaar blijven voor de zaak, en kunnen inloggen indien nodig.
Quote
#20
voor de mail is geen probleem, ik heb een oude smartphone, ene die niet zo smart meer is maar mail doet wel en via via doet zijn werk als e-book reader ook. zelfs in het grieks.
off topic wie weet of ze op schiphol gratis internet hebben, ik moet nog al wat uurtjes wachten s nachts voor dat Transavia gaat vertrekken.
Quote
#21
Volgens mij is het alleen gratis als je T-Mobile of KPN-abonnement hebt, dan kun je de gratis Hotspot van ik meen KPN gebruiken - moet je eerst wel via sms'je activeren
Quote
#22
Wanneer je bij een van de KPN providers zit is het simpel. Maak verbinding met hun wifi, en start de browser. Kies de provider waar je klant bent, en toets je inloggegevens in. Klaar, je bent online.
Quote
#23
Pas op met Vodafone. Vodafone CU geeft internet oftewel gratis bij maandelijkse opwaardering, oftewel voor 3 euro per maand. Echter dit is niet te gebruiken voor iPads of andere devices.

Ik dacht hetzelfde. Internetten op de iPhone werkt prima. Zet ik echter "Mobile hotspot" aan, en probeer te internetten op de iPad...dan krijg ik mooi een Vodafone betaalpagina te zien. Dat mag dus niet gratis..
Quote
#24
Hi alle, wat ik lees, dat de provider(s) van teLestet en o,a cosmote en misschien Wind !!zichbaar op je scherm komen, dat komt zeker voor, zeker in een overgangs gebied, die je niet ziet, maar zich dan meld dat dat de provider is, waar je bent, maar dacht te weten dat Vodafone, in Greece Panafone was. !!!

CG
Quote
#25
Nou op de winkel waar ik mijn Griekse simkaart koop en op de rekening staat toch heel duidelijk Vodafone hoor
Quote
#26
Jaren geleden heette Vodafon in GR inderdaad Panafon.
Quote
#27
Alweer een dikkte maand terug in NL maar ben zeer tevreden geweest met Cosmote.
Cosmote verkoop in de boekhandel en kiosk een simkaart waar je voor een bepaald bedrag een maand lang kan internetten via het 3 / 4G netwerk.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cosmote prepaid on the go.
Sim only € 10
30 dagen internet en 10 Gb voor € 30
15 dagen internet en 4 Gb voor € 18
5 dagen internet en 4 Gb voor € 10
en 1 dag internet met 2 Gb voor € 5

Opwaarderen doe je met vouchers die je bij de kiosk of boekhandel koopt. Met het invullen van de code is dan je tegoed opgewaardeerd.
Opwaarderen met een creditcard gaat ook maar dan moet er al een bedrag in reserve op je account staan. Als je account leeg is kan je alleen met vouchers opwaarderen.
Vouchers kunnen maximaal € 10 zijn dus moet je 3 vouchers kopen voor 1 maand internet met 10Gb.

Wind heeft ook zo'n aanbieding. Daarover de volgende keer.

Rene
Quote
#28
Ik heb een sim kaart geregeld via prepaidzero.com.

Het was een 1,5 Gb pre paid sim kaart (ook geschikt voor mifi router) van Vodafone, kosten Eur 34,00
Zelfs de registratie was door hun geregeld, ik hoefde alleen de datum maar door te geven wanneer de kaart geaktiveerd moest worden.
Bij aankomst werkte alles perfect.

Kaart is eenmalig en kan niet opgewaardeerd worden.
Doordat de kaart in een mifi router gebruikt kan worden, konden alle telefoons gelijktijdig gebruik maken van internet.

Overal in Griekenland perfect bereik gehad.
Quote
#29
Straks 12 dagen naar Parga. Geen TV aan, Iphone alleen op Wifi. Internet uit. Boek mee, heerlijk. Wink
Quote
#30
Grappig mijn oude topic weer te lezen. Uiteindelijk vonden we het teveel gedoe om in Volos op zoek te gaan naar een telefoonwinkel maar dat hebben we geweten.  Confused
Mijn rekening was € 75,- hoger dan normaal en van wederhelft zelf € 250,-.  En nu mag ik alleen nog maar accommodaties uitzoeken met gratis wifi  Hypocrite
Quote
#31
goedemorgen van uit een rustig Rotterdam,ondanks dat Feyenoord gisteren gewonnen heeft.
 Wat ik vragen wil,zijn die prepaidkaarten ook op Kreta te krijgen ?
 En hoe duur zijn ze?

 Groetjes,JVW
Quote
#32
Dodgy  Bij alle  :
  • COSMOTE shops
  • GERMANOS shops
  • OTE shops
  • COSMOTE Corners shops
  • COSMOTE Partners
In Heraklion , Chania enz. enz.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vraag dus naar : Καλοκαιρινή προσφορά για Pre CIOTG με κάρτα


Hypocrite
Suc6
Rene
zwaaivlag
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)