verkopen scooter 50cc
#1
Weet iemand wat tegenwoordig de regels zijn om een scooter 50 cc te verkopen : wat ik weet is:
de nieuwe eigenaar moet hebben: tax nummer, verblijfsvergunning, AM vermelding op rijbewijs en paspoort
dan tax betalen bij belastingkantoor Xania vervolgens politieburo en groene boekje daar laten afstempelen met geldige verzekering laten zien
welke formulieren heb je nodig om van eigenaar te wisselen.
Wie weet hier meer van ?.
Alvast bedankt
Marina
Quote
#2
Dit zou ik ook graag willen weten...
Quote
#3
Ik heb alleen mijn AFM nr (taxnr) en paspoort nodig gehad om een scooter van 50cc te kopen en verkopen, verblijfsvergunning, verzekeringsbewijs en rijbewijs was niet nodig, wat je wel moet is met een briefje van de politie waar een nr op staat naar het belastingkantoor en daar ik geloof nu €12 betalen, soms is het genoeg om bij de belasting je groene boekje laten zien en zij weten dan op welk nr het geld gestort moet worden, ook hier moet de koper zijn AFM nr laten zien, de rest betaal je cash bij de politie zoals de leges voor de stempel, het inschrijven en het nieuwe groene boekje.
Als die agent een beetje meewerkt vult hij ook de papieren voor je in en anders even naar de KEP.
De verkoper betaald uiteraard niks.
Let wel dat het op de grotere politie bureau's anders kan gaan, dus voor de zekerheid even navragen.
Een kind kan de was doen  Big Grin  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Subsidie elektrische scooter Limonia 2 1.344 16 March 2023, 21:49
Laatste bericht: El Greco
  scooter/auto huren johan 2 1.394 08 November 2022, 16:36
Laatste bericht: johan
  Caravan verkopen spikie 1 423 15 August 2021, 07:13
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)