Grieksegids nieuws     
TV tip: 'We zijn er bijna' vanuit Griekenland
#1
Een groep van 43 reizigers maakt dit voorjaar een kampeertocht door Griekenland.
De vakantiegangers zijn veelal gepensioneerden met reisbloed in de aderen. Met hun eigen caravan of camper trekken ze onder begeleiding van camping naar camping. 

De tocht begint in Oostenrijk en Italië. een bootovertocht van 25 uur brengt de groep naar het vasteland van Griekenland. Hier bezoeken ze toeristische hoogtepunten als Olympia, Mystras, de Acropolis, Delphi en de Meteorakloosters.



Uitzending
Vanaf maandag 20 juli tot en met 24 augustus 2015
21.15 uur, NPO 1


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Edit 21 juli 2015:
Alle afleveringen zijn nog eens terug te zien via het archief:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vertrek vanuit Kramsach
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Olympia
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zangkunsten in Epidaurus
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van Athene naar Delphi
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Volos - Pilion - Kala Nera - Milies - Makrinitsa
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Kalambaka - Meteora - Epirus - Igoumenitsa
Quote
#2
Leuk , gaan we zeker volgen.
Gaan zelf vast de omgeving bekijken Tongue
Quote
#3
Ik ben niet van het kamperen maar ik vind dit een leuk programma. Je ziet ook veel van de landen die ze bezoeken. Vorig jaar o.a. Sicilië, prachtig. Ga ik zeker ook eens naar toe. Ik ga zeker kijken deze keer, want nu is het ook bekend terrein?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Het is zo'n heerlijk kneuterig programma, ga zeker kijken
Quote
#5
He wat heerlijk, die kneuterigheid van dat programma op plekken die we kennen, via wegen waar we zelf ook gereden hebben. Fijn hoor!
Quote
#6
Even een reminder: Morgenavond (maandag 20 juli 2015) aflevering 1:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&eid=936
Quote
#7
Bedankt! We gaan de serie zeker volgen...
Quote
#8
Kan me niet voorstellen dat ik ooit op een dergelijke manier op reis zou willen gaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Was leuk om te kijken. 
Gelukkig Patrick is het niet iedereen zijn manier van vakantie houden, dan werd het wel een heel lange caravaan zwaaivlag
Quote
#10
(21 July 2015, 17:21)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Was leuk om te kijken.

Inderdaad een leuke reeks tot nu toe. Vooral het stuk in San Marino vond ik persoonlijk erg interessant en informatief. Staat meteen hoog op het lijstje voor het geval we in de regio terecht komen (dit gedeelte van Italië staat namelijk al een poosje bij ons op de planning).

By the way, alle afleveringen zijn nog eens terug te zien via het 'wzeb'-archief:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(21 July 2015, 17:21)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gelukkig Patrick is het niet iedereen zijn manier van vakantie houden, dan werd het wel een heel lange caravaan zwaaivlag

Nee, gelukkig niet. Maar goed, ieder houdt zijn vakantie zoals ie het graag heeft natuurlijk.

De reeks op zich lijkt me best wel interessant om volgen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Lachen Patrick,ik dacht hetzelfde toen ik gisteravond keek,maar zeg nooit,nooit.
Ik behoor wel tot de doelgroep 65+,maar geef mij op Samos maar mijn scooter,heerlijk in mijn 1tje door de bergen,strandje zoeken,beetje zwemmen,eind van de middag wijntje in het kafeneion,en met niemand overleggen of we nu rechts of links afslaan.
Gelukkig heeft zo iedereen zijn of haar voorkeur,mooi zo houden.
Ben trouwens wel benieuwd naar de volgende afleveringen dwars door het vaste land van Griekenland,vast prachtige beelden.
Wel alle respect voor de presentatrice Martine van Os,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#13
Gaat toch om de plaatjes en niet om het verhaaltje. Ik zou zelf op een dergelijke manier niet gauw op vakantie gaan. Maar op maandagavond een uurtje naar Griekenland? Daar reis ik graag eventjes voor mee.
Quote
#14
Toch vind ik het wel heel stoer van die 78-jarige dame en een mooie oplossing voor zo iemand.
Zelf moet ik er niet aan denken, kramperen vind ik al niets laat staan met een groep.
Quote
#15
Precies Erwin. Wat maakt het uit hoe ieder zijn vakantie invult, daar gaat het niet om. De beelden zijn mooi.
Quote
#16
(21 July 2015, 18:39)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch vind ik het wel heel stoer van die 78-jarige dame en een mooie oplossing voor zo iemand.
Zelf moet ik er niet aan denken, kramperen vind ik al niets laat staan met een groep.

Heb je kamperen al geprobeerd? Misschien dat dat wel bevalt Big Grin
Quote
#17
Moet er ook niet aan denken ..... Maar ja, ieder zijn smaak he. Mijn buurman vind een vakantie naar Oostende al een wereldreis Smile
Is wel goede promo voor die groep van mensen die Griekenland nog niet ontdekt hebben .....
Quote
#18
En zo heeft ieder zijn manier van vakantie houden.. De één vind het heerlijk om thuis te blijven de ander houdt van bossen of zee. Sommigen gaan 30 jaar naar hetzelfde Griekse eiland. De een luiert, de ander maakt excursies. Deze mensen maken een trektocht in groepsverband. Mooi toch. Ieder is verschillend en doet het op zijn eigen manier. Ik heb er wel respect voor.
Bedankt Ger voor de tip, zo te lezen vindt ieder het leuk om naar te kijken.
Wink
Quote
#19
Ja hoor,naar kijken zeker wel,en dan vooral ook de omgeving en de belevenissen onderweg.En inderdaad de 78jarige die,weliswaar in groeps-
verband,deze trip toch aandurft! Moet bekennen dat soms het geluid van de tv uitgeschakeld wordt! Zie ons zelf dit niet in zo'n massa onder-
nemen,ieder zijn manier!
Nieuwsgierig naar het Griekse gedeelte.
Quote
#20
Mijn vriendin en haar man hebben een keer dit soort reis met de camper door Marokko gemaakt (45 dagen). Je reist op jezelf en de standplaatsen staan vast. Je kan de mensen op de camping opzoeken, maar ook op jezelf blijven. Zij vertelde dat ze deze onderneming nooit samen hadden gemaakt. Ze hebben heel veel gezien en met calamiteiten fijn om ergens op terug te kunnen vallen.. Had er wel respect voor om op die leeftijd (60 tot ca 80 jarigen) door het Atlasgebergte te trekken en kris kras door Marokko. Of het je manier van vakantie houden is, dat is voor ieder persoonlijk. Ik vind het toch een hele onderneming en ook wel stoer.
Quote
#21
Precies, Goedas. Mijn ouders hebben dat in het verleden ook gedaan met een reis naar de Noordkaap.
Er kleven voor- en nadelen aan.
Quote
#22
Ik vind het vooral leuk om Griekenland op TV te zien, normaal zie je Griekenland zelden op de TV hier en tegenwoordig dagelijks ;) Ik hoop op positieve aandacht voor Griekenland.
Quote
#23
In 2007 reden we op de Peloponessos en ineens zagen we een enorme sliert nederlandse caravans en campers langsrijden. Ze gingen richting Epidavros.
We kwamen al gauw tot de conclusie dat dat een ANWB reis was.
Grappig om te zien.
Quote
#24
Vanavond deel 2!
Kwart over 9 - NPO1
Quote
#25
Was weer een mooie uitzending. Gaat ook niet in vogelvlucht. Wordt goed achtergrond informatie gegeven (Olympia) in combinatie met persoonlijke verhalen van de reizigers. Leuke groep mensen, mooie beelden. Ik zeg TOP.
Quote
#26
Sinds de uitzending van gisteren begrijp ik nu het probleem van de niet betaalde belastingen Wink
Quote
#27
We hebben genoten van de uitzending waarbij een bezoek werd gebracht aan de Peloponnesos, vooral omdat er veel herkenbare herinneringen in beeld kwamen aan onze fietsvakantie in dat gebied.
Quote
#28
Ik heb dit programma nu 2 keer gezien en kijk alleen naar de bekende Griekse bezienswaardigheden, maar wat is dit programma saai. Je ziet ze alleen voor de caravan zitten jeux de boules spelenden de auto wassen. Gemiste kans om niet meer van Griekenland te laten zien
Quote
#29
(29 July 2015, 16:49)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb dit programma nu 2 keer gezien en kijk alleen naar de bekende Griekse bezienswaardigheden, maar wat is dit programma saai. Je ziet ze alleen voor de caravan zitten jeux de boules spelenden de auto wassen. Gemiste kans om niet meer van Griekenland te laten zien

Albert, dat is ook niet de insteek van het programma. Het gaat erom de mensen die deze reis maken te volgen. Human Interest Light, zoals je wil. Cool . Dat we (ook in de afgelopen jaren) wat beelden zien van de landen waar ze doorheen trekken, is een extraatje. (Of de inbreng van de ANWB). Dat moet het plaatje compleet maken. Luchtige tv dus. Ik vind het leuk. Je kan kijken zonder na te denken en ziet wat leuke beelden. Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#30
(29 July 2015, 16:49)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb dit programma nu 2 keer gezien en kijk alleen naar de bekende Griekse bezienswaardigheden, maar wat is dit programma saai. Je ziet ze alleen voor de caravan zitten jeux de boules spelenden de auto wassen. Gemiste kans om niet meer van Griekenland te laten zien

Denk niet dat het de hoofdbedoeling van het programma is. Wat de hoofdbedoeling dan wel is weet ik echter ook niet. Inderdaad, veel jeu de boules, auto wassen, ontbijten e.d. maar weinig diepgang.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Ik vind het wel leuk om het wel en wee van die bejaarden te volgen. En de beelden van Griekenland zijn dan mooi meegenomen.
Ik zou overigens wel één van de heren willen inhuren voor het onderhoud van mijn auto Big Grin
Quote
#32
Vanavond het derde deel  Smile
Quote
#33
Net even de herhaling van gisteren bekeken, toch weer een paar leuke herkenbare plekjes zoals Nafplion, Epidravos, Hydra en natuurlijk het kanaal van Korinte.
Voor de rest hebben die oudjes het zo slecht nog niet, alles op hun gemak. (ik mag trouwens ook niet klagen) Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#34
Inderdaad een paar herkenbare plaatsjes gezien zoals deze:

Vissershaventje van Nea Kioni

[Afbeelding: qn7llu.jpg]   [Afbeelding: 24mwaxf.jpg]

De baai van Nafplio

[Afbeelding: 309r6ut.jpg]

En Nafplio zelf natuurlijk

[Afbeelding: j97z0g.jpg]

Epidavros

[Afbeelding: 21ovaq1.jpg]

En de viskwekerijen langs de kust richting Korinthe

[Afbeelding: mj0u9.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#35
Toen ik daar was zaten we nog in het analoge tijdperk, er liggen nog ik weet niet hoeveel foto's in een doos te wachten om gescand te worden.
Ik miste wel de havenmeester op Hydra, toen ik daar was, liep er een klein mannetje alle boten op hun plaats te dirigeren, hij was zo groot als een hobbit met een hele lange grijze baard, die is me altijd bij gebleven.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#36
Inderdaad, Hydra zat gisteren ook in de uitzending. Nog niet veel veranderd sinds 2007. Deze staan/lopen er blijkbaar nog altijd aan de haven:

[Afbeelding: 34z0c2h.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#37
Vanavond alweer deel 4 sirtaki
Quote
#38
Ik vind het dit jaar wel een overdaad aan oubollige taferelen zeg. De plaatjes blijven mooi maar het slaat nu wel een beetje door met de flauwekul en gezamenlijk rijstepap en hutspot eten.
Quote
#39
Ach, in twee andere seizoenen was beide keren dezelfde groentehandelaar mee. Die heeft allebei de jaren een buffet in elkaar geknutseld, was toen ook al uitgebreid in beeld dus. Smile  Wel leuk overigens, hij at zijn eigen groenten niet. Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#40
Ikzelf vond deze aflevering ook wat minder; de bezochte regio's spreken me minder aan.
Volgende aflevering speelt zich af rond Volos en Pilion, hoop daar wat herkenbare beelden te zien.......
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)