Grieksegids nieuws     
Huize Sofia in Affisos
#1
Hallo. Ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Is iemand van jullie weleens in Huize Sofia geweest in Affisos? Heb op Zoover gekeken maar daar staan alleen beoordelingen uit 2011.
Quote
#2
(30 April 2015, 19:10)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo. Ben nieuw op dit forum en heb een vraag. Is iemand van jullie weleens in Huize Sofia geweest in Affisos? Heb op Zoover gekeken maar daar staan alleen beoordelingen uit 2011.

Allereerst: Kalos Irthate oftewel welkom op Oríste 'Doornroosje'. Veel lees- en schrijfplezier hier op 't forum!

Wij waren in 2012 in Huize Sofia in Afissos/Pilion. Via Ross Holidays.
Wij hadden een voor Griekse begrippen enorme 2-kamer-appartement, dat van alle gemakken was voorzien. Tot een open haard aan toe.
Mocht je het kamernummer willen weten laat het even weten, dan zoek ik de papieren nog even op.
Leuke beheerders, platje waar je 's avonds lekker kunt zitten; er stond zelfs een barbecue tot onze beschikking. Kortom, een fijne bestemming.

Het appartement ligt vlak bij het -vooral 's avonds- gezellige dorpspleintje, het ligt wel een enorm stuk hoger dus het is wel eventjes stijl omhoog klimmen. 's morgens even brood halen? Even naar beneden lopen en via het veldje tussen de huizen door en je bent er. Je bent in 5 minuten weer terug.

Het enige nadeel dat wij ondervonden was dat er een stuk verderop enkele honden naast een huis in diverse kennels zaten. Op zich niets schokkends, ware het niet dat ze werkelijk dag én nacht, vrijwel voortdurend zaten te blaffen. Er hoefde daar maar iemand langs te lopen en het 'feest' barstte weer los. Het huis stond weliswaar op flinke afstand maar doordat het appartement zo hoog lag was het goed te horen, ja zelfs irritant en storend. Maar mocht je hondengeblaf niet als storend ervaren (of misschien is er al iets aan gedaan inmiddels) is Huize Sofia een echte aanrader. 's avonds eten deden we meestal in Kala Nera, dat wij als stukken leuker en vooral gezelliger ervoeren als Afissos zelf.  Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Ben je wandelliefhebber? Dan zit je op Pilion helemaal goed. Vraag de hostess maar eens naar wandelroutes. Zij zit in het reisbureau 'Atropa Travel' op het pleintje in Afissos. Ook een dagtrip naar de Meteora-kloosters zijn een belevenis op zich, moet je gezien hebben.

Een jaar eerder boekten we een appartement in Kala Nera. Daar heb ik een kort reisverslag van gemaakt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Krijg je alvast een indruk van de regio.

Heb je nog tips nodig laat het gerust weten hoor. 
Quote
#3
Hoi Ger, heel erg bedankt voor je reactie en je uitleg. Wij zijn nog nooit in Pilion geweest dus vandaar mijn vraag. Het appartement lijkt me wel erg mooi. Hmmm, maar dat hondengeblaf, daar zitten we ook niet op te wachten. Jammer, zeg! Maar er zijn nog meer appartementen daar, dus we zoeken verder. We twijfelen ook nog over Afissos en Kala Nera en we gaan je reisverslag bekijken! Bij de Meteora kloosters waren we al een keer toen we in Parga waren. Zeker de moeite waard! Ken je toevallig Huize Takos in Kala Nera, want dat lijkt ons ook wel wat.
Quote
#4
Huize Sofia ken ik niet maar persoonlijk vond ik net als Ger Kala Nera leuker dan Afissos.
Wij zaten overigens in een bergdorpje boven Afissos, maar kozen er toch voor om te gaan eten in Kala Nera.
Verder zoeken wij altijd zelf onze accommodatie uit, rechtstreeks bij de eigenaren waardoor je heel wat goedkoper uit bent dan bij Ross. Ticket met Transavia naar Thessaloniki, autohuur via EconomyCarrental en je zit voor een appel en een ei in de Pilion.
Quote
#5
Zo zijn de meningen toch verschillend.

Wij gaan over 2 weken weer naar Afissos, dat voor ons het mooiste plekje is.
13 en 14 jaar geleden daar een mooie herinnering aan gehad en voor 3 jaar terug nog eens terug gegaan. En als je dan weer na zoveel jaar met open armen ontvangen wordt dan krijg je toch weer een warm gevoel.
Nu gaan we weer terug met hetzelfde gevoel " verliefd op Afissos".

Wij verblijven nu weer net als 3 jaar terug in huize Margaritis , en de eerste 2 keer verbleven we in Huize Agnanti.
Voor ons is het wel de eerste keer in het voorjaar nu. Dus we kunnen nu genieten van alles wat er nu bloeit en kunnen lange wandelingen maken nu het nog niet zo warm is als in het hoog seizoen.
We hebben er zin in.

Veel succes met het zoeken naar de geschikte accomodatie Doornroosje
Quote
#6
(30 April 2015, 20:48)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ken je toevallig Huize Takos in Kala Nera, want dat lijkt ons ook wel wat.

Jazeker! Kijk nog even naar het reisverslag waarvan ik je de link gaf in m'n eerste reactie, dan zie je al wat info erover. Wij waren er al drie keer en dat is supergoed bevallen. Een mooi appartement, beheerd door fijne mensen en liggend in een prachtige fruitboomgaard. In één woord: super! Ligt iets afgelegen van de 'bewoonde wereld' maar door het pad door de boomgaard ben je wel in een paar minuten op de boulevard. Je komt dan ook langs Huize Kamelia (Ross Holidays) wat ook een leuke bestemming schijnt te zijn gezien de reacties van andere vakantiegangers die we ontmoetten. Wel even een zaklampje meenemen want 's avonds is het er pikdonker, er staan geen lantaarnpalen of zo er er ritselt altijd wel wat door de struiken zoals schildpadden, slangen, dassen of hagedissen.

Wat ons betreft zeker niet de laatste keer dat we daar waren, en als je bedenkt dat we in principe elke jaar een andere bestemming uitzoeken zeg dat toch wel iets.

De combinatie van het leuke Kala Nera én Takos is perfekt!

Pilion is sowieso een topbesteming, totaal waren we er al 4 keer; 3 keer in Kala Nera en één keer in Afissos. Zoals geschreven ligt onze voorkeur absoluut bij Kala Nera (ja, de meningen verschillen inderdaad, maar da's alleen maar goed, toch?)

PS: Laat je niet afschrikken van dat hondengeblaf in Afissos; ik spreek wel over alweer 3 jaar geleden en hoorde toen van de hostess dat er veel klachten over waren en dat er wellicht iets aan gedaan zou worden........

In welke periode gaan jullie?
Ger's signatuur "Imagine there's no countries, it isn't hard to do
Nothing to kill or die for, and no religion too
Imagine all the people living life in peace...

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one
I hope someday you'll join us, and the world will be as one........."

-John Lennon
Quote
#7
@Els Veel plezier in Afissos. Wij vonden het enorm leuk, kleinschalig en gingen 's middags regelmatig lunchen in Kala Nera. In de weekends wel druk met dagjesmensen, maar mooi om dan weg te zijn met de auto.
@Doornroosje Maakt denk ik niet zoveel uit in welke van de dorpjes je zit, allebei leuk. In Afissos wel prachtige zonsondergangen en is iets kleinschaliger. (juni)
Quote
#8
[Afbeelding: a2zw2d.jpg]
Quote
#9
Ja dit bedoel ik en dan is hij in Kala Nera al een half uur onder.
Quote
#10
Zooo Wim dit had je goed gezien dat het Afissos is.
The place to be......voor ons dan....
Quote
#11
Schitterende fotosmiley hoor Els!
Quote
#12
Doornroosje

Welkom op dit leuke en gezellige forum

Wij hebben 2 weken in Kala nera bij Appartementen Enalion gelogeerd .
Direct aan de overkant het strand en uit eten en lekker slenteren langs de weg voor het hotel.
Je kan hier ook een hotelkamer boeken (kijk even bij Booking .com) of rechtstreeks bij de eigenaars.
Zij hebben zelf site met afbeeldingen.
Wij vonden het plezieriger in Kala nera maar dat is inderdaad persoonlijk.
[Afbeelding: 21ltwu1.jpg]

Achter het hotel en het zwembad staan de 4 appartementen
[Afbeelding: nno1t2.jpg]

Na het eten nog even lekker genieten en uitbuiken.
Veel plezier met het zoeken naar de voor jullie goede plek
Quote
#13
Even een antwoord op alle reacties die ik heb gekregen van iedereen. Leuk, om dit te lezen allemaal. We gaan ze nog eens goed doorlezen en wikken en wegen.
Wij gaan ook al jaren naar Griekenland maar Pilion hebben we nog niet gehad. Lijkt ons erg leuk en zeker gezien jullie reacties....Ik wil het liefst in juni, mei lijkt me wat vroeg. Jullie horen het vast nog....
Quote
#14
Heb ik weer iets verkeerd gedaan, zo te zien. Ik wilde een antwoord geven op de reactie van Wim M, maar geen idee hoe dat moet. Mijn vraag: kennen wij elkaar? Wij waren een keer op Chios toen jullie er ook waren (Huize Ilios) tijdens de WK voetbal.
Quote
#15
@doornroosje Ja wij waren in Karvas tijdens het voetbal. Lachen was dat, de Grieken uit de bergdorpen die hun geweren leegschoten achter op de brommers.
De hele avond eten en drinken en daarna naar de Roofbar. Wij zaten in Illena, het stijle geitenpaadje op. 3 jaar later nog eens teruggeweest. Toen was dat leuke tentje met die geel/blaauwe wijnkarafjes overdekt.
groetjes,
Wim en Mieke
Quote
#16
Wij zaten daar ook, maar dat heette toch Ilios of zo? Nou ja, maakt ook niet uit. We hebben er veel gelachen toen. En inderdaad, om sneller in het dorp te zijn moest je dat donkere enge paadje door.
Maar we wijken af van het oorspronkelijke onderwerp. offtopic2 Toch leuk je hier weer te ontmoeten, al ben ik je ook op andere forums nog weleens tegengekomen.
Quote
#17
We zijn eruit...het wordt Samos en niet Pilion. Toch bedankt allemaal voor de reacties.
Quote
#18
Ook Samos is heel erg mooi.
Daar zul je zeker geen spijt van krijgen.
Dan staat er toch nog weer iets op het verlanglijstje voor de komende jaren.
Heel veel plezier op Samos en waar gaan jullie precies naar toe???
Quote
#19
Je zult verliefd worden op Samos Smile
Quote
#20
We waren al 2 keer op Samos ( Pythagorion) maar dat is lang geleden. We gaan nu naar Ormos, een klein en rustig vissersdorpje. Wij houden niet van druktes. Met 2 weken een auto kunnen we dan toch gaan en staan waar we willen.
Quote
#21
Prima keuze Ormos hebben wij ook gedaan en ideaal met 14 dagen auto. Wordt het huize Pantheon?
Quote
#22
(13 May 2015, 19:04)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We waren al 2 keer op Samos ( Pythagorion) maar dat is lang geleden. We gaan nu naar Ormos, een klein en rustig vissersdorpje. Wij houden niet van druktes. Met 2 weken een auto kunnen we dan toch gaan en staan waar we willen.

Goede keus
Wij zijn vorig jaar naar Koumeika geweest .
Ook een aantal keren in Ormos.
Leuke en rustige omgeving
Veel plezier
Quote
#23
Reactie op de vraag van Albert: Jaaaaaaaaa!
Reactie op het bericht van Janos54: Goed om te horen, dank je.

Hoe kan ik reageren op de individuele personen?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)