Griekenland: hoe nu verder?
#81
Het (spaar)geld dat van de bank gehaald wordt is ook te nuaceren. Er wordt nog wel eens in de media geschetst dat die Grieken nog zoveel op hun spaarekening hebben, en zo zielig zijn ze dus niet... Echter de meeste Grieken hebben alleen een spaarrekening en niet zoals in Nederland een lopende rekening en een spaarrekening. Op deze (spaar)rekeningen wordt salaris, pensioen en uitkering gestort en ja je krijgt er ook nog wat rente op. Het is dus niet altijd geld dat apart wordt gehouden om te sparen. Kortom wanneer mensen geld pinnen wordt automathisch geld van de spaarrekening gehaald. Wat de laatste maanden gebeurd is is wanneer mensen hun pensioen of salaris uitbetaald krijgen dat gelijk van hun (spaar) rekening halen en vervolgens vrijwel niks meer op hun rekening hebben staan.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#82
Net app-contact gehad met eigenaresse accommodatie waar we deze zomer naartoe gaan. Dit is wat ze zei:
Good morning John. So far there is no problem with ATM everything works as usual. This is a game of press here everything is as always and nobody has a problem with cash.
Quote
#83
Het punt is dat als je contant geld mee wil nemen hoeveel je meeneemt . Ik ga 11 dagen naar Chios . Ik denk ca. € 100,- per dag te besteden . Hoeveel moet ik contant meenemen ? Alles of de helft ? Niemand die dit kan vertellen want niemand weet wat er de komende tijd gaat gebeuren . Ik vind het het niet zo'n groot probleem om € 1100, - aan contanten mee te nemen . Ik leg het wel in een kluisje .
Quote
#84
persoonlijk denk ik dat je niet voor de hele vakantie geld hoeft mee te nemen, maar voor enkele dagen.
want wat zou het probleem kunnen zijn?Dat de automaten leeg zijn? wel dan is het wachten tot de bank open gaat, en welke bank gaat aan een toerist verbieden om geld op te nemen? integendeel als een toerist geld afhaalt word er eigenlijk buitenlands geld overgeboekt naar die bank en laat dat nu net zijn wat ze willen.
Quote
#85
(20 June 2015, 12:49)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




persoonlijk denk ik dat je niet voor de hele vakantie geld hoeft mee te nemen, maar voor enkele dagen.
want wat zou het probleem kunnen zijn?Dat de automaten leeg zijn? wel dan is het wachten tot de bank open gaat, en welke bank gaat aan een toerist verbieden om geld op te nemen? integendeel als een toerist geld afhaalt word er eigenlijk buitenlands geld overgeboekt naar die bank en laat dat nu net zijn wat ze willen. Ook zal de regering er alles aan doen dat toeristen steeds geld zullen kunnen afhalen, want dat is de manier om buitenlands geld in hun economie te pompen.
Quote
#86
Gisteren en morgen op tv:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wij van All Transport Rotterdam/All Trans Hellas Line blijven in de Grieken geloven! Wij gaan gewoon door met werken, voor onze hollandse collega's en voor onze griekse collega's. Onthou: we are All Greek... uiteindelijk... Smile
Quote
#87
Vanmorgen naar Chania geweest. Wel 25 ATM's gezien. Niet 1 welke aangaf het niet te doen. Geweldige stad! Alle terrassen vol en niet alleen met toeristen.
Quote
#88
Al een keer eerder in een draadje gezegd, neem alleen wat cash mee voor noodgevallen ( voor 3/4 dagen) dat leg je in een kluis en waarschijnlijk blijft het daar ook de hele vakantie...kan mij niet voorstellen dat er geen euro's meer uit komen waar dient er dan mee betaald worden ? Schelpen en kralen?
Quote
#89
(19 June 2015, 22:55)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ondanks het eerste voorlopig rapport van de commissie van de waarheid blijven de media hardnekkig rondstrooien met halve waarheden en halve waarheden zijn ook leugens.
Van de media zijn we dat stilaan wel gewoon. Daarstraks heb ik op BVN de minister president van Nederland , Mr Rutte , bezig gezien en gehoord. Die blijft ook nog steeds op de zelfde spijker hameren " de Grieken zullen moeten bijdraaien  want zij zijn de schuld aan heel die toestand". Ik denk niet dat alle Nederlanders hoog op lopen met wat hij verteld maar hij voedt toch de aversie tegen Griekenland, uiteraard zijn de Belgische politici in het zelfde bedje ziek. De reacties van de lezers op de artikels van de online kranten in België en Nederland spreken voor zich , een bloemenlezing van onwetendheid en idiote uitlatingen.
Dan met dat flappen tappen, wel vandaag vrijdag 19 juni op Kreta in Moires kwamen er nog flappen uit de muur, het waren er wel van 20€. Maar goed dat er geen 1€ flappen bestaan.... Smile

Helemaal mee eens Jef! Stemmingmakerij en paniek zaaien. Is niemand mee gediend.
En ja, de media, ik erger me elke dag dood, vooral an de reacties van mijn medelanders. Wat een ignorantie!
Om over onze minister-president nog maar niet te spreken.
Quote
#90
Als de banken geen geld meer hebben kunnen ze wel open gaan maar valt er niets te halen. Persoonlijk zou ik op dit moment idd geld meenemen voor een dag of 5 en meteen pinnen bij aankomst. En het andere geld in een kluisje leggen als dat er is.

Er kan hier nu wel gezegd worden dat er geen bankenrun is, maar die is er wel omdat ze het vergelijk hebben gemaakt met andere 'normale' weken. Dat is niet zo moeilijk. Normaal neemt iedereen bv 75 op en nu 220,-. Dat is nogal een verschil.
Quote
#91
Als iedereen (dus zekers de media), dit soort berichten blijven verspreiden, zal het ook gebeuren. Dit noemt men een self-fulfilling prophecy. Ze leren het nooit.  Dodgy
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#92
(20 June 2015, 09:56)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Net app-contact gehad met eigenaresse accommodatie waar we deze zomer naartoe gaan. Dit is wat ze zei:
Good morning John. So far there is no problem with ATM everything works as usual. This is a game of press here everything is as always and nobody has a problem with cash.

Ze zegt dus precies wat ik al maanden zeg tegen andere toeristen (van welke nationaliteit ook).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#93
(20 June 2015, 21:24)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als iedereen (dus zekers de media), dit soort berichten blijven verspreiden, zal het ook gebeuren. Dit noemt men een self-fulfilling prophecy. Ze leren het nooit.  Dodgy

Of het is precies wat sommigen willen ????
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#94
(20 June 2015, 21:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 June 2015, 21:24)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als iedereen (dus zekers de media), dit soort berichten blijven verspreiden, zal het ook gebeuren. Dit noemt men een self-fulfilling prophecy. Ze leren het nooit.  Dodgy

Of het is precies wat sommigen willen ????

Ja, die mensen heb je helaas ook.  Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#95
Griekenland maakt zich op voor 'Grote Maandag'


Griekenland maakt zich op voor de beslissende eurotop van morgen. Griekse zondagskranten pakken groot uit en schrijven dat de uitkomst van de top van regeringsleiders in Brussel cruciaal zal zijn voor de verdere koers van Griekenland. 
De krant To Vima heeft het over "de 24 uur die het lot van het land zullen beslissen". Een andere krant, Kathimerini, heeft gelijke bewoordingen:"De uren van strijd en verantwoordelijkheid voor de toekomst van Griekenland". En de krant Ethnos noemt de dag van morgen Grote Maandag.
Vanavond is in Athene opnieuw een grote demonstratie gepland tegen de bezuinigingspolitiek.

Demonstratie in Amsterdam
In Nederland wordt vanmiddag gedemonstreerd uit solidariteit met Griekenland. Onder meer de Amsterdamse afdeling van de SP en de Federatie van Griekse Gemeenschappen in Nederland organiseren op de Dam in Amsterdam een bijeenkomstOp Facebook zeggen ruim duizend mensen erheen te gaan. In Amsterdam zal ook de 92-jarige Griekse verzetsheld Manolis Glezos spreken. In 1941 klom hij met een medestrijder de Akropolis op en haalde daar de nazi-vlag weg. Glezos zit namens de linkse Griekse regeringspartij Syriza in het europarlement. 

Onderhandelingen
Sinds het aantreden van een nieuwe regering in januari onder leiding van premier Tsipras is Griekenland met de EU aan het heronderhandelen over verdere steun in ruil voor hervormingen. De linkse premier weigert de pensioenen verder te verlagen en de btw te verhogen.
Topoverleg afgelopen donderdag leverde geen akkoord op. Toen werd besloten om maandag een nieuwe top tussen regeringsleiders bijeen te roepen.


[Afbeelding: 2vcc6sj.jpg]



(bron: NOS)
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#96
Er zijn vandaag ook nog pro-Griekenland betogingen in Brussel, Parijs, Madrid, Londen, ....
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#97
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&sns=em
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#98
Deze namiddag kwamen ongeveer 5.000 personen in Brussel demonstreren ten gunste van een menselijke aanpak van de Griekse situatie, en tégen alleen maar besparingen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vanavond ook op het Syntagmaplein in Athene een betoging, tegen de besparingen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Met daarbij ook volgende live verslaggeving:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Goed dat ook hier de aandacht op getrokken wordt: de Griekse kerk heeft blijkbaar (heel) veel boter op het hoofd:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En tenslotte nog de mening van een professor economie van de Universiteit van Gent:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Morgen, weeral eens D-Day... of wordt het D-D-D-Day in het kwadraat?
Mijn bescheiden voorspelling nu? Er zal een D-D-D-D-Day vooruitgeschoven worden, op basis van een basis- maar (volgens 'de instellingen') onvoldoende voorstel van Athene.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#99
(21 June 2015, 22:31)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Morgen, weeral eens D-Day... of wordt het D-D-D-Day in het kwadraat?
Mijn bescheiden voorspelling nu? Er zal een D-D-D-D-Day vooruitgeschoven worden, op basis van een basis- maar (volgens 'de instellingen') onvoldoende voorstel van Athene.

En Kabouter Klus? Ik word daar zooooooo moe van.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Vanavond in Nieuwsuur de betoging op het Syntagmaplein gezien met daarnaast echter ook Grieken die tegen de betogers zijn.
Ook dat men geldtekort vreest bij de banken vgls Saskia Dekkers.Het is een grote grabbelton en maar afwachten wat er uit komt!
Je kan,zoals hier iemand schreef, wel het bankgebouw in gaan maar dat is nog geen garantie dat je geld krijgt.Als jij geld opneemt zijn dat
euro's die de bank evt.nog heeft en geen buitenlands geld,lijkt mij zo.??
Quote
Voor wie NU, 22.35 u, naar TV1 (België) kan kijken:
In het programma "Café Corsari":
Bruno Tersago zal zo dadelijk aan het woord komen. Het eerstvolgende onderwerp.
Kijken!!!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Het (volledige) Griekse voorstel dat gisteren voorgelegd is:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Nu het erom gaat spannen is het akelig stil hier... iemand idee of ik me zorgen moet maken over mijn vakantie half augustus?
Quote
Aanpassing van het BTW-tarief lijkt mij geen onoverkomelijke toepassing. Medicatie 6% ok maar boeken? 13% (ipv 10%) voor elektriciteit & basis voeding, al de rest 23%. Denk dat dit een (h)eerlijk compromis is van/voor de Grieken.
We/ze komen er wel uit!
Quote
Grootste probleem is voor mij het standpunt van Lagarde. Die wil dat nog meer van de pensioenen afgeroomd wordt. En dat komt dan van iemand die zelf geen cent belasting betaald. SCHANDALIG Angry 

En over die Schäuble zullen we het ook maar niet hebben. Steeds hetzelfde: "De voorstellen trekken op niets". Maandenlang heeft die nog niets anders gezegd over eender welk voorstel van Griekenland uit. Nu ja als je foto's van die man ziet krijg ik meteen flashbacks. Maar we gaan niet onwelvoeglijk worden (maar hij zou met zijn uitzicht perfect gepast hebben voor bepaalde rollen in sommige films).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
John67 waarom zou je zorgen maken voor je vakantie in augustus.. Griekenland in of uit de euro dat heeft toch geen invloed op je vakantie? Of bekijk ik het te naïef, kan zomaar hoor. Wij gaan in september naar Parga, heb mij nog geen seconde afgevraagd hoe het met mijn vakantie komt. Heb mij wel afgevraagd hoe komt het met de Grieken...
Het heeft mij wel aan het nadenken gezet. Ben benieuwd hoe andere lezers er over denken..
Quote
Maak mij ook niet echt zorgen enige waar ik geen zin in zou hebben is als de lucht verkeersleiders gaan staken ofzo en dat je vlucht gecanceld wordt ... Maar we gaan iig over 1 week, nemen cash mee en misschien moet er iets meer cash mee maar dat hangt af van de uitkomsten van de komende dagen....
Quote
Zorba altijd makkelijk extra cash mee natuurlijk. Cool In het dorp zijn 3 pinautomaten en er komt nu nog genoeg uit hoor. Inderdaad even afwachten maar. Voor ons hier op Kreta ook natuurlijk. Misschien komen we elkaar wel tegen volgende week. Groeten uit Kalyves Wink
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
@Goedas: werd door collega geattendeerd op de kans dat luchthavens, stroomvoorziening en eventueel andere overheidsinstellingen op hun gat kunnen liggen.
Quote
Wij waren gisteren in Kalyves. 3 automaten gezien en allen bereidt om geld te geven. Gezien de mail uit Holland maken ze zich thuis drukker dan de Grieken.
Quote
(26 June 2015, 10:35)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maak mij ook niet echt zorgen enige waar ik geen zin in zou hebben is als de lucht verkeersleiders gaan staken ofzo en dat je vlucht gecanceld wordt ... Maar we gaan iig over 1 week, nemen cash mee en misschien moet er iets meer cash mee maar dat hangt af van de uitkomsten van de komende dagen....

Iedereen zit inderdaad af te wachten wat de besprekingen van gisteren/vandaag/morgen... als resultaat zullen geven. Vorige week was D-Day... opgeschoven naar vorige maandag... opgeschoven naar gisteren... opgeschoven naar morgen (zaterdag). Er moet een oplossing komen tegen 30 juni. Maar ik acht het zelfs niet onmogelijk dat men de ultieme datum van 30 juni zelfs nog zou durven opschuiven, ALS er een akkoord in de maak zou kunnen zijn. Nog x aantal dagen afwachten dus.
Ik denk ook dat er een pokerspel aan de gang is op het allerhoogste niveau. Een beetje zoals twee auto's die uit tegengestelde richting naar mekaar toe rijden, en waarbij tot de laatste seconde gewacht wordt tot één van de twee een ruk aan het stuur geeft om niet frontaal te botsen.
Er staat dan ook bijzonder veel op het spel: miljarden euro, en de toekomst van een land en een bevolking.

De toeristen hoeven zich volgens mij geen zorgen te maken. Tenslotte gaat het om een tijdelijk verblijf van pakweg een paar weken. Je kan wel best wat extra cash geld meenemen, als reserve. Het zou me wel verwonderen indien alle pinautomaten leeg zouden komen te staan. Eventueel voorzie je ook een creditcard, zodat je iets grotere aankopen ter plaatse met je kaart kan betalen.

Ook denk ik dat er niet echt een stakingsgolf op til is in Griekenland. De bevolking staat immers voor meer dan 70 % achter het beleid van Tsipras. 

Een toerist kan eventueel misschien wat tijdelijk ongemak zien (daarom nog niet zelf ondervinden), maar het zal daarom nog niet een impact hebben op zijn vakantie. De Griekse bevolking daarentegen houdt in spanning het hart vast. Hun volledige toekomst hangt er van af...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(25 June 2015, 21:26)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Grootste probleem is voor mij het standpunt van Lagarde. Die wil dat nog meer van de pensioenen afgeroomd wordt. En dat komt dan van iemand die zelf geen cent belasting betaald. SCHANDALIG Angry 

En over die Schäuble zullen we het ook maar niet hebben. Steeds hetzelfde: "De voorstellen trekken op niets". Maandenlang heeft die nog niets anders gezegd over eender welk voorstel van Griekenland uit. Nu ja als je foto's van die man ziet krijg ik meteen flashbacks. Maar we gaan niet onwelvoeglijk worden (maar hij zou met zijn uitzicht perfect gepast hebben voor bepaalde rollen in sommige films).

Ja die van de Europese "instellingen" vrezen dat ze hun schamelijke maandwedden en onkostenvergoedingen niet verder meer gaan uitbetaald worden...

Btw, heden in de meest Zuidelijke stad van Europa (als je de Canarische eilanden niet meerekent  Big Grin ) bij een temperatuurtje van 30/31° kwam er nog voldoende uit de flappenkast.  Wink
Quote
Moest ik gewoon even delen, kwam ik tegen op een Facebook groep
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(26 June 2015, 16:00)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 June 2015, 21:26)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Grootste probleem is voor mij het standpunt van Lagarde. Die wil dat nog meer van de pensioenen afgeroomd wordt. En dat komt dan van iemand die zelf geen cent belasting betaald. SCHANDALIG Angry 

En over die Schäuble zullen we het ook maar niet hebben. Steeds hetzelfde: "De voorstellen trekken op niets". Maandenlang heeft die nog niets anders gezegd over eender welk voorstel van Griekenland uit. Nu ja als je foto's van die man ziet krijg ik meteen flashbacks. Maar we gaan niet onwelvoeglijk worden (maar hij zou met zijn uitzicht perfect gepast hebben voor bepaalde rollen in sommige films).

Ja die van de Europese "instellingen" vrezen dat ze hun schamelijke maandwedden en onkostenvergoedingen niet verder meer gaan uitbetaald worden...

Btw, heden in de meest Zuidelijke stad van Europa (als je de Canarische eilanden niet meerekent  Big Grin ) bij een temperatuurtje van 30/31° kwam er nog voldoende uit de flappenkast.  Wink

Uit de automaat van Piraeus bank bij de Carrefour aan het vliegveld in Kos kwamen ze deze namiddag er ook nog vlotjes uitgerold. zonneschijn 27° in de schaduw hier om 18.30 uur.

Maar: we brengen volgende week het zonnetje en de warme temperaturen mee naar België Cool
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Alleen naar België?
Quote
Ik vind het vooral sneu voor de Grieken. Dit getouwtrek is gewoon geen goede zaak voor het toerisme. Ik heb al diverse mensen in mijn omgeving gehoord die hun vakantie omboeken naar andere landen of degenen die nog niet geboekt hebben er ook niet naar toe willen.
Quote
Wij zijn net terug van Naxos, waar het zeker niet minder druk was dan andere jaren in juni!
Santorini waar we een nacht moesten overblijven in verband met vlucht was zelfs bomvol, met vooral
Aziatische mensen Wink
Quote
(27 June 2015, 08:41)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het vooral sneu voor de Grieken. Dit getouwtrek is gewoon geen goede zaak voor het toerisme. Ik heb al diverse mensen in mijn omgeving gehoord die hun vakantie omboeken naar andere landen of degenen die nog niet geboekt hebben er ook niet naar toe willen.

Helemaal mee eens Vito, dit voortdurende tijdrekken (nu waarschijnlijk weer een referendum) doet het imago van Griekenland zeker geen goed. Ook in mijn kennissenkring krijg ik steeds meer signalen over het 'links' laten liggen van het land. Als men daarnaast bedenkt dat er steeds meer nieuwe én supermooie alternatieven op de markt komen -bijvoorbeeld Kroatië, Cyprus, Malta en Hongarije- dan vrees ik dat het toerisme in Griekenland de komende tijd een behoorlijke dreun krijgt. Ondertussen zit de steeds armer wordende Griekse bevolking met de gebakken peren, zij kunnen aan dit alles niets doen en vrezen voor hun toekomst.

En wat de Griekse regering betreft: niet echt handig om elke keer zo fel en grof naar de schuldeisers uit te halen. In de vergaderkamer is alles 'ouwe jongens krentenbrood (constructief gesprek gehad, we zijn er bijna enz. enz.)' maar eenmaal weer thuis begint de inmiddels te voorspellen tirade richting schuldeisers weer. Zo maak je geen 'vrienden' en kweek je geen begrip, vertrouwen en/of goodwill of een goede onderhandelingsbasis bij de hulpverleners. Niet erg professioneel of tactisch vind ik zelf. Maar goed, men mag hier op Oriste blijkbaar geen kritiek leveren op deze 'briljante' regering............

Hoe dan ook, wat de 'oplossing' uiteindelijk ook moge zijn, ik hoop dat er snel een richting wordt gekozen. Vooral voor de Griekse bevolking zodat er eindelijk duidelijkheid voor hen komt en er weer enig toekomstperspectief is.
Quote
Ben het niet met jullie eens. De massa gaat daar naar toe waar de zon schijnt en het goedkoop is, de rest interesseert ze niet.
Ik vind het stoer wat Griekenland nu doet, krijg steeds meer respect voor de Griekse regering. Hoop ook dat ze geen krimp meer geven aan de geldwolven. Volgens mij staat Griekenland sterk nu Rusland om de hoek komt kijken, want oh oh stel je toch eens voor dat Griekenland en Rusland vrienjes worden, dan is de EU een belangrijke strategische plek kwijt. Dus ik zeg volhouden, het wordt tijd dat er nu aan de bevolking gedacht wordt en niet aan de banken.
Quote
Já @Connie je hoort het: "Zo maak je geen 'vrienden' en kweek je geen begrip, vertrouwen en/of goodwill of een goede onderhandelingsbasis bij de hulpverleners" .....

Alexis Tsipras amper vier maanden aan de macht, amper vier maanden de tijd gehad om een gigantische puinzooi achter gelaten door voorgaande regeringen enigszins te stroomlijnen, die Alexis doet het helemaal verkeerd! De huidige Griekse oppositie, en de 'hulpverleners' zijn d'r helemaal klaar mee/voor.......

[Afbeelding: a0urrp.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)