Griekenland: hoe nu verder?
Ik vond het een belachelijke tirade van de Belg, het kwam onecht en ingestudeerd op mij over.
Quote
(08 July 2015, 15:31)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach, dus Grieken mogen wel tirades houden maar Belgen niet? 

Tsipras en Varoufakis waren ook niet vies van tirades. Maar goed, jullie zien het allemaal maar van één kant en natuurlijk hebben alle anderen ongelijk   pff

Ik heb Tsipras nog nergens dergelijke tirade zien afsteken.

Blijkbaar ben ik dus, samen met anderen, niet de enige die het allemaal van één kant ziet en vind dat alle anderen ongelijk hebben. We kunnen het misschien net zo goed omdraaien. pff
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(08 July 2015, 18:11)Electra63 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vond het een belachelijke  tirade van  de Belg, het kwam onecht en ingestudeerd  op mij over.

Tja, ik herinner me nog z'n optreden in Kiev. Samen met onze vBaalen werden ook dáár moeiteloos en zelfverzekerd de vingertjes geheven.... 

[Afbeelding: jqhkco.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
(08 July 2015, 18:19)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb Tsipras nog nergens dergelijke tirade zien afsteken.

Nee, je onderhandelingspartners voor terroristen uitmaken, da's pas netjes Tongue
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(08 July 2015, 18:46)Pa Rakalo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2015, 18:19)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb Tsipras nog nergens dergelijke tirade zien afsteken.

Nee, je onderhandelingspartners voor terroristen uitmaken, da's pas netjes  Tongue

Bronnen checken Pa. Blush

Laat dat nu net Tsipras niet geweest zijn maar iemand anders.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Top 5 Europese parlementsleden met de meeste neveninkomsten:
Nr Naam   Land     Partij                        Aanwezigheid (%)        Neveninkomsten per maand

1 Daniel BUDA Roemenië EPP               96,34              21002 € of meer
2 Renato SORU Italië      S&D               50                   20002 € of meer
3 Guy VERHOFSTADT België ALDE       15,85              15005 € of meer
4 Michèle ALLIOT-MARIE  Frankrijk EPP 58,54              15002 € of meer
5 Angelika MLINAR Oostenrijk ALDE      97,56              13601 ↝ 19598 €


Van de andere 4 kan je tenminste nog zeggen dat ze de helft of meer van de zittingen aanwezig waren.

En de nummer 3 op bovenstaand lijstje is dan degene die anderen de les gaat spellen !!!!! Zou hij niet beter eerst voor zijn eigen stoep vegen? 

[Afbeelding: 105upzk.png]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(08 July 2015, 18:57)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Laat dat nu net Tsipras niet geweest zijn maar iemand anders.
Tuurlijk, dat was Tsipra's loopjongetje Varoufoetsi
Quote
Gaarne on-topic verder, dit slaat helemaal nergens op. Heb geen flauw idee wat de uitlatingen en inkomsten van dhr. Verhofstad met deze discussie "Griekenland-hoe nu verder?" te maken hebben. Er zijn genoeg andere fora en social media waar jullie naar hartenlust verder kunnen steggelen. Maar niet meer hier a.u.b. Gelekaart

Ik maak me eerder druk over het lot van miljoenen Griekse burgers die het water momenteel tot aan de lippen staat en hoop dat hun regering nu eindelijk eens iets concreets te melden heeft en dat ook nog eens in daden gaat omzetten. Het zal tijd worden!

Eventueel volgende nonsens wordt zonder verdere aankondiging verwijderd!
Quote
Lijkt mij een terechte opmerking.?
Quote
Ger, bravo sou.
Quote
Tja, als reacties van een Europees fractieleider op hoe het nu verder moet in Griekenland (zie titel van deze topic) niet meer mogen bediscussieerd worden, zullen we met dit maar verder doen zeker:

De brief die Tsakalotos (de nieuwe schietschijf van sommigen ????) vandaag verstuurde naar het Europese noodfonds ESM.

[Afbeelding: 2ns58br.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Ze zitten in een patstelling. De Grieken hebben gekozen voor nee tegen de besparingen die Europa wil opleggen, en daarmee moet Tsipras naar Europa. Ook Europa houdt het been stijf en wijst telkens weer alle voorstellen van Griekenland af. Dus allemaal verloren energie,men zou beter eens de zaak uitspitten en iedereen die vanaf het prille begin de boel heeft belazerd op het matje roepen bij het Internationaal Gerechtshof .
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Voor sommigen is de manier waarop gepraat word in het Europees parlement belangrijker dan het feit waar het allemaal om draait . Ik lach me echt gek hier . Het is 2 voor twaalf voor de Grieken en we halen de neven inkomsten van Verhofstad erbij . Wat Verhofstad heeft 'geroepen' vanmiddag klopt voor de volle 100 % !! Griekenland moet veranderen! Ik heb het in een vorige post ook gezegd . Pensioenen , BTW , de privileges die bepaalde instellingen hebben , het massale ambtenaren pakket . Aanpakken ,aanpakken en aanpakken !! Het zal niet fijn zijn voor heel veel mensen daar maar het is de enige manier ! Het kan zo niet meer . Je kan niet als land maar weer eens 50 miljard vragen en met bijna geen hervormingen komen ! Dit heeft niets met trots te maken of voor je volk opstaan ,dit is gewoon blufferige koppigheid ! Zito Hellas !
Quote
(08 July 2015, 21:42)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor sommigen is de manier waarop gepraat word in het Europees parlement belangrijker dan het feit waar het allemaal om draait . Ik lach me echt gek hier . Het is 2 voor twaalf voor de Grieken en we halen de neven inkomsten van Verhofstad erbij . Wat Verhofstad heeft 'geroepen' vanmiddag klopt voor de volle 100 % !! Griekenland moet veranderen!  Ik heb het in een vorige post ook gezegd . Pensioenen , BTW , de privileges die bepaalde instellingen hebben , het massale ambtenaren pakket . Aanpakken ,aanpakken en aanpakken !! Het zal niet fijn zijn voor heel veel mensen daar maar het is de enige manier ! Het kan zo niet meer . Je kan niet als land maar weer eens 50 miljard vragen en met bijna geen hervormingen komen ! Dit  heeft niets met trots te maken of voor je volk opstaan ,dit is gewoon blufferige koppigheid ! Zito Hellas !

De manier waarop gepraat wordt is soms even belangrijk als de inhoud.

Commentaar op de situatie van een Europees parlementslid die geen lid is van de liberale fractie :

"Ik ben ervan overtuigd dat Griekenland verder wil met Europa. Er is een document van meer dan 32 bladzijden met heel veel concrete maatregelen, en sommige maatregelen worden gewoon afgeblokt door de trojka. Maar er zijn wel degelijk plannen. Vorige maandag is er een gezamenlijke verklaring komen door de Griekse meerderheid en oppositie waarin ze eendrachtig zeggen dat ze hervormingen willen, maar wel een systeem waarbij ze weggaan van het soberheidsbeleid.
Hij (Tsipras) moet werken in zeer moeilijke omstandigheden, namelijk in een context van een strijd tussen mensen die verkozen zijn en neoliberale elites die niet verkozen zijn en een soberheidsbeleid voorstaan dat onuitstaanbaar is.

Waar ligt de oplossing? Bij de houding van de ministers van Financiën, die dringend moet veranderen. Het zijn vooral de ministers van Financiën die meer en meer als stoorzender optreden en ervoor zorgen dat er geen oplossing kan komen. De eerste zaak die opgelost moet worden is de vraag waar we naartoe gaan met de Griekse schuld, om zo zuurstof te geven aan het land. Als de ministers echter op hun lijn blijven, dan denk ik dat een Grexit zeer waarschijnlijk wordt. Je kan gewoon aan om het even welke leider niet vragen wat zij nu vragen."
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(08 July 2015, 21:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Commentaar op de situatie van een Europees parlementslid die geen lid is van de liberale fractie :

Ik vraag me af wat de zin is van het plaatsen van dit soort citaten van 'deskundigen'. Is dat om aan te tonen dat men niet de enige is met een bepaalde mening? Ik ken de goede man niet eens en als dat wél zo was, is het dan ook de enige echte waarheid? Wie zegt dat?

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik de regering Tsipras -en dan met name de nogal onbenullige aanpak ervan- niet erg kan waarderen. Ik kan hier op 't forum in no-time een aantal links en citaten plaatsen van anderen die er ook nogal wat vraagtekens bij plaatsen. Maar wat heb ik daaraan? Gaan de Tsipras-fans dan denken "Oh, zo heb ik het niet bekeken, misschien zit er wat in"? Nee hoor, men zou geen duimbreed toegeven en weer met tegengas -en een lawine van links en citaten-  komen om zo hun eigen mening en politieke kleur te versterken. Al die dure woorden van dito mensen hebben dus geen enkel effect.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat we van elkaar moeten (proberen te) accepteren dat we de Griekse crisis op een andere manier zouden aanpakken. Er zijn er die vóór, maar zeker ook die tegen de Tsipras-aanpak zijn. En dat kan ook zonder alles en iedereen in het belachelijke te zetten of te schofferen. Laten we er van uitgaan dat de crisis te ernstig is om spelletjes te spelen en dat zowel de geldschieters als de Griekse regering hun stinkende best doen om het tot een goed einde te brengen. Ook al oogt dat soms niet zo.

Kortom, al die citaten en links, ik lees ze niet eens meer. Interesseert me totaal niet. En al die 'riooljournalistiek-kranten' (dat is blijkbaar tegenwoordig bij sommige groepen de standaard-naam voor kranten/tijdschriften die soms kritisch zijn t.o.v. de Tsipras-regering), daar is vaak meer zinnigs op te lezen dan op menig forum/blog/facebookgroep. Opjectiviteit is op die laatsten namelijk behoorlijk ver te zoeken cq in het geheel niet te vinden.
Quote
Zou geen kwaad kunnen sommige links wel te lezen Ger. Geeft toch een ander beeld van de, in jouw ogen onbenullige aanpak, regering Tsiparis en vooral de handelswijze van de EU en het beeld wat de reguliere media ons wil geven. Objectief is niemand, in mijn ogen hoeft dat ook niet
Quote
(09 July 2015, 10:48)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou geen kwaad kunnen sommige links wel te lezen Ger. 

Sommige links lees ik zeker Connie. Is echter sterk afhankelijk van de plaatser ervan. Bij een aantal mensen weet ik bij voorbaat al welke richting het weer opgaat en dus spaar ik m'n moeite en energie. Ken m'n pappenheimers inmiddels  Wink . 

Ik tegenstelling tot jou vind ik neutraliteit en objectiviteit wél van essentieel belang om een goed beeld te genereren. Ook hier verschillen we van mening; maar dat mag wat mij betreft hoor. No hard feelings.
Quote
Bruno Tersago: Ook de Grieken applaudisseerden voor de speech van Verhofstad
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(09 July 2015, 07:58)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2015, 21:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Commentaar op de situatie van een Europees parlementslid die geen lid is van de liberale fractie :

Ik vraag me af wat de zin is van het plaatsen van dit soort citaten van 'deskundigen'. Is dat om aan te tonen dat men niet de enige is met een bepaalde mening? Ik ken de goede man niet eens en als dat wél zo was, is het dan ook de enige echte waarheid? Wie zegt dat?

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat ik de regering Tsipras -en dan met name de nogal onbenullige aanpak ervan- niet erg kan waarderen. Ik kan hier op 't forum in no-time een aantal links en citaten plaatsen van anderen die er ook nogal wat vraagtekens bij plaatsen. Maar wat heb ik daaraan? Gaan de Tsipras-fans dan denken "Oh, zo heb ik het niet bekeken, misschien zit er wat in"? Nee hoor, men zou geen duimbreed toegeven en weer met tegengas -en een lawine van links en citaten-  komen om zo hun eigen mening en politieke kleur te versterken. Al die dure woorden van dito mensen hebben dus geen enkel effect.

Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat we van elkaar moeten (proberen te) accepteren dat we de Griekse crisis op een andere manier zouden aanpakken. Er zijn er die vóór, maar zeker ook die tegen de Tsipras-aanpak zijn. En dat kan ook zonder alles en iedereen in het belachelijke te zetten of te schofferen. Laten we er van uitgaan dat de crisis te ernstig is om spelletjes te spelen en dat zowel de geldschieters als de Griekse regering hun stinkende best doen om het tot een goed einde te brengen. Ook al oogt dat soms niet zo.

Kortom, al die citaten en links, ik lees ze niet eens meer. Interesseert me totaal niet. En al die 'riooljournalistiek-kranten' (dat is blijkbaar tegenwoordig bij sommige groepen de standaard-naam voor kranten/tijdschriften die soms kritisch zijn t.o.v. de Tsipras-regering), daar is vaak meer zinnigs op te lezen dan op menig forum/blog/facebookgroep. Opjectiviteit is op die laatsten namelijk behoorlijk ver te zoeken cq in het geheel niet te vinden.

Ieder heeft zijn mening. Ik heb de mijne. En als ik dan een citaat plaats van een Europees parlementslid die het niet eens is met de algemene strekking van vele Europese politici, wat is daar dan in godsnaam verkeerd aan? Mag de mening van topeconomen die het òòk niet eens zijn met de huidige maatregelen die 'Europa' voorstelt, dan ook niet weergegeven worden? Misschien gaan personen die vòòr zijn dan ook wel eens bedenken: "Zo heb ik het niet bekeken, misschien zit er wat in."

Er werd als eens door iemand gevraagd om mijn mening te staven. Wel dan gebruik ik een link en/of een citaat waarvan de inhoud mij aanspreekt en waarvan ik meen dat die mijn mening weergeeft. Anderen met een verschillende mening doen dat ook, en daar heb ik totaal geen problemen mee. Sommige zaken zijn zelfs best interessant om lezen, ook al ben ik het met de inhoud misschien niet (of niet volledig) eens. Dus wat is eigenlijk het probleem?

Of kunnen sommigen niet om met wat 'tongue in cheeck', enig sarcasme of 'tussen de lijnen lezen'? Tja, dat is dan wel hun probleem en niet het mijne.

Als ik krantenartikels lees waarvan de inhoud complete onzin is of compleet onwaar, of het nu over Griekenland of iets anders is , ja dan noem ik dat 'riooljournalistiek'. Tegenwoordig moet het sensationeel zijn want dat verkoopt volgens hen en de verkoopcijfers zijn de enige criteria die gelden in de wereld van nu die blijkbaar nog enkel geregeerd wordt door €€€€€€€ en $$$$$$$$$$. En kan iemand mij zeggen welke krant wel nog objectief is? Allemaal leunen ze wel aan bij deze of gene politieke kleur c.q. voorkeur en dus per definitie ook al niet objectief meer.

Het wordt behoorlijk tijd dat heel wat mensen zich eens meer verdiepen in de achtergronden van de politiek en hoe de raderen van dat wereldje van egotripperij en machtswellust draaien.

En nu ga ik mijn tijd vullen met meer interessante zaken en beleving van mijn andere hobby's dan met dergelijke discussies. Wat een tijdverspilling alweer.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(09 July 2015, 12:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het wordt behoorlijk tijd dat heel wat mensen zich eens meer verdiepen in de achtergronden van de politiek en hoe de raderen van dat wereldje van egotripperij en machtswellust draaien.
Tuurlijk, mensen die de Tsipras-aanpak niet snappen lezen te weinig, verdiepen zich te weinig of zijn gewoonweg dom  Tongue
Beste Patrick, ik doe al jaren niets anders dan me in de Griekse malaise verdiepen, maar ik concludeer héél andere dingen. Waarschijnlijk het resultaat van een andere politieke oriëntatie i.c.m. gezond verstand. Gelukkig leven wij  in een democratisch en vrij  land en mag eenieder zijn mening hebben. Dat telt voor jou, maar niet minder voor mij. Het geeft geen pas om andersdenkenden voor dom of ongelezen uit te maken.

Multiquote:En nu ga ik mijn tijd vullen met meer interessante zaken en beleving van mijn andere hobby's dan met dergelijke discussies. Wat een tijdverspilling alweer.
En dáár zijn we het gelukkig wel eens met mekaar  Big Grin
Quote
Met enig speurwerk enkele cijfers:

Armoede onder de Griekse zon: onthutsende cijfers:

Terwijl de ogen van Europa, maar ook ver daarbuiten, gericht zijn op Athene en Brusssel, sluiten vele van diezelfde ogen zich voor het menselijk leed dat deze schuldencrisis tot gevolg heeft . Onderstaand enkele onthutsende cijfers:

Van de Griekse kinderen leeft op 40.5% onder de armoedegrens. In grote steden proberen de kinderen voedsel in vuilnisbakken te vinden. Het overgrote deel van hen gaat niet meer naar school omdat dit te duur is. *

Van de Griekse bejaarden leeft 45%  onder de armoede grens: in de periode 2010 tot 2014 zijn de pensioenen met 27% gedaald. *

Het percentage mensen dat werkloos bedraagt in juni 2015 25.6% **

Het percentage jeugd werklozen bedraagt 49.7%. * 

Het aantal mensen dat een beroep de op het humanitaire crisis hulpprogramma bedraagt 202.897 personen. *

Het gemiddelde loon in Griekenland is in de periode 2008 tot en met 2013 met 18.6% gedaald. ***

Het aantal mensen dat niet meer beschikt over elektriciteit bedraagt 300.000 personen. (februari 2015) *

Het aantal mensen dat dakloos is bedraagt in 2013 20.000 personen, een verdubbeling in vergelijking met 2009.  Recentere cijfers zijn niet beschikbaar. *

Het percentage mensen dat sinds 2011 zelfmoord heeft gepleegd, al dan niet ten gevolge van de schuldencrisis is met 35% gestegen. *

Totale schuldenlast Griekenland: 350 miljard Euro.

Bronvermelding: bovenstaande cijfers zijn afkomstig van:

 * Welingelichte Kringen

 **Recruitment Matters

*** RTL Z
Quote
Dat zijn inderdaad verschrikkelijke en schrijnende cijfers Erwin. Nog een reden te meer om te hopen dat er vandaag eindelijk een goed plan komt en er weer met de opbouw kan worden begonnen. Laten we er met z'n allen voor duimen dat het verstand vandaag de grote winnaar wordt!
Quote
(09 July 2015, 14:07)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 July 2015, 12:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het wordt behoorlijk tijd dat heel wat mensen zich eens meer verdiepen in de achtergronden van de politiek en hoe de raderen van dat wereldje van egotripperij en machtswellust draaien.
Tuurlijk, mensen die de Tsipras-aanpak niet snappen lezen te weinig, verdiepen zich te weinig of zijn gewoonweg dom  Tongue
Beste Patrick, ik doe al jaren niets anders dan me in de Griekse malaise verdiepen, maar ik concludeer héél andere dingen. Waarschijnlijk het resultaat van een andere politieke oriëntatie i.c.m. gezond verstand. Gelukkig leven wij  in een democratisch en vrij  land en mag eenieder zijn mening hebben. Dat telt voor jou, maar niet minder voor mij. Het geeft geen pas om andersdenkenden voor dom of ongelezen uit te maken.


Multiquote:En nu ga ik mijn tijd vullen met meer interessante zaken en beleving van mijn andere hobby's dan met dergelijke discussies. Wat een tijdverspilling alweer.
En dáár zijn we het gelukkig wel eens met mekaar  Big Grin

Kan je mij eens aantonen waar ik dat allemaal beweer?

Ik krijg de indruk dat je je precies persoonlijk aangevallen voelt door wat ik wel geschreven heb. Als dat echt zo is, snap ik het al helemaal niet meer.  En al zeker niet door insinuaties als "andere dingen concluderen door een andere politieke mening i.c.m. gezond verstand" (dat laatste heb ik dan niet volgens jou?) en "andersdenkenden voor dom of ongelezen uit maken".
Nogmaals: toon mij eens aan waar ik dat beweer dat mensen die een andere mening toegedaan zijn dom of ongelezen zijn. 

Ach, weet je wat: schrap me misschien gewoon van de forumleden lijst, want dit hoeft hier allemaal niet meer voor mij.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Schrappen moet je zelf geloof ik doen. Maar het lijkt me geen slecht idee.
Quote
Kom, kom Patrick. We hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn altijd? Ger is moderator, maar heeft ook een eigen mening en die geeft hij hier. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet zo goed waar die kritiek op de huidige Griekse regering vandaan komt, behalve misschien een paar provocerende, ongenuanceerde opmerkingen van de voormalig minister van financiën. Deze regering komt eindelijk voor de Grieken op en durft het gevecht aan te gaan met de rest van de EU. Maar wie ben ik?
Quote
(09 July 2015, 15:24)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kom, kom Patrick. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet zo goed waar die kritiek op de huidige Griekse regering vandaan komt, behalve misschien een paar provocerende, ongenuanceerde opmerkingen van de voormalig minister van financiën. Deze regering komt eindelijk voor de Grieken op en durft het gevecht aan te gaan met de rest van de EU. Maar wie ben ik?

Wink

Wel nog 1 poging dan:

De Griekse regering wordt een gebrek aan hervormingen verweten, maar tegelijk werd een Griekse wet die belastingontwijking van multinationals aanpakt, door de Europese onderhandelaars tegengehouden.

Waarover gaat het nu precies?

Een wet die in maart in het Griekse Parlement gestemd werd en die postbusvennootschappen (van multinationals met Griekse vestigingen) aanpakt. Daarbij zou een bronheffing van 26 procent - evenveel als de vennootschapsbelasting - geheven worden op transacties via zo’n vennootschappen. Die zouden vooral in Nederland en Luxemburg gevestigd zijn.
Blijkt echter dat de trojka – onder zware druk van grote belastingconsultants KPMG, Ernst & Young, Deloitte en PWC – die wet nu wil terugdraaien. Het gevolg is dat het Griekse kapitaal – dat zich aan de Griekse belastingen onttrekt – volgens de trojka niet moet worden belast, terwijl diezelfde trojka de belastingen voor de – veelal kleinere – Griekse bedrijven wil verhogen.’
Is dit geen bewijs dat de Griekse regering niet van slechte wil is? De waarheid is dat de trojka de belastingen op grote multinationals wil verhinderen en de belastingen op lokale bedrijven verhogen. En wie is er dan het grootste slachtoffer? De gewone Grieken.

And now shoot me......
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(09 July 2015, 15:16)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Schrappen moet je zelf geloof ik doen. Maar het lijkt me geen slecht idee.

Ik hoop van harte dat @Patrick niet hetzelfde pad gaat bewandelen als Roosmarijn Mavrikou-Zevenhuizen. Ook zij werd hier op Oriste haast persoonlijk verzocht om op te rotten. 

In deze draad: Griekenland: hoe nu verder  heeft @Patrick tal van waardevolle bijdragen geleverd.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
@BartOriste, helemaal juist!
Quote
Lieve mede Oriste-FANS,Waar ging deze discussie nog maar over:

GRIEKENLAND: HOE NU VERDER?

Laten wij elkaar in onze waarde laten,ergens mee eens of helemaal niet,dat is wat het leven vaak leuk en ook spannend maakt.
Groetjes uit Fryslân,
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
@Margarita, helemaal met je eens.
Quote
Ik ben het op zich met Margaritha eens, maar er zijn hier een aantal mensen die het niet kunnen waarderen als je kritiek hebt op de regering Tsipras. En ik vind het dan wel weer kwalijk dat de mensen die kritiek hebben niet in hun waarde worden gelaten.
Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen maar er is hier allang geen sprake meer van een discussie. Mensen presenteren hún waarheid als dé waarheid en daar mag je vooral geen kritiek op hebben.
Quote
kom op zeg, dat geldt omgekeerd ook. Waar het om gaat is dat je met een beetje respect discussieert en zeker geen waarde oordeel geeft of iemand zou moeten vertrekken hier of niet, dat is not done
Quote
Tja, politieke kwesties: Dat zijn en blijven altijd moeilijke onderwerpen.
Maar ik vind de verschillende standpunten en ook de diverse citaten wel bijzonder interessant om te lezen.
Hiermee wil ik ook Patrick even een hart onder de riem steken.
Quote
Ik wil helemaal niet dat iemand vertrekt. Maar wanneer iemand zijn vertrek aankondigt omdat hij er helemaal zat van is , dan vind ik dat geen slecht idee.
Quote
bye Hoe lang gaat dit onderwerp door...Gaat toch over Hoe Nu Verder.. Wel of niet iets plaatsen en meningsuiting is nu wel uitgemolken.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(09 July 2015, 19:30)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil helemaal niet dat iemand vertrekt. Maar wanneer iemand zijn vertrek aankondigt omdat hij er helemaal zat van is , dan vind ik dat geen slecht idee.

Ach Chris, ik heb jouw insteek over "iemand" hierin dus met mijn opmerking verkeerd begrepen? 
Natuurlijk excuus/sorry daarvoor....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
Hoe nu verder?
Van 0-af beginnen maar hoe begin je aan zoiets?
De diverse groepen in Griekenland bestaan uit:
- mensen die geen werk hebben en niets bijdragen
- een groep uit werknemers in de privé die wel wat bijdragen
- een zeer grote groep ambtenaren die iets bijdragen maar ook zeer veel geld kosten
- en een zéér grote groep zelfstandigen die ook niets bijdragen omdat ze er van uit gaan dat de regering hen maar werk moest geven bij de overheid, vervolgens voor het zelfstandige statuut kiezen en niets bijdragen.
Reken daar nog bij dat er geen grote investeerders afkomen naar Griekenland en er bijgevolg een minimalistisch aanbod is aan werk en als er al werk is het liever wordt uitbesteed aan buitenlanders (bvb Olympische Spelen).
Je hoeft dan geen econoom te zijn om te kijken dat dit absoluut niet lekker kan lopen.
Zij die hier een oplossing voor vinden mogen zich aanmelden bij de Griekse regering, andere Europese lijders en/of de instellingen.
Ik heb het hier al eens geschreven, mocht ik een Grieks jeugdig persoon zijn, ik zou het zéér moeilijk hebben en zéér kwaad zijn op wat vorige regeringen en ouders hebben laten gebeuren.
Griekenland...het gaat je (hopelijk) goed...
Quote
@Bart, excuus geaccepteerd!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)