rooms op Gavdos
#1
Hallo, begin juli wil ik naar Gavdos, eilandje onder Kreta. Ik ben al vaker op Kreta geweest en meestal zoek ik ter plaatse een goedkope kamer. Weet iemand of dat ook makkelijk op Gavdos kan, het is niet zo groot en op internet staan bijna geen apartments. Is er kans dat begin juli nog iets te vinden is als je er bent, niet te duur?
Quote
#2
Hi Arjanw,

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kan je blind boeken op het strand en een fantastisch restaurant, als je aankomt kan je met de local bus naar het plaatsje sarakiniko of je huurt een brommer/scooter direct bij de haven.

veel plezier
Quote
#3
Hey!
Lang geleden, namelijk in 2003, ben ik op Gavdos geweest. Je hoort of leest er amper iets over wat waarschijnlijk wel wil zeggen dat er nog niet veel veranderd is.
Toen ik er was logeerde ik in het havendorpje. Hogerop zijn er ook kamers en in het dorpje aan het grote strand, Sarakiniko, zijn studios en appartementen te huur lees ik in Lonely Planet en Rough Guide.

Prettige vakantie!
Hilde
Quote
#4
De reden waarom ik dit vraag is dat er op een van de weinige sites over Gavdos las dat het verstandig is te reserveren in het hoogseizoen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat is tegen mijn gewoonte, als ik bij aankomst in een dorp of stadje vraag naar een kamer vind ik wel iets voor een euro of 30 of 40.
Op Gavdos zal dat ook geen probleem zijn denk ik.
Lang leve de rugzak toeristen.
Groeten Arjan 57 jaar, ouwe hippie
Quote
#5
Hi Arjan,

Wij deden ook niet anders gewoon gaan en ter plaatse wat regelen maar dat was in juni en jij gaat in juli maar anders heb je altijd nog het strand ..ik zou wel Gavdos in je begin van je vakantieperiode regelen want als je op het eiland zit en het gaat waaien dan vaart de boot niet meer terug dat hadden wij dus en moesten een nacht extra overnachten dus plan ruim in heb nog een apartment gevonden ligt vlak bij het agios stefanos beach zeker de moeite waard
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ben net terug van Kreta en ben 5 dagen op Gavdos geweest. Ik had niet gereserveerd en dat gaat ook niet zo makkelijk omdat de meeste rooms geen internet site hebben. Bij aankomst in de haven heb ik wat rondgevraagd en een kamer aangeboden gekregen in Korfos. Prima.
Verreweg de meeste toeristen hebben een tentje bij zich en slapen op het strand van A. Joannis, vooral jonge Grieken.
Ik heb een leuke tijd gehad en veel gewandeld naar de verschillende stranden. Bussen rijden er nauwelijks maar je krijgt makkelijk een lift.
Maar op de boot op de terugweg sprak ik een Belgische vrouw die die dag aangekomen was, geen kamer had kunnen vinden omdat er net een groep scholieren gearriveerd was, en die drie uur later de boot weer terug naar Kreta had genomen. Op het strand slapen zag ze niet zitten. Ik schat dat er op het hele eiland geen tien plekken zijn waar je een kamer kunt huren. En meestal hebben ze er maar enkele. Ik heb dus geluk gehad en volgende keer toch maar even bellen, bovenstaande link van Angelfire heeft een paar telefoonnummers.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gavdos Hilde 3 2.281 21 August 2017, 13:51
Laatste bericht: Hilde
  Dagtrip naar Gavdos Frederique 12 6.126 18 February 2014, 11:00
Laatste bericht: dashboot2005

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)