Grieksegids nieuws     
auto routes
#1
Wij gaan over een paar weekjes weer naar Lesbos. Nu voor de 4e keer. We hebben al veel gezien op het eiland. Ik ben eigenlijk op zoek naar leuke tips voor auto routes. We hebben de "gewone" routes wel gereden maar misschien is er wel iemand die nog leuke routes weet met plaatsen waar wij nog niet geweest zijn en wel moeten zien. Wij hebben Plomari nog niet gezien dus daar moeten  Wink we nu echt naar toe. We verblijven in Petra dus als je een leuke route weet richting Plomari graag. 


groetjes Anoushka
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#2
Dag Anoushka,
Toen wij op Lesbos waren, hebben we wel vooral de 'gewone' routes (dus de hoofdwegen) genomen.
Maar als ik je een tip mag geven, tenminste als je van een heel lekkere ouzo zou houden, dan moet je in Plomari zeker eens het ouzo fabriekje van Barbayannis bezoeken.
Ze brouwen en bottelen er trouwens verschillende soorten.
Je kan er proeven... en uiteraard ook rechtstreeks kopen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Gaan we zeker doen Vlareco. De ouzo van Barbayannis is lekker dus nemen we zeker een flesje mee?
Weet je ook een goede route van Petra naar Plomari?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Gaan we zeker doen Vlareco. De ouzo van Barbayannis is lekker dus nemen we zeker een flesje mee?
Weet je ook een goede route van Petra naar Plomari?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Of de route de beste of de meest interessante is, weet ik niet. Maar wij hadden toen de volgende route genomen: het eiland 'oversteken' in zuidoostelijke richting, naar Kalloni, vervolgens richting Mitilini, maar vóór de 'binnenzee' Kolpos Geras rechtsaf slaan (dus niet doorrijden tot Mitilini zelf) en dan via de dorpjes Paleokipos en Pappados de weg volgen naar de zuidkust van het eiland, langs waar je automatisch in Plomari komt. Als ik me goed herinner, ligt het fabriekje van Barbayannis bij het binnenrijden van Plomari, nog net vóór het centrum, aan de linkerkant van de weg.

Wat je natuurlijk ook kan, is de meest oostelijke weg nemen, vanuit Molivos (boven Petra), even stoppen in het pitoreske Skala Sikamineas (om daar te geraken wel een bochtig wegje, van de hoofdweg af), en daarna eerst naar de hoofdstad Mitilini. Zodat je de plaatsen kan combineren met de toch relatief verre afstand naar Plomari.
Opgelet waar je je parkeert in Mitilini... wij stonden ergens kortbij een kade geparkeerd, tussen een grote rij andere geparkeerde wagens, maar we kregen een fikse bekeuring, en hadden nergens een aanduiding gezien dat men daar niet mocht parkeren. Goed uitkijken dus om op een plaats te gaan parkeren waar wel degelijk enige vermelding van 'parking' aangeduid staat.

Het dorp (stadje) Plomari zelf is overigens ook heel fotogeniek, vonden wij.

NB: wellicht overbodig om te zeggen, als je al 4 x op Lesbos was, maar hopelijk heb je al het 'Versteende Woud' nabij Sigri, aan de westkant van het eiland, bezocht? Heel interessant!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#6
Je kan ook van Petra naar Kallonis en dan de weg naar Mytilini nemen, afslag Achladeri, deze weg rijden tot T-splitsing, rechts gaat naar Polihnitos en links naar Miytilini, volgens mij staat Plomari ook al vermeld, zo niet de dorpen Ambeliko en Akrassi volgen, het is een brede geasfalteerde weg, wel oppassen voor de gaten die er zeker zijn na de winter, verder prachtige omgeving en vergezichten, duur vanaf Kallonis  ongeveer anderhalf uur.

Καλό ταξίδι,
Elena
Quote
#7
@Elena leuk die route naar Plomari. In september nog gereden. Had mijn Tom Tom op de voorruit en karren maar. Het was een zondag en niets te beleven, maar zo leuk en rustig. Ouders aan de wandel met de kinderen en met koffie en limonade op terras. Was even terug in de jaren 50. Tsja, de kinderen nog blij met een ijsje.
Wim
Quote
#8
Een prachtige omgeving zijn Plomari en de omringende dorpjes....Mijn favoriete bestemming op het eiland. Een tip om heerlijk te eten is in Plomari Πέρα Βρέχει.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)