Probleem met pinnen verwacht?
#1
Voor zover ik kan zien loopt het wel los en kunnen we de komende maanden nog gewoon pinnen in Griekenland.
Indien er een geldopname stop zou komen kan men binnen in de bank aan geld komen.
Geld komt immers dan terug uit Europa.

Iemand een andere mening toegedaan en waarom?
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#2
Je werpt twee vragen op. Maar stelt 1 vraag. Moeilijk om vast te stellen waarop je nu een reactie wilt. Kritisch? Nee, gewoon duidelijkheid gewenst waarover je wilt discussiëren.
Quote
#3
Zelf verwacht ik geen grotere problemen dan anders. Op maandag kan de automaat leeg zijn en wanneer er wel geld uitkomt zijn het vaak 50 euro briefjes. Daar heeft de kleine middenstander niet altijd van terug. Door die ervaring neem ik veel vijfjes mee.
Quote
#4
Op internet en in de krant stond dat er problemen zouden kunnen komen.
Werd ook weer weersproken.
Ik wilde gewoon de stemming peilen en zien of er iets concreter nieuws is.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#5
en ik las dit, maar plannen en doen is twee Smile

The left-wing Syriza government has floated proposals to tax ATM withdrawals. This would raise much-needed revenue for the cash-stretched country, and may help to prevent runs on Greek bank accounts.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#6
Dat wil dus zeggen als het doorgaat dat de Europese toerist en veel Europeanen die in Griekenland wonen twee keer gepakt worden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Het voorstel was dat er 1€ tax zou geheven worden op 1000€ die afgehaald werd aan een pinautomaat. Denk niet dat veel mensen dat doen. Het lijkt me weer zo'n bericht dat in de pers gegooid werd zonder duidelijke duiding en/of nadenken. Net zoals vorige week in Britse én Duitse kranten artikels verschenen om de toerist te waarschuwen voldoende Euro's mee te nemen gezien de pinautomaten bijna leeg waren. Complete onzin dus  Angry
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Wanneer dat zou gebeuren, moeten de Ned. banken daar ook aan meewerken. Bij de meeste banken kan je niet eens 1000 euro in 1 keer pinnen.
Die ene euro zal niemand weerhouden om zijn centjes onder de matras te stoppen.
Maar waar rook is, is vuur.
Quote
#9
Ja, en om nu voor 2 weken contant geld mee te nemen, is ook zowat.
Quote
#10
Hoi,
Ik vertrek Hemelvaartsdag voor 4 weken naar Samos,ga er gewoon van uit dat ik kan pinnen.
Ik reis alleen, eerst met de trein naar Schiphol,dan uren wachten op de luchthaven,dus neem alleen wat "handgeld"mee om een bakkie te doen daar.
Vindt het niet een prettig idee,omdat ik alleen reis om veel contant geld mee te nemen dus gok erop dat er gewoon geld uit de pin-automaat komt.
En anders zal het ook wel goed komen,een oplossing is er vast,we blijven optimistisch.
Groetjes Margaritha 
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#11
@Margaritha niks aan de hand hier Smile
Quote
#12
Hoi Els, ik had er via contact met Griekse vrienden op Samos ook niets over gehoord,anders maar leven van de LIEFDE,
Je ziet wel het gaat helemaal goed komen,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#13
Het zal wel loslopen een jaar of drie geleden was het ook een " beetje spannend " toen had ik voor de zekerheid wat extra cash mee met het idee als er geen geld meer is je gewoon het een paar dagen kan redden echter het geld bleef de hele vakantie uit de pinautomaten komen ..conclusie je boeren verstand gebruiken
Quote
#14
Klinkt allemaal wel positief, maar toch weet niemand hoe het straks werkelijk is, natuurlijk. Ik vind het moeilijk. Stel je voor dat er geen geld meer uit de pinautomaten komt......
Quote
#15
Nou, neem gewoon een paar honderd euro cash mee en blijf daar in principe vanaf. Komen er problemen met pinnen dan heb je in ieder geval een paar dagen soulaas. In die tijd wordt er wel een oplossing bedacht. Anyway, te voorspellen valt het niet.
Quote
#16
Ja, zoiets moeten we dan maar doen....want zonder geld zal het niet gaan. Leven van de liefde, zoals Margherita schrijft, zal niet lukken
Quote
#17
Zelf heb ik er ook enige zorg over. Tourisme is een enorme bron van inkomsten, daar zullen ze toch niet mee spotten. Neem mijn creditcard mee voor een retourticket en wat extra contanten. Jammer, het is toch niet onbezorgd aan de voorpret beginnen. Voor september nog maar niets geboekt.
Quote
#18
Retourticket hebben we.
Ach ja, we zullen gewoon wat meer contant geld mee moeten nemen, vrees ik. Ik neem liever het zekere voor het onzekere. In het appartement is een kluis, dus dat is altijd makkelijk.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)