Grieksegids nieuws     
Yàsu!
#1
Even voorstellen! Ik ben Anoek 28 jaar mama van 3 kids 2 jongens van 5 en 3 en 1 kleine meid van 10 maanden. Manlief en ik gingen altijd naar Griekenland tot we onze kids kregen.
Toen gingen we al het andere uit proberen, Italie, Spanje en Frankrijk! Maar man man wat hebben wij een heimwee.
Wij vliegen liever niet meer, lang verhaal ;) maar Dit jaar gaan we met de auto naar de Peloponnesos!
Dus de vakantie voorpret zit er hier al goed in! Leuk dat ik dit forum tegen ben gekomen!

Groetjes Anoek.
Quote
#2
Welkom op Oríste Anoek; leuk dat je ons gevonden hebt Smile 
Héél veel lees- en schrijfplezier hier!

[Afbeelding: kalosirthate.jpg]
Quote
#3
Welkom hier! en geniet van jullie vakantie! Heerlijk met de auto....doen!!
Quote
#4
Welkom op dit leuke en gezellige forum
Veel plezier
Quote
#5
Bedankt allemaal!
Quote
#6
Dapper hoor, met de kiddies in de auto. Zelf nooit verder dan Bretagne gekomen. Maar ja, had als kind al zo geleden op de achterbank. Heel veel plezier, je gaat naar een prachtige streek.
Quote
#7
Anoek hier een eerste lesje Grieks. De groet, yasu, die je iedereen hoort zeggen, is voluit zo: στην υγείά σου, of in het NL geschreven: stin ygeia sou. In ygeia herken je miscchien ons wordt hygiëne. Het betekent letterlijk: op je gezondheid (of: stin ygeia sas, op uw of jullie gezondheid). De y, de g voor een e en de ei worden allemaal uitgesproken als een i, maar dat hoor je niet, het klinkt als een enkele j. En het woordje stin (op de) wordt meestal weggelaten. Vrij vertaald betekent het: alles goed? Of als afscheid : al het goede! In zeer verkorte voor is het zelfs: ygeia! Dat klinkt als ja.
Bij het toosten wordt vaak de variant stin ygeia mas, op onze gezondheid, voluit gebruikt.
Quote
#8
Welkom hier Anouk!
Quote
#9
Bedankt Els! Leuk!
We zijn druk bezig met wat griekse woorden. Kids pakken het nog sneller op dan ik!

Ja Wim dit horen we van iedereen, nouja nog erger veel mensen verklaren ons voor gek! We hebben dan ook een heel tijd zitten twijfelen. Maar we doen het toch ;) en ik weet zeker dat het een hele bijzondere ervaring wordt voor ons en de kids. Ja ben erg benieuwd naar de streek daar!
Quote
#10
Hallo Allemaal,

In 2008 was ik op Thassos. Veel gewandeld en lekker gegeten waar de locals ook aten. Toen heb ik mijn hart verloren aan het griekse leven en cultuur. Helaas kon door omstandigheden jarenlang niet op vakantie. Maar dit jaar is het weer zover: Op naar Rhodos in mijn uppie. Spannend maar heb er verschrikkelijk veel zin in. Hier geniet ik via deze tips, foto's etc extra veel van de voorpret!
Quote
#11
Go with the Flow
Quote
#12
Hoi Blackpearl. Wat heerlijk voor je dat je dit jaar weer heen kan!
Wanneer ga je? Wij gaan in juli, zo veel zin in! Geniet van de voor pret!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)