Grieksegids nieuws     
Verschrikkelijk!
#1
Verschrikkelijk, wat een toestanden. Ben gisteren een dagje wezen wandelen in de Ardennen en zie zojuist wat er allemaal aan de hand is in Griekenland. De beelden op de Griekse TV zijn alarmerend, drie doden en talloze gewonden. Als ik zo naar de TV kijk lijkt het wel of het over een oorlogsgebied gaat en de regisseur de verkeerde film heeft gestart.
Dit heeft m.i. niets meer met betogen of staken te maken maar lijken veel meer op geplande aanslagen. Verschrikkelijk, is dít het land waar we ooit zo voor gevallen zijn en inmiddels helemaal verknocht aan zijn geraakt?
Vreselijk! Bij het zien van deze beelden kan ik me niet voorstellen dat er nog mensen naar Griekenland willen.
De meivakantie hebben we al aan ons voorbij laten gaan (tenminste Griekenland) maar als dit niet snel veranderd gaan we ook in aug/sep een andere bestemming uitzoeken. Weliswaar met pijn in ons hart maar dit is op dit moment zeker geen ideale vakantiebestemming.

Nou zullen die paar Euro's van een enkeling niet veel uitmaken maar ik vrees dat de toeristen massaal Griekenland de rug zullen gaan toekeren nu Griekenland steeds meer het imago van een bananrepubliek lijkt te krijgen. Met alle (financiële) gevolgen van dien. Ook zullen andere landen zich nog wel een keer achter de oren krabben voordat ze besluiten om dáár geld heen te sturen lijkt me.

Ger
Quote
#2
Inderdaad, dit is heel erg. Ik kan alleen maar hopen dat uit dit zeer slechte en verdrietige scenario nog iets positiefs voortkomt. Dat het de doorsnee bevolking zodanig wakker schudt dat men beseft dat het zo niet verder kan. Dat dit het land onwaardig is. Het is op zich wel een kleine groep dit deze strijd met zoveel fanatisme strijdt, maar het is te lang (bewust of onbewust) getolereerd door grote delen van de bevolking. En ergens is dit gebrek aan respect voor anderen misschien wel erin geslopen, zoals veel Grieken ook weinig mededogen hebben met mensen die het minder hebben, met vluchtelingen en immigranten, met andersdenkenden. Men hecht vóór alles aan de naaste familie en vrienden, de rest interesseert niet zo. Zo'n houding heeft invloed op alles, dan is er meer egocentrisme (rond de eigen groep) dan solidariteit. Ik hoop van harte dat zich dit keert!
Quote
#3
Ik hoop dat het niet verder overslaat ik ga tenslotte vanaf 14 mei naar griekenland (Parga) en dat de veerdiensten niet staken.
Quote
#4
Het is idd verschrikkelijk wat daar gebeurd en dat heeft verstrekkende gevolgen natuurlijk , het tourisme zal een flinke deuk krijgen .
Toch ga ik gewoon naar rhodos , heb de tickets al in januari gekregen , ik laat het eilend niet in de steek en zeker niet mijn files daar , maar het zal heel anders zijn vrees ik ........greeksmiley2
djdakman's signatuur
Quote
#5
(06 May 2010, 17:32)theeke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoop dat het niet verder overslaat ik ga tenslotte vanaf 14 mei naar griekenland (Parga) en dat de veerdiensten niet staken.

Theeke, ik hoop van harte voor je dat ze niet staken. De vakbonden zijn wel weer een Algemene Staking aan het plannen voor volgende week...
Ik zit volgende week ook niet te wachten op een staking. Volgende week reis ik naar Nederland voor de bruiloft van mijn dochter! Ik heb al een 'noodplan'klaar liggenRolleyes
(06 May 2010, 17:38)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is idd verschrikkelijk wat daar gebeurd en dat heeft verstrekkende gevolgen natuurlijk , het tourisme zal een flinke deuk krijgen .
Toch ga ik gewoon naar rhodos , heb de tickets al in januari gekregen , ik laat het eilend niet in de steek en zeker niet mijn files daar , maar het zal heel anders zijn vrees ik ........greeksmiley2

Deze week zijn de boekingen al een stuk minder, ik merk het echt. De eerste afzeggingen hebben we ook al gehad. De gevolgen voor het toerisme zijn desastreus...
Quote
#6
Ik vind dit heel erg voor de griekse bevolking en die van de eilanden in het bijzonder , zij moeten het immers hebben van de zomermaanden met volle hotels en goed gevulde toeristen die hun geld laten rollen , nou werd dit al minder door de crisis in europa , verleden jaar was al een slecht seizoen , maar dit jaar zullen er veel grieken op straat komen .
Jammer genoeg dat dit zo heeft moeten lopen door een corrupte regering .....
Maar het zal nog erger worden nu bekend is dat spanje en portugal ook een wanbeleid hebben gevoerd , die gierput gaat ook open , dat heeft weer gevolgen voor de € waardoor het hier waarschijnlijk ook weer bergafwaarts gaat , waar zijn we ooit aan begonnen om europa één te laten worden ....
djdakman's signatuur
Quote
#7
Het is inderdaad erg om te zien hoe het geliefde Griekenland naar de haaien gaat.
Helaas moet ik om andere redenen mijn vakantie naar Skopelos en Skiathos annuleren. Ik was anders gewoon gegaan.
Op de eilanden is de situatie niet als in de grote steden. De anarchisten stoken de boel daar flink op en initieren de rellen.
Even goede vrienden wil ik tegen de Grieken zeggen: pak de corruptie en belasingontduiking aan. De doorsnee inwoner moet gewoon hard sappelen om rond te komen.
Als de bovenlaag zelf niet meewerkt moeten ze maar gedwongwn worden.
Er is intussen geen alternatief meer. Hard aanpakken of ze zinken helemaal weg.
Ik hoop spoedig weer in staat te zijn om naar mijn "tweede vaderland" te gaan en neem stakingen op de koop toe.
Zo'n 30 jaar geleden waren die ook schring en inslag en hoorden er gewoon bij.
Yiannakis
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#8
(06 May 2010, 09:08)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Verschrikkelijk, wat een toestanden. Ben gisteren een dagje wezen wandelen in de Ardennen en zie zojuist wat er allemaal aan de hand is in Griekenland. De beelden op de Griekse TV zijn alarmerend, drie doden en talloze gewonden. Als ik zo naar de TV kijk lijkt het wel of het over een oorlogsgebied gaat en de regisseur de verkeerde film heeft gestart.
Dit heeft m.i. niets meer met betogen of staken te maken maar lijken veel meer op geplande aanslagen. Verschrikkelijk, is dít het land waar we ooit zo voor gevallen zijn en inmiddels helemaal verknocht aan zijn geraakt?
Vreselijk! Bij het zien van deze beelden kan ik me niet voorstellen dat er nog mensen naar Griekenland willen.
De meivakantie hebben we al aan ons voorbij laten gaan (tenminste Griekenland) maar als dit niet snel veranderd gaan we ook in aug/sep een andere bestemming uitzoeken. Weliswaar met pijn in ons hart maar dit is op dit moment zeker geen ideale vakantiebestemming.

Nou zullen die paar Euro's van een enkeling niet veel uitmaken maar ik vrees dat de toeristen massaal Griekenland de rug zullen gaan toekeren nu Griekenland steeds meer het imago van een bananrepubliek lijkt te krijgen. Met alle (financiële) gevolgen van dien. Ook zullen andere landen zich nog wel een keer achter de oren krabben voordat ze besluiten om dáár geld heen te sturen lijkt me.

Ger

Verschrikkelijk is het zeker, Griekenland heeft al 30 jaar geleden mijn hart gestolen, dit weerhoud mij niet om deze zomer weer naar griekenland te gaan, in tegendeel.... ik ga graag mijn vakantiegeld spenderen in dit goddelijke land en hoop zo hun te helpen

Hiddegremo
Quote
#9
volgens mij gaat de hele € naar de kloten, nu Griekenland welke land is het volgende
edbe's signatuur Gigablue UHD - GigaBlue X3 - Gigablue IP X1 
2 x Bigsat schotel 
Quote
#10
@edbe.Ja, inderdaad heel erg verschrikkelijk, we gaan hier met z'n allen naar de bliksem.En dat ligt niet aan Griekenland, hoe verfoeilijk hun sociaal-economische politiek in de laatste 30 jaar ook geweest moge zijn.

Griekenland was inderdaad het knariepietje in het kooitje van de hedge-funds, de banken, de grote individuele speculanten, Moody's, S & P, Fitch en de rest van het internationale grootkapitaal.Neergelaten in de mijnschacht van het IMF zal het Icarus-vogeltje snel de vleugeltjes afbranden en neerstorten, met de rest van Europa er achter aan...'and Jill came tumbling after...'.

Moet je alleen maar eens kijken wat het bovengenoemde boeventuig vanaf vorige week vrijdag, toen ze "long" gingen, en nu maandag 15.00 ,met beurswinsten tot 30 %,al wel niet verdiend hebben aan tientallen miljarden.Hiervan gaat al weer een gedeelte in "short-posities" voor de volgende verdienronde.

En als over een paar dagen "de markten" tot rust dreigen te komen, geeft één van die vingerende credit-raters (die ons ook veel Amerikaans, in twintig jaar opgebouwd, vuil in de vorm van AAA+ toxic-assets doorverkochten) wel weer een duwtje in de "goede" richting.
Ja, zo gaat Jantje Europa naar de bliksem toe.Maar de Grieken houden het mooie weer en de blauwe zee.

@mario van 'reilen en zeilen': dank voor het gebruik van het kanarie-voorbeeld.
Quote
#11
'Degelijke' belegger duwde euro ravijn in
408-Grote vermogensbeheerders en pensioenfondsen zeiden eind vorige week dat de risico's veel te groot waren om hun geld in obligaties van landen als Griekenland, Spanje en Portugal te steken. Voor hen zijn nu twee van de drie risico's weggenomen, zegt Henk Jan van Zoelen van vermogensbeheerder Pimco, dat 800 miljard euro belegt voor onder meer pensioenfondsen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)