Diakopto - Kalavryta
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Hé wat leuk, wist niet dat er nog een 'Moutzouris' bestond naast de 'Smeerpoets' tussen Ano Lechonia en Milies op Pilion:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Wist ik ook niet. Dacht eerst dat het dezelfde 'smeerpoets was'. Tot ik de foto's even vergeleek

Diakopto-Kalavrita 'Moutzouris'                                                                                                                   Pelion 'Moutzouris'
[Afbeelding: 24enmzm.jpg][Afbeelding: wtwsrb.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Zo te zien rijdt de "Smeerpoets" bij Diakopto ook op een smalspoor?
Trouwens, die in Pilion is echt leuk om eens te beleven, leuk ook om te zien hoe ze in het bergdorpje Milies de trein met verenigde mankracht omdraaien. Gaat dat er bij Diakopto ook zo aan toe?
In Pilion is de oude flink rokende loc (vandaar de naam 'Smeerpoets') inmiddels ingeruild voor een schone(re) dieselloc. Op jouw foto te zien lijkt het wel of hier nog wel degelijk sprake is van een origineel kolengestookt exemplaar Patrick. Klopt dat?


[Afbeelding: 294guah.jpg]

[Afbeelding: vn1hky.jpg]
Quote
#5
Is een smalspoor met met tandrad in het midden. Ik meen mij te herinneren (+20 jaar terug) dat het spoor in Kalavryta nog even verder ging en dat daar kon gedraaid worden. Maar toen was het dacht ik ook een dieselloc (-je) dat tussen 2 wagonnen gekoppeld was. Ik denk dat ik daar nog wel foto's van heb, maar (nog) niet gedigitaliseerd.

De trip Diakopto naar Kalavryta nog niet gedaan? Schitterend traject up up up

Dit zou de modernste versie moeten zijn (volgens de OSE) die naar Kalavryta en terug gaat:

[Afbeelding: j122qc.jpg]

En blijkbaar hebben we zowat dezelfde foto's van het draaien in Milies Big Grin 


[Afbeelding: 2ngecty.jpg]
[Afbeelding: n30qwn.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
vorig jaar de tocht diakopto - kalivryta gedaan, mooie tocht, de moderne trein moet niet meer gedraaid worden, deze kan in 2 richtingen bestuurd worden.
spijtig dat de smeerpoets er vorig jaar nog niet was
Quote
#7
Tocht Diakopto - Kalavrytra is echt een aanrader. 

Tip ga een dag van te voren al naar het station van Diakopto om kaartjes te kopen.  

Rit gaat door prachtig natuurgebied. 

Onderweg is er 1 tussenstop. 

Voor wandelliefhebber is het een aanrader om bijv. het eerste treientje tot de eindstop Kalavryta te nemen. 
Daar even wat rond te kijken (zeer indrukwekkend) en dan het treintje terug te nemen tot aan de tussenstop en vandaar via het spoor terug te lopen naar Diakopto. 

Neem gerust een kijkje om mijn website voor een sfeer impressie van de treinrit 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor meer info en tijdschema zie 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cynthia's signatuur Neem ook eens een kijkje op mijn fotosite:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of via de Facebook pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





fotosmiley
Quote
#8
[Afbeelding: 2m5i4nc.jpg]
Erg leuk de treinreis. Wij hadden ook de dag ervoor al kaartjes gehaald. Dan is het stil op het station en kan je rustig foto's maken.
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Filmpje van het traject in Pilion:





En hier een filmpje van het traject Diakopto - Kalyvrata

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)