Waar blijven de reis/fotoverslagen?
#1
Wat is het maar stil de laatste dagen Confused 
En ik maar denken binnenkort stromen de reis- en fotoverslagen wel binnen nu de vakantieperiode langzaam maar zeker is begonnen Wink 

Ben je nú in Griekenland, of zelfs al geweest en inmiddels weer thuis, laat de mooie verhalen én bijbehorende fotosmiley dan maar komen Smile
Quote
#2
Nog 5 dagen en we vertrekken zonneschijn greeksmiley2

Dus mag je vanaf eind volgende week gedurende 5 weken verslagen en foto's verwachten uit Rhodos, Tilos, Nysiros, Kos en Kalymnos.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ben net terug van een wijnreis door Noord Griekenland. Daar hebben we met een groep wijnliefhebbers de wijnhuizen Gerovassiliou in Epanomi, Alpha Estate in Amyndeon en Dougos in Rapsani bezocht. Naast alle lovende kritieken op de wijnen hebben we ook fan-tas-tisch gegeten bij:

Taverna Tomas in Sklithro

* kalfswang met kritharaki
* ossestaart met papardelle en piperies florinis
* everzwijn met gestoofde ui en feta

Nog beter zelfs bij Nikos Kontosoros in Xino Nero

* creme van witte asperges, saffraan en parmezaan
* puree van piperies florinis en krokant gebakken feta
* truffelrisotto
* salade van babyleaf spinazie met gegrilde noten, aardbeien en een dressing van olijfolie en citroen
* millefeuille met verse aardbeien

En heerlijk bij Naoumidis in Agios Panteleimonas:

* gamba's in tomatensaus
* mosselen met witte wijn-knoflooksaus
* gebakken forel met humus
* gestoofde karper met forelkaviaar en piperies florinis

Het was een feest. Ook om te zien dat de lokale bevolking de restaurants ook weten te vinden.

Foto's volgen.

Mvg
Martin
Quote
#4
wij zijn momenteel in Griekenland dit is onze website leo-joanna.weebly.com
Gisteren was er feest in Kala Nera, helaas geen foto's kunnen nemen. Wel wat foto's van ons bezoek aan Paleo Panteleimona Panleimonas.      


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
       
Quote
#5
[Afbeelding: awb4bc.jpg]

Weer thuis van een heerlijk weekje Pilion.....

[Afbeelding: 35iq6bl.jpg]

[Afbeelding: 2gui1c8.jpg]
Quote
#6
Mooie foto's Els, en een zeer bekend pleintje daar in het midden. In de taverne op dat pleintje maken ze overheerlijke spetzofai Smile
Quote
#7
Wij zijn een weekje op Limnos geweest. Heerlijk rustig daar. Weinig verkeer onderweg!
Vanuit Plati was je te voet(20min) zo in Myrina waar je lekker aan het haventje kon eten. Ook een leuke winkelstraat die paar avonden ook open is.
Mooie wandelingen gemaakt naar Thanos en het bijzondere kerkje Kakaviotisa.
Veel slangen,dood en levend gezien! Herten bij het kastro in Myrina, waar je tijdje rond kunt dwalen tussen de oude ruines,best groot.
Om wat van het eiland te zien is een auto huren wel aan te raden.
Kaveira(grot), Kontias, Thanos en het zuiden van Moudros trok mij wel. Zou eigenlijk bij alle 32 dorpjes uit moeten stappen '-) om de sferen te proeven...


Corrys
Quote
#8
Gisteren geboekt....Over een dikke week gaan we weer  voor de 7e keer weer naar Kreta toe
Het wordt  Agia Marina deze keer  Cool

Ger, ik zal proberen om van die omgeving  een paar mooie foto's  te maken  zwaaivlag
Quote
#9
De foto's van Limnos wil je nu niet zien al 2 dagen regen hier. shit Big Grin
Quote
#10
Hi Wilma wij ook Agia Marina. 11 juni voor de eerste keer naar Kreta West.
Quote
#11
Hi Wim. ja wij gaan deze keer weer naar het westen we vertrekken 8 juni, wie weet zien we je daar nog schuivelen Big Grin
We hebben er veel zin in, en je kan daar ook zulke mooie tochtjes maken....
Er zijn nog wel een paar dingen die ik nog wel een keertje wil zien, en ook weer even  een paar taverns bezoeken waar we toen heerlijk hebben gegeten.....
Quote
#12
[Afbeelding: awx2r9.jpg]
Helaas zijn er ook dit soort schrijnende beelden!
Quote
#13
Heb jij zelf die foto gemaakt??..Toevallig zag ik zonet zo'n zelfde foto in onze krant....
Het zou wel zo netjes zijn om ook de ,,bron,, te vermelden!!
Quote
#14
O, sorry hoor, maar deze heb ik natuurlijk uit de krant.
Quote
#15
Deze foto vergalde wel een beetje mijn vakantie plezier ...waar ik me best wel ,,te barste voor had gewerkt ,, !!! ... maar verder No hard feelings hoor Margo.... maar ik zou het wel erg op prijs stellen als je in het vervolg bij zo'n foto de bron erbij zet ;) en deze foto gaat ook niet over Kreta!!
Alhoewel daar ook wel vluchteningen aankomen....
Quote
#16
Tipje van Chris voor Wim en Wilma, neem een leuke Autotron via de therissokloof en rij dan door Drakonas. Daar vindt je een bijzondere taverna, ta Dounia.
Quote
#17
Sorry, Wilma. Zelf moet ik ook nog op vakantie (naar Samos). Ik denk dat het helaas de realiteit is dat er kans is om zo'n tafereel te zien. En toen ik die foto in de krant zag vond ik dat ik toch even moest reageren.
Ik wens je in ieder geval alvast een hele fijne welverdiende vakantie!
Quote
#18
@Chris, bedankt voor de tip. Meteen aan de Google gegaan en vond zeer positieve berichten. Gisteren de fotospullen gecontroleerd, kunnen we Ger weer bestoken voor foto van de week. Nog ruim een week, nu even de storm door lijkt wel herfst.
Quote
#19
Chris bedankt voor de tip., lief  van je :) ... die  therissokloof  hebben we al 2x gezien, 1 keer met een quad en 1x met een auto.... . ik heb daar ook een aantal filmpjes van gemaakt ;)  Zoooo mooi !!!en wie weet zijn we daar ook wel langs gegaan.... hihi, maar misschien hadden we toen nog geen honger

Margo, ik wens jou ook een hele fijne vakantie!! Ik ben nog nooit Zo laat geweest  (door omstandigheden) met boeken, en we wisten niet waar naar toe dit jaar,   maar door al die ontwikkelingen daar bij Samos en Lesbos  had ik bewust niet daarvoor gekozen!

Wim, als je een autootje  huurt. dan kan ik je ook nog even een tip geven om Marathi te bezoeken op het schiereiland ... een  leuk Tochtje naar een mooi strandje met een onwijs  mooi uitzicht, en ook nog een paar taverns erbij Idea
Quote
#20
(03 June 2015, 23:19)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Chris bedankt voor de tip., lief  van je :) ... die  therissokloof  hebben we al 2x gezien, 1 keer met een quad en 1x met een auto.... . ik heb daar ook een aantal filmpjes van gemaakt ;)  Zoooo mooi !!!en wie weet zijn we daar ook wel langs gegaan.... hihi, maar misschien hadden we toen nog geen honger

Margo, ik wens jou ook een hele fijne vakantie!! Ik ben nog nooit Zo laat geweest  (door omstandigheden) met boeken, en we wisten niet waar naar toe dit jaar,   maar door al die ontwikkelingen daar bij Samos en Lesbos  had ik bewust niet daarvoor gekozen!

Wim, als je een autootje  huurt. dan kan ik je ook nog even een tip geven om Marathi te bezoeken op het schiereiland ... een  leuk Tochtje naar een mooi strandje met een onwijs  mooi uitzicht, en ook nog een paar taverns erbij Idea

Wilma, wat doe je nou? Marathi staat al bijna nergens in de boekjes, sssstttttt! Stil houden! Big Grin

[Afbeelding: 28wmk9s.jpg]


[Afbeelding: 2hppy03.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
Volgens mij stoppen daar geen bussen , dat scheelt weer een hele horde Johan Static



[Afbeelding: 23jn12s.jpg]

[Afbeelding: 30nhp1e.jpg]

[Afbeelding: 2iw0c3k.jpg]

[Afbeelding: facsuh.jpg]

[Afbeelding: 2uz5dvl.jpg]
Quote
#22
Ik heb net m'n reisverslag af, een verslag in word met een paar fotootjes. Hoe krijg ik dat hier gepost? Ben niet zo handig met de pc. Ik heb net geprobeerd het te plaatsen maar ik krijg alleen een lap tekst te zien zonder foto's. Kan ik het als bijlage of iets sturen?
Quote
#23
@Wilma, nee de busverbinding is daar net zo slecht als hier in Zeeland, oftewel, geen OV Big Grin

In het weekend en natuurlijk in vakantieperiode van de Grieken zelf moet je wel vroeg zijn, om 11.00 uur ligt dan echt alles vol. Maar, je houdt het daar met gemak een hele dag vol, heerlijk lunchen bij de taverna daar, en niet te vergeten de zelfgemaakte citroenlimonade, hmm Tongue
Groot voordeel is, is dat als er weer eens een behoorlijke noordenwind staat, je hier doordat het strand aan de zuidkant van het Akrotiri schiereiland ligt volledig vlak water hebt en natuurlijk geen wind. Fantastische plek!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
(04 June 2015, 12:48)mar mar schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb net m'n reisverslag af, een verslag in word met een paar fotootjes. Hoe krijg ik dat hier gepost? Ben niet zo handig met de pc. Ik heb net geprobeerd het te plaatsen maar ik krijg alleen een lap tekst te zien zonder foto's. Kan ik het als bijlage of iets sturen?

Dag 'Mar mar', hier staat beschreven hoe je foto's kunt plaatsen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Uiteraard kan je de foto's ook als bijlage plaatsen maar ín het fotoverslag is natuurlijk mooier Wink

Zie naar je reisverslag uit, succes!
Quote
#25
Om een of andere gemeentelijke reden,nzijn de bedjes bij Marathi weggehaald en ze komen voorlopig ook niet terug.
Quote
#26
Vorig jaar in Parga waren ze ook later. Daar ging het verhaal, dat het te maken had met de huur/pacht van het strand. Kreeg wel braaf een bonnetje.
Quote
#27
(31 May 2015, 09:39)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




O, sorry hoor, maar deze heb ik natuurlijk uit de krant.

Mag niet hé zonder bronvermelding... Wink
Quote
#28
Mag wel zonder bronvermelding, maar netjes is anders.

Maar, het ging over Rhodos. Prachtig eiland, maar te lang geleden om er iets zinnigs over te zeggen. Toen wij er waren was de vlindervallei net afgebrand. Lindos en een dagje naar de overkant naar Marmaris echt de moeite waard. Het heeft het imago, van iedereen is er al geweest. Rhodos staat echt op de lijst voor een weekje herhaling.
Quote
#29
offtopic2  

"Mag wel zonder bronvermelding, maar netjes is anders."

Neen, mag absoluut niet. Kijk bij de voorwaarden van het mediaproduct.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#30
OK JohanV, dat wist ik niet, maar kom zelf uit de grafische hoek, dus voor mij heel vanzelfsprekend. De foto van Margo is van Reuters.
Quote
#31
ik zie affisos pleintje op de foto
Quote
#32
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
(06 June 2015, 10:22)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar, het ging over Rhodos. Prachtig eiland, maar te lang geleden  om er iets zinnigs over te zeggen. Toen wij er waren was de vlindervallei net afgebrand. Lindos en een dagje naar de overkant naar Marmaris echt de moeite waard. Het heeft het imago, van iedereen is er al geweest. Rhodos staat echt op de lijst voor een weekje herhaling.

Misschien kan dit je verder over de brug halen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Donderdag terug gekomen van een heerlijke vakantie op Lesbos. 4e keer maar het verveelt nog steeds niet.
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#35
    Weer terug van 7 weken Griekenland hebben veel gezien wat heel apart was dat op Hemelvaartsdag in Kala Nera de paarden werden gezegend. Hadden vanaf Oostenrijk veel regen. Maar ja aan alle goede dingen komt een eind nu even alles uitladen en dan de tuin in daar is alles welderig gegroeid
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)