Fodelianakis olijfolie                 
Idiote prijzen op Krete
#41
Wat een typische Nederlandse mentaliteit hebben we toch. Altijd gezeur over Griekenland nooit met mekaar eens hoeft trouwens niet. Nu weer de prijzen op Kreta. Je moet zelf bepalen of je ergens wat gaat gebruiken. Vind je het te duur gewoon doorlopen. Dan hebben we het nog niet eens over de transactie die je bij de banken moet betalen.
Je gaat naar Griekenland en niet zeuren. Anders gewoon thuisblijven.
#42
(13 June 2019, 19:20)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat een typische Nederlandse mentaliteit hebben we toch. Altijd gezeur over Griekenland nooit met mekaar eens hoeft trouwens niet. Nu weer de prijzen op Kreta. Je moet zelf bepalen of je ergens wat gaat gebruiken. Vind je het te duur gewoon doorlopen. Dan hebben we het nog niet eens over de transactie die je bij de banken moet betalen.
Je gaat naar Griekenland en niet zeuren. Anders gewoon thuisblijven.
In mijn optie begrijp je niet veel van de discussie vrees ik.
#43
Ik woon met tussenpozen al meer dan veertien jaar op Kreta dus ik mag mij misschien ook in dit door onze Kees gestarte item mengen. Ik citeer Kees:

en als je dan met je bankpas wil betalen proberen ze er nogmaals 24 procent overheen te gooien al diverse malen meegemaakt en daar trappen we dus niet in”

Ik kan natuurlijk niet voor de omstandigheden in Kees z’n dorpje Analipso oordelen, maar mijn ervaringen met pinbetalingen staan contra op de zijne. Zowel op het Griekse vasteland als op de eilanden heb ik nog nooit een vierèntwintig procent opslag door uitbaters meegemaakt. Óók niet in gehuchten zoals Kees z’n dorpje.
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
#44
(12 June 2019, 21:16)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@El Greco,  wij zijn niet zo bekend in Agios Prokopios wij logeren altijd in Plaka Beach
dat is dezelfde eigenaar als het Joanna hotel ,misschien bedoel je dat

Neen Patrick heeft me al op de goede weg gezet. Het was restaurant Giannoulis wat ik zocht op de hoek van de straat links, als je Naxos-stad achter je laat en een beetje voor het strand van Agios Prokopios.
Voor zover ik het me nog kan herinneren behoorde Giannoulis al niet bij de goedkoopste eetgelegenheden een 3-tal jaar geleden.
#45
(13 June 2019, 20:00)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik woon met tussenpozen al meer dan veertien jaar op Kreta dus ik mag mij misschien ook in dit door onze Kees gestarte item mengen. Ik citeer Kees:

en als je dan met je bankpas wil betalen proberen ze er nogmaals 24 procent overheen te gooien al diverse malen meegemaakt en daar trappen we dus niet in”

Ik kan natuurlijk niet voor de omstandigheden in Kees z’n dorpje Analipso oordelen, maar mijn ervaringen met pinbetalingen staan contra op de zijne. Zowel op het Griekse vasteland als op de eilanden heb ik nog nooit een vierèntwintig procent opslag door uitbaters meegemaakt. Óók niet in gehuchten zoals Kees z’n dorpje.
Ten eerste doe wat aan je spelling, ten tweede ben je al meer als 10 jaar bezig me in discrediet te brengen. In Kato Gouves waar jij geloof ik woon vlakbij me kan ik diverse bars en tavernes benoemen die zo te werk gaan maar dat vind ik niet dat ik dat hier moet gaan doen
Na enige jaren reageer je weer eens laat het verleden eens rusten beste lijkt me beter voor je.
Fijne avond verder.
#46
(13 June 2019, 20:14)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 June 2019, 21:16)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@El Greco,  wij zijn niet zo bekend in Agios Prokopios wij logeren altijd in Plaka Beach
dat is dezelfde eigenaar als het Joanna hotel ,misschien bedoel je dat

Neen Patrick heeft me al op de goede weg gezet. Het was restaurant Giannoulis wat ik zocht op de hoek van de straat links, als je Naxos-stad achter je laat en een beetje voor het strand van Agios Prokopios.
Voor zover ik het me nog kan herinneren behoorde Giannoulis al niet bij de goedkoopste eetgelegenheden een 3-tal jaar geleden.

Het is niet echt duur. Nikos (net voor Liana Hotel) is duurder en de service vind ik daar absoluut niet goed.

Bij Giannoulis betaalden we deze middag 32 Euro voor 1 Griekse salade, 1 portie tzatziki, 1 portie friet, 1 lams stoofschotel en 1/2 L huiswijn. Daarnaast kregen we ook nog een voorgerecht (bord met fava, zwartogenbonen en enkele olijven), 1/2 L huiswijn, karafje raki, stuk gebak en een Griekse koffie. Dat lijkt me toch absoluut niet duur voor 3 personen.

En even terzijde: kan die Kees nu AUB eens ophouden met mensen af te zeiken? Angry
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#47
(13 June 2019, 06:09)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick ik zal jullie een pb sturen met wat tips van enkele goede en betaalbare familie tavernes
op Naxos ,voordat ik deze namiddag weer allerlei vreemde verwensingen naar mijn hoofd geslingerd
krijg
Waarom een pb, iedereen wil graag weten weten waar goede betaalbare taverna,s zijn, van die verwensingen van kees moet je niks aantrekken, zeker na het drinken van goedkope (wijn) azijn en raki wordt je heel zuur.  oops 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
#48
(13 June 2019, 21:26)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En even terzijde: kan die Kees nu AUB eens ophouden met mensen af te zeiken? Angry

Ik wil hier toch even op reageren t.b.v. de leden die hier niets van snappen:
Het gaat hier om een oude vete die meer dan 10 jaar geleden is ontstaan op het oude 'Startpagina Kreta-prikbord'. Dat ging ooit, mede door al dat geruzie, roemloos ten onder. De bedenkelijke 'hoofdrolspelers' van toen leven ondertussen een sluimerend bestaan en komen zo nu en dan weer eens tevoorschijn; nu op Oríste. Erg jammer allemaal; het komt de sfeer op ons geliefde forum allesbehalve ten goede.
Ik heb dan ook het verzoek om deze oude vijandigheden eens voorgoed te staken (in ieder geval op dit forum) onder het motto 'Wijsheid komt met de jaren'. We hoeven het allemaal absoluut niet altijd met elkaar eens te zijn; een goede  en kritische discussie kan ook best waardevol zijn. Maar laten we elkaar op z'n minst in elkaars waarde laten. Gewoon met elkaar omgaan zoals je dat in een écht kafeneion ook zou doen. Moet kunnen, toch?
Alvast bedankt  efxaristo
#49
Tjonge wat een gedoe, word toch eens volwassen Confused
Bij andere forums zijn daardoor inderdaad mensen verdreven, Ger is misschien nog te vriendelijk.
Bij een Duits forum over Australie is de beheerder heel snel met het schrappen van bijdragen en
daardoor wordt er, dacht ik, "milder" gediscussieerd bij tegenstellingen. Kali nichta.  
Johannes
#50
Aangezien men het blijkbaar tóch nodig vond om gewoon door te gaan met dit kinderlijke gedrag heb ik zojuist de 5 laatste berichten in deze discussie verwijderd.
Tevens sluit ik deze topic, het gaat inmiddels nergens meer over Rodekaart

Ik kijk het nog even aan; als dit geruzie zo doorgaat haal ik de stekker uit Oriste, hetgeen het einde van 10 jaar Oríste zou betekenen. Ik begin er inmiddels schoon genoeg van te krijgen. Ik beheer(de) dit forum altijd met erg veel plezier, maar op zo'n manier hoeft het voor mij niet meer. Het lijkt hier soms wel een kleuterklas Angry .


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  hogere prijzen Griekenland kokkari2020 82 16.370 06 February 2023, 11:06
Laatste bericht: El Greco
  Prijzen 2023 Goedas 16 3.335 09 September 2022, 11:45
Laatste bericht: Cretenzer
  Al wat bekend over de prijzen in Griekenland Kosta 9 2.587 13 June 2020, 17:03
Laatste bericht: El Greco
  Trouwen Corfu - prijzen Corfiootje 9 5.149 19 June 2015, 02:21
Laatste bericht: Erwin
  prijzen hoogseizoen Arthur 20 8.645 09 March 2015, 14:28
Laatste bericht: chris
  Prijzen Pavlos1963 5 3.707 30 June 2013, 20:11
Laatste bericht: Barbaraki
  Lonen omlaag - Prijzen omhoog! Aleko 6 5.726 11 December 2012, 17:06
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)