Monemvasia-het best bewaarde geheim van Griekenland?
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




?

Iemand hier al eens geweest?
Quote
#2
Jazeker in 2002 zijn wij hier geweest. Echt indrukwekkend. Over enkele weken komen we hier vast weer en zal dan wat foto's en een beschrijving sturen 
[Afbeelding: 1z519x1.jpg]

[Afbeelding: 103g2th.jpg]

[Afbeelding: 2saxr9k.jpg]

[Afbeelding: a30907.jpg]

Deze zijn dus wat ouder. Het is zeker een bijzonder plaatsje om te bezoeken.
Quote
#3
Fantastisch! Logeer niet in Monemvasia zelf, maar op vaste land want dat is veel goedkoper. Een gemiste kans als je tijdens rondreis hieraan voorbij gaat. Zie ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Wij logeren juist altijd wel in Monemvasia. Hotel Malvasia is onze favoriet. Kamers door het hele dorpje herstelt in de "oude" stijl. 's Avonds lekker eten en dan door de straatjes naar je kamer lopen heeft echt iets bijzonders. Één van onze favoriete uitjes in Griekenland. Dorp wordt bevoorraad met gebruik van paarden en ezels. Dus heerlijk, auto's kunnen er niet in.
vlassada's signatuur kalispera hellas Marjan
Quote
#5
Ik ben het helemaal met Vlassada eens, logeer JUIST WEL in Monemvassia zelf. Misschien iets duurder, maar vast veeel leuker en origineler dan op het vasteland! Overdag waren er allemaal dagjesmensen, het was hoogseizoen, maar 's avonds waren die gelukkig weg en was het er heel rustig en bijzonder.
Quote
#6
Ook wij waren trouwens in Hotel Malvasia.
Quote
#7
Ee wandelingeje over de brug/dijk en je bent tientallen euro's goedkoper uit. De beleving is er niet minder om, het vakantiebudget wel, maar ja, sommigen hoeven kennelijk nergens naar te kijken, het is maar een tip.
Quote
#8
wij waren er vorig jaar op daguitstap, werkelijk een mooie dorpje.
als ik er ooit nog eens passeer blijf ik er zeker eens slapen,
Quote
#9
Erwin: Als je het voor het geld niet hoeft te laten (maar zo erg duur vond ik het een paar jaar geleden nou ook weer niet ), zou ik zeker in Monemvassia zelf gaan slapen, maar je hebt gelijk: het is een tip om in een hotel op het vaste land te gaan slapen en toch eventueel 's avonds en 's morgens vroeg in Monemvassia te kunnen zijn!
Quote
#10
Leuk om te bezoeken, de rit er naar toe zeker waard. Het was juni en rustig. De auto aan de overkant laten staan en over de brug gelopen.
Zonde om het dorpje te missen wanneer je in de buurt bent.
[Afbeelding: opcitv.jpg]
Vanaf het eiland richting vaste land
Quote
#11
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Prachtig plaatje inderdaad. Heel apart om het een keer gezien te hebben. Zeker doen als je in de buurt bent
Quote
#13
(22 May 2015, 22:12)vlassada schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij logeren juist altijd wel in Monemvasia. Hotel Malvasia is onze favoriet. Kamers door het hele dorpje herstelt in de "oude" stijl. 's Avonds lekker eten en dan door de straatjes naar je kamer lopen heeft echt iets bijzonders. Één van onze favoriete uitjes in Griekenland. Dorp wordt bevoorraad met gebruik van paarden en ezels. Dus heerlijk, auto's kunnen er niet in.
Hotel Malvasia

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Ger jij bent ook in Stoupa geweest. Hoelang is het rijden van Stoupa naar Monemvasia? ik neem aan via Githion
Quote
#15
1 1/2 uur of zoiets?
Quote
#16
Ja, we hebben er inderdaad even over nagedacht maar aangezien we maar een weekje in Stoupa verbleven hebben we een bezoekje aan Monemvasia maar even uitgesteld tot een andere vakantie. De routeplanner gaf 143 Km aan maar via de bekende Griekse wegen ben je dan wel eventjes onderweg. En er was ook zoveel moois in de regio Stoupa zelf te zien. Monemvasia komt vast ooit nog wel een keertje. Nu ik de positieve reacties hier zo lees blijft het plaatsje op onze 'to do' lijst.........


@Margo, ga je niet redden hoor in 1,5 uur; we waren al ruim een uur bezig voordat we in Kalamata waren via de weg door de bergen met talloze haarspeldbochten Wink



En dit zegt de routeplanner:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&stations=2475451.4796_4412447.2465___24024_Kardamyli,%20Dytiki%20Mani_Dytiki%20Mani_GR_4~2563586.8023_4390625.8416___23070_Molaoi,%20Monemvasia_Monemvasia_GR_4
3 uur en 2 minuten maar liefst!
Quote
#17
Wij zijn ook onderweg gegaan vanuit Stoupa. Weet, nog dat wij vroeg vertrokken zijn en wilden ontbijten in Ghitio. Daar staakten de vuilnismannen en het hele dorp stonk zo, dat we snel doorgereden zijn. Het is toen een brunch geworden in Gefyra. Die 3 uur klopt echt wel.
Quote
#18
Ik heb ook even naar je route gekeken Ger, dat is inderdaad wel een heel eindje. Een paar jaar terug ben ik bij familie in de buurt van Skala geweest en dat volgens mij toch al wel 45 min tot een uur naar Movemvasia. Het is al weer een tijdje geleden, maar echt doorrijden kan je op de meeste plaatsen niet nee. Het is wel een hele mooie route. Zeker het stukje rond Gythio is ook echt de moeite waard
Quote
#19
Wij waren ooit een keer in Stoupa en reden toen op een dag naar Gythio. Maar we reden niet via Kalamata hoor, maar de andere kant op van Stoupa gezien (langs Aereopoli). Waarom zou je eerst een uur of nog langer naar Kalamata rijden, het gaat toch vlugger de andere kant op lijkt me? Of kun je niet makkelijk van Gythio naar Monemvassia?
Even nog voor de duidelijkheid: We gingen vanuit Koroni (via Kalamata) naar Monemvassia.
Quote
#20
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Ja, 3 uur dus en dan moet je niet treuzelen.
Quote
#22
persoonlijk denk ik dat stoupa iets te veraf ligt om er een aangename daguitstap van te maken .
wij deden de uitstap vanuit githeo en dit was al behoorlijk ver rijden anderhalf tot 2u als ik me goed herinner (ik kijk nu eenmaal niet op mijn horloge tijdens vakantie). Volgens mij maak je er dan best een 2 daagse uitstap van.
1 ding heb ik vorig jaar ondervonden tijdens onze eerste vaste land reis : je hebt er veel tijd nodig om een relatief kleine afstand te overbruggen.
Quote
#23
Prachtig, een bezoek meer dan waard. Ik was met de auto en heb ook op het vaste land gelogeerd. De wandeling naar Monemvassia is ook mooi. En de weg van Neapolis naar Monemvassia bij tijden spectaculair! Een aanrader voor degenen die met een (huur)auto onderweg zijn. Ik heb heel veel mooie foto's gemaakt in Monemvassia, maar de foto hieronder is een van m'n favorieten.

[Afbeelding: f2prtz.jpg]
Quote
#24
(23 May 2015, 14:41)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn ook onderweg gegaan vanuit Stoupa. Weet, nog dat wij vroeg vertrokken zijn en wilden ontbijten in Ghitio. Daar staakten de vuilnismannen en het hele dorp stonk zo, dat we snel doorgereden zijn. Het is toen een brunch geworden in Gefyra. Die 3 uur klopt echt wel.

Ik wil hier nog wel even gezegd hebben dat Gythio sinds een paar jaar een andere burgemeester heeft, die het vuilnisprobleem zeer voortvarend en adequaat ter hand genomen heeft. De problemen die Wim hier beschrijft waren helaas enige tijd waar, maar ze zijn goddank verleden tijd. Je hoeft Gythio echt niet meer te mijden!
Quote
#25
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#26
Kun je daar ook met openbaar vervoer komen?
Ik heb geen rijbewijs, en wil heel graag eens naar Monemvasia.
Quote
#27
Reisschema naar Monemvasia 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#28
Hartelijk dank voor de informatie, Metaxa: 5 uur in de bus is lang, maar je ziet dan wel heel veel moois, lijkt me! :)
Quote
#29
(30 May 2019, 22:12)Taxidhis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kun je daar ook met openbaar vervoer komen?
Ik heb geen rijbewijs, en wil heel graag eens naar Monemvasia.
Quote
#30
Daar blijven slapen is apart. Want dan zijn alle dagjesmensen weg! Wel op de rots slapen, en niet in het plaatsje wat erbij ligt!
Quote
#31
(04 June 2019, 10:52)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 May 2019, 22:12)Taxidhis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kun je daar ook met openbaar vervoer komen?
Ik heb geen rijbewijs, en wil heel graag eens naar Monemvasia.

nou mijn antwoord gewoon weg  Huh 
in ieder geval zou je een excursie kunnen boeken die rechtstreeks gaat en geen gewone bus, die stop namelijk overal, de excursie bus gaat gewoon door en doet er dus minderlang over.. uurtje of 3 maar, met de auto was het ca 2,5 uur vanuit stoupa dan
Quote
#32
Prima te doen zonder auto. Vanuit Afisos met een excursie aar de Meteora. Lekker relaxed in de touringcar. Met een gids die van alles vertelde tijdens de reis.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Best toeristische film 2018 Patrick 0 1.260 15 November 2018, 19:23
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)