Grieksegids nieuws
booking.com
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dat doen touroperators ook, wat is nieuw?
Quote
#3
(03 June 2015, 13:43)connie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat doen touroperators ook, wat is nieuw?

Inderdaad Rolleyes
Het is gewoon komkommertijd bij ons Omroep Zeeland, maar, dat is het hier bijna altijd Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
Wij boeken op Naxos al jaren rechtstreeks bij de eigenaar en krijgen voor de prijs van een studio een luxe appartement!

Hij blij, wij blij, iedereen blij Smile
Quote
#5
Vorig jaar op de bollenfooi naar Kissamos geweest.
Volgens booking.com waren er nog genoeg kamers te huur, dus direct naar de eigenaar gegaan, Big Grin
of wij wel even € 50,-- per nacht wilde betalen..... Angry
Nou ik ga wel even internetten, dan boek ik voor  € 27,-- daar wel, komen wij in een 1/2 uur terug... Idea
Oh Oh, NEEN,  voor die prijs krijg je het NU wel, direct.... Big Grin  
Dat is ook een manier om de middenstand te helpen, alhoewel, zij wel eerst proberen de klanten een poot uit te draaien.... geen goede reclame.. Angry
Quote
#6
Ik boek heel vaak kamers via booking.com. Ben heel tevreden over de prijs/kwaliteit-verhouding. De recensies vind ik ook nuttig. Alleen, maar dat geldt ook voor andere boekingssites,zou ik graag een cijfer zien voor de kwaliteit van de matras. Ik heb nl een zwakke rug ......
Quote
#7
geen booking.com voor mij, ik boek rechtstreeks bij de Griekse familie op Kreta aan 20 euro per nacht nieuwgebouwd app vr 1 pers of 30 euro vr 2 pers per nacht, Juni.
alles nieuw, kraaknet, zeezicht, super vriendelijk, en niet gespeeld, mankeer je iets op het app, vraag het en je hebt het. Meer moet dat niet zijn.
Maar ieder moet dat maar voor zichzelf uitmaken.
Quote
#8
Rechtstreeks bij de familie boeken zonder tussenpersonen altijd beter!
Quote
#9
Even 'googelen' naar "Apartments" of "Accomodation" met de plaats/eiland waar we willen heengaan. Vind je er meestal wel met linken naar hun eigen website(s) en dan even mailen. Sommigen antwoorden wel niet, dus die vallen geheid af.  Prijs afspreken en al dan niet voorschot overmaken. Nog nooit geen problemen gehad.
Dus booking.com hoeft voor mij niet echt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Booking.com hebben wij al vele malen gebruikt als we een stedentrip doen die we met de auto kunnen/willen aanrijden. Tot nu toe nog maar één maal gehad dat rechtstreeks boeken bij het door ons gekozen hotel goedkoper was. Cool  Altijd naar volle tevredenheid. Als we op vakantie gaan met het vliegtuig, boeken we ook altijd via een touroperator. Dit puur voor het gemak en de zekerheden. Zolang we voor 2 personen voor 15 dagen Griekenland nooit meer dan € 1100,00 (verleden jaar zelfs maar net meer dan € 900,00) kwijt zijn, is dat voor ons ideaal en gaan we niet moeilijk doen door alles apart te regelen.
Zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#11
Ik hou er niet van om bij een touroperator te boeken, tot nu steeds alles los geboekt en het appartement bij de eigenaresse. Helaas ben je dan een stuk duurder uit. Gevolg, ben al een paar jaar niet meer naar Griekenland geweest, want voor mij is een touroperator geen optie.
Quote
#12
"een stuk duurder uit" ? nou, ik betaal rechtstreeks 20 euro per nacht aan de familie, bij booking.com MAG ik 45 euro per nacht betalen.
Quote
#13
Ik denk dat Connie vlucht + appartement bedoelt. Zolang je op Athene en Kreta kunt vliegen ben je rechtstreeks goedkoper uit maar als je op de minder toeristische eilanden vliegt is je ticket al zoveel duurder dat een pakketreis goedkoper is.
Quote
#14
Griekenland behoort toch nog altijd tot  een mooi en zeker geen duur vakantieland
Quote
#15
wat ik bedoel met te duur voor mij is een optelsommetje van, vliegticket, taxi heen (minimaal 100 euro), taxi terug en het appartement (dat zeker niet in dure segment ligt). twee weken makrigialos is meer dan 1000 euro en dat vind ik teveel
Quote
#16
Kijk, 20 euro voor een kamer is natuurlijk helemaal niks. Maar, daar kan een eigenaar ook niet van bestaan. Tel maar op, btw tussen 18 -23 procent, schoonmaakkosten, energiekosten etc. Dan is 20 euro een vriendenprijsje, hetgeen fijn is voor je eigen portemonnee . Maar veel mensen gaan ervanuit dat ze een familie steunen . Dan kun je beter via booking.com reserveren, daar houdt de familie meer aan over.
Quote
#17
(05 June 2015, 16:00)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan kun je beter via booking.com reserveren, daar houdt de familie meer aan over.

Is dat wel zo Chris? ik boek al jaren regelmatig uitstapjes/stedentripjes via Booking.com maar kreeg ter plaatse regelmatig de tip om een volgende keer beter naar de website van de acco zelf te gaan; levert mij als klant een flinke korting op en de acco-houder hoeft niets af te staan aan Booking.com, dus hij werd er ook beter van (hotels betalen een flinke fee aan Booking.com voor een via hen gereserveerde kamer).

De laatste paar jaar zoek ik nu dus telkens eerst via Booking.com, en als ik iets leuks heb gevonden Google ik even op dat hotel en boek dan via hun eigen website. Tot nu toe altijd goedkoper, variërend van enkele tot tientallen Euro's. Bevalt me uitstekend tot nu toe! Misschien ook een tip voor anderen?
Quote
#18
Zo doen wij dat ook altijd. Wij hebben net een rondreis door de USA gemaakt en ook daar ben je goedkoper uit rechtstreeks bij het hotel.
Quote
#19
@Ger,

Zeker in het geval van kritikaster. De commissie voor booking bedraagt 7 procent. Het ging me in dit geval erom dat de familie er via booking wat meer aan over houdt.
Quote
#20
(05 June 2015, 16:53)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger,

Zeker in het geval van kritikaster. De commissie voor booking bedraagt 7 procent. Het ging me in dit geval erom dat de familie er via booking wat meer aan over houdt.

7 procent?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
de prijs die ik krijg is idd een vriendenprijs maar de familie vertelt mij dat ze na Booking com langsgeweest is er niet veel meer aan overhouden, die 20 of 35 euro is idd de bodemprijs die zij willen en het zijn geen sukkelaars hé. Ik vertrek 15-29/6 en ze zitten vol !
Quote
#22
In feite maakt het niks uit hoe we naar Griekenland gaan, of dat nou via een reisbureau, bookingsite,  all-in of op eigen houtje ,
ieder op zijn eigen manier, als we dat mooie land maar blijven bezoeken en promoten Smile

En ja als het er financieel (even) niet inzit, na regen komt zonneschijn zonneschijn
Quote
#23
In Frankrijk is vandaag blijkbaar een wet gestemd waardoor de verhuurder opnieuw een lagere prijs mag aanbieden dan booking.com. Let ook op het commentaar over de contractvoorwaarden van de uitbaatster van het Franse hotel in het videofragment.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(05 June 2015, 16:44)Ger ,net zoals jij het beschrijft doen wij het ook al jaren, net terug van auto reis door Peleponnesos, Kythira, Monemvasia, Chios, als laatste Diakofto waar we voor de tweede maal met de trein naar Kalavrita zijn geweest. Ook nog weekje Zuid Tirol meegenomen. Onze ervaring is dat je bij eigenaar korting krijgt in Griekenland tenminste. In Italië (zuid Tirol) echter niet en ook in Oostenrijk hanteren ze de gevraagde prijzen, dus gelijk met booking.com. Ze dragen daar  liever de procenten af.... schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 June 2015, 16:00)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan kun je beter via booking.com reserveren, daar houdt de familie meer aan over.

Is dat wel zo Chris? ik boek al jaren regelmatig uitstapjes/stedentripjes via Booking.com maar kreeg ter plaatse regelmatig de tip om een volgende keer beter naar de website van de acco zelf te gaan; levert mij als klant een flinke korting op en de acco-houder hoeft niets af te staan aan Booking.com, dus hij werd er ook beter van (hotels betalen een flinke fee aan Booking.com voor een via hen gereserveerde kamer).

De laatste paar jaar zoek ik nu dus telkens eerst via Booking.com, en als ik iets leuks heb gevonden Google ik even op dat hotel en boek dan via hun eigen website. Tot nu toe altijd goedkoper, variërend van enkele tot tientallen Euro's. Bevalt me uitstekend tot nu toe! Misschien ook een tip voor anderen?
Quote
#25
Rechtstreeks boeken.....
Van de week voor kennissen bij Treffon geweest in Platanes om eens te vragen wat het kost om RECHT streeks te boeken buiten Tui of Sunweb om.
Ja hoor dat kan, krijg je een kaartje met hun site..... hahaha dan kom je gewoon bij Booking.com terecht.
Dus deze mensen nemen het voor lief dat zij wat moeten betalen, maar daarvoor zijn zij van een heleboel administratie af, en alles gaat netjes MET BTW en een faktuur. !!!
Alleen ben je zeker NIET goedkoper uit als bij een tour operator, of je moet wel hélé goedkope vliegtickets hebben kunnen vinden, en je zult een auto of taxi moeten huren
om er te komen.
Het is maar net wat men wilt. alles regelen en wat meer betalen of alles zelf doen... met het risico dat je met stakingen IN de problemen kunt komen.
Quote
#26
(07 August 2015, 16:21)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rechtstreeks boeken.....
Van de week voor kennissen bij Treffon geweest in Platanes om eens te vragen wat het kost om RECHT streeks te boeken buiten Tui of Sunweb om.
Ja hoor dat kan, krijg je een kaartje met hun site.....  hahaha  dan kom je gewoon bij Booking.com terecht.
Dus deze mensen nemen het voor lief dat zij wat moeten betalen, maar daarvoor zijn zij van een heleboel administratie af, en alles gaat netjes MET BTW en een faktuur. !!!
Alleen ben je zeker NIET goedkoper uit als bij een tour operator, of je moet wel hélé goedkope vliegtickets hebben kunnen vinden, en je zult een auto of taxi moeten huren
om er te komen.
Het is maar net wat men wilt.  alles regelen en wat meer betalen of alles zelf doen... met het risico dat je met stakingen IN de problemen kunt komen.

Je hebt nu eenmaal mensen die meer werken voor hun eigen zaak en anderen die het laten doen (maar dan misschien iets minder verdienen). Ieder maakt daarin zelf zijn keuze.

En rechtstreeks boeken/alles zelf regelen goedkoper? Wees maar gerust. Ik geef 2 voorbeelden:

Vorig jaar naar Thailand alles zelf geregeld (vliegtuigtickets, hotels, vervoer ter plaatse, enz.) en dit voor een identieke rondreis die door touroperators aangeboden wordt (zelfde vluchten, zelfde hotels, enz...). Wel, wij konden er nog een week strandvakantie bijnemen en dan waren we nog steeds goedkoper af dan de rondreis met touroperators.

Dit jaar in mei/juni 5 weken eilandhoppen in de Dodecanesos heeft ons voor vervoer (vliegtuig, ferry's, autohuur, quad, enz...) en verblijf (studio/appartement) exact 881 Euro per persoon gekost. Geen enkele touroperator kan mij dat voor die prijs aanbieden.
Sinds jààààren boek ik mijn studio's of appartementen rechtstreeks bij de eigenaar/verhuurder. 90% is goedkoper dan bij boeking sites. De resterende 10% was dezelfde prijs. Maar ik kan best begrijpen dat heel wat mensen daarin hun tijd niet willen steken en alles netjes geregeld willen hebben. Goed dus dat dergelijke sites en touroperators bestaan. Maar ik maak er geen gebruik van.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Toch vind ik Booking.com niet slecht! Wat mij ergert is dat als ik rechtstreeks contact opnam, ze vroegen om een voorschot over te schrijven of een check op te zenden. Dat doe is dus niet. Bij Booking.com kan je dus duidelijk zien wat de betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn. En betalen bij vertrek uit het hotel, vind ik de meeste aangewezen manier.
Quote
#28
(09 August 2015, 17:44)Hilde schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch vind ik Booking.com niet slecht! Wat mij ergert is dat als ik rechtstreeks contact opnam, ze vroegen om een voorschot over te schrijven of een check op te zenden. Dat doe is dus niet. Bij Booking.com kan je dus duidelijk zien wat de betalings- en annuleringsvoorwaarden zijn. En betalen bij vertrek uit het hotel, vind ik de meeste aangewezen manier.

Vind het wel logisch dat soms een voorschot gevraagd wordt. Heb daar ook nog nooit problemen mee gehad. Er zijn legio reserveringen waarbij niemand opduikt. Dat kan voor een verhuurder inkomstenverlies zijn als er nog potentiële huurders zijn maar hij hen afwijst omdat er al een reservatie is.
Bij velen staan ook de annuleringsvoorwaarden op hun site.
Bij aankomst vraag ik ook altijd wanneer ze wensen betaald te worden. 99,9% antwoordt: als je vertrekt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Ik maak ook regelmatig gebruik van Booking.com, kom zelfs net terug van een leuke vakantie geboekt bij hen. Meestal willen ze je creditcard-gegevens alleen maar om een onderpand te hebben voor het geval van een 'no-show'. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er vóór de vakantie al geld werd afgeboekt, altijd pas bij het vertrek uit het hotel. Is ook een stuk handiger, meestal drink/eet je toch wel iets in je hotel, dingen die dan allemaal in één keer kunnen worden verrekend. Een creditcard is voor de reiziger gemakkelijk en voor de uitbater een garantie dat het financieel wel goed komt.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)