Kamisiana Westkreta
#1
Ga binnenkort een weekje naar noord-west Kreta met als uitvalsbasis Kamisiana. Wie heeft tips of kan aanbevelingen geven. Of weet leuke dorpjes en goede tavernas in de omgeving.
Quote
#2
Ik neem aan dat je een auto huurt....

Een leuke trip is via Kissamos    afzakken naar het zuiden  via - Elos -   naar  Paleochora  en dan weer  via Kandanos- Voukolies terug.... heen is ca.67km en terug ca. 62 km rijden ...

Nog een mooie  trip (Deze is Zoo mooi)  is richting  de Theresio kloof ... eerst afzakken   richting Meskla  en dan op de terugweg door de Theresio kloof rijden, dan heb je een mooier uitzicht dan de heenweg (vonden wij) en dan kom je weer vlak voor Chania uit...
Quote
#3
Wij waren er vorig jaar een week. Wij zijn gek op Chania-stad, goed met de bus bereikbaar vanuit Kamisiana. Voor ons ook met de fiets, maar dan moet je wel wat kilometers kunnen maken, het is echter niet meer dan glooiend. Er zijn heel goede fietsen te huur aan de weg in Kolymbari. Wij maakten ook nog een andere mooie tocht ermee. Verder vonden wij -ondanks dat het er druk was- Elefonissos erg mooi. En aan de drukte kan je ontsnappen door naar de andere kant van het eilandje te lopen. Wel weer door de drukte terug natuurlijk. Ook de route met de auto naar Elafonissos door de bergen was heel mooi. Ik weet niet waar je verblijft, maar als dat in appartement San Antonio is, ga dan in elk geval een keer daar eten. De vrouw van een van de eigenaren kookt ongeveer om de dag voor de gasten en dat doet ze uitstekend. Tegen onze gewoonte in, hebben wij hier een aantal keer erg van genoten. Verder is er een leuke taverna aan het strand, even rechtsaf aan het einde van het weggetje waaraan San Antonio en Mari Helen liggen.

Aanvulling: het minimarktje aan de weg is een belevenis op zich. Ik hoop dat de oudjes nog leven. Als de kaas daar op is, gaan ze het voor je halen bij het kaasfabriekje. Dat zie je links van hetzelfde weggetje liggen als je vanaf die appartementen naar de hoofdweg terugloopt. Maar daar kan je het ook zelf halen. Handen- en voetenwerk bij het bestellen maar de lekkerste Graviera ooit.
Quote
#4
Ik sluit mij helemaal aan wat hierboven is beschreven. Wij zaten ook in Kamasiana. Elke dag brood halen bij het supermarktje waar echt niets in staan maar het brood is erg lekker.
De bus naar Chania is ook aan te bevelen. Het eindpunt is midden in de stad Chania. Beslist doen.
Ook binnendoor naar Kolombari is lopend goed te doen. En vergeet het klooster daar niet. Elefonissos is toch 5 kwartier rijden. maar een erg mooie route door de bergen. In Kamasiana zijn verschillende tavernes waar je goed kunt eten. Wij gaven avonds de voorkeur aan de taverne bij de bushalte naar Kolombari. en inderdaad s,middags de eerste strandtent.
Veel plezier
Quote
#5
Dank jullie wel voor alle reacties. We hebben inderdaad een auto. We verblijven niet in deze accomodaties, maar in het derde complex dat de reisorganisatie daar heeft. Met de bus naar Chania staat inderdaad op het lijstje.
Quote
#6
Die derde accomodatie is maar een klein stukje verderop, dus je gaat het vast allemaal terugvinden. En ligt ook erg mooi trouwens.
Quote
#7
Wij zijn er nu helemaal klaar voor! de koffers zijn gepakt...morgen vertrekken we naar West Kreta...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)