Waar zijn ze hier mee bezig?
#1
Wat is dit?
Brood bakker?
Pizza Oven
Paarden crematorium?

Wie weet het?


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#2
lijkt me een houtskool oven.
Quote
#3
Denk, dat Alberto er dicht bij zit, maar geen boom in de buurt!
Mijn eerste gedachte was een steenbakkerij.
Quote
#4
Steenbakkerij lijkt me sterk, die zwarte rook klopt dan niet........

De foto komt uit de nieuwsbrief van Kythira-family.net en gaat over een expositie van oude foto's over oude ambachten, dat weet ik wel. Maar wat daar gemaakt/gedaan wordt; ik zou het niet weten.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&cid=390&did=22164&pageflip=1
Quote
#5
Volgens mij heeft Alberto ook gelijk. Een zogenaamde "kamini". Vroeger werd hout bedekt met aarde en zo langzaam tot houtskool 'gebrand'. Tegenwoordig hebben ze dit soort stenen huisjes die hetzelfde doen, maar minder werk nodig hebben.
Quote
#6
Dat is een kalkbrandoven !!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Een kalkbrandoven. Er staat er zo eentje in Vorizia een dorpje tussen Kameres en Zaros. In Gergeri staat er een immens grote vlak  voor de inrit naar Lake Digeni en het reservoir.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Het is inderdaad een in werking zijnde kalkoven.
Uit een specifieke steensoort wordt door middel van verwarming de kalk uit het gesteente onttrokken.
Verhitting geschiedde door hout en takken.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar of niet waar: topjaar toerisme Vito 21 7.653 09 November 2016, 12:29
Laatste bericht: Patrick
  waar maak je een Griek blij mee? Τηνα 48 38.958 06 May 2013, 20:28
Laatste bericht: messara
  waar houd jij je als pensionado/da in Griekenland mee bezig (geen hobby's) Maria 12 10.177 26 April 2013, 16:12
Laatste bericht: Maria
  Waarom de Grieken fier zijn dat ze Griek zijn. Jef Dockx 17 14.305 11 June 2012, 17:09
Laatste bericht: prasoudi
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.033 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)