Van GR naar NL met de auto via de Balkan
#1
Kalimera!

Wij overwegen om deze keer (in september) over land van Griekenland naar Nederland en terug te rijden en overwegen de onderstaande route:

[Afbeelding: igkabp.jpg]

Ik heb een aantal berichten op dit forum met betrekking tot het "met de auto naar Griekenland" gelezen en die zijn voornamelijk positief. De meeste zijn echter al een paar jaar geleden gepost.
Mijn vraag is of er iemand op dit forum recent nog naar Griekenland en/of terug met de auto is gereden en zijn/haar ervaringen wil delen?

En natuurlijk het liefst via de route zoals hierboven is aangegeven.
Of is er wellicht een nog betere route en waarom?

En wie weet hoe de status is van de nieuwe kustweg waar al jaren sprake van is?

Alvast bedankt voor de reacties!
/Ger
Quote
#2
Wij rijden morgen terug via Griekenland-FYROM-Servië-Hongarije-Oostenrijk-Duitsland-NL.
Heenreis was 2 mei, Tol in Servië je kan betalen in de valuta van het land/Euros, of Credit card
Tanken doen we bij pomp stations van MOL/ELPA/OMV, omdat we dan met de pin kunnen betalen.
Er zijn nog niet zo veel campings in Servië wij slapen meestal bij Dunav - Zemun 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Motel Predejane 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




of camping Enigma Vranje
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Hoop dat je hier wat aan hebt, hoor het wel als je meer info wilt, 

Groetjes
Leo en Joanna
Quote
#3
Ik zou bijna heimwee krijgen als ik die route zie, ik ging altijd via Köln, Frankfurt, Nürnberg, Regensburg, Linz, Wenen en zo verder naar Budapest. Heb hem van 1971 tot 1993 twee keer in de maand gereden met mijn vrachtauto.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Lejo, dank voor de tips!

Arthur, Lejo, waarom niet via Tjechïe? Lijkt mij korter en je vermijdt de oostenrijkse toltunnels en vignet.
Quote
#5
Met de route die Arthur beschrijft kom je geen tol tunnels tegen, alleen vignet. Wij hebben deze route eind april gereden van Nederland naar Chalkidiki.
Denk dat wij dezelfde route als Lejo rijden overnachten in hotels Gr. Elly
Quote
#6
Wij hebben ook geen tol tunnels alleen vignet voor Oostenrijk (8,70) en Hongarije circa 10 euro, zoals Elly al zei
Quote
#7
Lojo ik schreef al dat wij dezelfde route nemen als jullie. Alleen vignet Oostenrijk en Hongarije. Deze route bevalt ons prima
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Reizen naar Griekenland via Italië Beems 19 5.285 11 February 2024, 12:51
Laatste bericht: Beems
  Over land met e-auto naar GR JohannesGR 12 2.312 01 April 2022, 15:03
Laatste bericht: JohannesGR
  Naar GR via ex-Yugo JohannesGR 1 927 29 May 2020, 14:03
Laatste bericht: El Greco
  Met de auto naar Griekenland (deel 2) Irini45 20 5.418 06 August 2019, 13:58
Laatste bericht: elly veen
  Met de auto naar Griekenland – prima te doen! Irini45 79 56.005 24 June 2019, 14:51
Laatste bericht: Kakkos020
  Met de auto naar Lefkas. ien 5 3.601 26 February 2017, 11:17
Laatste bericht: ien
  Naar Thassos via Thessaloniki? Ger 7 4.510 26 February 2016, 08:43
Laatste bericht: metaxa
  Met de auto naar Griekenland. Is dat te doen? Bouboulina 4 4.419 15 December 2015, 20:38
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  van Kreta naar NL per auto Foollhouse 2 3.443 26 September 2015, 21:06
Laatste bericht: TreinopStad
Tongue Met je eigen auto naar Griekenland. Gek? Ruud+Jenny 42 32.670 15 May 2015, 13:22
Laatste bericht: Anoek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)