Grieksegids nieuws
Naar Griekenland op vakantie? Natuurlijk!
#1
De laatste dagen ontvang ik heel wat vragen van aspirant-Griekenlandgangers, die geen forum-lid zijn en dus geen vraag op het forum kunnen stellen, in mijn mailbox.  Vrijwel alle vragen gaan hebben ongeveer dezelfde strekking: 

Is het een goed plan om mijn reeds geboekte vakantie in Griekenland door te laten gaan?
Is het een goed plan om nu nog een vakantie naar Griekenland te boeken?

Op beide vragen kan ik persoonlijk alleen maar volmondig met JA antwoorden. Momenteel is er geen enkele reden om niet naar Griekenland te gaan. Het land is nog even schitterend als vóór de crisis en de Griekse bevolking is nog even hartelijk, gastvrij en hulpvaardig als dat ze altijd al waren. Ik zie op dit moment geen enkele reden om het land links te laten liggen dus wat mij betreft: blijf vooral naar Griekenland gaan en geniet met volle teugen van al het moois dat het land en haar bevolking te bieden heeft. Dat is trouwens ook het advies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en van reisorganisatie ANVR. 

Op dit moment is er, zoals we allemaal dagelijks in de media kunnen zien, horen en lezen een uitzonderlijke situatie aan de gang. Wie daar debet aan is, enfin, dat laten we maar even in het midden. Wie er de dupe van is geworden, dat is overduidelijk; da's namelijk de Griekse burgerbevolking.
Door naar Griekenland op vakantie te gaan en daar lokaal je benodigdheden te kopen/huren steun je de plaatselijke bevolking. Waardevolle en broodnodige steun die men nu, meer dan ooit, ontzettend goed kan gebruiken. De Grieken zullen je niet teleurstellen en je -zoals vanouds- met open armen ontvangen en je een fijne vakantie bezorgen.

Wél zou ik eventuele Griekenlandgangers enkele nuttige tips willen meegeven:

Arrow  Hou de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 en  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 nauwlettend in de gaten.
Arrow  Blijf zoveel mogelijk op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het land via de onafhankelijke pers.
Arrow  Zorg voor voldoende contant geld; ondanks de melding dat toeristen de komende tijd onbeperkt mogen pinnen is het natuurlijk mogelijk dat geldautomaten leeg zijn. Berg je geld ter plaatse altijd veilig op, huur bijvoorbeeld een kluisje.

Arrow  Neem een creditcard mee, deze kan  eventueel bij grotere bedragen uitkomst bieden. 
Arrow  Neem geen deel aan eventuele demonstraties; niet vóór en niet tégen de regeringsmaatregelen.
Arrow  Ga je via een reisorganisatie? Vraag dan de plaatselijke host/hostess voor handige tips en mogelijkheden.

Arrow  Volg dit Oríste-Griekenlandforum (wordt eventueel lid (klik op 'registreren') zodat je zélf ook vragen kunt stellen en linken kunt lezen). Dit is 100% gratis en zonder enige verplichting!

Arrow  En als laatste tip: geniet met volle teugen van een onvergetelijke vakantie in één van de mooiste landen van Europa!


Exclamation  En aan degenen die er momenteel zijn (als toerist of als inwoner) of al geweest zijn zou ik willen vragen:
Laat weten hoe het momenteel is of hoe het tijdens je verblijf aldaar was, wat de sfeer is/was, waarop je al dan niet moet letten, wat je opgevallen is, kortom, alle interessante tips en ervaringen uit Griekenland zijn -zeker nu- méér dan welkom in deze topic. Hier kunnen aspirant-Griekenlandgangers dan weer hun voordeel mee doen en daardoor toch met een gerust hard naar Griekenland vertrekken.

Kalos Irthate / Welkom in Griekenland!

[Afbeelding: griekstafereeltje.jpg]

Ger van der Waal
Forumbeheerder Oríste! - jóuw Griekenland-forum
Quote
#2
Ben het volledig met je eens Ger.

Wat mij (al jaren trouwens) enorm opvalt is het verschil tussen Athene (en een deel van het vasteland) en de eilanden. De berichten in de media zijn ook meestal gefocust op de situatie in Athene.
Op de eilanden is het nog steeds veel meer relaxed dan in de grootstad.

Ik weet niet of andere forumleden dit ook zo aanvoelen?

Onze 5 weken zitten er hier bijna op en we hebben weer schitterende dingen gezien en prachtige mensen ontmoet die je met open armen ontvangen

Dus voor die mensen die twijfelen:
NIET DOEN - GEWOON NAAR GRIEKENLAND GAAN

Je weet anders niet wat je mist!!!!!!!

[Afbeelding: 2janvoz.jpg] [Afbeelding: 23k28eg.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ook helemaal met je eens!
Ik ben afgelopen voorjaar in Parga geweest en ga er in september/oktober weer naar toe. Ik kan me niet bedenken op dit moment waarom niet. Neem genoeg cash mee en een goede reisverzekering. Op deze manier kun je nog iets terugdoen en genieten van al het goede wat Griekenland te bieden heeft en van en met de gastvrije bevolking.
Ik kom er al jaren en hoop er in de toekomst een plekje te vinden om te wonen!! Mijn huis staat in Nederland maar mijn thuis is in Griekenland.
Dus als je plannen had om naar Griekenland te gaan, doen!!
Quote
#4
Precies, als de toeristen nu ook nog eens wegblijven...
Gewoon gaan en steun ze daar!
Ik ben net terug, maar zou het liefste linea recta terugkeren; op weg naar het vliegveld had ik alweer heimwee...
Mooi verwoord trouwens Fens: "Mijn huis staat in Nederland, maar mijn thuis is in Griekenland".
Quote
#5
allemaal mooi verwoord! Zolang er geen serieuze reden is om thuis te blijven (negatief reisadvies door de een of ander) ga ik heerlijk op vakantie naar Griekenland en zal de aardige, plaatselijke Grieken (middenstand en horeca) rijkelijk belonen met contanten. Extra leuk zou het zijn als er een voor beide partijen acceptabel plan op tafel komt; dan zou het helemaal een feest zijn. Maar dat is misschien een heel nobel streven in deze situatie. Heb er in ieder geval heel veel zin in!!!
Quote
#6
[Afbeelding: tourists-greece-capcontrols.jpg]
Officiële mededeling van de Grieks overheid.
Met andere woorden je kunt als buitenlander gewoon geld uit de muur trekken en met je credit card betalen.
Heb vanmorgen nog inkopen gedaan bij de INKA en (ook om te testen) kon gewoon met mijn Nederlands bankpas betalen. Wel leek het of de transactie langer duurde dan normaal.

DUS KOM GEWOON NAAR GRIEKENLAND EN LAAT HET GELD ROLLEN! 

Men heeft het nodig!
Quote
#7
Ik ontving per mail ook nog een vraag over de betaling van een eventuele ziekenhuisbehandeling in Griekenland. Eén persoon van dat gezin is ziekelijk en moet regelmatig naar het ziekenhuis voor een controle.

Welnu, In de BeNeLux (en volgens mij ook daarbuiten in de EU) kan je bij je ziektekostenverzekering een zogenaamde EHIC-kaart aanvragen. EHIC staat voor 'European Health Insurance Card'. Vaak zit zo'n kaart op de achterzijde van je ziektekosten-pasje. Even checken dus.

Met deze kaart bewijs je dat je in het land van herkomst verzekerd bent waarna de zorginstelling de gemaakte kosten met deze verzekeringsmaatschappij zal verrekenen. Dus hiervoor hoef je in principe geen extra geld te reserveren.
Quote
#8
Ons viel vanochtend rond 09.00 uur op dat het enorm druk was bij Masoutis supermarkt in Kallonis, allemaal hamsterende Grieken.

Bij de tankstations stonden rijen wachtende auto's en sommige hadden al geen benzene meer, wij vragen ons af hoe dat voor de autohurende vakantieganger is die op pad gaat met een half gevulde tank.

Groet, Elena
Quote
#9
Hier in Kalyves en ook in Mournies stonden rijen bij de benzinestations en het was 3 keer drukker dan normaal bij de supermarkten. Sommige benzinestations hadden linten opgehangen, waren leeg. Morgen ook nog een staking van de ferry dus geen aanlevering. Ik neem toch aan dat de benzinestations weer aangeleverd krijgen want anders is er, zeker voor de toeristen die tripjes willen maken een groot probleem. Maar uiteraard ook voor alle Grieken die toch naar hun werk moeten en naar hun land.  Dodgy
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#10
Ik zeg ook: GAAN. Ik denk dat de situatie op de eilanden zeker anders is dan in Athene. Neem voldoende cash mee, maar ga er niet de hele dag mee over straat lopen, want dat is vragen om narigheid. De meeste accommodaties hebben gewoon kluisjes. Pinnen schijnt op de eilanden nog steeds te gaan, maar het kan natuurlijk altijd zo zijn, dat er een automaat leeg is. Wil je pinnen, wacht dan niet tot het laatste tientje in je portemonnee zichtbaar maar, maar doe dat gewoon bijtijds.
Wij hadden in mei geen problemen, maar toen was de situatie nog wel wat anders. Wij verheugen ons in ieder geval weer op onze vakantie in september. Hopelijk komt er snel een zo goed mogelijke oplossing, want deze onzekerheid verdient niemand.
Mijn huis staat ook in Nederland, maar mijn thuis is op Rhodos zonder enige twijfel!
Quote
#11
Hallo Ger en medelezers van het forum,

Voorwat betreft de EHCI kaart daar kunnen ze hier niet echt wat mee in de ziekenhuizen. Wij wonen hier al 10 jr hebben bijna alle zkhuizen hier gehad op Kreta  en zelfs in Patras en Messolonghi  weten ze niet wat te doen met deze kaart, dus de  korte behandelingen werden  behalve de 
inschrijving van ongeveer 8 euro gratis verricht. De ene keer met 10 dagen verblijf hier in het zkhuis  Sitia hebben  ze de kaart gevraagd maar we hebben verder nooit vd verzekering iets gehoord.
De tip is ook om altijd naar de 1e hulp gaan en niet naar een huisarts.

Onze tip is ook ga bij de lokale taverne's eten (je proeft het verschil met de all-in  hotels en  voor 12 euro p.p. heb je alles er op en er aan met drinken . Ga  b.v. naar oost kreta- Sitia , de reistijd per auto ivanaf Heraklion is nu goed 2 uur, waar U een een prachtig strand vind, ideaal voor kinderen en de stoelen zijn gratis mits U een drankje of i.d. neemt. 

Wat ons ook stoort is dat alle reportages,  allemaal uit Athene komen waar alle journalisten verblijven.  Heren en dames journalisten maak ook eens  op de eilanden een ware reportage want hier leven ook grieken en anders dan in Athene.  

Wij wensen alle griekenland vakantiegangers  een fijne vakantie toe .

Marius/Erna
Quote
#12
Voor de twijfelaars: gewoon gaan! En mochten er zich problemen voordoen, dan is de 'gewone Griek' de eerste die jou zal helpen.
Ze zijn zich zeer bewust van het feit hoe hard ze de toeristen dit jaar nodig hebben, en zullen er alles aan doen om het je naar de zin te maken.

En tegen de journalisten in Athene (Eva Wiessing!) zeg ik: is het nou zo moeilijk om even een telefoonronde door het land te doen hoe het daar staat met de pinautomaten???
Logisch dat in Athene de pinautomaten (tijdelijk) op slot zijn, met miljoenen inwoners die willen pinnen.
Ik word toch zo moe van die eenzijdige/halve berichtgevingen...

Hier op Thassos komt er tot op heden nog gewoon geld uit de automaat. En ook voor de toeristen geldt: niet panieken, steeds een klein beetje opnemen, dan heeft iedereen wat tot de automaat weer wordt bijgevuld.

Geniet van Griekenland!!
Quote
#13
(29 June 2015, 14:04)Jota schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En tegen de journalisten in Athene (Eva Wiessing!) zeg ik: is het nou zo moeilijk om even een telefoonronde door het land te doen hoe het daar staat met de pinautomaten???
Logisch dat in Athene de pinautomaten (tijdelijk) op slot zijn, met miljoenen inwoners die willen pinnen.
Ik word toch zo moe van die eenzijdige/halve berichtgevingen...

Ik ben het óók zó moe dat ik een mail gestuurd heb naar de Vlaamse zenders VRT en VTM met opmerkingen over hun eenzijdige berichtgeving. Ik heb er hen ook op gewezen dat er een wezenlijk verschil is tussen Athene en de eilanden én of ze misschien even de moeite zouden willen doen om ook daar eens de toestand van te belichten.
Maar hoef ik eigenlijk verwonderd te zijn dat ze, als onbeleefde boeren, zelfs niet antwoorden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Het blijft een schitterende klassieker Big Grin :

Hier (op Kreta) hebben wij geen tijd voor politieke spelletjes, stakingen & betogingen, laat dat maar aan/in Athene over/gebeuren. Tongue
Quote
#15
Once Greece Always Greece!!!!!!!!!!!!!!

3 weken Andros erop zitten.......................... nog altijd een geweldig land om op vakantie te gaan. Het was altijd al een super land.......je wordt er in de watten gelegd............de mensen zijn je zo dankbaar. Door te blijven gaan (wel met de nodige cash mee) helpen we dit geweldige land. Als het maar even kan, gaan we in september weer naar een Griekse bestemming.
Quote
#16
Zojuist binnen via Griechenland Zeitung
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Wij gaan over drie weken naar Parga... We landen echter wel op Thessaloniki en hebben daar een huurauto geboekt voor ons gehele verblijf in Griekenland... Hopelijk geen problemen met de benzine? Maar hoe dan ook, wij gaan! Al meer dan 15 jaar gaan we naar Griekenland, geweldig!!! Juist nu vinden wij het belangrijk om te gaan! Maar weet iemand hoe de situatie in Thessaloniki is?
Quote
#18
Wij zijn vandaag aangekomen in Stoupa maar hebben van de crisis niets gemerkt. Ook de benzinestations zijn gewoon open en er staan geen rijen te wachten
Quote
#19
Wij gaan ook gewoon naar griekenland! Over 6 weken naar parga...mijn man komt uit griekenland..altijd handig! Maar we laten ons zeker niet afschrikken! Hoop dat de banken dan wel weer open zijn. We hebben nog wel wat bankzaken te regelen!
Quote
#20
Gisteren familie terug gebracht naar Thessaloniki en nergens geen problemen ondervonden, gewoon kunnen tanken,
Quote
#21
Hallo allemaal
Net terug uit Agios Nikolaos / Stoupa.
Niets gemerkt van spanning, benzine tekorten of niet werkende geld automaten.
Vanmorgen bij het aftanken van de wagen in Kalamata werd er wel gezegd dat dit alleen contant kon, geen creditcard.
Heerlijke 15 dagen gehad waarin we verschillende meningen gehoord hebben over wel/niet verder met de euro.
Maar de bevolking en zeker ook de eigenaren van de winkels en restaurantjes doen hun stinkende best om je vakantie supermooi te maken.
Dus gewoon gaan en neem je eurotjes gewoon mee en geniet van Griekenland en zijn heerlijke natuur eten zee en lieve mensen
  [Afbeelding: 14n1wrq.jpg]
Quote
#22
[Afbeelding: 3539w7a.jpg]

Stoupa
Quote
#23
Wij verblijven nu op Kreta. De pinautomaten werken gewoon. Hier geen lange rijen voor de atm's. Wel vanmorgen wat problemen om benzine te tanken. Aantal pompen gesloten, gelukkig werd iig 1weer bevoorraad en konden we weer verder. Big Grin

Mijn advies??? Gewoon gaan, lekker genieten va alle moois dat dit land te bieden heeft... de bevolking is ontzettend gastvrij, altijd geweest en ik merk hierin geen enkel verschil!
Petra Sanders's signatuur Vr. gr.

Petra Sanders
Quote
#24
Ook in Agios Nikolaos weer genoeg benzine en geld uit de muur.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#25
Wij zijn dan wel al inmiddels alweer 5 weken terug van de Pilion. 
Hebben niks gemerkt...alleen vriendelijke Griekse mensen die alles voor je over hebben en niks teveel is.
In augustus gaan we naar Limnos en we laten ons niet weerhouden want ik denk dat ook daar vriendelijke mensen klaar staan die niks te veel is om het de toeristen naar hun zin te maken.
We hebben er weer heel veel zin in en zoals de echte griekofielen zeggen.....het voelt als thuiskomen, de rust, de geur, de ouzo, eigenlijk alles....
Voor iedereen die nog gaat of al daar is .

GENIET ALLEMAAL VAN EEN MOOIE VAKANTIE.
Quote
#26
Nog 45 dagen wachten en dan 2 weken heerlijk Kreta. Lekker veel uiteten en de Kretenzische economie vooruit helpen. Ze hebben het nodig.
Quote
#27
Dag allemaal

Wij gaan ook gewoon naar Griekenland (Kreta) en we zullen wel zien. Wij hebben rechtstreeks geboekt, er zit dus geen reisorganisatie tussen en helpen zo een Griekse familie.

Groetjes

Els en Guy
Quote
#28
Morgen helaas weer naar huis. Gisterochtend de huurkoets ingeleverd. Gistermiddag een vlucht over Ghania gemaakt met zo'n parachute. Geweldig! Over de oude stad en de haven. Gisteravond een ouderwets Grieks feest met jongelui die uit hun dak gingen en de baas van het appartementencomplex die het servies er doordraaide op de dansvloer. Hij kon deze maand zijn personeel niet betalen omdat er geen geld uit de muur kwam. Tsja... regeren is vooruitzien. Wat een feest! Het kamermeisje helemaal uit haar dak op de dansvloer. De crisis was even doorgeschoven naar de volgende dag.
Quote
#29
Photo 
Vanuit Europeans standing by Greeks....
[img]webkit-fake-url://fad12c54-206d-4765-afd0-4f566d828609/imagejpeg[/img]
Quote
#30
Sorry er ging iets mis!
Quote
#31
(01 July 2015, 08:23)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Morgen helaas weer naar huis. Gisterochtend de huurkoets ingeleverd. Gistermiddag een vlucht over Ghania gemaakt met zo'n parachute. Geweldig! Over de oude stad en de haven. Gisteravond een ouderwets Grieks feest met jongelui die uit hun dak gingen en de baas van het appartementencomplex die het servies er doordraaide op de dansvloer. Hij kon deze maand zijn personeel niet betalen omdat er geen geld uit de muur kwam. Tsja... regeren is vooruitzien. Wat een feest! Het kamermeisje helemaal uit haar dak op de dansvloer. De crisis was even doorgeschoven naar de volgende dag.

Leuk verhaaltje, Wim. Ik zie het al voor me. Hadden we al eerder he, kapotte borden. Maar dan op Chios.
Quote
#32
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






zo hebben wij het ook ervaren Smile
Quote
#33
Ik begin me intussen toch een beetje zorgen te maken over mijn geplande vakantie naar Griekenland...
Quote
#34
Enkele dagen geleden was onderstaande in het nieuws in België

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Er werd nog bij vermeld dat er in Nederland wel meer afmeldingen zijn dan voorheen.
Quote
#35
(04 July 2015, 12:46)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begin me intussen toch een beetje zorgen te maken over mijn geplande vakantie naar Griekenland...

Wij hebben de knoop inmiddels doorgehakt en gaan dit jaar niet naar Griekenland. Op advies van een collega gaan we drie weken naar Istrië/Kroatië. Blijkt goed te doen met de auto in anderhalve dag. Ben er nog nooit geweest maar het moet daar fantastisch zijn als ik de foto's zie en de reisverhalen op internet lees. Na 14 jaren vrijwel uitsluitend naar Griekenland te zijn geweest waren we toch al van plan eens iets anders te proberen. De crisis en onzekerheid aldaar heeft e.e.a. extra bespoedigd. We zijn enorm benieuwd hoe het daar zal gaan bevallen en hebben er zin in.
Quote
#36
(04 July 2015, 13:30)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Enkele dagen geleden was onderstaande in het nieuws in België

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Er werd nog bij vermeld dat er in Nederland wel meer afmeldingen zijn dan voorheen.

Zag een dergelijk artikel ook vandaag staan in HLN. De Hollander laat zich blijkbaar sneller gek maken, naïever zekers? Of, de cijfers uit NL of BE (of allebei?) kloppen niet. Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#37
@John67. Ja dat zou ik ook doen, toch denk ik, dat we allemaal met de schrik vrijkomen. Heb zelf onze vakantie voor september ook nog niet geboekt.

@Doornroosje, ja was superleuk! Een geweldige vakantie op Kreta-West. Mooie omgeving, maar.... mijn vrienden zal ik er niet naar toe sturen. Wel een aaneenschakeling van vreettenten. Op het strand ook een bonte stoet van kermisklanten. Afrikanen met kralen en spiegeltjes, selfiesticks, massage van kop tot teen, hoedjes enz. enz. Gelukkig een appartement dat alles goedmaakt met een prachtige tuin en een top familie die de zaak runde. Chrissyda in Agia Marina, dat
mag wel gezegd worden.
Quote
#38
(04 July 2015, 13:58)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@John67. Ja dat zou ik ook doen, toch denk ik, dat we allemaal met de schrik vrijkomen. Heb zelf onze vakantie voor september ook nog niet geboekt.

@Doornroosje, ja was superleuk! Een geweldige vakantie op Kreta-West. Mooie omgeving, maar.... mijn vrienden zal ik er niet naar toe sturen. Wel een aaneenschakeling van vreettenten. Op het strand ook een bonte bonte stoet van kermisklanten. Afrikanen met kralen en spiegeltjes, selfiesticks, massage van kop tot teen, hoedjes enz. enz. Gelukkig een appartement dat alles goedmaakt met een prachtige tuin en een top familie wie de zaak runde. Chrissyda in Agia Marina, dat
mag wel gezegd worden.

@Wim M. Dat verbaasd ons zeer. Vanaf Chania naar Agia Marina is natuurlijk heel toeristisch, maar zo snel je het binnenland ingaat, echt helemaal naar het westen en het zuiden (allemaal ten westen van Akrotiri schiereiland) kom je in verlaten gebied met prachtige dorpjes waar je af en toe een verdwaalde huurauto tegen komt en bij "Yannis met de pet" aan tafel schuift en kan mee-eten? Dat is tenminste onze ervaring en raden dit gebied wel aan iedereen aan. Een heel andere ervaring dan die van jou, dus. Huh
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#39
@JohanV  Helemaal met je eens, maar mijn kritiek gaat ook niet over de omgeving, maar over de  hersenloze lintbebouwing langs de kust.
Quote
#40
cash meenemen is niet het probleem maar kan je het nog wel uitgeven ? Kortom is er voldoende eten/ drinken in de restaurants en supermarkten ? Lijkt mij best lastig voor de bedrijven om spullen te kopen bij groothandel, die willen ook cash zien of gaat alles op krediet ...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Groen op vakantie naar Griekenland Ger 0 1.439 10 April 2017, 19:50
Laatste bericht: Ger
  Vakantie naar Griekenland duurder! Martino 24 8.443 10 January 2017, 20:02
Laatste bericht: Electra63

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)