Naar Griekenland op vakantie? Natuurlijk!
#41
(04 July 2015, 13:58)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@John67. Ja dat zou ik ook doen, toch denk ik, dat we allemaal met de schrik vrijkomen. Heb zelf onze vakantie voor september ook nog niet geboekt.

@Doornroosje, ja was superleuk! Een geweldige vakantie op Kreta-West. Mooie omgeving, maar.... mijn vrienden zal ik er niet naar toe sturen. Wel een aaneenschakeling van vreettenten. Op het strand ook een bonte stoet van kermisklanten. Afrikanen met kralen en spiegeltjes, selfiesticks, massage van kop tot teen, hoedjes enz. enz. Gelukkig een appartement dat alles goedmaakt met een prachtige tuin en een top familie die de zaak runde. Chrissyda in Agia Marina, dat
mag wel gezegd worden.
Vorig jaar heerlijke weken in Mirtos doorgebracht (zuidkust Kreta) een rustig vakantie plaatsje al zullen velen zich misschien storen aan het feit dat er veel Nederlanders zijn, zo is er altijd wel iets te zeuren. Aantal jaren geleden: Houdetsi, midden Kreta, bij Archanes. Dorpje van niets, maar dat gaf wel een echt Kretenzisch gevoel. App. Petronikolis: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is een echte aanrader: alleen voor het strandmoet je wel de auto nemen en ruim een half uurtje rijden.

Overigens waren wij enkele jaren geleden in Parga en ook daar waren straatventers met: paraplu 's. Wij lachen natuurlijk want de zon had de hele dag hoog aan de hemel gestaan. We waren op weg naar ons favoriete eettentje. Tijdens het eten kwamen ze ook aan tafel leuren met die dingen. Maar wat gebeurt: het begint ineens enorm te regenen en de plu 's waren in no time uitverkocht. Handig die straatventers!
Quote
#42
Wij zitten nu een week in Stoupa en al de berichten en bang makers weinig gemerkt. In sommige tavernes is niet alles verkrijgbaar. Dan neem je gewoon iets anders. De glimlach van de Griek blijft en ze willen het niet over morgen hebben. Dus gewoon gaan.
Quote
#43
Ik ben wel benieuwd wat er dan zo al niet verkrijgbaar is? Want volgens mij maken ze toch wel aardig gerechten met producten van eigen bodem.
Quote
#44
Wim M las dat jullie naar Chryssida waren,dat is voor ons ook een bekende!En wat voor een..er werden "spekkelappetjes" aangeboden in het
restaurantje/eetgelegenheid die er toen was en dan spreken we over 2003.Waarschijnlijk "off topic"maar is wel een aanrader en men zit (dat was
tenminste toen)iet of wat buiten het centrum.
Wij overwegen dit jaar naar Lefkas te gaan in sept.Dan is er duidelijkheid????
Quote
#45
(04 July 2015, 17:34)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zitten nu een week in Stoupa en al de berichten en bang makers weinig gemerkt. In sommige tavernes is niet alles verkrijgbaar. Dan neem je gewoon iets anders. De glimlach van de Griek blijft en ze willen het niet over morgen hebben. Dus gewoon gaan.

Dat heeft niets met de  crises   te maken, is altijd al zo geweest ! De Grieken werken met de ingrediënten die op dat moment aanwezig zijn
Quote
#46
@Marianne. Leuk, inmiddels geen speklapjes meer. Het restaurantje is nu niet meer verpacht. Het is zo mooi in de tuin. De filosofie is, dat er geen parasols horen, omdat de bomen zo groot zijn, dat er voldoende schaduw is. Echt een geweldige stek. Het ligt nog altijd buiten het centrum, een auto of brommertje is een aanrader.
Quote
#47
Wim M:
Toen wij er waren was er ene Nikos,hij was een soort "gangmaker"
Zag op de foto's bij een grote reisorg. "ons"balkon,het gaf een geweldig uitzicht en eigenlijk zaten we prive.
Het restaurantgedeelte was er gewoon bij en naar mijn weten niet met pachters.Maar de tuin was toen al mooi met
veel bomen en struiken,ja en een vervoermiddel is wel nodig om ook wat van de omgeving te zien.
Quote
#48
(04 July 2015, 17:34)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In sommige tavernes is niet alles verkrijgbaar.

Ik heb het in 26 jaar nooit anders geweten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#49
(04 July 2015, 13:51)KarenAnna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 July 2015, 12:46)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begin me intussen toch een beetje zorgen te maken over mijn geplande vakantie naar Griekenland...

Wij hebben de knoop inmiddels doorgehakt en gaan dit jaar niet naar Griekenland. Op advies van een collega gaan we drie weken naar Istrië/Kroatië. Blijkt goed te doen met de auto in anderhalve dag. Ben er nog nooit geweest maar het moet daar fantastisch zijn als ik de foto's zie en de reisverhalen op internet lees. Na 14 jaren vrijwel uitsluitend naar Griekenland te zijn geweest waren we toch al van plan eens iets anders te proberen. De crisis en onzekerheid aldaar heeft e.e.a. extra bespoedigd. We zijn enorm benieuwd hoe het daar zal gaan bevallen en hebben er zin in.

Goed advies hoor, krijg je geen spijt van. Wij zijn er in 2010 en 2013 geweest.  Volgend jaar staat het weer op de planning. Prachtige natuur, azuurblauw water met mooie zandstranden, alles heel schoon en goed onderhouden, lieve gastvrije bevolking etc. En allemaal erg voordelig. Het is inderdaad een supermooie vakantiebestemming en met de auto goed aan te rijden. Absoluut een goed alternatief voor diegenen die Griekenland gezien de omstandigheden dit jaar liever even overslaan. Wil je meer info stuur me dan gerust een PB, het is hier immers geen Kroatië forum Wink
Quote
#50
@karenAnna: Er is trouwens ook een Kroatië forum:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Heb me er net ingeschreven. Misschien zien we elkaar ook daar?
Quote
#51
Heel eerlijk? Als het aan het gedrag van Tsipras en de zijnen zou liggen zou ik nu al omgeboekt hebben. Maar je treft daarmee de hardwerkende Griek. Wij hebben nog 2 weken om kosteloos te annuleren en we kijken het nog even aan. Maar annuleren of omboeken wordt zelfs voor ons Griekenland liefhebbers steeds reëler.
Quote
#52
Nog 2 nachtjes slapen...dan gaan we! Bussie komt zo Kreta!
Quote
#53
@Elise Veel plezier. Nog geen week terug van Kreta maar denk er nog dagelijks aan.

@Vito Willen in september naar Limnos, maar heb nog niet de ballen om te boeken.
Quote
#54
Gewoon gaan. De echte Griekenland liefhebber laat zich niet hiervan weerhouden. Door te gaan steunen we de grieken
Quote
#55
Volgens de reisorganisatie is het niet nodig om om te boeken (maar, en dat zijn mijn woorden, zij hebben ook geen glazen bol waar ze in kunnen kijken).
Quote
#56
Ik wil de Grieken best steunen, maar als er zometeen mogelijk lege supermarkten zijn dan voel ik er toch weinig voor om daar vakantie te houden. Als ik honger wil lijden zou ik wel naar Afrika gaan.
En Tsipras ligt wel erg dwars. Ik erger me er mateloos aan.
Quote
#57
Komende zondag is voor mij de nieuwe deadline of ik besluit te gaan of niet . Misschien vraag ik wel om uitstel pff
Quote
#58
(07 July 2015, 23:03)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil de Grieken best steunen, maar als er zometeen mogelijk lege supermarkten zijn dan voel ik er toch weinig voor om daar vakantie te houden.

Ik lees al de hele avond berichten van mensen op alle mogelijke eilanden en nergens zijn er blijkbaar problemen of lege rekken in de supermarkten.

Een bloemlezing:

Jul 07, 2015, 3:09 PM - Bakers stocked high with cakes, pasties and bread yes my waistline is slightly larger.
Jul 07, 2015, 11:28 AM - Just came back from Carrefour in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




and Lidl. Everything was filled up as usually! I also took out my daily 60 euros from Alpha bank next to Lidl. Only 2 persons in line and they both got money out!
Jul 07, 2015, 7:58 AM - Just returned from 2 weeks in
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. No problem with food supplies in restaurants. My scales can confirm this!!!!
Jul 07, 2015, 7:35 AM - We have been on
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




for 4 weeks and intend to stay another 4. Business very much as normal. Word on the street is enough fuel till Christmas and plenty of food. Our local supermarket is well-stocked
Jul 07, 2015, 3:55 AM - You have no worries, there is no shortage of anything, ATMs are being filled, shops are fully stocked, plenty of food and drink to go around.
Come and enjoy your holiday, Sissi is as beautiful as ever, 30 degrees yesterday, little wind by the sea front but everything is as normal.

En tenslotte ook nog een bericht van de Britse Ambassadeur in Athene: My teams in Athens and on Rhodes, Corfu, Crete and Zakynthos are here to support British nationals who find themselves in need. There are no reports to suggest that there are disruptions to services on the islands.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#59
Patrick, ik snap best dat er op dit moment geen lege supermarkten zijn. Maar als Griekenland vrijdag uit de Euro gezet wordt, is die kans wel degelijk heel reëel. Het land gaat dan failliet. En wij gaan pas in september.
Quote
#60
@Wim. Dank je!
Quote
#61
(08 July 2015, 08:06)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick, ik snap best dat er op dit moment geen lege supermarkten zijn. Maar als Griekenland vrijdag uit de Euro gezet wordt,  is die kans wel degelijk heel reëel. Het land gaat dan failliet. En wij gaan pas in september.

Het woordje "zometeen" in je zin heeft mij waarschijnlijk misleidt. Inderdaad, september is nog een tijdje af, dus lege rekken kunnen dan alsnog. Maar ik hoop voor het beste en dus geen lege rekken.

Mijn antwoord was ook deels geïnspireerd door (niet-correcte) berichtgevingen in diverse media over lege rekken en voedsel tekorten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#62
Je zou iets op kleine schaal voor de Grieken kunnen doen. Wij gaan ook in september, als ik weet waar ze een tekort aan hebben dan neem ik dat mee. Als elke toerist dat zou doen dan worden het vele druppels.
Quote
#63
Als je er al komt. Wat te denken van kerosine, bagage afhandelaars, schoonmakers van vliegtuigen enz. Ik denk dat niemand weet wat de gevolgen zijn van een Grexit. Een land in totale chaos of draait alles gewoon door? Ik wacht dat liever af. En misschien komt het ministerie van BuZa wel met een negatief reisadvies. Het is gewoon allemaal niet te voorspellen. Eerst dit weekend maar eens afwachten.
Quote
#64
(08 July 2015, 14:01)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je er al komt. Wat te denken van kerosine, bagage afhandelaars, schoonmakers van vliegtuigen enz. Ik denk dat niemand weet wat de gevolgen zijn van een Grexit. Een land in totale chaos of draait alles gewoon door? Ik wacht dat liever af. En misschien komt het ministerie van BuZa wel met een negatief reisadvies. Het is gewoon allemaal niet te voorspellen. Eerst dit weekend maar eens afwachten.

Denk je echt dat je in September mogelijks ergens in de Middeleeuwen terecht komt?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#65
Niemand die het weet, Patrick, ook jij niet. Als het land failliet gaat heeft het geen geld meer om te importeren. In Argentinië was het ook een puinhoop toen het land failliet ging.
Quote
#66
inderdaad niemand die weet wat een grexit inhoud, nog nooit gebeurd en dat weet heel europa, denk dat iedereen zijn hart vasthoud en zeker onze europese leiders, ze mogen dan beweren dat ze een scenario hebben, maar als griekenland valt zal ze heel europa meesleuren.
Maar toch ga ik, griekenland heeft het toerisme broodnodig en dus zullen de grieken er volgens mij alles aan doen om dit in stand te houden, zelfs bij een faillisement. zelfs als alles plat ligt, dan nog is dit hun enige hoop. Inderdaad  zullen sommige dingen mischien minder vlot gaan, maar de griekse gastvrijheid kennende......
Quote
#67
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#68
Ook wij blijven naar Griekenland gaan. We hebben ons altijd heel welkom gevoeld. Zou niet weten waarom we nu weg zouden blijven. Zou het wat duurder worden, daar komen we ook wel weer over heen. De Grieken hebben de toeristen hard nodig en daar proberen wij ons steentje aan bij te dragen. We hebben veel verschillende eilanden gehad en de laatste 4 jaar blijven we wat in Parga hangen. Griekenland heeft ons veel gegeven en vrienden laat je niet vallen. Ik voel mij heel verdrietig hoe het nu allemaal gaat.
Quote
#69
Net terug van 3 weken Lesbos. Ook hier is het prima vakantie vieren, zoals altijd zeer vriendelijke Griekse bevolking. Geen problemen met wachtrijen bij pinautomaten of met benzine.
Je moet juist nu naar Griekenland om de lokale ondernemers te ondersteunen, want het aantal toeristen viel me toch tegen.
Als ik van de hostess hoor dat er bij de eerstvolgende vlucht slecht 12 nieuwe vakantiegangers arriveren, is dat toch triest.
Ga naar griekenland en geniet van de gastvrijheid en de schoonheid van het land.
Quote
#70
je hebt volkomen gelijk Frank, wij hebben jullie daar gesproken was gezellig.
wij vonden het ook jammer om naar huis te gaan. zulke lieve mensen!
En heerlijk eten.
Quote
#71
Wij hebben er nu 14 dagen Stoupa opzitten en van alle ophef in de media over lege schappen en tekort aan benzine hebben wij niets gemerkt. Enkel over de berichten die worden verkondigt daardoorzijn er wel minder toeristen. Dus pak je kans en ga naar Griekenland het is er goedkoper dan in vorige jaren en je helpt de plaatselijke middenstand ermee.
Quote
#72
(12 July 2015, 14:47)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben er nu 14 dagen Stoupa opzitten en van alle ophef in de media over lege schappen en tekort aan benzine hebben wij niets gemerkt. Enkel  over de berichten die worden verkondigt daardoorzijn er wel minder toeristen. Dus pak je kans en ga naar Griekenland het is er goedkoper dan in vorige jaren en je helpt de plaatselijke middenstand ermee.

Inderdaad , wij zijn hier ook geweest en niets van gemerkt.
Gewoon gaan en genieten.
Quote
#73
Iedereen begrijpt dat er NU nog niet veel aan de hand is maar wat als je geboekt hebt voor 10 augustus ? Bij een Grexit en de eerste maanden daarvan zou ik niet graag in Griekenland zitten .
Quote
#74
Precies, Kosta. Wij zouden in september gaan, als er een Grexit komt dan annuleren wij wsch wel.
Quote
#75
(12 July 2015, 15:35)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iedereen begrijpt dat er NU nog niet veel aan de hand is maar wat als je geboekt hebt voor 10 augustus ? Bij een Grexit en de eerste maanden daarvan zou ik niet graag in Griekenland zitten .
Wij gaan de 13e Augustus Confused
Quote
#76
en wij 15 augustus, en ben meer dan ooit vastberaden om te gaan , tenzij het mij van hogerhand verboden word. Big Grin
Quote
#77
@Roefke: waar ga je heen (in Griekenland)?
Quote
#78
(12 July 2015, 21:45)John67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Roefke: waar ga je heen (in Griekenland)?

eilandhoppen, kos patmos leros kalymnos, het enige waar ik msichien wat twijfels heb zijn de bootverbindingen , daar zouden er mischien wat stakingen of andere problemen kunnen voordoen.
Quote
#79
Multiquote:» Mo, 13.07.15 01:47 «  

Auf der Insel Samos wurde die Verteilung von Nahrungsmitteln diese Woche gestoppt, augrund von Verzögerungen bei der Bezahlung der Lebensmittellieferanten und Zahlungsproblemen. Das Militär ist vorläufig eingeschritten um die Lebensmittelverteilung weiter zu sichern. Jedoch steigen die Spannungen weiter an in den Unterkünften auf mehreren Inseln, einschließlich Samos, da Engpässe in den Registrierungsprozessen zu längern Wartezeiten in sich verschlechternden Bedingungen geführt haben


"Mo, 13:07:15 01:47"
HIER WORD JE NIET VROLIJK VAN.

Op het eiland Samos, word de distributie van voedsel deze week gestopt op grond van vertraging in de betaling van cateraars en betalingsproblemen. Het leger is voorlopig tussenbeide gekomen om voedselverstrekking  verder te beveiligen. Echter, de spanningen blijven stijgen in de accommodaties op verschillende eilanden, met inbegrip van Samos deze knelpunten in de registratie processen hebben geleid tot langere wachttijden in verslechterende omstandigheden.

Vertaald door Google Translate vanuit t Duits
Quote
#80
Over 2 weken zijn wij net weer geland op ons geliefde Samos.
Lekker weer 2 weekjes naar Kokkari.

Marcel
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Groen op vakantie naar Griekenland Ger 0 1.440 10 April 2017, 19:50
Laatste bericht: Ger
  Vakantie naar Griekenland duurder! Martino 24 8.445 10 January 2017, 20:02
Laatste bericht: Electra63

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)