Pinnen bij de ATM in Griekenland
#1
In de media wordt melding gemaakt van problemen bij de pin automaten in Griekenland.
Het enige probleem is dat een automaat leeg kan raken, maar deze worden dan regelmatig weer gevuld.
OP dit moment kun je als toerist gewoon je dagelijkse limiet pinnen met je Nederlandse bankpas. 
Voor de Grieken met een Griekse bankpas is er een limiet van Eur 60,00 per dag.
De berichtgeving in de media is dus als zodanig niet compleet.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#2
(29 June 2015, 14:03)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In de media wordt melding gemaakt van problemen bij de pin automaten in Griekenland.
Het enige probleem is dat een automaat leeg kan raken, maar deze worden dan regelmatig weer gevuld.
OP dit moment kun je als toerist gewoon je dagelijkse limiet pinnen met je Nederlandse bankpas. 
Voor de Grieken met een Griekse bankpas is er een limiet van Eur 60,00 per dag.
De berichtgeving in de media is dus als zodanig niet compleet.

Dit is in de media die wij hier zien en/of lezen (NL) gisteren al medegedeeld. Volgens mij dus correcte informatievoorziening?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
(29 June 2015, 14:03)Damiaatje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In de media wordt melding gemaakt van problemen bij de pin automaten in Griekenland.
Het enige probleem is dat een automaat leeg kan raken, maar deze worden dan regelmatig weer gevuld.
OP dit moment kun je als toerist gewoon je dagelijkse limiet pinnen met je Nederlandse bankpas. 
Voor de Grieken met een Griekse bankpas is er een limiet van Eur 60,00 per dag.
De berichtgeving in de media is dus als zodanig niet compleet.

Op 26/06 schreef ik het volgende:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Eén dag later (eergisteren dus) waren drie van de vier ATM's leeg in Makry Gialos. Enkel deze nog aan het Sunwing hotel gaf nog wat.
Ondertussen is deze ook leeg en zullen ze (normaal gezien) morgen (dinsdag 30/06) terug aangevuld worden. Voor onze Griekse vrienden inderdaad met een beperking van € 60/dag voor toeristen geldt dit niet. Er wordt ook nergens een limiet bepaald voor vakantiegangers.
Quote
#4
Ook met een griekse pinpas is het niet meer mogelijk om in nederland geld te pinnen bij de pinautomaten!!!! Wel is het nog mogelijk om gewoon een bedrag in de winkel af te rekenen...net zelf ervaren..natuurlijk gelijk naar de bank in griekenland gebeld want hier in nederland zijn de automaten toch niet leeg????
Quote
#5
(29 June 2015, 20:06)dewie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook met een griekse pinpas is het niet meer mogelijk om in nederland geld te pinnen bij de pinautomaten!!!! Wel is het nog mogelijk om gewoon een bedrag in de winkel af te rekenen...net zelf ervaren..natuurlijk gelijk naar de bank in griekenland gebeld want hier in nederland zijn de automaten toch niet leeg????

Nee, want dat valt onder de mogelijkheid om geld van een Griekse rekening over te maken naar het buitenland. En een bedrag in een winkel afrekenen is niet hetzelfde. heeft niets te maken met de geldautomaten.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ik zou eens proberen om niet meer dan het maximale bedrag per dag af te halen. Dus € 60,00 voor particulieren . Dat zou volgens mij wél moeten lukken in mijn optiek. Zou toch van de gekke zijn als je als Griekse toerist of voor je werk in het buitenland bent en zonder geld komt te zitten.
Quote
#7
Nee, zelfs 60euro kwam er niet uit! Kwam gewoon te staan deze pinpas kan niet gebruikt worden..gelukkig zijn er winkels waar je tot 150 euro extra kan pinnen!! En is de nederlandse pinpas er ook nog Sleepy maar toch dat geld op de griekse rekening moet hierheen!en inderdaad het is belachelijk als je als griekse toerist niet kan pinnen..maar wij wonen hier en ze zien mij bij de zorgverzekeraar al aankomen? Kan ik het even pinnen? Belachelijk toch?
Quote
#8
pas terug uit Kreta. Lokale bevolking mag 60 euro per dag uit de ATM halen, toeristen niks limiet. Gisteren gaan tanken bij terugrijden naar luchthaven Chania, bij de meeste stations geen diesel meer en wel nog wat benzine tot uitputting voorraad, maar hier en daar files bij aanschuiven. Ook op veel ATM 10 tot 20 personen die staan aan te schuiven.
Ook enkele stations gezien die gewoon al gesloten waren. Voor de rest alle banken de ganse week gesloten. Zondag referendum en de bevolking houdt hun hart vast voor het resultaat.
Vrezen voor devaluatie na failissement zoals in Cyprus. Ook wordt er op enkele plaatsen in het Zuiden (streek Mires en Tympaki) al volop gehamsterd in de lokale supermarkten.
Dit zijn mijn bevindingen ter plaatse, voor andere plaatsen weet ik niks.
Quote
#9
Dat zijn geen goede berichten Kritikaster wilde toch een autootje gaan huren volgende week maar vraag mij echt af of dat slim is met die tekorten. Gaan de restaurants ook geen last krijgen vwb hun voorraden?
Quote
#10
Gisteren in Igoumenitsa van de boot gekomen, en bij het tankstation kregen we te horen dat er maar voor 20,- getankt mag worden. Ik heb meerdere tankstations aangedaan om mijn tank vol te krijgen. Ik zie daar het nut niet van deze actie niet in.
Quote
#11
(30 June 2015, 14:35)Zorbathagreek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat zijn geen goede berichten Kritikaster wilde toch een autootje gaan huren volgende week maar vraag mij echt af of dat slim is met die tekorten. Gaan de restaurants ook geen last krijgen vwb hun voorraden?

iedereen, ook de mensen met de brommertjes tanken nog snel vol en heb dikwijls gezien dat mensen er ook nog eens jerrycans kwamen vullen.  Voor wat de herbevoorrading betreft ?, ja wat moet je daar van denken?   Vrienden van mij in Kalamaki vertelden al smalend dat ze dan maar weer de ezels gaan bovenhalen Big Grin, maar waren er verder  toch niet gerust op.
Feit is dat een Kretenzer zich altijd op de één of andere manier uit de slag trekt, want zoals ze zelf zeggen: wij zijn altijd al overlevers geweest en zullen dat, indien nodig, ook blijven.
Mss best als je een auto huurt ook effe aan de verhuurder vragen waar je gegarandeerd aan benzine geraakt, want via via hé  Cool
Quote
#12
in Kalamaki Heraklion waren er familiepensions die op maandag al verschillende annuleringenn hadden binnengekregen van toeristen die eerstdaags dienden aan te komen. De zoon van de familie waar ik logeerde was snel aan een rondrit op zijn brommertje begonnen om de situatie in te schatten. Familielid van een vriend is trucker en vreesde ook in de problemen te komen indien tekort aan diesel.
Deze toestand heeft zijn weerslag in alle geledingen van de bevolking. Maar eigenaardig, een Kretenzer verliest er de moed niet bij en blijft nooit bij de pakken zitten, zelfs al moesten ze aan ruilhandel doen bevestigde de famlie mij.
Quote
#13
Vandaag in Sitia, stond er hier & daar wel wat volk aan te schuiven aan sommige pinautomaten. De openbare markt was niet overdruk vol maar toch voldoende marktkramers & bezoekers.
Morgen moeten we terug richting luchthaven en zou er nog wat moeten (bij)getankt worden. Benieuwd wat het gaat worden.
Quote
#14
Iemand een idee hoe we hier dan geld van de griekse rekening heen kunnen krijgen??? Angry
Quote
#15
(01 July 2015, 06:25)dewie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Iemand een idee hoe we hier dan geld van de griekse rekening heen kunnen krijgen??? Angry

deze week zijn dergelijke transacties niet mogelijk, mss volgende week na referendum ?
Quote
#16
Gisteren en vandaag een paar keer geprobeerd om 60 euro can mijn griekse rekening te pinnen. Niet gelukt. Gewoontegetrouw stel ik de ATM in op Engels... Vanmiddag dacht ik het maar eens in het Grieks te doen en voila!
Quote
#17
Vanochtend in Kallonis bij de Nationale Bank hing een briefje dat er geen 60 euro maar alleen 50 euro gepind kon worden!

De 10 euro biljetten waren zeker al op.

Groet, Elena
Quote
#18
Net op het nieuws dat Paypal Griekenland ook gesloten is. Waarschijnlijk kon je op deze manier deze week nog digitaal geld vanuit Griekenland naar het buitenland overmaken, nu werkt alleen naar Griekenland toe nog.
Quote
#19
Zowel AB als Hellenic Seaways hebben besloten om hun personeel vanaf nu in cash te betalen. Een initiatief dat hartelijk verwelkomd is en waarschijnlijk nogal wat navolging zal krijgen van andere bedrijven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Transactiekosten berekend bij pinnen PAOK4ever 240 88.098 22 December 2023, 21:06
Laatste bericht: cors
  Pinnen??? dewie 8 4.830 20 March 2016, 12:51
Laatste bericht: TreinopStad
  Problemen met pinnen in Griekenland KarenAnna 30 37.941 27 February 2012, 23:00
Laatste bericht: arjankwakkel

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)