er even tussenuit knijpen
#1
Information 
καλή μέρα

ik en mijn vriendin waren dit jaar niet van plan om naar GR af te reizen aangezien we dat de laatste 4 jaar daar alleen maar zijn gaan eilandhoppen. Voor 2015 zou eens wat verder moeten worden dan Europa, dus waarschijnlijk word het rond oktober Cuba of Costa Rica, we hebben ons dan ook laten overhalen om in Juni een weekje naar Ibiza te gaan zodat we niet moesten wachten tot oktober (overigens viel Ibiza nog wel mee en kan je daar ook zeker op je gemak van de rust  op het eiland genieten).

nu zijn we dus ongeveer al ruim een week terug van Ibiza en nu begint bij ons beide toch weer het eiland gevoel te kriebelen... dus nu denken we er toch nog over na om rond begin September voor 6 a 7 dagen 1 eiland te gaan bezoeken in Griekenland!

Normaal doen we dus aan eilandhoppen maar nu zouden we gewoon voor 1 eiland willen gaan wat ook goed bereikbaar is. Onze manier van reizen in Griekenland is ergens een studio huren om de koffers daar snel te dumpen om direct een scooter te huren en met snorkels op pad te gaan en de kustlijn af te rijden... Meestal proberen we de wat grotere toeristische plekken te ontwijken (in hoeverre mogelijk natuurlijk).
 de eilanden die we tot nu toe gedaan hebben zijn:
  • Skiathos
  • Skopelos
  • Alonissos
  • Lefkada
  • Kefalonia
  • Zakynthos
  • Samos
  • Patmos
  • Leros
  • Kalymnos (Telendos)
  • Kos
  • Cyprus (als ik die mee mag tellen)
We waren over Skiathos, Skopelos, Samos, en Patmos zeer te spreken!

Nu heb ik al wat zoekwerk gedaan op het internet met wat goed bereikbaar is en waarvan wij dachten dat je daar wel een weekje kan rondhangen:
  • Mykonos 
  • Chios
  • Kythira
  • Corfu
  • Limnos
  • Thasos (alleen hier zit je wel met een extra ferry verbinding?)
Dus wie kan ons wat meer op gang helpen met boven vermelde eilanden rekening houdend dat we van de wat ''rustigere'' eilanden houden...
of zijn er misschien nog andere eilanden die we over het hoofd hebben gezien?

het liefst vertrekken we altijd vanuit Amsterdam.

merci voor de moeite alvast!
Quote
#2
Lesbos mis ik nog op je lijstje en dat zou ook gelijk het eiland zijn dat ik je zou adviseren. Mooi groot eiland.
Corfu is behoorlijk toeristisch en zou ik links laten liggen. Thassos is ook mooi maar dan zit je met de ferry, hoewel dat best snel gaat en het ook leuk is om alvast op de boot te zitten.
Kythira lijkt me ook een mooie optie als ik de verslagen van Japio zo lees, maar geen persoonlijke ervaring.
Het blijft natuurlijk persoonlijk maar gezien de eilanden waar je voorkeur lag, lijkt Lesbos daar het best op aan te sluiten.
Quote
#3
Nou Sam, je hebt al heel wat gezien. Voor een week is Thassos-stad een aanrader. Levendig, leuk en een gezellig centrum. De bootreis is 45 minuten en prachtig met de meeuwen die meevliegen. Het eiland is groen en de rondweg 100km met prachtige kust en bergdorpjes.
Chios is veel groter en ook een heel mooi eiland, maar naar mijn zeer bescheiden mening wat groot voor een week.
Quote
#4
Lesbos hebben we ook overwogen, maar we denken dat daar het idee van een scooter niet haalbaar is aangezien dat ook een redelijk groot eiland is. het voordeel van een scooter is dat je die overal kan parkeren waar je wilt, bij een auto moet je gaan plannen waar je naartoe wilt, je kunt niet zomaar elk straatje daarmee inslaan.

Thassos is neem ik aan vliegen via Kavala?
lijkt mij persoonlijk ook een zeer mooi eiland maar ik kon geen directe vluchten vinden via Amsterdam, toen we naar de Sporaden waren gegaan had Transavia een tussenlanding op Kavala, maar daar is precies niet meer veel van te vinden..
Quote
#5
Yep Thassos is aanvliegen op Kavala. Er zit meestal een tussenlanding in de reis. Of heen of terug, dat kan Volos of Skiathos zijn. Nooit echt erg, omdat je meestal vroeg vertrekt. Weet, dat Sunweb die kant op gaat.
Quote
#6
Sam,
Zag ook Kythira staan tussen de eventuele mogelijkheden.
Is wel een rustig eiland wat toerisme betreft en wel een week te verblijven.
Wij vinden het een favoriete bestemming,je zou Japio eventueel in een PB kunnen vragen wat de duik/snorkel
mogelijkheden zijn.Weet dat er ergens een beschrijving rondom het eiland moet zijn van Miel van der Wegen of ene
Jean Bingen.
Chios is ook wel rustig maar wel weer groot voor een week.
Mykonos lijkt me zeer toeristisch,nooit geweest maar....
Succes!
Quote
#7
Kijk ook eens bij Karpathos. Zul je geen spijt van krijgen!
In een week te doen en zo niet, vele gaan terug.
Quote
#8
Mykonos is heel toeristisch en druk en duur. Daar zou ik niet voor kiezen, als ik jouw wensënlijst lees.
Quote
#9
Het is al een paar keer gezegd: Thassos is een mooi eiland! Laat je niet afschrikken door de ferrytocht; binnen een kwartier ben je van het vliegveld in de ferryhaven en je vakantie begint gewoon al met even heerlijk 40 minuutjes bijkomen en "uitwaaien" op de ferry terwijl je het eiland steeds dichterbij ziet komen.
Als je van niet te veel toerisme houdt is Limenas (oftewel Thassos-stad) niet echt een aanrader. Ook Golden Beach/Skala Potamia is behoorlijk toeristisch vanwege het mooie strand (al geldt voor beide dat de grootste hausse in september natuurlijk al voorbij is).
Ik zou dan eerder zeggen: Skala Rachoni (overigens ook mooi zandstrand) of Kalivia, het dorp waar ik zelf woon en nog typisch Grieks is, vlakbij Limenaria. Ik verhuur daar zelf wat privewoningen, maar als je uit Amsterdam wil vertrekken, dan ben je op een charter aangewezen en dan wordt een losse vlucht plus huur misschien een beetje duur voor 1 week. Wellicht kun je dan beter een pakketje bij Sunweb of Ross Holidays boeken.
Mocht je meer info willen over het eiland of bepaalde plaatsen dan hoor ik het wel.
Quote
#10
mag ik Thassos wat vergelijken met de Sporaden Skiathos, Skopelos en Alonissos?

en heb je een site ofzo met verdere info van wat u allemaal verhuurd..?
Quote
#11
Ik denk dat je Thassos kunt vergelijken met Skopelos (al was ik daar zelf 20 jaar geleden en weet niet hoe het er nu is).
Mijn site is:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en bevat ook informatie over het eiland en de plaatsen waar wij verhuren.
Quote
#12
Ik vind Thassos eerlijk gezegd niet te vergelijken met Skopelos. Skopelos is imo een veel mooier groener eiland met een prachtig stadje.
Dat heb ik op Thassos gemist.
Quote
#13
Chios Chios Chios Big Grin
Quote
#14
De genoemde eilanden, Thassos en Skopelos zijn wel te vergelijken. Skopelos is veel kleiner. Daar ben je overal wel geweest met een huurauto in 3 dagen. Het leuke van Thassos is, dat je een dagtocht kunt maken naar de Nestosvallei op het vaste land. Het is natuurlijk heel persoonlijk. Alleen op Thassos ben ik vaak teruggeweest. Wel eens voor een week, ook in september. Google eens op hotel Aethria. Prachtige tuin midden in de Stad.
Quote
#15
Thassos komt toch precies vaker langs :-)

het enige is alleen wel dat het moeilijk is om losse vluchten te vinden vanuit NL naar Kavala..
we zijn nooit zo'n fan geweest om met een organisatie op pad te gaan, maar als ik het goed lees is dat voor dit eiland misschien de beste oplossing en goedkoopste oplossing ( woon in België maar ben nog altijd Nederlander volgens paspoort, dus ga nog altijd graag voor de goedkoopste oplossing ;-) ) ?
Quote
#16
Hallo Sam

En ik ben Hollander en woon hier op Kreta, maar ga OOK voor zo weinig mogelijk naar het noorden. Tongue
Wij vliegen bijna altijd Aegean naar....Brussel !
Van hieruit kan je met deze maatschappij voor € 331,24 met 2 personen van 1  tot 18 september  vliegen RETOUR, wel via Athene.. maar voor deze prijs vindt je, zoals je schrijft
in Nederland geen vluchten Huh , en de service is goed, eten en drinken INBEGREPEN, alleen geen koffer, daar is Belgie duur mee € 30,-- ipv Duitsland € 20,-- maar ja Belgie ligt OOK zo VER weg Big Grin
Zeker als je vroeg boekt kan het héél goedkoop zijn, maar je moet wel kunnen  Confused
Quote
#17
@ Vito: ik denk dat je nog veel meer hebt gemist op Thassos... het wordt ook wel de groene smaragd genoemd ;)

@ Sam: ik heb even voor je zitten kijken voor een losse vlucht. Via Sunweb kost een losse vlucht € 369 (AMS-KVA), maar als je uit Keulen kan vertrekken, dan vlieg je met German Wings met 2 personen voor € 540 naar Kavala.
Quote
#18
Sorry, maar de groene smaragd heb ik niet gezien. Het blijft toch allemaal persoonlijk, ik geef hier alleen mijn ervaring en mijn inzichten en dat is dat ik Skopelos en Thassos niet te vergelijken vind. En allebei heb ik ze uitgebreid bekeken.
Quote
#19
OK dat kan natuurlijk.
Quote
#20
elk Grieks eiland heeft zo zijn dorre en droge kant, of heeft een bosbrandje gehad.
De Sporaden vonden we mooi maar we verwachten niet compleet het zelfde voor ons volgend eiland, we hebben ook al wel gemerkt dat elk Grieks eiland totaal verschillend is.

normaal zoek ik ook altijd uit waar we het goedkoopst kunnen vliegen, tot nu toe is dat altijd wel Schiphol geweest.... waarschijnlijk omdat hun aanbod groter is dan dat van Brussel.
maar als we naar Thassos gaan zullen we inderdaad het goedkoopst zijn met een pakketje. Het goedkoopste tot nu toe was denk ik 419.- euro PP incl. vlucht, transfer, verblijf en via Schiphol Wink
Quote
#21
Ik denk het ook Sam. Als je iets wil weten over de verschillende accommodaties dan roep je maar. De meeste van Sunweb ken ik wel.
Quote
#22
2 retours Amsterdam Thessaloniki, vertrek 5 september : 156 euro. Gemiddelde studioprijs per nacht op Pelion 50 euro (350 totaal). Compact autootje huren bij autoeurope (Nu aanbod voor 7 dagen 188 euro) Delen door twee: 347 euro per persoon! En dat zit je op het schiereiland Zuid Pilion, de buurman van Skiathos en Skopelos. Met dezelfde natuurlijk omgeving en een uitgebreid wandel netwerk. 't is maar een ideetje ...:)
Quote
#23
Jaaa, Pilion, is echt heel mooi! Thassos komt nog wel een keer aan de beurt ;)
Quote
#24
(08 July 2015, 12:12)Jan Platanias schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




2 retours Amsterdam Thessaloniki, vertrek 5 september : 156 euro. Gemiddelde studioprijs per nacht op Pelion 50 euro (350 totaal). Compact autootje huren bij autoeurope (Nu aanbod voor 7 dagen 188 euro) Delen door twee: 347 euro per persoon! En dat zit je op het schiereiland Zuid Pilion, de buurman van Skiathos en Skopelos. Met dezelfde natuurlijk omgeving en een uitgebreid wandel netwerk. 't is maar een ideetje ...:)

Jan, met welke luchtvaartmaatschappij is dat? Klinkt on-Hollands Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#25
(08 July 2015, 15:45)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jan, met welke luchtvaartmaatschappij is dat? Klinkt on-Hollands Big Grin

Transavia
Quote
#26
1 met ervaring Wink
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)