Fodelianakis olijfolie                 
Geld mee naar Griekenland!
#1
Veel mensen en reisorganisaties adviseren om voldoende contante EURO'S mee te nemen als op vakantie gaat.
Ik hou daar sowieso niet van maar ik vroeg mij af of je een flink bedrag niet aan moet geven als je Griekenland in komt.
Lijkt mij op dit een beetje idioot! Dodgy

Weet er iemand of je geld aan moet geven en bij hoeveel. Ik ben niet vermogend dus ik denk dat die paar honderd Euro's die wij mee nemen niet hoeft aan te geven.

En weet er misschien iemand die nog op één van de eielanden op vakantie is, of je nog kan pinnen. Dat de problemen meer in de grote steden zoals Athene zich voordoen?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#2
Er is geen verplichting tot aangifte van geld. Pinnen kon ik gewoon op het eiland waar ik de afgelopen tijd was. Pinnen in winkels of voor benzine werd iets moeilijker, men had graag dat je cash betaalde.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#3
Gewoon geld meenemen zoveel als je nodig denkt te hebben . Grote kans dat het geld in de automaten binnen een paar dagen op is .
Quote
#4
Goede morgen
Volgens de belasting regels mag je PER persoon een som van € 10,000,-- meen nemen op reis !!!!!
Dus je kan best een lange tijd hier vertoeven met zo'n bedrag, denk alleen niet dat je zoveel vrije dagen hebt Angry
Reken maar dat je een graag geziene gast bent  Big Grin
Quote
#5
Wij hebben onze centjes bij. Gezien de ontwikkelingen en wat we nu al zien en ervaren bij pinautomaten hebben we de juiste keus gemaakt. Pinnen in winkels gaat moeizaam of helemaal niet, voorzover ze zoiets hebben. Wij zijn ver van de toeristencentra op centraal griekenland. Cashgeld gaat het beste en hebben ze het liefst. Wij reizen per auto en caravan, dus weet niks van vliegveld regels E.d.
Quote
#6
Griekenland staat bekend als een gastvrij land. Dat zal ook dit jaar niet anders zijn. Toch een paar opmerkingen als u contant geld meeneemt. Niet alleen de Grieken, maar ook kwaadwillenden weten dat toeristen op dit moment wandelende geldautomaten zijn. Mijn advies:

- verdeel het contant geld onder uw reisgenoten
- draag het contant geld op uw lichaam en niet in uw bagage
- kijk uit op luchthaven, metro, bus: dit zijn plekken waar u gauw bent afgeleid en daar heeft een crimineel maar een minuutje van nodig
- huur een kluisje in uw accommodatie
- neemt u contant geld, paspoorten, bankpassen en andere waardevolle spullen mee naar het strand, laat dan iemand over uw spullen waken, ga niet allemaal
tegelijk de zee in.

Dit zijn tips die een ieder kan bedenken, ik weet het, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Overigens zijn deze tips overal van toepassing en niet alleen in Griekenland.

Fijne vakantie!
Quote
#7
Op vliegvelden kan ook listig zijn om je geld op het lijf te dragen. Mijn man had een paar jaar geleden een tasje met geld op zijn lijf. Vanwege de rits werd dat op de band gegooid. Er zat zo'n 1500 euro in voor onze Camino (kerstperiode). Op het eind stond iedereen in de bakjes te graaien naar zijn spullen, waartussen ook het bakje met de portemonnee en het tasje van mijn man in n bakje stond.
Hij werd nog steeds gecontroleerd. Geen beveiliging erbij om op te letten. Dan breekt je wel even t zweet uit...
Sinds die tijd ga ik (zonder geld) eerst. Dan komt mijn man iets later en let ik op wat hij op de band legt.
Quote
#8
@ Elise: Dat is nog eens een waardevolle tip! Dank daarvoor! Zelf stop ik alles in mijn rugzak, ook mijn riem, dan hoef ik maar een tas in de gaten te houden en 1 tas te pakken uit dat bakje.
Quote
#9
Wij vertrekken maandag naar Kreta en hebben al het nodige aan contanten gepind hier. Maar ik heb nu alleen briefjes van 50 euro. Is het nodig deze om te wisselen in kleinere coupures of hebben de mensen in de restaurants, winkels, pompstations genoeg wisselgeld in kas? Wat is jullie ervaring?
Quote
#10
goede tip, nooit bij stilgestaan maar inderdaad die controles zijn steeds een zenuwachtige bedoening, dus ideaal voor mensen met minder goede bedoelingen.
ik ga dit jaar voor een volledig stoffen tasje op mijn lijf.
Quote
#11
Op de vraag van Margot, mijn ervaring is ondertussen dat er niet raar gekeken wordt als je met een 100,- eurobiljet betaalt. In tegenstelling met NL raken ze hier niet in paniek als ze echt geld zien. Bij de benzinepomp zijn de dikke rollen met biljetten die ze uit hun broekzak halen nog net zo dik als in de drachmetijd.
Quote
#12
Ik hoor net van iemand die nu op Korfoe is, dat door toeristen nog steeds gepint kan worden en dat er verder geen problemen zijn.
Quote
#13
Wij gaan 4 weken, maar ik zie het echt niet zitten om zoveel geld mee te nemen. De overnachtingen moeten ook nog betaald worden.
Quote
#14
Zojuist bij mijn reisorganisatie geïnformeerd mbt de pinautomaten op Samos en het meenemen van extra geld.

Men gaf aan dat de pinautomaten op Samos nog steeds aan toeristen voldoende geld geven.

Advies was om wel iets meer geld mee te nemen maar zeker niet veel geld. Dus wij nemen ook geen berg geld mee want dat zie ik ook niet zitten!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#15
Lees net dat de pinautomaten tot maandag 13 juli gevuld zullen blijven. De vraag is natuurlijk: ook op de kleinere eilanden of in niet zo toeristische gebieden? En, wat na maandag? Zondag weten we meer.
Quote
#16
De banken hebben schatting gemaakt over de hoeveelheid cash dat zal worden opgenomen. De banken geven op dit moment alleen maar uit, er komt geen papiergeld terug.Zels als de banken maandag open gaan zullen de bedrijven en particulieren niet enthousiast hun biljetten weer naar de bank brengen. Voor mij is het zonneklaar dat de ATM binnenkort leeg is en niet meer aangevuld kan worden.
Quote
#17
@
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik weet niet of dit reeds vermeld is maar je kan het verblijf betalen bij aankomst en niet wachten tot de laatste dag.  Die mensen hebben dit zo graag.  Wij hebben dit vorige week ondervonden in Pylos.

Viviane.
Quote
#18
Creditcard, is dat geen optie?
Ik heb geen idee hoe dat precies werkt maar het verschuldigde bedrag wordt dan toch van jouw bankrekening in België/Nederland afgeschreven?
Of heb ik het mis en komt het door de huidige bankbeperkingen dan toch niet automatisch op de Griekse rekening van de uitbater van je appartement?

Heb eerlijk gezegd geen idee hoe (en of) dat werkt? Misschien iemand die er meer over weet? Zou een hoop contant geld met bijbehorende risico's voorkomen.
Quote
#19
Eigenaren van hotels en appartementen accepteren vaak geen creditcard , zeker niet in deze onzekere tijden. Het bedrag komt dan wel op hun bank, maar het is op dit moment uiterst onzeker of ze er ook over kunnen beschikken.
Quote
#20
(09 July 2015, 14:23)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De banken hebben schatting gemaakt over de hoeveelheid cash dat zal worden opgenomen. De banken geven op dit moment alleen maar uit, er komt geen papiergeld terug.Zels als de banken maandag open gaan zullen de bedrijven en particulieren niet enthousiast hun biljetten weer naar de bank brengen. Voor mij is het zonneklaar dat de ATM binnenkort leeg is en niet meer aangevuld kan worden.

In Kos waren er laatst filiaalleiders van de supermarkten die een gedeelte van de kassa-inhoud 's avonds in de nachtkluis van de bank deponeerden. Daarmee werden dan blijkbaar de pinautomaten opnieuw aangevuld. of dit de komende dagen/weken nog zal gebeuren blijft natuurlijk wel de vraag.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(09 July 2015, 15:47)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eigenaren van hotels en appartementen accepteren vaak geen creditcard , zeker niet in deze onzekere tijden. Het bedrag komt dan wel op hun bank, maar het is op dit moment uiterst onzeker of ze er ook over kunnen beschikken.

Ja, uiteraard, daar heb ik niet aan gedacht. Als ze maar € 60,00 per dag mogen afhalen schiet dat natuurlijk niet erg op.
Ze zullen inderdaad liever cash zien lijkt me.........
Quote
#22
Inderdaad is cah op dit moment het meest welkom, al accepteer ik nog steeds allle plastic in mijn winkel. Probeer zoveel mogelijk via internetbankieren weer te betalen. Maar je staat er verstelt van hoeveel berdrijven er nog zijn die niet op deze manier werken, en die kan ik dus wel betalen, maar zij kunnen niks met dat geld omdat ze niet via internet kunnen betalen. Ze willen dus cash. Beste opllossing op dit moment is een soort van cheque via het postkantoor. Ik betaal hier op Kos cash het postkantoor en waar in griekenland dan ook wordt dat weer cash bij t postkantoor afgehaald.  Beetje omslachtig allemaal, maar er blijft op deze manier natuurlijk wel geld in omloop.

Het 50 euro biljet is geen enkel probleem hoor, ook de 100 en 200 euro biljetten niet, zelfs een briefje van 500 zal hier gewoon geaccepteerd worden. Misschien dat er smorgens vroeg een probleempe is met wisselgeld geven, maar dan wordt wel georganiseerd met de buren of zo. Tenminste wat ik hier zo in het dorp zie gebeuren...misschien niet handig om de bus  of je koffie van een paar euro te betalen met 100 euro, maar lijkt me sterk dat t geweigerd wordt.
Quote
#23
(09 July 2015, 15:23)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik weet niet of dit reeds vermeld is maar je kan het verblijf betalen bij aankomst en niet wachten tot de laatste dag.  Die mensen hebben dit zo graag.  Wij hebben dit vorige week ondervonden in Pylos.

Viviane.

Wij trekken rond dus het gaat steeds om een paar nachten op verschillende plekken, dus in 1 keer betalen gaat helaas niet.
Quote
#24
Ik zit me af te vragen hoe ketens en grote supermarkten etc die online betalingen willen doen dan nu werken,  er moet toch geld op hun rekening staan om dan te kunnen betalen. Komt natuurlijk automatisch van de klanten via visa kaarten etc maar brengen zo ook  nog cash geld naar de bankt toe ?
Quote
#25
En hier schuilt nu net het gevaar, er blijft maar massaal met cash geld omgegaan worden. Uiteraard hebben Grieken dit nu graag maar het zou dringend anders moeten.
Een winkel, supermarkt, restaurant, taxi of wat dan ook die geen kaarten ontvang staat bij mij gelijk met "louche" praktijken. Hier, of elders maakt niet uit. Die mensen hebben iets te verbergen, dat kan haast niet anders.
Zou toch één van de zaken moeten zijn die snel door de Griekse regering zou moeten aangepakt worden, anders komen ze er nooit uit.
Nu, ze zijn wel op de goede weg want in Ierepetra waren ze twee weken geleden een elektronische toegang aan het zetten aan de haven waar de veerboten naar Crissi eiland vertrekken. Of dit er wat mee te maken had weet ik niet maar het kwam mij over dat er in de toekomst steeds langs daar zal moeten gepasseerd worden.
Misschien dat er hier de komende weken door bezoekers klaarheid kan in gebracht worden.
Quote
#26
(09 July 2015, 19:10)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En hier schuilt nu net het gevaar, er blijft maar massaal met cash geld omgegaan worden. Uiteraard hebben Grieken dit nu graag maar het zou dringend anders moeten.
Een winkel, supermarkt, restaurant, taxi of wat dan ook die geen kaarten ontvang staat bij mij gelijk met "louche" praktijken. Hier, of elders maakt niet uit. Die mensen hebben iets te verbergen, dat kan haast niet anders.

En waarom heeft die mensen bijna zeker iets te verbergen? Misschien kiezen ze er wel voor om dat niet te doen om geen percentage per betaling te moeten afstaan bij gebruik van debet/kredietkaarten. Of het nog van deze tijd is om geen elektronische betaalmogelijkheid te hebben is weer een andere vraag natuurlijk.

Dat ze deze dagen liever cash ontvangen kan ik verstaan. Eens op de bank kan men slechts 60€/dag afhalen, maar geldt dat voor handelszaken ook? Ik weet het niet.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
(09 July 2015, 19:27)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 July 2015, 19:10)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En hier schuilt nu net het gevaar, er blijft maar massaal met cash geld omgegaan worden. Uiteraard hebben Grieken dit nu graag maar het zou dringend anders moeten.
Een winkel, supermarkt, restaurant, taxi of wat dan ook die geen kaarten ontvang staat bij mij gelijk met "louche" praktijken. Hier, of elders maakt niet uit. Die mensen hebben iets te verbergen, dat kan haast niet anders.

En waarom heeft die mensen bijna zeker iets te verbergen? Misschien kiezen ze er wel voor om dat niet te doen om geen percentage per betaling te moeten afstaan bij gebruik van debet/kredietkaarten. Of het nog van deze tijd is om geen elektronische betaalmogelijkheid te hebben is weer een andere vraag natuurlijk.

Dat ze deze dagen liever cash ontvangen kan ik verstaan. Eens op de bank kan men slechts 60€/dag afhalen, maar geldt dat voor handelszaken ook? Ik weet het niet.

Omdat er op geld geen naam staat en op een kaart wel...
Het niet willen afstaan van het percentage per betaling in een goedkope smoes, meer niet, als je dat als bedrijf/zaak/winkel/restaurant niet (meer) kan "opbrengen" is er wat mis met je zaak. Maar dat bedoelde ik feitelijk nog niet. Ik bedoelde op een gewone elektronische transactie van/met je bankkaart, dus niet Visa of Masterkaart, maar dan nog...
Quote
#28
In Griekenland zijn we inderdaad wat  'achter' wat betreft het betalen met kaarten.  Ik weet niet of ik het helemaal juist heb, maar er is een soort regeling die ongeveer een jaar geleden of zo begonnen is met als je geld schuldig was aan bijvoorbeeld de belastingdienst, automatisch dat geld van je rekening haalde. Ik weet dat dit een reden is om geen kaarten accepteren. Ook zwart verkopen kan natuurlijk niet als je betaald wordt per kaart.

Toch ben ik het ook niet eens met de regel die er aan zat te komen voor de grotere eilanden. Het idee was om alle betalingen boven de 70 euro, in de detailhandel, verplicht per kaart te laten voldoen. Ten eerst vind ik dat je klanten niet kunt verplichten tot zoiets,. Ten tweede denk ik dat het niet gaat functioneren, dan ga je i.pv. 100 gewoon twee keer 50 afrekenen.
Quote
#29
Ik heb totaal andere ervaringen als jullie. Ik betaal al jaren al mijn hotelovernachtingen met Visa. Dit zijn kleinschalige (famillie) hotels. Ieder jaar koop ik wel zomerkleding/schoenen in Griekenland en ik doe dit altijd pinnen met mijn Ing-pas, geen enkel probleem. Tot 2 weken geleden........... nu is er een andere situatie. Door de beperking voor Grieken om te pinnen, kan ik begrijpen dat winkels en hotels nu liever cash hebben.
Persoonlijk vind ik het ook geen probleem om veel cash bij me te dragen in Griekenland. Liever niet, maar ik zou mij daar niet door laten weerhouden om naar Griekenland te gaan.
Quote
#30
Ik neem aan dat je als echtpaar ieder met zijn/haar Eigen pas €60 kan pinnen vanaf dezelfde rekeningnr....Of is die limiet per rekeningnummer per dag.
Quote
#31
Goede morgen

Het is wel te begrijpen dat winkeliers liever cash geld hebben ipv via een kaart op de bank.
Alles wat op de bank komt, houdt de bank, want velen hebben schulden, die worden dan wat kleiner, en dat willen zij NIET hebben Angry , liever alles thuis.
Wat contant betaald wordt kan je ook zo makkelijk zwart weg werken, wie controleert dat, bergen toeristen staan er niet bij stil dat zij ZONDER bon NIET hoeven te betalen. Big Grin
En die smoes dat zij hun leveranciers moeten betalen.....  hahaha  dat doen zij ook al maanden niet meer, het betalings-moraal is gewoon rond uitgesproken SLECHT Angry
Ja die leveranciers hebben nu OOK liever cash, moet het fout gaan, hebben zij in ieder geval nog EURO's die zij dan zwart kunnen benutten.
Gisteren zelf ook in de rij moeten staan om geld te kunnen BRENGEN, Big Grin  wij betalen onze rekeningen netjes VOOR de gestelde datum, kunnen wij gelukkig nog WEL Huh
Maar er komt toch vanuit andere Grieken commentaar waarom wij als buitenlander daar ook om een nummertje vragen, weg wezen.... dan voel je , je eigen toch welkom
zij weten niet dat je hier al 10 jaar lang hun staat helpt met betalen van belastingen, waarvan menig Griek een gat in de lucht zal springen als hij dat zomaar krijgt  Confused
[Afbeelding: 2vuy22r.jpg]
Hier is het nog rustig, wij waren nummer 83, en bij de pinautomaat om de hoek stonden maar 4 mensen te wachten, aan de overkant is het wat drukker, maar OOK daar bij de pinautomaat het zelfde aantal mensen die staan te wachten,
[Afbeelding: ojnplk.jpg]
Helaas hebben wij berichten moeten ontvangen van vaste gasten die het dit jaar NIET zien zitten om naar hier af te reizen.....
hopen op betere tijden. Angel
Quote
#32
@Wilma, de 60 euro limiet geldt voor Griekse rekeningnummers en niet voor de buitenlandse. Dus de toeristen - die overwegend geen Grieks rekeningnummer hebben - kunnen net zoveel opnemen als hun bank dat in het buitenland toestaat. Kortom voor toeristen is er geen opnamelimiet van EUR 60 per dag.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#33
(10 July 2015, 05:03)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat contant betaald wordt kan je ook zo makkelijk zwart weg werken, wie controleert dat, bergen toeristen staan er niet bij stil dat zij ZONDER bon NIET hoeven te betalen. Big Grin

Zouden er werkelijk zijn die dat doen c.q. durven?? Als je ook maar een greintje eergevoel heb betaal je toch gewoon je aankopen, bonnetje of niet?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Het ligt wat genuanceerder. Je vraagt om een bon en je betaald. Vraag je er niet om en je loopt met de producten weg, is het nog steeds stelen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#35
(10 July 2015, 12:22)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het ligt wat genuanceerder. Je vraagt om een bon en je betaald. Vraag je er niet om en je loopt met de producten weg, is het nog steeds stelen.

Ben ik nog niet zo zeker van

[Afbeelding: f1i58n.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#36
Volgens mij gebeurt het maar heel sporadisch dat iemand weg loopt zonder te betalen. Als je het bonnetje ook op vraag niet krijgt vind ik het geen stelen meer, maar je moet idd wel lef hebben om weg te lopen. Ik stoor mij altijd heel erg aan artsen die op de vraag wat je moet betalen antwoorden 50 met en 30 zonder bon. Waarom die keuze laten maken?
Quote
#37
Hoe zit het eigenlijk met een reservering via een creditcard. BV bij het huren van een auto, of een reservering bij een hotelovernachting?
Wordt daar de creditcard wel nog voor geaccepteerd of moet ik die reservering (voor het geval ik schade veroorzaak) ook cash betalen en krijg die later (weer cash) terug?
Iemand enig idee?
Quote
#38
Ik heb zelf een auto gehuurd in Stoupa via een creditcard en het verliep vlekkeloos Ook het eventueel registreren bij autoschade wordt gewoon geaccepteerd. Aan het einde een weer vol getankte auto afleveren geen probleem.
Quote
#39
Beste mensen,

Wij zijn inmiddels 5 dagen in het dorpje Ormos op het eiland Samos. Wat betreft geld pinnen voor toeristen geen probleem. 
In de hoofdstad stonden er wel rijen met voornamelijk Griekse mensen die kennelijk hun dagelijkse € 60,- kwamen pinnen. Dit was in de ochtend en 's-middags waren die rijen weg en kon je gewoon pinnen. Automaten zijn(tot nog toe) niet leeg.

Betalen met een creditcard wordt wat terughoudend mee gedaan want het is kennelijk moeilijk om bij dit geld te komen. Wordt wel geaccepteerd maar niet overal.

Verder gaat het leven hier zijn gangetje en de mensen zijn wel blij dat de toeristen er zijn. Het is over het algemeen wel rustig hier en de Grieken klagen wel dat de toeristen weg blijven. Jammer want de gewone  mensen hebben het moeilijk en moeten het juist van de toeristen hebben. Geven ze ook zelf aan en weten niet hoe het moet als het seizoen is afgelopen.
De grote reders die jaren  hun zakken hebben gevuld zullen er weinig last van hebben en hun geld vast wel in het buitenland hebben geparkeerd!

Groeten uit een mooi en zonnig Griekenland.  Rolleyes Rolleyes  Smile Cool
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#40
Ook een aandachtspunt is om cashgeld mee te verzekeren in je reisverzekering. Niet alle cash is verzekerd en vaak tot een bepaald maximum bedrag.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Huurauto mee naar Samothraki Suus 13 2.938 02 July 2023, 20:36
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)