Werkloosheid in Griekenland
#1
Wat ons toch wel opvalt de laatste jaren, de vele oost blokkers, hindoestanen e.d. die in de toeristenindustrie, de landbouw en
in de huizenbouw werken. En dat in een land met zoveel werkloosheid Undecided
Quote
#2
In Nederland is dat niet veel anders volgens mij
Quote
#3
(08 July 2015, 09:47)Arnold schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Nederland is dat niet veel anders volgens mij

In Nederland   is   7%   werkloos
in Griekenland is 27%   werkloos
Quote
#4
(08 July 2015, 08:19)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ons toch wel opvalt de laatste jaren, de vele oost blokkers, hindoestanen e.d. die in de toeristenindustrie, de landbouw en
in de huizenbouw werken. En dat in een land met zoveel werkloosheid Undecided

Daarover was vorige week een Griek heel eerlijk in toen we over de crisis spraken. Het is onze eigen fout zei hij. Een Griek vraagt 50 Euro voor een werk waar een Pakistaan slechts 30 Euro voor vraagt. Dus geven we dat werk aan die Pakistaan, zo besparen we 20 Euro.
Maar zou niet iedereen dat doen?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
@Metaxa  Over de arbeidsomstandigheden maar te zwijgen bij deze groep.
[Afbeelding: 16a65xc.jpg]
In dit geval een jongen uit Pakistan.
Quote
#6
@Patrick helemaal met je eens. Volgens mij is het controleren en boetes uitdelen de enige manier om mensen regels na te laten leven. Ik heb hier ook met heel veel Grieken discussies over gehad. Er wordt mij dan altijd verteld, ja maar wij zijn grieken,  regels worden gewoon aan de laars gelapt....Mijn antwoord is dan altijd dat heeft niks met nationaliteit te maken, maar met of je iets controleerd en of je 'bestraft' wordt. Als in Nederland de snelheidscontroles, belastingcontroles, parkeerboetes, etc zouden worden afgeschaft dan zou het toch ook een zooi worden? En dan zijn er in Nederland wat te veel regeltjes naar mijn idee maar hier loopt het echt de spuigaten uit.

Toevallig hoorde ik net dat een hotelketen, die hier op Kos altijd gewaarschuwd werd als er controle van de Ika kwam, en dan dus alle Pakistanen etc snel in  de kelder drukte, dit keer niet gewaarschud werd. En ja hoor in een hotel 11 personen. Dit soort verhalen gaat wel rond en mensen denken dan toch een keer extra na voor je weer iemand laat zwart werken. Maar we hebben nog een heel lange en moeilijke weg te gaan wat dit betreft.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)