Opgelet: Hellas Travel stopt
#41
(22 July 2015, 12:58)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 July 2015, 12:25)Rolf schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In onderstaande link staat duidelijk uitgelegd via welke constructie er werd gevlogen. Omdat Hellas Travel een vaste prijs betaalde voor de vlucht was het natuurlijk zeer afhankelijk van het aantal verkochte tickets. Zodra er geen tickets werden verkocht kwam er natuurlijk geen geld binnen maar Aegean moest wel zijn geld hebben. Kan een interessante constructie zijn als je veel tickets verkoopt maar zodra het even tegenzit kom je al snel in liquiditeitsproblemen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En dan te weten dat er wereldwijd dagelijks duizenden stoelen reeds op voorhand verkocht zijn op diverse vluchten. Wel niet zeker of dit juist op die vlucht ook gebeurde natuurlijk.

Ik koop ook dikwijls mijn vluchten vele maanden op voorhand. Maar wel altijd rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#42
E.e.a. getuigt van slecht ondernemersschap. Erger is nog dat Eagean door de advocaat van de gedupeerden zal worden aangeklaagd. Hellas Travel heeft een overeenkomst met Eagean en met haar klanten. Eagean heeft uitsluitend een overeenkomst met Hellas Travel. De klanten hebben een overeenkomst met Hellas Travel., niet met Eagean. Ik vind het verachtelijk dat een gerenommeerd bedrijf, dat op eigen kosten gestrande vakantiegangers al heeft teruggevlogen in een kwaad daglicht wordt gesteld. De geduppeerden hadden kunnen weten dat zij zaken deden met een bedrijf dat niet was aangesloten bij ANVR SGR en Calamiteitenfonds. Niet zeuren zou ik zegge, men wilde voor zo goedkoop mogelijk vliegen, dan kan dit het gevolg zijn.

Ik hoop dat een dergelijke ondernemer die met een slecht bedrijfsplan en minimale middelen nooit meer in staat gesteld wordt om een onderneming te beginnen en zodoende nieuwe slachtoffers kunnen worden voorkomen. Het gaat in dit geval om duurverdient spaargeld en een vakantie waar mensen een jaar naar toe leven. In mijn ogen zijn dit schurken, oplichters. Maar ook de integriteit van het betrokken advocaten kanntoor waag ik in twijfel te trekken. Het zou gelofwaardiger worden als het op basis van no cure no pay zou zijn. Ben geen deskundige maarik acht de kans dze zaak te winnen op een drachme, dus nihil.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  All Greece Travel metaxa 1 2.271 18 October 2014, 17:59
Laatste bericht: NatasjavE
  Minoan stopt met Venetie JohannesGR 1 2.287 02 June 2012, 12:40
Laatste bericht: chris

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)