Trouwlocatie's en regels
#1
Ik hoor verschillende verhalen over wat wel/niet toegestaan is betreft het op locatie trouwen in Griekenland (Corfu) Zo hoor ik bijv. dat je enkel in de kerk (als je gedoopt bent, ben je dat niet, dan mag je niet in de kerk trouwen) of het gemeentehuis mag trouwen. Maar ik hoor ook dat het geen enkel probleem zou zijn om buiten de kerk of het op strand te trouwen. 

Wie kan hier duidelijkheid in verschaffen?
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zij weet alles en heeft veel ervaring.
Quote
#3
Je kunt wellicht ook even kijken op de website van Margreet Riemeijer

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#4
(02 August 2015, 00:37)Corfiootje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoor verschillende verhalen over wat wel/niet toegestaan is betreft het op locatie trouwen in Griekenland (Corfu) Zo hoor ik bijv. dat je enkel in de kerk (als je gedoopt bent, ben je dat niet, dan mag je niet in de kerk trouwen) of het gemeentehuis mag trouwen. Maar ik hoor ook dat het geen enkel probleem zou zijn om buiten de kerk of het op strand te trouwen. 

Wie kan hier duidelijkheid in verschaffen?

Hallo. Ik ben weddingplanner op Kreta. Je kunt in Griekenland alleen IN de kerk trouwen als je zelf Katholiek, Protestants of Orthodox bent gedoopt. De ceremonie wordt dan voltrokken door de Priester.

Ben je niet gedoopt vroeger in NL dan mag je buiten voor de ingang van de kerk trouwen. De ceremonie wordt dan voltrokken door de Burgemeester.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Gr. Margreet
Quote
#5
Tongue 
Super bedankt voor jullie reacties. Ik wilde je net mailen Margreet, je bent me net voor Tongue

We zijn beide niet gedoopt, als ik het goed begrijp mogen wij dus wel buiten de kerk trouwen? Dat zou fantastisch zijn, want eerlijk gezegd trekt een gemeentehuis ons niet. Het trouwen op Corfu zou voor ons dan weinig toevoegen.

Wordt dit altijd door de Burgemeester voltrokken? Of doet de Papas dit ook op verzoek? We willen de ceremonie graag in het Grieks, ik lees vaak dat dit standaard ook gebeurt. Klopt dat?
Quote
#6
Wij zijn bijna 7 jaar geleden getrouwd op Naxos voor de wet (gemeentehuis) en dit is voltrokken door een burgemeester. Wij mochten kiezen waar in Naxos-Town, gemeentehuis, Portara of elders. 

We hadden alles goed voorbereid omdat we in hetzelfde jaar ook al in het voorjaar alles zijn gaan regelen. Jammer genoeg konden we niet (meer) voor de kerk trouwen aangezien ik al eens gehuwd ben geweest. 

Alle documenten meegekregen en die werden hier in België allemaal aanvaard.
Quote
#7
Trouwen op Kreta en met de weddingplanner  ( Gamoscrete ) een echte aanrader.
Margreet ken ik al een hele poos en weet zeker, She is the best
Quote
#8
[Afbeelding: tripiti_07th.jpg]

Goedemorgen, misschien  trouwen op Gavdos,het meest zuidelijkste puntje van Europa,
Daar staat ook  de grootste stoel van Europa.
Het is maar een hint hoor.

Groeten uit een warm Rotterdam (25 gr. C)


El GrecoWij zijn bijna 7 jaar geleden getrouwd op Naxos voor de wet (gemeentehuis) en dit is voltrokken door een burgemeester. Wij mochten kiezen waar in Naxos-Town, gemeentehuis, Portara of elders. 

We hadden alles goed voorbereid omdat we in hetzelfde jaar ook al in het voorjaar alles zijn gaan regelen. Jammer genoeg konden we niet (meer) voor de kerk trouwen aangezien ik al eens gehuwd ben geweest. 

Alle documenten meegekregen en die werden hier in België allemaal aanvaard.
Quote
#9
Volgens mij wil ons Corfiootje trouwen op Corfu, gezien haar 1e posting.
Iemand die dáár ervaring heeft?
Quote
#10
Smile 
Precies Karel, op Corfu en nergens anders Big Grin
Quote
#11
Sorry,heb het verkeerd gelezen,mocht je op huwelijks reis gaan op Korfu neem dan contact op met Peter Kraan ,een Rotterdammer
die al 25 jaar op Korfu charters doet met zeilboten.

Ik wens je veel geluk en voorspoed,

Groeten uit een zonnig Rotterdam.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland Patrick 854 112.799 23 April 2021, 10:21
Laatste bericht: El Greco
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.809 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.058 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.221 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)