Voorburgs gezin emigreert naar Griekenland
#1
AD.nl schreef:Met vier kinderen emigreren naar het bijna failliete Griekenland, zonder uitzicht op een baan. Het ideale doemscenario voor het programma Ik vertrek. Maar niet voor de familie Verhoef uit Voorburg die 3 weken geleden de knoop doorhakte.

Over 1,5 week vertrekken Maarten (46) en Jeanine (41). In een auto met caravan en vier kinderen op de achterbank naar Thessaloniki, in het noorden van Griekenland. Nee, niet voor een vakantie, maar definitief.

Lees verder>>>>>
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Bron: AD.nl 18 juli 2015
Quote
#2
Een gote stap, zeker met vier kinderen.
Quote
#3
Geweldig Petje af,veel respect voor dit gezin.
Mooi duidelijk stuk ook in het A.D. zonder opsmuk o.i.d.
En Ger,het zou toch wat wezen als ze Oriste nog zouden vinden,en ons natuurlijk op de hoogte houden.
Wie weet via,via, zo heb ikzelf en de meeste leden dit prachtige forum ook ontdekt denk ik.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#4
Pfff ... Dan ben je wel heel positief ingesteld als je nu naar Griekenland vertrekt zonder baan. Ik hoop voor ze dat het ze gaat brengen wat ze ervan verwachten.
Quote
#5
Ik hoop dat ze echt goed zijn voorbereid. Ik heb weleens een aflevering gezien, maar de taalkennis en voorbeteiding is vaakniet voldoende.
Maar ik wens ze veel succes en een goede toekomst.
Quote
#6
De kinderen uit dat gezin zullen naar Griekse scholen gaan. Het Nederlands onderwijs is 1x per week.De subsidie voor dit onderwijs is trouwens stopgezet, het is maar de vraag of de Nederlandse scholen in Griekenland nog (zullen) bestaan. Het onderwijs in Nederland is veel beter dan dat in Griekenland. Net zoals de gezondheidszorg. Daarom zou ik , met het oog op de toekomst van die kinderen, nooit naar Griekenland emigreren.
Quote
#7
Ik vind het een naïef idee. Om een voorbeeld te geven: onze vereniging bood tegen minimale vergoeding Nederlands onderwijs aan aan griekse studenten in Eindhoven. De lesgroep werd opgeheven omdat men toch de kosten die tot een absoluut minimum beperkt waren te hoog werden gevonden. De ksten voor de lessen waren niet meer dan de kostprijs van materiaal en koffie. De lessen werden bij iemand thuis gegeven. Een Grieks stel dat met duvel en geweld privé les bij hen thuis wilde, beslist op een dinsdagavond, kosten Euro 10,00 voor 2 personen voor 2 uur, haakten af omdat het via het bedrijf van de man vergoed werd als de lessen ergens anders maar niet volgens de door hen gestelde eisen werden gevolgd. En deze man wil in Saloniki er de kost voor een 5 personen tellend gezin mee gaan verdienen? Het land stroomt leeg, de hoger opgeleiden vinden vaak werk in branches waar Engels een van de voertalen is. Get real: weer zo 'n verhaal van "ik vertrek"waarvan je nooit hoort hoe het afloopt. Zonder gezin kun je een gokje wagen maar ikzelf zou nooit een gezin hieraan blootstellen.
Quote
#8
Gelukkig maar dat deze mensen zelf mogen beslissen wat ze met hun verdere leven gaan doen!
Quote
#9
In Hart van Nederland op SBS-6 was vandaag een kort filmpje te zien over het gezin:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Vanavond om 22.30 uur een portret van de familie Verhoef in Hart van Nederland op SBS 6
Quote
#10
Iemand die even verslag uitbrengt over deze familie? Of kan ik het ergens terug zien?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)