je blijft lachen met Aegean
#1
goede avond

Voor een kennis ben ik op zoek naar goedkope tickets, en daar kom ik net zoals in mei weer VREEMDE zaken tegen  Big Grin

Even kort,  in mei wilde ik zelf terug vliegen vanaf Brussel naar Kreta.
Directe vlucht Brussel - Herhalkion € 136,--
Vlucht Brussel - Herahlkion met overstap in Athene €  77,--
Vlucht Brussel - Chania met overstap in Athene € 77,--
maar wat zie ik verder onderaan het schema....... Brussel - Herhalkion ( die ZELFDE rechtstreekse vlucht ) Herhaklion   - Athene - Chania   € 80,--   Huh

Nu zit ik net te kijken voor September,....
11 september  Chania - Athene - Brussel € 83,--
12 september  Chania - Athene - Brussel € 277,-- !!!!!
als je dan naar beneden scrolt zie je staan Chania - Athene - Herhaklion en dan RECHTSTREEKS naar Brussel € 141,--
Ga je dan naar Herhalkion - Athene - Brussel op de 11e betaal je maar € 62,--
MAAR wil je rechtstreeks vliegen vanaf Herhalkion naar Brussel op de 12, betaal je  € 163,-- dus € 22,--MEER en je hebt NIET half Griekenland doorgevlogen  Angry
Op de zelfde dag MET overstap op Athene, kost de vlucht naar Brussel  € 277,-- Huh

Dit alles is het om iedereen lekker makkelijk te maken, je ziet hier, gewoon even zoeken en goed kijken en je bespaart VEEL euro's  en soms ook VEEL tijd  Angel
Voor ons persoonlijk is Brussel een goede verbinding, met de trein naar mijn moeder in Roosendaal 1 uurtje, MAAR boeken bij de Belgische spoorwegen is
dan weer goedkoper dan bij de NS  Huh
Soms is Düsseldorf weer goedkoper met de vluchten en ALTIJD met de koffers, Duitsland ligt dichterbij dus daar kost een koffer € 20,-- tegen Belgie en Amsterdam € 30,--
een treinkaartje Roosendaal - Brussel iets van € 13,-- en naar Dùsseldorf maar € 19,-- via Arnhem en alleen naar Arnhem is al € 20,--  Huh
OK, het kost iets meer tijd met de trein naar Duitsland, maar wie betaalt mij soms 10 tot 40 euro per UUR om in de trein te zitten naar Düsseldorf en vanaf daar nog goedkoper te vliegen .... tja dat kan je besparen per PERSOON.
OK, heb vroeger vlakbij zeeland gewoond,  maar op zo'n manier geld verdienen of minder uitgeven is de moeite, maar voor iedereen persoonlijk, het is maar wat voor 
wensen en eisen je hebt, en waar en wanneer je wilt vliegen.
Doe je voordeel ermee,......  kijk eens goed,  soms is een charter op de heenweg goedkoper en dan weer op de terug weg.....alleen in de winter heb je die NIET  Angry
nog een prettig weekend, en puzzel ze
De machinist   - Dik..... en zo kan ik mijn hobby betalen  Big Grin
Quote
#2
Hallo dik(ke) machinist - wat betreft vliegprijzen gebruik ik altijd "zoek-machines" zoals TIX.nl.
Ik vlieg om het jaar naar Australie, ben tot nu toe altijd beneden de 1.000 Euro (A`dam of Frankfort - Brisbane)
v.v. gekomen. Voor m`n zoon vind ik ook vluchten naar Athene gunstig.
Groeten
Quote
#3
Ik zit ook altijd in die prijzen te spitten @Dik, we zijn flexibel dus vliegen kunnen we altijd, het liefst op Brussel, Luik, Charleroi, Düsseldorf of Köln, met Corendon die rekent geen koffers op Brussel, Jetairfly en Air Berlin rekenen ook geen koffers.
Maar nogmaals dit is alleen gunstig als je niet te ver moet rijden of geen aanrijkosten heb zoals ik.
Oja @Dik zat je 1 uur geleden al DIK aan de raki zoals je Heraklion schrijft Big Grin  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Ik zat net te kijken voor een vlucht van Amsterdam naar Heraklion. Laagste prijs voor de heenreis in september wordt aangegeven voor 88,05 bij een enkeltje. Zodra je ook terug wilt kost de zelfde heenreis 17 euro meer.

Cors
Quote
#5
Eindhoven - Chania met Ryanair 28 september is 35 euro
Terug op 12 oktober is 96 euro
Daar komen wel de koffers bij (als je die hebt...)
Quote
#6
bij Aegean krijg je meestal ook de prijzen van gecombineerde vluchten die vaak goedkoper zijn. dusseldorf thesaloniki via rhodos bv was goedkoper dan rechtstreeks.
ik heb een keer athene heraklion chania thessaloniki gedaan voor dezelfde geld, en kon zo een vriend bezoeken op Rethymnon.
ik was bezig met thessaloniki weeze met ryan op 15-8. de prijs was 10 dagen geleden 190 , 5 dagen terug was 160 en vandaag was 136.
ns heeft ook vaak goede aanbiedingen voor dusseldorf van af elke nederlandse station.
Quote
#7
Ik had zondag kos-dusseldorf-kos gevonden voor 205 euro, condor vlucht dus incl koffers. Maar ik kon niet boeken want had alleen mn griekse creditkaart en dat gaat dus niet bij TUi,com. Maandagmorgen weer geprobeerd Ticket was toen al 256, maar goed nog een prima prijs, uiteindelijk geboekt via airtickets.
Quote
#8
(28 July 2015, 10:29)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik had zondag kos-dusseldorf-kos gevonden voor 205 euro, condor vlucht dus incl koffers. Maar ik kon niet boeken want had alleen mn griekse creditkaart en dat gaat dus niet bij TUi,com. Maandagmorgen weer geprobeerd Ticket was toen al 256, maar goed nog een prima prijs, uiteindelijk geboekt via airtickets.

Huh  Snap ik niet. Jetairfly behoort ook tot de TUI groep, maar daar kan je wel boeken met een buitenlandse creditkaart.

Of heeft dat nog te maken met de maatregelen op afhalen van geld en overschrijvingen naar het buitenland die beperkt worden?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Je kunt wel boeken met een buitenlandse creditcard, maar niet met een Griekse. Dat komt door alle toestanden van dit moment en die regel is nog steeds van kracht, net als de 60 euro pinnen per dag (maar mag nu wel in één keer)
Quote
#10
@Patrick en Rhodosliefhebber, inderdaad dat heeft nog steeds met die beperkingen te maken, erg onhandig.
Quote
#11
(28 July 2015, 13:33)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick en Rhodosliefhebber, inderdaad dat heeft nog steeds met die beperkingen te maken, erg onhandig.

Lijkt me wel.
Maar ik dacht dat voor buitenlandse afhalingen of betalingen nu een limiet was van 2.000 Euro. En een speciale toestemming voor hogere bedragen. Of geldt dat enkel voor bedrijven?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
Ja, er zijn wel wat dingetjes veranderd, misschien had ik ook wel ergens een oplossing gevonden. Maar ik wilde gewoon boeken op dat moment en niet te veel zoeken. Onze dochter zit voor 2 weken in Italie, ook met een gr.bankpasje, hebben we ook van tevoren de bank over gebeld en dan is dat ook ok.
Quote
#13
ik heb vluchten van Condor last ergens gevonden. ik kwam toevallig op een duitse site die ook gecombineerde vluchten leverde bv met condor heen met air berlin terug of zoiets. maar ik kan de site niet meer vinden heb ook de naam vergeten. weet iemand welke site dat is of waar kan ik zo iets weer vinden. ik vlieg ook liever van dusseldorf of keulen dan amsterdam.
Quote
#14
@Tzimis kijk eens bij TUI.com.
Quote
#15
(28 July 2015, 15:54)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik heb vluchten van Condor last ergens gevonden. ik kwam toevallig  op een duitse site die ook gecombineerde vluchten leverde bv met condor heen met air berlin terug of zoiets. maar ik kan de site niet meer vinden heb ook de naam vergeten. weet iemand welke site dat is of waar kan ik zo iets weer vinden. ik vlieg ook liever van dusseldorf of keulen dan amsterdam.

opodo.de
prijzen zijn excl boekingskosten
Quote
#16
bedankt, maar heb nog niet die ene waar ik op kwam toen. ik zag wel dat hun bieden voor thesaloniki Air Serbia die een goede alternatief is voor noord griekenland. Air Serbia is een partner van Etihad.
Quote
#17
Probeer het eens met skyscanner. Geeft veel combinaties. Je kan ook en prijsalarm instellen.
Quote
#18
(28 July 2015, 15:54)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik heb vluchten van Condor last ergens gevonden. ik kwam toevallig  op een duitse site die ook gecombineerde vluchten leverde bv met condor heen met air berlin terug of zoiets. maar ik kan de site niet meer vinden heb ook de naam vergeten. weet iemand welke site dat is of waar kan ik zo iets weer vinden. ik vlieg ook liever van dusseldorf of keulen dan amsterdam.

Tzimis,
Bedoel je soms deze site 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





hier zie je bijna alle vergelijkers zoals opdoo, flug.de.  EN  de maatschappijen, als je naar de volgende pagina's gaat zie je dus OOK de combinatie's met Air berlin, Condor, CSEZ enz. enz.
Een kennis van ons heeft in het voorjaar met deze site geboekt, Hamburg, Wenen, Athene, Herhaklion,  retour Chania, Athene, Zurich naar Hamburg... € 195,--  RETOUR !!!!! Big Grin
Ja en toch maar 9 uur HEEN en 7 uur terug,  alles klopte precies met de aansluitingen  Big Grin
Quote
#19
het mooiste van vliegen is de start en landing, dus dat is altijd mooi meegenomen en je vliegt verschillende maatschappijen , vliegvelden talen noem maar op. bedankt in iedere geval.
Quote
#20
Goede avond

Voor diegene die nog voor de kerst vanaf Kreta willen vliegen, hier een opmerkelijk prijs verschil en wel bij AEGEAN !!!!! laat je NIET bedotten !!!
ik ben uitgegaan van een vertrek op de 14 of 15 december dit jaar naar Düsseldorf vanaf Herhalkion.
voor 2 personen en dan de kosten incl. vreemde creditkaart, dit is iets duurder als dat je er één van AEGEAN hebt.
Dus OOK de kosten van 2 x boeken, want het moet wel eerlijk blijven, alleen zijn zij er in Athene NIET achter, dat zij zich op deze manier uit de markt prijzen.

op 14 december,  vertrek vroeg vanaf Herhalkion via Athene daar Düsseldorf  €  457,06
vroeg vanaf Herhaklion naar Athene € 81,20
dan DEZELFDE vlucht vanaf Athene naar Düsseldorf als de rechtstreekse boeking € 233,76  plus die 81,20  is bij mij maar € 314,96 dus een verschil van € 133,10 !!!!!!!

op 15 december, vertrek vroeg vanaf Herhaklion via Athene naar Düsseldorf € 457,06
vroeg vanaf Herhaklion naar Athene € 95,42
dan DEZELFDE vlucht vanaf Athene naar Düsseldorf als de rechtstreekste boeking van  288,47, plus die € 95,42 is bij mij maar € 377,89 dus een verschil van € 79,17 !!!!
wel niet zo veel, maar toch de moeite om "even" 2 x te boeken !

Nu kan je OOK met de middag vlucht weg, dan is het verschil OOK nog €  86,--,  je hebt het of niet,  moet ieder voor zich weten, maar geld weg gooien kan altijd NOG !
Doe je voordeel ermee,  het is WEL even zoeken en puzzelen.
Voor de mensen uit West Kreta kan Ryanair vanaf Chania misschien ook nog een goed optie zijn, icm met Aegean of Transavia ???
En zo blijf je wel aan het puzzellen .
Quote
#21
Alleen als je het in 1 x boekt en je vlucht heeft vertraging hebben ze de verplichting om je op de volgende vlucht naar DUS te zetten. Als je het als 2 losse tickets boekt en je eerste vlucht is vertraagd heb je dikke pech. Dan is het nl. jouw zorg om op tijd te zijn en niet die van de luchtvaartmaatschappij. Dan ben je dus je geld kwijt voor de tweede vlucht.
Quote
#22
Big Grin 
Net ticket geboekt voor Amsterdam-Heraklion in mei. Heb een flex ticket waarbij je gratis kunt wijzigen en een koffer kunt meenemen voor 276 euro. De go-light optie waarbij wijzingen 50 euro kosten en een koffer 30 euro was 62 euro duurder Huh

Cors
Quote
#23
(05 October 2015, 19:28)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Alleen als je het in 1 x boekt en je vlucht heeft vertraging hebben ze de verplichting om je op de volgende vlucht naar DUS te zetten. Als je het als 2 losse tickets boekt en je eerste vlucht is vertraagd heb je dikke pech. Dan is het nl. jouw zorg om op tijd te zijn en niet die van de luchtvaartmaatschappij. Dan ben je dus je geld kwijt voor de tweede vlucht.

Juist, dit is zeer belangrijk. Meerdere aansluitende tickets is erg gevaarlijk want als je de vlucht mist mag je zelf een nieuwe ticket kopen. Dat betekend zeer hoge kosten (500+ euro is niet ongewoon) en met wat pech mag je nog een dag wachten tot de volgende vlucht.

Zorg dus dat je MINIMAAL 4 uur tussen de vluchten hebt. Dan kun je een kleine vertraging hebben zonder de vlucht te missen, en, indien er een grote vertraging is krijg je compensatie via de Europese compensatieregeling. (~300 Euro)
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)