Grieksegids nieuws
Prijsverlaging vliegvelden, havens, treinen enz.
#1
  • Bottled water (500 ml): 0,35 euros

  • Ham and Cheese sandwich: 1,45 euros

  • Cheese sandwich: 1,25 euros

  • Greek coffee: 1,20 euros

  • Filtered coffee: 1,30 euros

  • Espresso: 1,45 euros

  • Cold/Hot coffee: 1,30 euros

  • Tea: 1,30 euros
There will be fines for offenders (500, 1.000 and 1.500 euros), which will be doubled in case of a relapse.

Bovenstaande lijst is gepubliceerd door de minister van financieen die daar blijkbaar over gaat.
Ik moet zeggen dat de prijzen ook schandalig hoog lagen. Ben benieuwd of dit wordt opgevolgd.
Quote
#2
@met je eens Chris dat die prijzen hoog zijn, maar dat vind ik ook op vliegvelden buiten griekenland.
Quote
#3
Ik moet zeggen dat sommige prijzen nogal meevielen.

Zo betaalde ik enkele weken geleden 0,70€ voor een flesje cola op de luchthaven in Kos. Eenzelfde flesje kost in Zaventem 2,70€ en in Charleroi 2,50€
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Er komt nu in ieder geval eenheid in de prijzen. Mijn slechtste ervaring was 4 euro voor een vies bakje koffie in een papieren beker.
Quote
#5
(29 July 2015, 10:51)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  • Bottled water (500 ml): 0,35 euros

  • Ham and Cheese sandwich: 1,45 euros

  • Cheese sandwich: 1,25 euros

  • Greek coffee: 1,20 euros

  • Filtered coffee: 1,30 euros

  • Espresso: 1,45 euros

  • Cold/Hot coffee: 1,30 euros

  • Tea: 1,30 euros
There will be fines for offenders (500, 1.000 and 1.500 euros), which will be doubled in case of a relapse.

Bovenstaande lijst is gepubliceerd door de minister van financieen die daar blijkbaar over gaat.
Ik moet zeggen dat de prijzen ook schandalig hoog lagen. Ben benieuwd of dit wordt opgevolgd.

Ik was gisteren op luchthaven Athene en mij viel het inderdaad op dat de prijzen verlaagd waren!
Quote
#6
Werd tijd! Verleden maand op de luchthaven van Rhodos € 9,00 betaald voor twee cappicino! Angry
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Vind het wel bijzonder dat een minister daar wat over te zeggen heeft. De EU wil toch juist een vrije markteconomie. Dan vind ik dit wel heel tegenstrijdig.
Zou onze minister ook eens moeten doen. Als je op Schiphol 2 broodjes met cappuccino neemt ben je ook minimaal € 20,- kwijt.
Quote
#8
(29 July 2015, 19:11)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind het wel bijzonder dat een minister daar wat over te zeggen heeft. De EU wil toch juist een vrije markteconomie. Dan vind ik dit wel heel tegenstrijdig.
Zou onze minister ook eens moeten doen. Als je op Schiphol 2 broodjes met cappuccino neemt ben je ook minimaal € 20,- kwijt.

Klopt, maar hier liggen de horecatarieven zo wie zo hoger dan in Griekenland. Luchthaven maakt gewoon gebruik van zijn (op dat specifieke moment en locatie) monopolypositie. Alleen blijft er in Griekenland bij die tarieven nog meer aan de strijkstok hangen dan hier in NL.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Ik dacht wel dat de huren voor de uitbaters op de luchthavens extreem hoog zijn, dus ze moeten wel hoge prijzen verlangen.
Johannes
Quote
#10
Ach, het lijkt er op dat de griekse overheid eindelijk eens gaat dien aan allerlei misstanden. Ook het strand van neo Chori in Chania is fors ontruimd. Was volgezet met zonnebedden tegen alle regels in. Ook de blauwe vlag is ontnomen.
Quote
#11
Dit zou dus in Nederland ondenkbaar zijn.
Hier heb je die eeuwige spiraal omhoog. Prijs omhoog, huur omhoog, prijs dus omhoog, huur omhoog, etc.
Quote
#12
(29 July 2015, 21:52)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit zou dus in Nederland ondenkbaar zijn.
Hier heb je die eeuwige spiraal omhoog. Prijs omhoog, huur omhoog, prijs dus omhoog, huur omhoog, etc.

In België net zo. Zoals bijvoorbeeld de friet. Als de prijs van de aardappelen stijgt, volgt per definitie de prijs van de friet. Als de prijs van de aardappelen zakt gaat de prijs van de friet echter niet evenredig omlaag.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Ik heb nog geen enkele luchthaven gekend waar het goedkoper is dan een doorsnee gelegenheid in een city-center.
Uitbater/buiters van luchthavens zijn hier de schuldigen aan. Standhouders en parkeeruitbaters moeten torenhoge vergoedingen betalen aan hen.
Toch vreemd dat het in Griekenland net naar beneden gaat. Ik veronderstel dat ze op toeristen zitten te wachten?
Quote
#14
Daarentegen zijn de buskaartjes wel omhoog gegaan, bijvoorbeeld Athene - Volos was iets van 23.- en na de 'FPA"(BTW) verhoging kost het nu rond de 30.-
Quote
#15
2 weken geleden nog op Chania Airport normaal formaat croissant met beleg ...€6.50
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  het is druk in de Griekse havens Arthur 19 5.323 04 August 2017, 16:43
Laatste bericht: Wim M
  slechte vliegvelden Arthur 57 27.363 25 July 2017, 21:29
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)